چه زمانی به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیاز دارید؟

کد خبر: 1206069

شبکه‌های کامپیوتری در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شبکه‌ها باید توسط افراد مجرب در سازمان مربوطه نصب و راه اندازی شوند؛ اما ارائه خدمات پشتیبانی این شبکه‌ها نیز به همان اندازه مهم است و باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشید. دریافت به موقع این خدمات از بروز مشکلات جلوگیری کرده و مانع ضرر و زیان به کسب و کار سازمان‌ها خواهد شد. یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با خدمات پشتیبانی کامپیوتری این است که این خدمات را از کجا دریافت می‌کنید. معمولا شرکت‌های پیمانکار که مسئولیت نصب و راه اندازی شبکه را بر عهده دارند، خدمات پشتیبانی را نیز ارائه می‌دهند؛ اما در صورت نیاز می‌توانید این خدمات را از شرکت‌های دیگر نیز دریافت کنید. نکته مهم در این رابطه این است که چه زمانی به پشتیبانی شبکه نیاز خواهید داشت. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم و یکی از بهترین و برترین شرکت‌ها در زمینه ارائه پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری را به شما معرفی خواهیم کرد.

چه زمانی به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیاز دارید؟

 

 

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و اهمیت آن

سازمان‌ها و شرکت‌های مهندسی، برای ارائه بهتر خدمات و همچنین ارتباط کارمندان با یکدیگر و مشتریان، اقدام به راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری می‌کنند. این شبکه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل باید نگهداری و پشتیبانی از این شبکه‌ها به بهترین شکل انجام بگیرد.

پشتیبانی شبکه شامل شامل موارد سخت افزاری و نرم افزاری می‌شود. همچنین زیرساخت‌های شبکه نیز در این مورد بررسی شده و نگهداری از آن‌ها نیز شامل خدمات پشتیبانی خواهد شد. رفع خرابی‌های کامپیوترها و تعمیرات آن‌ها نیز جزء پشتیبانی شبکه کامپیوتر است و به همین دلیل است که یکی از مشاغل مهم در دنیای امروز به شمار می‌رود.

تجهیزات کامپیوتری شبکه که در شرکت‌ها به کار می‌روند، باید به صورت هفتگی یا ماهانه مورد بررسی قرار بگیرند تا در صورت وجود خرابی و یا اشکال در عملکرد، مشکل آن رفع شده و روند کار مختل نشود. افرادی که اقدام به راه اندازی یک شبکه در دفتر خود کرده‌اند، باید با مفهوم پشتیبانی شبکه به خوبی آشنا شوند؛ زیرا کوچکترین قطعی ارتباط در سیستم‌ها، منجر به قطعی ارتباط بین کارمندان و مشتریان شده و مشکلات بسیاری را برای کسب و کارها به وجود خواهد آورد. با دریافت خدمات پشتیبانی شبکه، شما می‌توانید از بسیاری از اتفاقات و مشکلات پیشگیری کنید و همچنین سرعت و کیفیت کار خود را نیز ارتقا دهید.

چه زمانی به پشتیبانی شبکه نیاز دارید؟

موارد بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود شما از یک پشتیبان شبکه برای رفع مشکلات خود کمک بخواهید. در چنین مواردی، معمولا می‌توانید از همان پیمانکار اصلی پروژه پشتیبانی لازم را دریافت کنید؛ اما در برخی موارد این شرکت‌ها از ارائه خدمات پشتیبانی خودداری کرده و یا در انجام آن به موقع عمل نمی‌کنند. در چنین مواقعی باید به فکر تغییر پیمانکار و یا استخدام پشتیبان شبکه معتبر بکنید. در ادامه، موارد دیگری که منجر به استفاده از پشتیبانی شبکه کامپیوتری می‌شوند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یکی دیگر از موارد مهم در استفاده از پشتیبان شبکه زمانی است که سرعت شبکه مناسب نیست و یا همیشه در حال قطع و وصل شدن باشد. کندی یا اختلال در سرعت شبکه، باعث بسیاری از مشکلات می‌شود و باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنید. همچنین، در برخی از مواقع، اختلالات اینترنتی شبکه را با مشکل مواجه می‌کنند که در این صورت باید با ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید؛ اما ممکن است آن‌ها نیز برای این اختلال پاسخگویی مناسبی نداشته باشند. در چنین زمانی، پشتیبانی شبکه می‌تواند به کمک شما بیاید و این مشکلات را برای شما برطرف کند. آن‌ها با ایجاد امکان دسترسی به شبکه و کنترل‌ دسترسی‌های مورد نیاز، به شما در این راه کمک خواهند کرد.

اطلاعات موجود در سیستم شبکه برای کارمندان باید به صورت متراکم باشد تا نظم در کارها حفظ شود. زمانی که اطلاعات شبکه به صورت غیرمنسجم در سیستم‌ها قرار می‌گیرد، باید آن را اصلاح کنید. برای این کار، می‌توانید از پشتیبانی شبکه استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد در استفاده از پشتیبانی شبکه زمانی است که می‌خواهید از امنیت اطلاعات شبکه خود اطمینان حاصل کنید. امینت اطلاعات و داده‌های شرکت باید همواره در امنیت کامل حفظ و نگهداری شوند و همچنین به صورت دوره‌ای از آن‌ها پشتیبان گیری شود. در چنین مواردی، استفاده از یک پشتیبان شبکه بسیار با ارزش خواهد بود. این شرکت‌ها با ارائه راه کارهای امنیتی در حفظ اطلاعات شرکت‌ها کمک بزرگی می‌کنند.

در برخی از شرکت‌های مهندسی که از نرم افزارهای مخصوصی استفاده می‌شود، ممکن است این نرم افزارها دچار اختلال شده و کار نکنند؛ در نتیجه کارها به تعویق افتاده و ممکن است شرکت دچار ضرر و زیان شود. همچنین مشکلات سخت افزاری نیز در این زمینه با توجه به حجم کارها پیش خواهد آمد. پشتیبان شبکه می‌تواند با برطرف نمودن به موقع این مشکلات، شما را از مشکلات بیشتر نجات دهد. رفع مشکلات نرم افزاری مانند نصب، آپدیت و رفع باگ از جمله خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه است. از طرف دیگر، نصب نرم افزارهای آنتی ویروس و فایروال برای امنیت بیشتر سیستم و شبکه نیز از جمله خدمات شرکت‌های پشتیبان شبکه است.

برخی از دستگاه‌ها تجهیزاتی که به کامپیوتر شما در شبکه متصل هستند؛ مانند پرینتر، اسکنر یا دستگاه‌های فکس و غیره ممکن است در شرکت دچار مشکل شوند. یکی از خدماتی که شرکت پشتیبان شبکه برای شما فراهم می‌کند، انجام تعمیرات دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه است.

دیگر مشکلاتی که ممکن است در شرکت‌ها وجود داشته باشند شامل مشکلات در ارسال و دریافت ایمیل و عدم پاسخگویی شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار برای ایرادات نرم افزاری هستند که با استفاده از پشتیبانی شبکه قابل حل شدن است.

گاهی ممکن است ایرادات شبکه، مربوط به نرم افزار و سخت افزار نباشد؛ به همین دلیل شرکت‌های پشتیبانی شبکه اقدام به بررسی زیرساخت‌های شبکه مانند کابل کشی و غیره می‌کنند تا مشکل را ریشه یابی کنند.

پشتیبانی شبکه کامپیوتری در شرکت‌ها و سازمان‌ها جزء نیازهای ضروری است و این کار، به بهتر شدن تجهیزات و عمر طولانی‌تر آن‌ها منجر می‌شود. علاوه بر این موارد، از آسیب‌های بیشتر و ضرر و زیان‌های مالی نیز پیشگیری خواهد شد تا مجموعه مربوطه با تداوم بیشتری به کار خود ادامه دهند.

بهترین پشتیبانی شبکه کامپیوتری در ایران با رایان پشتیبان

در سازمان‌ها و شرکت‌ها، شبکه‌های کامپیوتری با تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به کارمندان کمک می‌کنند تا با یکدیگر و همچنین با مشتریان خود در ارتباط باشند. چنین تجهیزاتی نیازمند نگهداری و رسیدگی هستند و باید به صورت مداوم مورد بررسی قرار بگیرند. در این راستا، استفاده از شرکت‌های ارائه دهنده چنین خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات شبکه در ایران، شرکت رایان پشتیبان است که در زمینه‌های شبکه و کامپیوتر فعالیت می‌کند.

این شرکت با سابقه بیش از 14 سال فعالیت در این حوزه، یکی از بهترین پشتیبانی‌ها از شبکه‌های کامپیوتری را برای مشتریان خود انجام می‌دهد و توانسته رضایت آن‌ها را جلب کند. خدمات پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان شامل تمام موارد از جمله پشتیبان گیری دوره‌ای، حفظ امنیت اطلاعات و نیز تهیه گزارش دوره‌ای و تحویل آن به کارفرما است تا با استفاده از آن، چشم انداز روشنی را برای شبکه IT خود داشته باشند. اگر شما نیز برای شرکت خود نیاز به خدمات شبکه یا پشتیبانی شبکه کامپیوتری دارید، می‌توانید از طریق این شرکت اقدام کرده از مزایا و خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید. برای این کار و همچنین اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رایان پشتیبان مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها