پاسپورت دومینیکا بهتر است یا ترکیه؟ بررسی جامع برای ایرانیان

کد خبر: 1208355

زمانی که به گرفتن پاسپورت دوم فکر می‌کنیم، گزینه‌های زیادی پیش روی ماست. دو گزینه مهمی که می‌توان با سرمایه گذاری خیلی سریع به پاسپورت آن‌ها رسید، ترکیه و دومینیکا است. اما به نظرتان کدام یک از این کشورها بهتر است؟ هرکدام از این کشورها ویژگی خاص خود را دارند. برای اینکه بتوانیم بین دومینیکا و ترکیه تصمیم درستی بگیریم و بدانیم که پاسپورت دومینیکا بهتر است یا ترکیه، باید بتوانیم این دو کشور و مزایای آن‌ها را باهم مقایسه کنیم. برای این مقایسه با ما همراه باشید.

پاسپورت دومینیکا بهتر است یا ترکیه؟ بررسی جامع برای ایرانیان

 

 

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا جزیره‌ای است در دل دریای کاراییب که دارای منظره‌های بی‌نظیر و طبیعتی فوق‌العاده است. اگر به دنبال زندگی در یک جای جذاب و خوش آب و هوا هستید که کنار دریا زندگی کنید، دومینیکا یک انتخاب فوق‌العاده است. این کشور در سال‌های گذشته محل تفریح ثروتمندان اروپایی و آمریکایی شده است و جمعیت بومی آن بیشتر در خدمات گردشگری فعال هستند. مردم آمریکا به‌جز زبان بومی بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و بیشتر کالاهای آن‌ها  از امریکا وارد می‌شود، اقتصاد این کشور آزاد در حال جان گرفتن است و حدود 10 سالی است که توجه بالایی به این کشور شده است.

8

دومینیکا جزیره کوچکی است که دو فرودگاه بین‌المللی در آن وجود دارد. توسعه زیرساخت‌ها به سرعت در حال رشد است. اکثر مردم دومینیکا یا بومیان جزیره هستند یا مهاجرانی که در سال‌های اخیر به خاطر کیفیت پاسپورت آن به این کشور مهاجرت کرده‌اند. البته اکثر کسانی که پاسپورت دومینیکا را می‌گیرند قصد زندگی در آن را ندارند و فقط می‌خواهند از مزایای پاسپورت این کشور برای تعاملات جهانی استفاده کنند.

مزایای پاسپورت دومینیکا

از جمله مزایای گرفتن پاسپورت دومینیکا این است که با استفاده از پاسپورت آن می‌توانید به بیش از 140 کشور جهان بدون دریافت ویزا سفر کنید. اگر شهروند دومینیکا بشوید به جامعه جهانی می‌پیوندید می‌توانید به راحتی شرکت تأسیس کنید و حساب بانکی بین‌المللی باز کنید، حتی گرفتن ویزای گردشگری آمریکا بسیار راحت خواهد شد و به کشورهای خوبی مانند استرالیا، کانادا، هنگ کنگ و ... می‌توانید بدون ویزا سفر کنید. از مزایا گرفتن پاسپورت دومینیکا این است که این کشور یک جامعه کوچک غیر رقابتی دارد و در آن آرامش کامل برقرار است .دومینیکا از بیشتر کشورهای جهان دور است و در خطر تقابل‌های بین‌المللی قرار ندارد. مهم‌ترین ویژگی شهروندی دومینیکا این است که شما از هرگونه مالیات معاف هستید. یعنی هرگونه فعالیت داخلی، خارجی یا ارثیه که به شما برسد، چه از داخل این کشور باشد و چه خارج از دومینیکا، دولت این کشور از شما هیچ مالیاتی نخواهد گرفت. امکان سفر به انگلستان نیز از جمله مهم‌ترین مزیت پاسپورت دومینیکا است.

ترکیه کجاست؟

و اما ترکیه. ترکیه کشوری آشنا برای ما ایرانیان است که در همسایگی شمال غربی ایران قرار گرفته است. این کشور رو به توسعه مرز بین اروپا و آسیا است و سعی دارد همه استانداردهای خود را به اروپا نزدیک کند تا بتواند به اتحادیه اروپا بپیوندد. ترکیه کشور مهمی در سیاست بین‌الملل است شهرهای خاص ترکیه از جمله استانبول میزبان ایرانیان زیادی است که برای استفاده از یک زندگی آزاد و تجارت جهانی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. اقتصاد ترکیه هم چنان پرتلاطم است و تورم این کشور تا 80% در سال 2023 بالا رفته است اما چشم‌انداز آن را می‌توان در آینده نزدیک مثبت ارزیابی کرد. ترکیه برای اقامت واقعی از طریق شهروندی مناسب است.

9

دانشگاه‌های بین‌المللی زیادی در این کشور وجود دارد، همچنین زیر ساخت های شهری و فضای آماده تجارت خارجی به کسانی که می‌خواهند کسب و کار خود را در سطح جهانی گسترش دهند بسیار مناسب است. ترکیه حدود 84 میلیون نفر جمعیت دارد که فرهنگ آن‌ها به شدت شبیه به فرهنگ مردم ایران است. تولید ناخالص ملی این کشور 3 تریلیون دلار است که هرساله در حال زیاد شدن است. این کشور تاریخی و خاص اگر بتواند وضعیت اقتصادی خود را به ثبات کافی برساند می‌تواند جز مقاصد مهم مهاجرت و گردشگری در سطح جهان تبدیل شود.

مزایای پاسپورت ترکیه

یکی از مزایای روش سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی ترکیه این است که می‌توانید این کار را به صورت خانوادگی انجام دهید، یعنی زمانی که فرضاً شما برای اخذ شهروندی ترکیه به روش سرمایه گذاری اقدام می‌کنید در واقع این پاسپورت شامل کل اعضای خانواده شما می‌شود.

پاسپورت: زمانی که شما پاسپورت ترکیه بگیرید از تمام مزایای یک شهروند ترک برخوردار خواهید شد. از ویژگی‌های مهم این پاسپورت این است که با استفاده از آن می‌توانید به بیش از 55 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید و 44 کشور دیگر را نیز بدون درخواست ویزا و فقط با ویزای فرودگاهی وارد شوید. همچنین داشتن پاسپورت ترکیه کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید ویزای شنگن اروپا را خیلی سریع و آسان بگیرید. همچنین 7 کشور هم به صورت آنلاین برای شهروندان ترکیه ویزا صادر می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها استرالیاست. یکی از ویژگی‌های مهم شهروندی ترکیه این است که این کشور در حال پیوستن به اتحادیه اروپاست و اگر موفق به این امر بشود شما عملاً با پاسپورت ترکیه یکی از شهروندان اتحادیه اروپا خواهید شد.

اقتصاد: ترکیه کشوری است بین اروپا و آسیا که یک موقعیت جغرافیای فوق‌العاده مهم دارد، به همین دلیل است که بیشتر برندهای بین‌المللی امروزه در ترکیه دفتر فعالیت دارند، شهروندی ترکیه به شما کمک می‌کند تا در این اقتصاد آزاد متصل به اروپا بتوانید به صورت بین‌المللی کسب و کار خود را گسترش دهید. در این مسیر شما برخلاف ایران می‌توانید به راحتی حساب‌های بین‌المللی بانکی باز کنید و با تمام جهان مراوده کنید.

رفاه: سطح رفاه در ترکیه بسیار بالاست و این کشور با سرعت زیادی در حال نزدیک کردن کیفیت زندگی کشورشان به کشورهای اروپایی است. شما با گرفتن پاسپورت ترکیه می‌توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید و از خدمات آن مثل تحصیل رایگان در سطح بالا، درمان رایگان، بیمه بازنشستگی و ... استفاده کنید

پاسپورت دومینیکا بهتر است یا ترکیه؟

اما کدام مسیر را بهتر است طی کنیم؟ دومینیکا بهتر است یا ترکیه. شاید بیشتر فاکتورهای تصمیم‌گیری شخصی باشد اما تا حدی نیز تصمیم‌گیری سخت نیست. برای مثال باید ابتدا میزان هزینه کردن را بسنجیم. هر دو کشور از طریق سرمایه گذاری ظرف مدت 2 ماه به شما و کل خانواده‌تان پاسپورت می‌دهند، پس از این نظر شرایط یکسانی دارند اما میزان پرداختی متفاوت است. مثلاً شما برای گرفتن پاسپورت ترکیه باید 400 هزار دلار در بانک سپرده‌گذاری کنید یا بخش مسکن این کشور یک خانه بخرید. اما در دومینیکا می‌توانید همین کار را با 100 هزار دلار سرمایه گذاری انجام دهید. هردو کشور این مزیت را دارند که نیاز به حضور فیزیکی برای پاسپورت نیست و می‌توانید از راه دور این کار را انجام دهید و درواقع نیاز به حضور در آن‌ها ندارید.

از مهم‌ترین نکات پاسپورت دومینیکا این است که می‌توانید به راحتی به انگلستان سفر کنید و 6 ماه را در این کشور بمانید اما چنین ویژگی برای پاسپورت ترکیه وجود ندارد.

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی نهایی برای مقایسه بین شهروندی دومینیکا و ترکیه انجام دهیم این است، اگر فقط به دنبال پاسپورت دوم هستید تا از مزایای آن استفاده کنید، دومینیکا می‌تواند گزینه بهترین نسبت به ترکیه باشد زیرا هم پاسپورت بسیار قوی‌تری دارد و هم اینکه شرایط دریافت آن آسان‌تر است و هزینه کمتری را باید در این کشور سرمایه گذاری کنید. اما اگر می‌خواهید در یک کشور جدید زندگی کنید شاید بتوان گفت با توجه به موقعیت جغرافیایی، ترکیه گزینه بهتری است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها