قطعات جرثقیل سقفی

کد خبر: 1206287
قطعات جرثقیل سقفی

 

جرثقیل سقفی جزو دارایی‌های گران‌قیمت کارگاه و سوله صاحبان صنایع است، لذا در حفظ و نگهداری آن باید دقت بیشتری به خرج داد. کوچکترین بی‌توجهی به قطعات جرثقیل سقفی و سایر قسمت‌های آن، زیان‌های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. در این پست به بررسی مهم‌ترین قسمت‌های جرثقیل سقفی و نکات مهم در مورد آنها می‌پردازیم:

مهمترین قطعات و لوازم جرثقیل سقفی

 

جرثقیل سقفی قطعات ریز و درشت فراوانی دارد. در ادامه به مهمترین قسمت‌های آن اشاره می نماییم.

 جهت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به لینک‌های داخل متن رجوع کنید یا به سایت شرکت نیروزا بهزادان صنعت آریا سر بزنید.

بالابر و وینچ جرثقیل

بالابر و وینچ که قلاب جرثقیل روی آنها نصب می‌شود وظیفه جابجایی و حمل بار را مستقیما بر عهده دارند. این بالابرها از نظر تغذیه به دسته بالابرهای دستی و بالابرهای برقی طبقه‌بندی می شوند. همانطور که از نامشان مشخص است بالابرهای دستی کاملا وابسته به نیروی بازوی اپراتور جرثقیل است و بالابرهای برقی از نیروی الکتریسیته تغذیه می‌کند.

دسته‌بندی دیگر بالابرها و وینچ‌ها مربوط به طناب آنها است که شامل بالابر سیم بکسلی و بالابر زنجیری است. در بالابر سیم بکسلی از سیم بکسلی برای بالا کشیدن مواد و اجسام استفاده می‌کنند و بیشتر برای ارتفاع بیشتر و بالابرهای برقی مناسب است. در مقابل بالابرهای زنجیری که از زنجیر مستحکم استفاده می‌شود بیشتر در ارتفاعات پایین‌تر وجود دارند.

چرخ‌های بالابر

چرخ‌ها شامل چرخ دستی (ترولی) و چرخ‌های انتهایی بالابر می‌شود. چرخ دستی واسط بین بالابر و تیرچه‌های جرثقیل است. درواقع چرخ دستی، بالابر را نگهداشته و خود نیز از تیرچه آویزان است و وظیفه حرکت دادن بالابر را دارد.

دسته دیگر چرخ‌ها که بیشتر در جرثقیل‌های ریل دار مانند جرثقیل مونوریل دیده می‌شود، جعبه چرخ است. این چرخ‌ها شمال ۶ یا ۸ چرخ محرک و متحرک کنار هم هستند که که روی ریل جرثقیل حرکت می‌کنند و شامبل یه محفظه است که از چرخ‌ها مراقبت می‌کنند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد قطعات به لینک مقابل رجوع کنید: قطعات جرثقیل سقفی

سیستم برق‌رسانی جرثقیل سقفی

3

نقشه سیستم برق جرثقیل سقفی، جزو حساسترین و مهمترین بخش‌های یک سیستم جابجایی است. بر اساس نوع و محیط کارگاهی، سیستم‌های مختلف برقرسانی وجود دارد. شین برق رسان، سی ریل و کابل جمع کن از شاخص‌ترین آنها است. در سیستم شین برق رسان، کابل‌های عایق دار در مسیرهای پرپیچ و خم استفاده می‌شود و برای ارتفاعات پایین مناسب است. در سی ریل برق رسان از محافظ‌های سینی شکل برای انتقال کابل در مسیرهای مستقیم استفاده می‌کنند. هر کدام از سیستم‌ها مزایا و معایب خود را دارند که وابسته به محیط و شکل جرثقیل است.

گاهی اوقات کابل‌های جرثقیل ممکن است مسیر طولانی را بپیمایند و دو سیستم اشاره شده جوابگو نباشد. برای مثال در جرثقیل دروازه‌ای که کابل‌های طولانی‌تر استفاده می کنند. یک کابل جمع کن موتوری گزینه مناسبی در چنین شرایطی است.

کنترل کننده‌های جرثقیل سقفی

در قطعات جرثقیل سقفی، وظیفه کنترل و ارسال دستور توسط اپراتور قسمت‌های مختلف جرثقیل را برعهده دارند. ریموت کنترل یا کنترل کننده ها در دو شکل رایج آویز و ریموت کنترل رادیویی وجود دارند. در کنترل آویز، کنترل کننده از بالابر آویزان است و اپراتور به کمی فشار، بالابر را به چپ و راست می برپ و با فشار دکمه‌ها بالابر بالا و پایین می‌شود. در ریموت کنترل رادیویی این دستورات توسط اپراتور از راه دور و به دور از بالابر و جرثقیل انجام می‌شود.

طبیعی است که ریموت کنترل رادیویی امینیت اپراتور را بالا می‌برد و باعث می‌شود تا احاطه بیشتری نسبت به بالابر داشته باشد.

سایر قطعات جرثقیل سقفی

قطعات جرثقیل سقفی شامل لوازم یدکی و موارد مختلفی می‌شود. مانند ستون‌ها، ریل و باند جرثقیل، سیستم ترمز و گیربکس موتور، قلاب جرثقیل، مگنت در جرثقیل‌های مغناطیسی. بعضی از این قطعات باید در دوره زمانی کوتاه مدت بازرسی شوند مانند سیستم ترمز جرثقیل. بطور کلی در خرید قطعات جرثقیل سقفی، باید موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهید. مانند برند قطعات، شرکت سازنده و توزیع و پخش و ضمانت‌نامه قطعات.

شرکت آلمانی دماگ جزو برندهای معروف دنیا در زمینه ساخت انواع جرثقیل، بالابر و قطعات جرثقیل سقفی است. امروزه بیشتر قطعات جرثقیلی موجود در بازار مربوط به این شرکت است. نمایندگی دماگ در ایران نیز وجود دارد.

نمایندگی دماگ

4

 

شرکت نیروزا بهزادان صنعت آریا با بیش از ۴ دهه سابقه در طراحی و ساخت انواع جرثقیل سقفی، نمایندگی دماگ در ایران است که از این جهت قیمت قطعات بسیار مقرون به صرفه در می‌آید. کارشناسان نیروزا از صفر تا صد ساخت جرثقیل و تامین قطعات جرثقیل سقفی در کنار شما صاحبان صنایع بزرگ و کوچک هستند. لطفا جهت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت نیروزا (نمایندگی دماگ) مراجعه نمایید یا با شماره تلفن زیر در تماس باشید. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها