بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

کد خبر: 1208713

تلویزیون یکی از پرطرفدارترین لوازم منزل است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند به طوری که روزانه به صورت میانگین هر فرد سه الی پنج ساعت از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می کند به همین منظور شرکت های زیادی دست به ساخت و تولید تلویزیون‌های با کیفیت زده‌اند تا با ارائه خدمات و ویژگی‌های مناسب، پاسخگوی نیاز‌های مردم باشند.

بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار

 

 

بهترین تلویزیون های سونی موجود در بازار در زمستان 1401

تلویزیون یکی از پرطرفدارترین لوازم منزل است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند به طوری که روزانه به صورت میانگین هر فرد سه الی پنج ساعت از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می کند به همین منظور شرکت های زیادی دست به ساخت و تولید تلویزیون‌های با کیفیت زده‌اند تا با ارائه خدمات و ویژگی‌های مناسب، پاسخگوی نیاز‌های مردم باشند. در این بین کمپانی سونی نیز تلویزیون‌هایی با دوام بالا و مطمئن تولید می‌کند و در ساخت آنها سعی دارد از بهترین متریالها ، جدیدترین تکنیک ها و به روزترین فناوری ها استفادە کند. از این رو میتوان بهترین تلویزیون های سونی را بە عنوان پیشرفتە ترین و بهترین مدل های موجود در بازار در نظر گرفت. سونی امروزه در کنار رقبایی چون سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا، هیتاچی وال جی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی در جهان شناخته میشود.

امروزه تلویزیون ها به امکانات و قابلیت های هوشمند زیادی مجهز شده اند که موجب می شوند تلویزیون کاربردی تر باشد و بهتر عمل کند از جمله ی این ویژگی ها و قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پخش آنلاین فیلم ها و تصاویر

  2. جست و جو در وب

  3. قابلیت نصب نرم افزار

  4. امکان استفاده از شبکه های اجتماعی

  5. اجرای انواع بازی های رایانه ای

  6. پخش زنده و همزمان برنامه های رادیویی

  7. قابلیت اتصال و همگام سازی با گوشی و لپ تاپ

بهترین تلویزیون باید یک سری ویژگی های کلی را دارا باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به کیفیت تصویر ایده آل، صدا رسانی عالی، وضوح بالا، طول عمر زیاد، ابعاد مناسب، طراحی و ظاهر زیبا و نظایر این ها اشاره کرد.از این رو می توان به تلویزیونی بهترین گفت که همه ی این ویژگی ها را داشته باشد و عملکرد آن نیز خوب و مفید باشد به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال تلویزیونی باشید که اکثر این ویژگی را در خود داشته باشد و بتواند نیاز شما را برطرف کند.

 در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین تلویزیون های سونی بپردازیم ; که در این تاریخ در بازار  ( زمستان 1401 ) موجود هستند با ما در فروشگاه سلام بابا همراه باشید.

سیستم عامل بهترین تلویزیون های سونی چیست؟

اکثر تلویزیون های سونی از سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند هستند و همین باعث می‌شود بهترین تلوزیون‌های سونی از رقبای خود بسیار جلوتر باشند به علت گستردگی اپلیکیشن‌های اندروید اکثر افراد استفاده از تلویزیون های سونی را به بقیه‌ی برندها ترجیح می‌دهند.اتصال تلویزیون به اینترنت هم از مواردی می‌باشد که باعث می‌شوند استفاده از تلوزیون‌های هوشمند برای کاربران خوشایند‌تر شود. درواقع با تلوزیون‌های سونی شما می‌توانید کارهایی را که با گوشی خود انجام می‌دادید، همانند وب‌گردی، استفاده از یوتیوب، استفاده از Netflix  و ... را به وسیله بهترین تلویزیون‌های سونی هم انجام دهید.البته اکثر مدل‌های LED4K و OLED4K در کنار پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید از Apple AirPlayنیز پشتیبانی می‌کنند.

انواع صفحه نمایش در تلویزیون سونی

طبق عادت هر ساله، بهترین تلویزیون سونی، هر ساله، در آخر بهار معرفی می‌شوند و این شرکت سلایق و بودجه های مختلفی را در میان محصولاتش جای می دهد تا تمام کاربران مجبور به خرید یک تلویزیون گران‌قیمت نشوند. پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سونی، شامل مدل‌هایی با صفحه نمایش LED می‌باشند که در سال 2022، با پیشوند X و پسوند K معرفی شده‌اند؛ این تلویزیون‌ها معمولا قیمت مقرون به صرفه تری به نسبت دیگر سری‌ها دارند و با کیفیت تصویر 4kو قابلیت‌های گیمینگ (سری 8 به بعد) روانه بازار می شوند.

اولین تلویزیون QD-OLED سونی در سال 2022 با عنوان A95K تولید شد و امسال نیز در امتداد همین راه، مدل A95L را با پنل اولد و به عنوان پرچمدار مدل های 4k معرفی می کند. در کنار این، سونی از مدل های اولد سری 8 و 9 نیز رونمایی کرد که به نسبت دیگر همرده هایشان گرانتر قیمت گذاری می شوند.

بهترین تلویزیون سونی در زمستان 1401

سونی همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان یک برند برتر حفظ کند و قرار نیست وارد جنگ قیمتی با دیگر سازنده‌ها مانند سامسونگ و ال جی شود. در سال 2022، این برند ژاپنی بهترین تلویزیون هایش را با پسوند “L” روانه بازار رقابتی می کند و همانطور که معلوم است، شامل یک مدل QD-OLED، ال ای دی و اولدها خواهند بود.

تلویزیون های سونی 2022 در مقایسه با دیگر برندها

سونی یکی از معدود شرکت‌هایی است که هم آپشن‌های OLED و هم LED تولید می‌کند. این به این معنی است که اگر می‌خواهید تلویزیون سونی بخرید، می‌توانید هر کدام از پنل‌ها را انتخاب کنید و تلویزیون‌های OLED و LED آنها کیفیت تصویر خوبی را ارائه می‌دهند. تلویزیون‌های 2022 سونی، حتی مدل‌های ارزان‌تر، در ارتقای محتوای با وضوح پایین‌تر، بهتر از حد متوسط ​​عمل می‌کنند و بهترین کنترل حرکت را ارائه می‌دهند.

دقت رنگ عالی تلویزیون‌های 2022 سونی به دلیل دقت بسیار عالی، مخصوصاً مدل‌های سطح بالا، معروف هستند. احتمالاً برای لذت بردن از بهترین تجربه تماشا، نیازی به کالیبره کردن تلویزیون سونی خود نخواهید داشت. قیمت تلویزیون سونی 2022 اغلب در رده خود قیمتی بالاتر از رقبای خود دارند اما کیفیت و امکانات سونی را برند دیگری ارائه نمی‌دهد.

بهترین تلویزیون های سونی اولد 2021 و 2022

در سال 2021 ما شاهد اولد های بسیار جاه طلبی از سونی با چیپ و نمایشگر جدید و به روز شده بودیم به خصوص مدل A90J که مدلی Master Series از پرچمدار های اولد سونی بود با پنل Evo جدید ال جی و همچنین بهره‌مندی از یک ورق اختصاصی شده آلومینیومی که وظیفه هیتسینک بودن یا خنک کردن پنل رو به عهده داشت تا با مصرف برق کمتر این پنل جدید و همچنین گرمای کمتر شاهد روشنایی و پرفورمنس بهتر در کنار ریسک کمتر سوختگی تصویر در پنل اولد این تلویزیون خاص باشیم؛ همچنین چیپ تصویر بسیار پیشرفته و جدید XR به علاوه بهره‌مندی از ورودی HDMI 2.1 با قابلیت نمایش 4K@120hz و سیستم صوتی بسیار قدرتمند این تلویزیون هم از مهم ترین مشخصه های A90J پرچمدار اولد های سونی در سال 2021 به حساب میان که البته این رو هم لازمه ذکر کنیم که اولد A90J لقب باکیفیت ترین و برترین تلویزیون سال 2021 رو هم به خودش اختصاص داده و در سایز های 55 و 65 و 83 اینچی که امضای پنل جدید Evo هست تولید و عرضه شده البته با قیمتی که ارزون نمیشه حسابش کرد. اولد A80J نیز در رده بندی سبک تر و با قیمتی ملایم تر و بدون بهره‌مندی از پنل Evo وهمچنین هیتسینک جدید و بدون لقب Master Series هم دیدیم که به تنهایی باز هم حریف پرچمدار های اولد دیگر برند ها بود.

بهترین تلویزیون 4k میان‌رده سونی 2021 و 2022

سونی X85j مانند مدل های گذشته گذشته یک نمونه‌ی خوش قیمت و میان رده محسوب میشود و مشخصات اصلی تلویزیون سری 85 سال 2021 ما هم بهره‌مندی از پنل VA با کنتراست بسیار خوب و چیپ تصویر X1 که تضمین کیفیت تصویر و پخش عالی آن در این بازه‌ی رقابتی حساب میشود. این تلویزیون بکلایت تمام آرایه نوردهی موضعی ندارد ولی به استاندارد های نسل بعدی مانند HDMI 2.1 و 4K@120hz و مشخصات مختص گیمینگ مجهز شده تا دست پر وارد رقابت بشود و میتواند برای عموم استفاده شود.محتوا بسیار خوب و باکیفیت و جزو انتخاب های اول و ارزشمند محسوب میشود یعنی تصویری که از سونی توقع دارید را در اختیارتان قرار میدهد. این مدل در بازه های سایزی 43-50-55-65-75-85 اینچ تولید و عرضه میشود که طیف گسترده ای از سایز ها را شامل میشود،این مدل به گوگل تیوی مانند تمامی مدل های جدید مجهز هست و یکی از نمونه های 4K HDR بسیار خوب و ارزشمند بازار هم طبق روال همیشگی محسوب میشود. مدل سال جدید که X85K نام دارد تمامی مشخصات ارزشنده این مدل را هم کنار خودش دارد

تلویزیون های فورکی سونی 2021

سونی همچنین تلویزیون های اولد عالی خود را برای سایل 2021 با تلویزیون های OLED Sony Master Series A90J و Bravia A80J 4K به روز خواهد کرد.

سونی برای نمایش بهترین کیفیت تصویر در پنل ها؛ تنظیم روشنایی و رنگ سیاه عمیق برای عملکرد بهتر HDR و همچنین افزایش رنگ در یک پالت گسترده تر؛ برای تنظیم بهتر تفاوت های ظرفی رنگ، تنظیم مدل کنتراست را به مدل های اولد اضافه کرده است. گرچه تجربه گذشته شاخصی باشد؛ پردازش ویدیو سونی غالبا نسبت به تلویزیون های اولد ال جی تفاوت کمی دارد؛ حتی اگر هر دوی این پنل ها توسط ال جی تولید شده باشند.

هر یک از این مدل ها 4 اتصال HDMI، 2 پورت HDMI 2.1 را ارائه می دهند و پشتیبانی کاملی از رفرش ریت 120 هرتز، ALLM و VRR برای بازی های شما را فراهم می آورند.

هر دو مدل اولد همچنین از فناوری Acoustic Surface Audio + سونی بهره می برند که از صفحه شیشه ای صفحه نمایش اولدبه عنوان سطح ساطع کننده صدا برای تلویزیون استفاده می کند و صدای واقعی را از روی صفحه تولید می کند که می تواند صدا را نسبت به اشیاء و بازیگران روی صفحه ردیابی کند. این فقط در تلویزیون های اولد سونی در دسترس است و به طور مداوم یکی از ویژگی های برجسته ارائه شده توسط تلویزیون های برتر است. در نهایت هر دو تلویزیون سونی A80J A90J دارای پایه های سه موقعیتی هستند که به شما امکان می دهند متناسب با اندازه ساندبار خود آنها را تنظیم کنید.

معرفی تا از بهترین تلویزیون های سونی زمستان 1401

تلویزیون سونی A80J 

 

تلویزیون سونی A80J تقریباً همه کارهایی که OLED A90J انجام می دهد ، از تراشه Cognitive Processor XR و Acoustic Surface Audio + گرفته تا رابط کاربری جدید Google TV و تعامل هندزفری، را ارائه می دهدBravia A80J در اندازه های 55 ، 65 و 77 اینچی در دسترس خواهد بود. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر می کاهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

تلویزیون سونی X90K

 

مانند X90J سال گذشته، X90K به عنوان گزینه میان رده مقرون به صرفه تر در سری 2022 سونی قرار گرفته است. اما این بدان معنا نیست که کیفیت آن پایین است. X90K از فناوری پردازشگر شناختی XR همانند نمونه‌های گران‌تر خود بهره می‌برد.این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر 4K می باشد. تلویزیون ال ای دی سونی X90K دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA است. تلویزیون هایی که از پنل VA برخوردار هستند توانایی نمایش رنگ مشکی عمیق تری دارند اما زاویه دید آنها محدود تر است. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می کند.

تلویزیون سونی X85K

یک تلویزیون LED میان رده 4k است. این تلویزیون بین سونی  X80K و سونی  X90K در مجموعه تلویزیون‌ 2022 سونی قرار دارد. این تلویزیون از همان رابط گوگل تی وی مانند سایر تلویزیون‌های سونی استفاده می‌کند که تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس است و به شما امکان دسترسی به دستیار گوگل را می‌دهد. با این حال، ویژگی‌های مشابه مدل‌های رده بالا مانند کاهش نور محلی و ورودی بلندگوی S-Center برای بهبود تنظیمات صدای شما را ندارد. خوشبختانه، آن را در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها، از 43 تا 85 اینچ می‌توانید پیدا کنید.

جمع‌بندی

تلویزیون‌ سونی به عنوان بهترین مدل موجود در بازار محسوب می‌شوند. کیفیت در صدا، طراحی زیبای ظاهری، کیفیت تصویر، امکانات و قابلیت‌های سیستم همگی در محبوبیت این محصول دخیل هستند. همچنین زاویه‌ دید گسترده و قاب‌های مختلف و فوق باریک آن‌ها که تماشای فیلم را برای همه لذت‌بخش خواهند کرد.

تلویزیون‌های Sony در کیفیت صدا نیز بی‌نظیر و بی‌نقص عمل کرده‌اند و قابلیت ایجاد صدای سه بعدی را نیز دارند. همچنین تمامی استانداردها در رابطه با پورت HDMI در محصولات این برند رعایت شده‌اند. علاوه بر آن تلویزیون‌های سری 8K از ویژگی جذابی مانند پوشش ضد بازتاب نور نیز بهره برده‌اند. اگر قصد خرید بهترین تلویزیون سونی را دارید می توانید با کارشناسان فروش سلام بابا تماس حاصل فرمائید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها