ساندویچ پانل سردخانه آریا بارون؛ گرما به خودش راه نمی دهد

کد خبر: 1204519
ساندویچ پانل سردخانه آریا بارون؛ گرما به خودش راه نمی دهد

 

 

ساندویچ پانل سردخانه یکی از مصالح مدرن در عصر امروز است که با دارا بودن ویژگی‌ های خاص خود توانسته است مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد. اینگونه ساندویچ پانل ها مناسب افراد یا ارگان های است که نگهداری محصولاتشان در یک دمای مشخص برای آن ها اهمیت بالایی دارد. 

از این ‌رو ما تصمیم گرفتیم این محصول جدید از خانواده انواع ساندویچ پانل آریا بارون را به شما معرفی کنیم تا نسبت به مباحث مهم آن آشنایی کامل داشته باشید. اما قبل از معرفی پانل سردخانه ای لازم است مشخصات کلی ساندویچ پانل و انواع آن را بشناسید.

 

معرفی مشخصات ساندویچ پانل

اولین مشخصه که باید درباره ساندویچ پانل بدانید، ضخامت آن‌ است که معمولا با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، ضخامت پانل بین 4 یا 6 سانتی ‌متر در نظر گرفته می‌ شود. این محصول از سه لایه تشکیل شده که عایق لایه ‌های این نوع از ساندویچ پانل دارای جنس پلی اورتان بوده و ضخامت آن 50 میلی ‌متر است که با برخورداری از رنگ الکترو استاتیک، سالیان طولانی از ساندویچ پانل در برابر زنگ‌ زدگی و خوردگی جلوگیری می ‌کند.

مشخصه مهم بعدی در خصوص برق‌ کشی این محصولات است که برای عبور سیم‌ های برق از داکت‌ های استاندارد بهره می‌ برند. کار برق‌ کشی سازه به صورت روکار بوده و همچنین سیستم برق‌ کشی توسط فیوز های مینیاتوری استاندارد در یک جعبه برق محافظت می ‌شود.

از دیگر خصوصیات این مصالح می‌ توان به اجزای تشکیل ‌دهنده آن ‌ها اشاره کرد. برای مثال بهتر است در استفاده از ساندویچ پانل برای اتاق ‌های اداری و پارتیشن‌ ها، جنس درهای سازه از چوب باشد. کف این نوع سازه‌ ها از جنس سرامیک بوده و باید قبل از اجرای سازه، کرسی ‌چینی، آماده‌ سازی کف و حفر چاه فاضلاب انجام شود.

آب باران در این سازه ‌ها از روی سقف به آبرو یا همان فلاشینگ ریخته و از آن جا به وسیله ناودانی متصل به آبروها، وارد فاضلاب یا زمین می ‌شود.

انواع ساندویچ پانل

قبل از معرفی انواع ساندویچ پانل این مطلب را هم بدانید که ورق‌ ها و فوم‌ های استفاده شده در بین دو لایه انواع متفاوتی دارند اما به طور کلی این نوع محصولات در دسته‌ های زیر تقسیم می‌ شوند.

ساندویچ پانل سقفی

این محصولات در پوشش‌ دهی سقف ‌ها استفاده می ‌شوند و نسبت به مصالح قدیمی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. همچنین عایقی که در بین دو صفحه قرار دارد از ورود هوای سرد و گرم به داخل سازه جلوگیری می‌کند تا دمای داخل سازه یکنواخت باشد. 

علاوه ‌بر موارد ذکر شده در این نوع پانل‌ ها، ورق رویی به شکل ذوزنقه و ورق زیری به صورت شیاردار است تا از ورود رطوبت جلوگیری شود. همچنین این محصولات در ضخامت ‌های 4، 5، 6، 8 و 10 سانتی‌ متر به طول 1 تا 12 متر در بازارها عرضه می‌ شوند.

ساندویچ پانل دیواری

همان طور که از نام این ساندویچ‌ پانل ‌ها مشخص است برای پوشش دیواره ‌های سازه به کار می ‌رود که مانند پانل سقفی، فوم مابین دو ورقه نقش عایق را ایفا می ‌کند. پانل‌ های دیواری به شکلی طراحی می‌ شوند که یک سمت از عرض آن ‌ها حالت تو رفتگی دارد و سمت دیگر آن، دارای برآمدگی نر و ماده‌ است تا لبه‌ها به یکدیگر برای اتصال به سازه، قفل و هم ‌پوشانی شوند. 

ساندویچ پانل سردخانه آریا بارون

حال نوبت به معرفی پانل‌ های سردخانه‌ای است؛ فوم بین دو لایه این محصول از جنس پلی ‌اورتان است که ضخامتی بین 8 تا 15 سانتی‌ متر و طول 1 تا 12 متر را برای آن در نظر گرفته ‌اند. محاسبه این محصولات با توجه به میزان تبادل حرارت تعیین می‌شود اما به خاطر دارا بودن لبه ‌های نر و مادگی در بخش عرض و هم ‌پوشانی پانل‌ ها با یکدیگر، بهترین گزینه برای تولید آن ‌ها هستند.

دلایل محبوبیت ساندویچ پانل سردخانه

تا حدی با این نوع محصولات آشنا شدید؛ در حقیقت این پانل ‌ها به دلیل تازه نگه‌ داشتن و جلوگیری از فرسودگی محصولات، ممانعت از ورود و خروج هوای سرد و گرم به محیط و در نهایت ایجاد یک شرایط عالی و ایده‌آل برای محافظت از محصولات در دماهای پایین، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند.

همچنین یکی دیگر از دلایل محبوبیت ساندویچ پنل‌ های سردخانه ‌ای، صرفه‌جویی در هزینه و انرژی برای استفاده طولانی‌مدت است؛ این پانل ‌ها به خاطر مقاوم بودن در برابر انتقال گرما به داخل سردخانه و خروج سرما از داخل به محیط بیرون باعث شده‌اند در مواقعی که شرایط نگهداری از اهمیت بالایی برخوردار است، به گزینه‌ای مناسب تبدیل شوند. البته برای کامل کردن عایق‌بندی این پانل‌ها از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود تا در صورت وجود، درزهای ریز را کاملا بپوشاند.

شناخت مشخصات فنی پانل سردخانه‌ای

در تعریف پانل سردخانه با ضخامت ‌های آن آشنا شدید؛ همان طور که می‌دانید این محصولات از دو ورق و یک فوم تشکیل شده‌اند؛ پس با این تعریف می‌توان پانل‌ های سردخانه ‌ای را ترکیبی از فوم پلی ‌اورتان و ورق‌ هایی از جنس آلومینیوم، گالوانیزه، آلوزینک، فایبرگلاس یا  PVC دانست که انتخاب جنس ورق‌ها وابسته به مکان مورد استفاده است.

دانستن این نکته هم جالب است که فوم مابین دو ورق با روش تزریق و برخورداری از ویژگی مقاوم در برابر آتش‌سوزی با دانسیته 40 کیلوگرم بر متر مکعب، بین دو ورق تزریق می‌شود تا در نهایت یک پانل سردخانه‌ای شکل بگیرد.

آشنایی با کاربردهای پانل سردخانه

قبل از بیان موارد استفاده از این مصالح، می‌ خواهیم به معرفی انواع ساندویچ پانل بپردازیم که به‌ طور کلی این محصولات به 4 دسته سردخانه ‌های پایین صفر، بالای صفر، سردخانه‌ متحرک و دو مداره تقسیم می ‌شوند.

مهم‌ ترین موارد استفاده از این محصولات شامل موارد زیر است:

  • سردخانه‌های مونتاژ شده روی وسایل نقلیه‌ای چون کامیون، وانت، تریلی

  • سردخانه‌های سیار و صنعتی

  • انبارهای مربوط به نگهداری مواد شیمیایی و دارو

  • کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت، سوسیس و کالباس

  • سالن‌های پرورش قارچ

  • استفاده در بعضی از قسمت‌های مرغداری و گاوداری‌

  • ساخت اتاق‌های ایزوله و بیمارستان‌های سیار

  • بخش صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه‌ها

  • فروشگاه‌ها و مغازه‌ها

  • کارخانه‌های بزرگ و صنعتی

  • بیمارستان‌ها

انواع سردخانه

در ادامه می‌خواهیم به معرفی انواع سردخانه بپردازیم. همان طور که قبلا گفتیم انواع این محصول آریا بارون به چهار دسته اصلی زیر صفر، بالای صفر، متحرک و دومداره تقسیم می‌شوند.

چرا ساندویچ پانل سردخانه ای آریا بارون توس؟

پانل ساندویچی سردخانه بالای صفر

یکی از انواع سردخانه نوع بالای صفر است. احتمالا می‌توانید از نام آن کاربریش را تشخیص دهید. پنل ساندویچی سردخانه بالای صفر دمایی بین 0 تا 15 درجه سانتی‌گراد خواهد داشت. البته این طور نیست که دمای 15 همیشه اعمال شود اما این قابلیت وجود دارد. 

همچنین انواع مختلفی فقط از بالای صفر وجود دارد؛ کانکسی، اتاق کوچک و صنعتی از انواع سردخانه بالای صفر هستند. معمولا نگهداری مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات و بعضی از داروها در این دما ممکن است بنابراین برای ذخیره‌سازی و نگهداری این مواد از این محصول بهره می‌ گیرند.

ساندویچ پانل سردخانه زیر صفر

در مقابل سردخانه بالای صفر این نوع پانل وجود دارد که دمای آن تا منفی 20 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. معمولا از این نوع برای نگهداری مواد فریز شده مانند گوشت و ماهی استفاده می‌کنند. این سردخانه هم دارای انواع کانکسی، اتاقکی و صنعتی است.

در واقع می‌توان نوعی از سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر را در دسته متحرک قرار داد.

سردخانه متحرک و دو مداره

سردخانه متحرک سیار است و می‌توان آن را به سرعت در محل مورد نظر نصب کرد. در مقابل سردخانه‌های ثابت و غیرمتحرک نیز وجود دارند که در یک مکان به‌خصوص ساخته می‌شوند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. وزن سبک از دیگر ویژگی قابل توجه این مدل است.

نوع بعدی یعنی سردخانه دو مداره یکی از انواع جالبی است که امکان ذخیره‌سازی طیف بیشتری از مواد و محصولات را به مشتری و البته انباردار می‌دهد. با توجه به دو مداره بودن این پانل های ساندویچی می‌توان دمای بالا و زیر صفر را در آن تنظیم کرد؛ به بیان بهتر این نوع ساندویچ پانل سردخانه ای را می‌توان در زمانی به یک سردخانه زیر صفر تبدیل کرد و در زمانی دیگر آن را به یک سردخانه بالای صفر بدل کرد.

مزیت جابه جایی ساندویچ پانل سردخانه ای آریا بارون

ابعاد ساندویچ پانل سردخانه ای

هر کدام از پانل‌های ساندویچی بسته به نوع و جنسی که دارند دارای ابعاد و اندازه‌ هایی هستند؛ ساندویچ پانل سردخانه عموما ابعادی نظیر جدول زیر خواهد داشت:

ضخامت لایه عایق 8 الی 20 سانتی متر

ورقه‌های گالوانیزه‌ای، آلومینیومی و آلوزینکی

ضخامت ورقه‌های فلزی 0.5 تا 0.7 میلی متر

طول پانل 2 تا 13.60 متر

عرض 4 تا 15 سانتی متر

همانطور که مشاهده شد پنل ساندویچی سردخانه از ضخامت بیشتری برخوردار است که این ضخامت به دلیل جنس به کار رفته عایق است. در واقع از عایق بیشتری در این نوع پانل استفاده می‌کنند تا اتلاف انرژی به کمترین میزان خود برسد.

ساخت سردخانه با ساندویچ پانل

ساخت سردخانه بدون بهره‌گیری از ساندویچ پانل‌ها عملا غیر ممکن است. به کمک این پانل‌ها اتلاف انرژی نزدیک صفر شده و مدیریت دما کنترل‌پذیرتر خواهد بود. تمام این مزایا به لطف عایق‌بندی ساندویچ پانل میسر می‌شوند.

مزایای استفاده از پانل‌های سردخانه‌ای

اگر به دنبال شناخت مزایای استفاده از پانل‌های سردخانه‌ای هستید این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید. مزایای ساندویچ پانل سردخانه ای عبارت هستند از:

  • کم ضخامت بودن نسبت به متریال‌های دیگر با توجه به تست‌های انجام شده 

  • اشغال فضای کمتر در عین برخورداری از خاصیت عایق‌بندی

  • سرعت بالای اجرا و نصب ساندویچ پانل سردخانه و صرفه‌جویی در هزینه و زمان

  • محیطی عاری از هر گونه باکتری با وجود ویژگی‌هایی چون ضدآب بودن، عایق حرارتی و نفوذناپذیری توسط حشرات به دلیل عایق پلی‌اورتان

  • مناسب برای محیط زیست

  • ساخت پانل‌های سردخانه‌ای با توجه به سلیقه‌های مختلف به دلیل گسترده بودن طیف رنگی این محصولات

  • اضافه کردن قابلیت‌های ضد اسیدی، ضد قلیایی و تثبیت رنگ با استفاده از رنگ‌های pvdt و پلی استر pvc

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سردخانه

نصب ساندویچ پانل سردخانه

در خصوص نصب این مصالح ساختمانی باید گفت اگرچه نصب ساده و آسانی دارند اما این کار حتما باید توسط یک متخصص انجام شود. بهتر است اینطور گفت که نصب درست پانل‌های سردخانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اگر انجام کار توسط یک متخصص صورت نگیرد قابلیت عایق حرارتی آن دچار مشکل شده و عملکرد درستی نخواهند داشت.

جمع‌بندی

در پایان مبحث ساندویچ پانل سردخانه باید گفت قیمت این محصولات علاوه بر مواردی چون نوسانات قیمت بازار و ابعاد، به عواملی دیگری چون دانسیته فوم مصرفی، ضخامت فوم به کار رفته، جنس لایه روکش و ضخامت ورق روکش وابسته است.

ما سعی کردیم تا هر آن چه که در خصوص ویژگی و قابلیت‌های پانل‌های سردخانه‌ای وجود دارد بیان کنیم و در همین راستا به شما توصیه کردیم که حتما برای نصب ساندویچ پانل سردخانه از متخصصین این کار کمک بگیرید.

ما در آریا بارون به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انواع ساندویچ پانل های سردخانه و درب سردخانه ای، می توانیم شما را در امر مشاوره و ثبت سفارش خرید این محصول سرمایشی کمک کنیم. کافیست با شماره های 36228800-051 و 36228814-051 در تماس باشید.

آریا بارون تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها