نحوه تعویض باتری ماشین

کد خبر: 1208968

 

مقدار پول کمی که با انجام این کار برای خودتان صرفه جویی می کنید فقط در صورتی اعمال می شود که این فرآیند را در زمان مناسب عملی کنید!  این کار نیازمند آن است که اجازه دهید حرفه ای ها آن را مدیریت کنند.

 اگر خودتان بخواهید باتری خودرو  را عوض کنید، ممکن است گارانتی خود را باطل کنید. برای بررسی اینکه کدام اقلام تحت پوشش هستند و کدام موارد مشمول شرایط گارانتی شما نیستند، می توانید با کارشناسان مربوط به برند باتری خودرو خود مشورت کنید.

 بسته به میزان رانندگی شما، باتری در خودرو شما باید بین یک تا چهار سال دوام بیاورد. از آنجایی که باتری ها، بسیار خورنده و بالقوه قابل اشتعال هستند، بسیاری از رانندگان ریسک اینکه خودشان باتری 50 آمپر اوربیتال را تعویض کنند صرف نظر می کنند و از یک متخصص برای تعویض باتری مرده خود درخواست کمک می کنند.

 اگر در جاده هستید که باتری ماشین شما تمام می شود، احتمالاً به کمک کنار جاده نیاز خواهید داشت.  پیمانکاران کنار جاده‌ای در سراسر کشور می‌توانند وسیله نقلیه شما را به نزدیکترین نمایندگی معتبر فروش باتری برسانند و باتری آن را با هزینه معقول و به صرفه تعویض کنند.

 اما اگر باتری در پارکینگ خانه شما خالی می‌شود یا  طول عمر آن گذشته است و می‌خواهید خودتان آن را تعویض کنید، اول ایمنی را در نظر بگیرید.

 شما به یک آچار قابل تنظیم، دستکش لاستیکی یکبار مصرف، پارچه های تمیز بدون پرز، کمی جوش شیرین و آب، یک برس باتری یا ابزار تمیز کردن و عینک ایمنی نیاز دارید.

 موتور خود را خاموش کنید و وسیله نقلیه را در پارک قرار دهید.  ترمز دستی را تنظیم کنید.  یک حوله را روی گلگیر خود پهن کنید تا رنگ را از هرگونه اسید خورنده محافظت کنید.  همیشه ابتدا دفترچه راهنمای ماشین خود را در رابطه با تعویض باتری 60 آمپر اوربیتال بخوانید.

 مراحل تعویض باتری ماشین

 روش معمول برای تعویض باتری در خودرو به شرح زیر است:

 مرحله 1. کابل ها را از پایانه های باتری جدا کنید.

  پیچ و مهره‌ای را که گیره کابل باتری را روی ترمینال منفی نگه می‌دارد باز کنید (این علامت با علامت منفی یا «NEG» مشخص می‌شود).  سپس کابل مثبت را باز کنید.

مرحله 2. پیچ ها یا بست های نگهدارنده باتری را در جای خود بردارید.  سپس باتری فرسوده را بردارید.

 به یاد داشته باشید که پیچ های باتری را کجا قرار داده اید و اجازه ندهید آنها زیر ماشین غلت بزنند. در حالی که باتری را با دقت بیرون می آورید، دستکش بپوشید.

 مرحله 3. سینی که باتری قدیمی روی آن قرار داشت را بررسی کنید. اگر سینی زیر باتری زنگ زده است یا رسوبات خورنده نشان می دهد، کمی جوش شیرین را در مقداری آب حل کنید و از این محلول برای تمیز کردن سینی استفاده کنید.  این کار را بدون دستکش انجام ندهید.  همچنین این زمان مناسبی برای تمیز کردن پایانه های باتری است.

مرحله 4. باتری اوربیتال جدید خود را روی سینی قرار دهید.  دوبار بررسی کنید که رو به همان جهت قبلی خود باشد و محکم بنشیند.

 مرحله 5. پیچ ها/بست ها را روی باتری جدید قرار دهید تا در جای خود محکم شود  باتری اکنون باید عاری از هرگونه «تکان» احتمالی باشد.

 مرحله 6. کابل های باتری خود را به ترتیب معکوس که آنها را جدا کرده اید، دوباره وصل کنید.

در این شرایط شما تعویض باتری را با موفقیت انجام داده اید. تعویض باتری ماشین در خانه اگر ابزار لازم را داشته باشید و مراحل درست را دنبال کنید به راحتی انجام می شود.

 در ابتدا قبل از این که اقدام به خرید باتری جدید کنید، باید باتری ماشین خود را تست کنید تا مطمئن شوید که باید تعویض شود.

 تعویض اکثر باتری های خودرو یک فرآیند نسبتاً ساده است که با چند ابزار قابل انجام است. باتری های ماشین زباله های خطرناک محسوب می شوند و باید به درستی دور ریخته شوند.

 تعویض باتری خودرو با باتری در خانه راهی آسان برای صرفه جویی در هزینه نگهداری خودرو است.  می‌توانید باتری 70 آمپر اوربیتال جدید خود را در هر جایی از تهران که هستید، از طریق ثبت سفارش آنلاین خریداری کنید و به جای پرداخت هزینه‌های بالای گاراژ یا مرکز خدمات، آن را خودتان نصب کنید.

 باطری خودرو معمولاً بسته به وسیله نقلیه شما قیمت های متنوعی دارد.  هنگامی که باتری را در اختیار دارید، فرآیند تعویض باتری ماشین معمولاً 30 دقیقه طول می کشد. برای کمک به شما در انجام ایمن کار، با تعدادی از متخصصان خبره در این زمینه، در مورد بهترین راه برای تعویض باتری خودرو صحبت کردیم.

وقتی ماشین شما روشن نمی شود، چندین مشکل الکتریکی وجود دارد که می تواند علت وجود این مشکل باشد.  راه‌اندازی مکرر خودرو و رانندگی های کوتاه و کم می‌تواند به اندازه کافی شارژ باتری اوربیتال شما را به جایی برساند که توان راه اندازی خودرو را نداشته باشد.

 قبل از تعویض باتری خودرو باید آن را تست کنید.  دلایل دیگری نیز برای روشن نشدن خودرو وجود دارد، از جمله مشکلات دینام، اتصال کوتاه یا سایر مشکلات الکتریکی.  اگر به این موارد توجه نشود، باتری 74 آمپر اوربیتال جدید هم تمام می شود و ماشین دوباره روشن نمی شود.

 به طور کلی باتری های خودرو به طور معمول حدود 3 تا 4 سال عمر می کنند.  عواملی مانند گرما، استفاده زیاد، و نگه‌داشتن ناایمن باتری همگی می‌توانند بر طول عمر باتری تأثیر بگذارند.

اگر می‌خواهید مدت زمان کافی از باتری بر روی خودرو استفاده کنید باید به خاطر داشته باشید که به سلامت باتری ماشین اهمیت بسیار زیادی دهید تا باتری ماشین شما بتواند طول عمر مفید خود را طی کند و بدون ایجاد مشکل برای شما کار کند. در صورتی که نیاز داشتید تعویض باتری انجام بدید به خاطر داشته باشید این کار را به کارشناسان خبره در این زمینه بسپارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها