صفر تا صد واریز کالابرگ الکترونیکی در این ماه | با کالابرگ الکترونیکی چه چیزی میتوان خرید؟

کد خبر: 1208975

با اعلام وزارت رفاه با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

صفر تا صد واریز کالابرگ الکترونیکی در این ماه | با کالابرگ الکترونیکی چه چیزی میتوان خرید؟

دولت هنوز به طور رسمی زمان توزیع کالابرگ الکترونیکی را اعلام نکرده است. بنابر اخبار، گویا کالابرگ الکترونیکی فقط برای برخی از کالاها و اقلام اساسی قابل استفاده است. کالابرگ الکترونیکی مانند یارانه به منظور کمک هزینه مالی برای تامین نیاز های ضروری خانوار ها بود. کالابرگ الکترونیکی که مانند کوپن در سال های گذشته است، قرار بود جایگزینی به جای یارانه ها باشد.به محض انتشار جدیدترین اخبار مربوط به کالابرگ الکترونیکی، خبر موثق را از این منبع خبری بخوانید.

با اعلام وزارت رفاه با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوار‌های یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

خانوار‌هایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده میزان اعتبار، لیست کالا‌ها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

در طرح کالابرگ الکترونیک حدود 1700 فروشگاه به این طرح پیوسته‌اند و در 4 استان این طرح در حال اجرا است. سرنوشت اجرای این طرح در بقیه استانها به رفع ایرادات در این طرح بستگی دارد.

در کشور طرح کالابرگ الکترونیکی هنوز جایگزین پرداخت یارانه نقدی نشده و دولت درصدد است تا با رفع ایرادات، این طرح را در سراسر کشور اجرا کند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: با اجرای طرح اختیاری کالابرگ الکترونیک در 4 استان کشور 1700 فروشگاه به این طرح پیوستند.

هادی کاشف در مورد اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت:‌ این طرح که از 20 دی‌ماه سال جاری در استان هرمزگان به شکل آزمایشی آغاز شد، هم‌اکنون در سه استان دیگر شامل قزوین، مرکزی و گیلان نیز از 20 بهمن آغاز شده و در واقع در چهار استان به صورت آزمایشی و به روش اختیاری اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: چون در زمینه اجرای کالابرگ الکترونیکی تبلیغ نشد، فعلاً سه فروشگاه زنجیره‌ای که در سراسر کشور شعبه دارند در این چهار استان به این طرح متصل شده‌اند. علاوه بر آن، فروشگاه‌های دیگری نیز به این طرح پیوسته‌اند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان تأکید کرد: شرکت‌های PSP یا شرکت‌های خدمات پرداخت و پوز در این طرح مشارکت می‌کنند که ما با 7 شرکت طرف قرارداد هستیم و تاکنون سه شرکت فروشگاه‌های طرف قرارداد را به کارتخوان‌های ویژه طرح کالابرگ الکترونیک مجهز کرده‌اند.

به گفته کاشف، تاکنون 1700 فروشگاه در چهار استان به کارتخوان‌های ویژه مجهز شده‌اند و تنها مشوقی که در این طرح درنظر گرفته شده است، اینکه اعتبار یارانه‌های نقدی یک‌ماه زودتر به حساب سرپرستان خانوار در این چهار استان واریز می‌شود و مردم می‌توانند به صورت اختیاری یا از کالاهای ده گانه اعلام شده از این فروشگاه‌ها خریداری کنند و مابه‌التفاوت قیمت آن با اعتبار یارانه‌ای‌شان پرداخت شود یا اینکه منتظر بمانند و در 20 هر ماه مبلغ یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

کاشف این را هم گفت: میزان مشارکت مردم دراختیار وزارت تعاون قرار دارد، اما در زمینه این طرح تبلیغ زیادی انجام نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان، 10 قلم کالا در کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و بیشترین استقبال مردم از کالابرگ الکترونیک در استان قزوین بوده است.

کاشف این خبر را هم داد: به زودی 6 فروشگاه زنجیره‌ای دیگر به طرح کالابرگ الکترونیک اضافه می‌شود که در حال حاضر 3 فروشگاه زنجیره‌ای طرف قرارداد بیش از 4 هزار و 961 شعبه در کشور و حدود 400 شعبه در چهار استان محل اجرای کالابرگ الکترونیکی شعبه دارند.

کاشف در مورد اینکه چگونه مابه‌التفاوت قیمت این کالاها در کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود، گفت: مردم باید نرم‌افزار شما https://shoma.sfara.ir را دانلود کنند و در بخش مانده اعتبار طی جدولی مشخص شده است که به ازای هر کیلو کالاهای مشمول طرح چه میزان مابه‌التفاوت باید پرداخت شود که از حساب یارانه‌ای افراد برداشته و پرداخت می‌شود و یا مردم می‌توانند از کالابرگ الکترونیکی صرف‌نظر کرده و در تاریخ 20 هر ماه یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

سرنوشت کالابرگ الکترونیک چه شد؟

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: طرح کالابرگ به‌صورت آزمایشی در سه استان در حال اجرا است و اجرای آن در کل کشور بستگی به رفع ایرادات آن دارد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درخصوص اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: طرح کالابرگ به‌صورت آزمایشی در سه استان در حال اجرا است و اجرای آن در کل کشور بستگی به رفع ایرادات آن دارد.

وی با بیان اینکه نظام امور مالیاتی از مهم‌‌ترین ابزارهای اقتصادی دولت با هدف خدمت‌رسانی است. هدف از دریافت مالیات استفاده از آن در حوزه‌هایی مانند بهداشت، امنیت و زیرساخت است. به سبب مشکلاتی که در گذشته وجود داشته امکان استفاده از این ابزار وجود ندارد.

رضایی گفت: در حال حاضر ما شاهد تورم مالیاتی هستیم. اگر نظام مالیاتی اصلاح شود از تورم جلوگیری و خدمات خوبی به مردم داده خواهد شد. فرآیند تغییر آغاز شده است و با وجود کاهش پنج درصدی تولید در سال گذشته ممکن است طی سال جاری نیز مالیات تا 3 درصد کاهش پیدا کند. با توجه به اقدامات انجام‌شده، مؤدیان جدید شناسایی خواهند شد که در نهایت سبب رشد درآمدهای مالیاتی خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: از سوی دیگر فساد‌هایی در حوزه مالیات وجود داشته است که با ایجاد سامانه ارتباط افراد قطع خواهد شد. با توجه به سامانه سازمان امور مالیاتی امکان دریافت 40 خدمت بدون مراجعه حضوری نیز وجود خواهد داشت.

حالا با این اوصاف باید دید آیا دولت می‌تواند با بهره‌گیری از کالابرگ الکترونیک سروسامانی به یارانه‌ها بدهد؛ به ویژه اینکه ارائه یارانه در قالب کالابرگ الکترونیک مصوبه مجلس است و تا اینجای کار هم دولت به مصوبه مجلس عمل نکرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها