راهنمای خرید انواع سیخ کباب

کد خبر: 1210094
راهنمای خرید انواع سیخ کباب

 

 

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای پخت کباب مورد استفاده قرار می‎گیرد، سیخ کباب است. در واقع بیشتر کباب‌ها، باید روی سیخ مناسب قرار گرفته و نهایتا با حرارت پخته شوند. شاید برخی از افراد این تصور را داشته باشند که خرید سیخ کباب هیچ قائده و قوانینی نداشته و این محصول انواع خاصی ندارد.

این تصوری کاملا اشتباه است. همانطور که گفتیم، برای پخت هر نوع کبابی باید از سیخ مناسب استفاده نمایید. در این مطلب تصمیم داریم تا راهنمای خرید انواع سیخ کباب را به شما ارائه کرده و انواع این محصول را معرفی کنیم.

سیخ کباب چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با خرید انواع سیخ کباب صحبت کنیم بهتر است به صورت خیلی خلاصه سیخ کباب و کاربردهای آن را معرفی کنیم. سیخ کباب مانند دستگاه کباب پز صنعتی، یکی از ابزارهای لازم و ضروری برای پخت کباب است. این یک ابزار کشیده و باریک است که معمولا جنس فلزی دارد. البته در برخی از انواع آن، از چوب نیز استفاده شده است.

 

برای اینکه به راحتی انواع کباب و ماهی را روی آتش یا حرارت نگه داریم، از سیخ کباب استفاده می‌شود. نوک سیخ معمولا تیز است تا وارد شدن مواد غذایی به آن راحت‌تر انجام شود. طبیعتا با قرار گرفتن سیخ فلزی روی آتش، تمامی قسمت‌های آن داغ شده و ممکن است باعث سوختن دستان شما شود. به همین دلیل برای آن دسته‌ای از جنس چوب یا پلاستیک درست می‌کنند.

آشنایی با انواع سیخ کباب

طبیعتا زمانی که تصمیم داشته باشیم برای خرید سیخ کباب اقدام کنیم باید حتما انواع آن را بشناسیم تا بتوانیم بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود تهیه نماییم. دسته بندی سیخ کباب بر اساس جنس آن انجام می‌شود. انواع سیخ کباب به شرح زیر است:

سیخ کباب استیل

یکی از پرطرفدارترین انواع سیخ کباب، استیل می‌باشد. فلز استیل مقاوم و ضد زنگ بوده و خیلی راحت و سریع شسته می‌شود. تبادل دمایی در این نوع سیخ خیلی کمتر بوده و به همین دلیل دسته آن کمتر داغ می‌شود. نوک تیز این نوع از سیخ کباب به مرور زمان کند نشده و خیلی راحت می‌تواند وارد بافت انواع گوشت شود.

سیخ کباب آلومینیومی

همه ما فلز آلومینیوم را به سبک بودن می‌شناسیم. سیخ‌های کباب از این جنس نیز سبک بوده و ضد زنگ می‌باشند. اگر تصمیم داریم برای سفر سیخ کباب تهیه کنید، بهتر است این نوع را خریداری کنید چرا که بار سنگین نخواهد بود. یکی از معایب این سیخ این است که نوک آن معمولا تیز نبوده و اگر برای تیز کردن آن اقدام کنید، خیلی سریع کند خواهد شد. ولی برای پخت کباب‌هایی مانند کباب کوبیده نیازی به تیز بودن نوک سیخ ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد کباب و سیخ را در دستگاه کباب گیر اتوماتیک قرار داده و نهایتا سیخ کباب آماده را روی اجاق قرار دهید.

انواع مختلف سیخ کباب

سیخ کباب ورق سفید

یکی دیگر از انواع سیخ کباب، ورق سفید یا ورق کالوانیزه است. این جنس به هیچ وجه زنگ نزده و همچنین شباهت خیلی زیادی به جنس استیل دارد. این نوع سیخ کباب نیز خیلی راحت تمیز خواهد شد ولی انتقال حرارت زیادی داشته و دسته آن خیلی سریع داغ خواهد شد. البته باید بگوییم که اگر در خرید سیخ کباب به قیمت پایین توجه دارید بهتر است حتما این نوع را تهیه کنید.

سیخ کباب چوبی

اگر به دنبال سیخ یک بار مصرف هستید، بهتر است سراغ سیخ کباب چوبی بروید. بعد از مصرف از این سیخ، برای بار دوم قابل مصرف نبوده و باید آن‎‌ها را دور بریزید. اندازه این نوع از انواع سیخ کباب نسبت به سایر آن‌ها، کوچک‌تر بوده و به راحتی می‌توانید آن را در کوله خود جا دهید. باید این را بدانید که به صورت معمول از سیخ چوبی برای پخت جوجه استفاده می‌شود چرا که نازک بوده و برای سیخ گرفتن ماده کباب مناسب نیست.

برای خرید انواع سیخ کباب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که برای خرید انواع سیخ کباب اقدام می‌‎کنید باید به نکات زیر توجه کرده و با دقت زیادی خرید خود را انجام دهید:

قیمت سیخ کباب

طبیعتا اولین و مهم‌ترین موضوع در خرید هر چیزی، قیمت است. شما با توجه به کاربرد سیخ مورد نظر، باید از میان کیفیت‎های مختلف آن، گزینه مناسب را انتخاب کنید. اگر خرید انواع سیخ کباب برای تاسیس کبابی است، باید بالاترین کیفیت را خریداری کنید.

نیاز مبرم شما در کبابی، سیخ کباب بوده و اگر برای عدم پرداخت هزینه بیشتر، کیفیت پایین را انتخاب کنید، طبیعتا باید بعد از مدتی مجدد برای خرید سیخ کباب اقدام کنید چرا که خیلی سریع خراب خواهد شد.

برای خرید انواع سیخ کباب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب نوع سیخ کباب

در بخش قبلی در رابطه با انواع سیخ کباب صحبت کردیم. شما باید با توجه نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. در واقع بهترین نوع، استیل است. چرا که کیفیت خیلی بالایی داشته و خیلی سریع تمیز خواهد شد.

اندازه سیخ

هر چه طول سیخ کباب بیشتر باشد، طبیعتا گرما دیرتر به دسته آن خواهد رسید. به همین دلیل دیرتر داغ شده و راحت‌تر می‌توانید آن را بلند کنید. علاوه بر آن، ماده کباب بیشتری را می‌توانید روی آن قرار دهید.

تعداد سیخ

نکته بعدی در خرید انواع سیخ کباب، تعداد آن است. این بستگی به تعداد افرادی دارد که باید برای آن‌ها کباب بپزید. طبیعتا تعداد سیخ کبابی که برای یک مهمانی خانوادگی نیاز دارید با تعداد سیخی که در یک کبابی معروف استفاده می‌شود، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل باید قبل از هر چیزی کارایی آن را بسنجید.

برند انواع سیخ کباب

آخرین نکته‌ای که باید در خرید انواع سیخ کباب به آن توجه نمایید، برند می‌باشد. بهترین گزینه، خرید از برندهای معروف است چرا که قبلا مشتریان از آن خرید کرده و قابل اطمینان هستند.

منبع

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها