آیا پاور بانک شیائومی باتری موبایل را ضعیف می کند؟

کد خبر: 1210774

اکثر افراد برای افزایش شارژ گوشی خود در طول روز از پاور بانک استفاده می کنند. این امر موجب شده برخی گمان کنند که پاور بانک به باتری گوشی هایشان آسیب وارد می کند. طی تحقیقات انجام شده ثابت شده است که استفاده از پاور بانک شیائومی نه تنها آسیبی به گوشی وارد نخواهد کرد، بلکه ذخیره باتری برای کل روز را خواهید داشت. اگر شما هم این دغدغه را دارید، با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

آیا پاور بانک شیائومی باتری موبایل را ضعیف می کند؟

 

بررسی علمی ضعیف شدن باتری موبایل با پاور بانک شیائومی

با بررسی این موضوع از نظر علمی به این پاسخ خواهیم رسید که هیچ گونه نظریه و سند علمی برای آسیب رساندن پاور بانک شیائومی به باتری گوشی وجود ندارد. این لوازم جانبی طبق استانداردهای گوشی طراحی و ساخته شده اند و عملکردی مناسب با استانداردهای ابزار الکتریکی دارند. این وسیله قدرت و انرژی را در خود ذخیره می کند که بتواند برای دستگاه متناسب خود بسیار ایده آل عمل کند. برخی از نکات قابل توجه که در ضعیف شدن باتری تاثیرگذار بوده شامل موارد زیر هستند:

  • کیفیت قطعات
  • انتخاب پاور بانک غیر متناسب با گوشی
  • عملکرد نامناسب کاربران از پاور بانک

در صورت رعایت نکردن هر کدام از این نکات، امکان آسیب رسیدن به گوشی وجود دارد که این موضوع به عملکرد نامناسب در استفاده کاربران مربوط می شود. اما این موارد تا به حال در پاور بانک هایی که با برند شیائومی ساخته شده اند، مشاهده نشده است.

 

انتخاب پاور بانک مناسب برای گوشی

هنگام خرید توجه کنید که حتما پاور بانک اصل شیائومی را تهیه کنید. برای این منظور بهتر از روش های تشخیص پاور بانک اصل از تقلبی را مورد بررسی قرار دهید. البته انتخاب فروشگاه های مجاز و معتبر برای خرید این وسیله جانبی نیز دارای اهمیت است. برخی از نکات قابل توجه هنگام خرید پاور بانک مناسب به شرح زیر هستند:

توجه به محدوده ولتاژ پاور بانک

هر کدام از دستگاه های مختلف از جمله گوشی، ساعت هوشمند، هدفون بی سیم و تبلت، محدوده ولتاژ مشخصی دارند. یکی از ویژگی های پاور بانک خوب این است که با هر دستگاهی سازگار باشد.

سیستم محافظت از پاور بانک

این سیستم از داغ کردن و اور شارژ شدن پاوربانک جلوگیری می کند، لذا ضروری است که این سیستم در هر پاور بانکی وجود داشته باشد.

راه های کاهش آسیب های احتمالی به پاوربانک

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باتری گوشی باید راه های استفاده از پاور بانک را بدانید که برخی از موارد مهم در این زمینه به شرح زیر هستند:

فقط در صورت نیاز از پاور بانک استفاده کنید

پاور بانک جایگزین پریز برق نیست، لذا توصیه می شود تنها در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنید. چرا که ایمن ترین روش شارژ گوشی، پریزهای برق هستند، در صورت عدم دسترسی به آن ها می توان از پاور بانک استفاده کرد.

استفاده از کابل‌های OEM

برای افزایش سرعت شارژ و کاربردی تر شدن پاور بانک خود می توانید همیشه از کابل‌های OEM استفاده کنید.

از گوشی به هنگام شارژ استفاده نکنید

توصیه می شود هنگام شارژ گوشی به خصوص اگر برای شارژ آن از پاور بانک استفاده می کنید، از آن استفاده نکنید. در غیر این صورت، این امر موجب کاهش عمر باتری و آسیب دیدگی به آن خواهد شد.

شارژ گوشی در فضای باز

بهتر است هنگامی که قصد دارید گوشی خود را با پاور بانک شارژ کنید، آن را در کیف یا محفظه های بسته ماشین قرار ندهید.

نگذارید شارژ گوشی به صفر برسد

رسیدن شارژ گوشی به صورت مداوم به صفر، موجب کاهش عمر باتری می شود. بهتر است گوشی و پاور بانک را وقتی به شارژ 20 درصد می رسند، شارژ کنید.

8

پاور بانک های آسیب رسان

استفاده از برندهای معتبر پاوربانک مثل شیائومی به هیچ عنوان باعث ضعیف شدن باتری نمی شوند یا به گوشی آسیب نمی رسانند. برخی از مواردی که در پاور بانک ها وجود دارد و سلامت باتری گوشی و تبلت ها را به خطر می اندازد، شامل موارد زیر هستند:

  1. استفاده از قطعات غیر اورجینال و بی کیفیت در پاور بانک
  2. استفاده از اتصالات نامرغوب مثل قطعات یا کابل نامناسب
  3. استفاده زیاد از پاور بانک های ارزان و بی کیفیت با برند ناشناخته
  4. عدم توجه به رتبه بندی پاور بانک و تناسب آن با گوشی

استفاده از این نوع پاور بانک ها نه تنها موجب خرابی سریع پاور بانک می شوند، بلکه خسارات جبران ناپذیری به انواع گوشی و تبلت خواهند زد.

مزایای پاور بانک شیائومی

برندهای معروف مثل شیائومی هیچ گاه لوازم جانبی بی کیفیت را طراحی نمی کنند، چرا که استفاده از محصولات بی کیفیت، نقطه ضعفی بزرگ برای آن ها محسوب می شود. استفاده از قطعات بی کیفیت در هر برند معتبری ممکن است طرفداران زیاد آن ها را به مرور کم کند که این موضوع اعتبار آن را نیز زیر سوال خواهد برد. لذا بهتر است هنگام خرید، برندهای ناشناخته را انتخاب نکنید. استفاده درست از پاور بانک نیز شرط سالم ماندن آن وسیله و گوشی است.

پاور بانک شیائومی مزایای بسیاری دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

قابل اعتماد بودن برند شیائومی

کلیه پاوربانک هایی که از این برند ساخته شده اند، دارای استاندارد لازم برای انواع گوشی و تبلت است. این امر در افزایش طول عمر دستگاه کمک فراوانی خواهد کرد.

9

تکیه به قدرت این پاور بانک در هر مکان

پاور بانک شیائومی طوری طراحی و ساخته شده است که می تواند به راحتی چندین بار گوشی را شارژ کامل کند. باتری های موجود در این وسیله جانبی جزو باکیفیت ترین باتری ها در دنیا هستند که ظرفیت بالایی از انرژی را برای شارژ گوشی در اختیار مشتریان قرار می دهد.

تنوع بالا در پاور بانک های این برند

این پاور بانک ها دارای تنوع بالایی هستند، به طوری که می توان گفت برای هر مشتری یک پاور بانک مناسب و کاربردی در بازار وجود دارد.

وجود پورت های متعدد

اکثر پاوربانک های شیائومی 2 پورت USB  دارند که امکان استفاده دو نفر به صورت همزمان را برای شما فراهم می کند.

پشتیبانی از گوشی‌های جدید

با ورود مدل های به روز پاور بانک های شیائومی در بازار، شاهد افزایش پشتیبانی این وسایل جانبی از گوشی و تبلت های جدیدتر هستیم. پورت‌های USB تایپ C در مدل‌های جدیدتر بیانگر این سازگاری است.

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که آیا پاور بانک شیائومی باتری موبایل را ضعیف می کند، باید گفت که این وسیله جانبی نه تنها آسیبی به گوشی یا تبلت شما نمی زند، بلکه جزو شارژرهای همراه فوق العاده به شمار می رود. با خرید پاوربانک شیائومی اصل می توان نسبت به استاندارد ساخت آن با گوشی یا تبلت خود مطمئن باشید و بدون هیچ دغدغه ای مثل آسیب رسیدن به باتری گوشی یا خراب شدن سریع پاور بانک، از قدرت شارژ آن استفاده کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها