برای درمان هموروئید چه کنیم؟

کد خبر: 1208932
برای درمان هموروئید چه کنیم؟

 

لیزر هموروئید یکی از روش‌های درمانی برای درمان کردن و از بین بردن این بیماری دردناک است. هموروئید که با نام عامیانه بواسیر نیز شناخته می‌شود، یکی از موارد بسیار مهمی است که این روزها افراد زیادی را با خودش درگیر کرده است. دلایل مختلفی برای بروز این بیماری وجود دارد. درجات مختلفی از آن را نیز می‌توانیم در افراد ببینیم. مسلما روش‌های درمانی مختلفی نیز برای این بیماری پیدا و توصیه شده است. اما آیا تمامی این روش‌ها موثر و دائمی هستند؟ خیر. در ادامه درخصوص این بیماری و بهترین روش درمانی آن صحبت خواهیم کرد.

بیماری هموروئید

این بیماری در واقع به زائده‌ای گفته می‌شود که در خارجی‌ترین قسمت مخرج ایجاد می‌شود. بروز این زائده می‌تواند در زمان دفع مدفوع، نشستن، بلند شدن و... برای فرد درد زیادی را ایجاد کند. در واقع زائده ایجاد شده یک زائده اضافی نیست، بلکه ورم کردن و آماس سیاهرگ اصلی است که در این قسمت وجود دارد. در مواردی که هموروئید شدت پیدا کند، حتی فرد دچار خونریزی‌های متوالی نیز خواهد شد.

 

دلایل ایجاد هموروئید

اینکه چه دلایل و مواردی سبب ایجاد هموروئید می‌شوند نیز بسیار مهم است. زمانی که بدانید بواسیر بر اثر چه مواردی ایجاد می‌شود، می‌توانید به شکل راحت تر و بهتری این بیماری را درمان کنید.

دلایلی همچون تغذیه ناسالم، عدم تحرک و ورزش، افزایش وزن شدید و... همگی می‌توانند هموروئید را ایجاد کنند.

برای درمان هموروئید چه کنیم؟

زمانی که متوجه شدید دچار هموروئید یا بواسیر گشته‌اید، بهتر است بدانید که برای درمان کردن هموروئید باید چه کاری را انجام دهید. درمان کردن هموروئید می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی صورت گیرد. این روش‌ها نیز با توجه به وخامت هموروئید هستند.

• درمان‌های تغذیه‌ای و دارویی

اولین مورد درخصوص درمان‌های تغذیه‌ای و دارویی است. این نوع روش درمانی زمانی استفاده می‌شود که هموروئید در درجات خفیفی است و همین مسئله باعث می‌شود تا نیازی به درمان‌های سنگین نباشد. با رعایت کردن رژیم غذایی و همچنین با توجه به مصرف داروها می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

• استفاده از لیزر

لیزر هموروئید یکی دیگر از روش‌های درمانی است که امروزه مطمئن‌ترین روش نیز محسوب می‌شود. زمانی که به دکتر بواسیر مراجعه کنید، او با توجه به شدت پیشرفت بیماری شما تشخیص می‌دهد که آیا لیزر گزینه مناسبی برای شما می‌باشد یا خیر.

بسیاری از پزشکان با انجام معاینات متوجه شدت وخامت این بیماری می‌شوند. معمولا یا با استفاده از لیزر اقدام به حذف کامل این زوائد می‌کنند و یا آن که طی چند جلسه با استفاده از لیزر، زائده ایجاد شده را کوچک‌تر کرده و سپس اقدام به حذف آن می‌کنند.

• استفاده از روش جراحی

مورد بعدی درخصوص استفاده کردن از روش جراحی است. روش جراحی می‌تواند در زمانی که نیاز فوری و شدیدی به درمان وجود دارد و لیزر نیز نمی‌تواند به سرعت بیمار را درمان کند، مورد استفاده قرار گیرد. هزینه روش جراحی به نسبت هزینه درمان هموروئید با لیزر بیشتر بوده و در بسیاری از موارد نیز خطرناک است. با این وجود بد نیست بدانید که این روش در بسیاری از مواقع تنها راه حل موجود است.

 

13

ویژگی‌های پزشک معالج

بواسیر از جمله بیماری‌هایی است که در خصوصی‌ترین ناحیه بدن ایجاد می‌شود. به همین دلیل نیز فرد نمی‌تواند به هر پزشکی مراجعه کند. به طور مثال خانم‌ها ترجیح می‌دهند تا برای درمان هموروئید خود، حتما به دکتر متخصص هموروئید خانم مراجعه کنند. در این مورد هم می‌توانند راحت‌تر مشکل خودشان را بیان کنند و هم می‌توانند معاینه شدن را راحت‌تر بپذیرند.

نباید فراموش کنید که هر پزشکی صرف اینکه خانم است و یا آقا است، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای درمان باشد زیرا ممکن است دانش و مهارت کافی نداشته باشد. به همین خاطر حتما پیش از انتخاب پزشک معالج خود، چندین دکتر را بررسی کرده و از بابت عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در این صورت است که می‌توانید با خیال راحت و آسوده روند درمانی خود را طی کنید.

علاوه بر آن که پزشک متخصص شما باید مهارت و دانش کافی داشته باشد، باید محل درمان شما را نیز به خوبی انتخاب کند. در صورتی که نیاز به جراحی کردن بواسیر خود داشته باشید، پزشک باید حتما بیمارستان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرد. اما در صورتی که صرفا با لیزر بتوانند مشکل شما را حل کنند، پزشک معالج باید کلینیک و یا مرکز مناسبی را برای لیزر شما در نظر بگیرد. دستگاه لیزری که برای شما انتخاب می‌شود نیز باید حتما پیشرفته بوده و فناوری لازم برای درمان شما را داشته باشد.

14

کلام پایانی

درخصوص بیماری هموروئید و همچنین استفاده از لیزر برای درمان آن صحبت کردیم. این بیماری و روش درمانی آن می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم تا اگر شما نیز دچار این بیماری شده‌اید، برای درمان آن حتما به یک دکتر متخصص و ماهر مراجعه کنید. فراموش نکنید که پزشک ماهر می‌تواند برای همیشه شما را از شر این دردها رهایی بخشد.

برگرفته از وب سایت کلینیک درمان هموروئید ماه درمان  https://mahdarman.com/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها