اگر شما هم در زمینه هنر فعالیت داشته باشید میدانید که یکی از هنرهای بسیار محبوب نقاشی ست . این هنر قدمت بسیار طولانی دارد شاید اولین سنگ نگاره های بشر همان اولین نقاشی ها در جهان باشند . اما قطعا قبل از سنگ نگاره ها ممکن است اولین نقاشی همان رسم شکل توسط

کد خبر: 1211515
اگر شما هم در زمینه هنر فعالیت داشته باشید میدانید که یکی از هنرهای بسیار محبوب نقاشی ست . این هنر قدمت بسیار طولانی دارد شاید اولین سنگ نگاره های بشر همان اولین نقاشی ها در جهان باشند . اما قطعا قبل از سنگ نگاره ها ممکن است اولین نقاشی همان رسم شکل توسط

 

یکی از ابتدایی ترین راه های ارتباطی اولیه بشر بعد از تکلم همین هنر است.

در نتیجه میتوان جایگاه آن را یکی از مهمترین راههای ارتباطی دانست. زیرا بشر با استفاده از آن فارغ از هرنوع نژاد ، رنگ و زبان میتواند مفاهیم پیچیده احساسی را منتقل کند.

اگرچه اولین نوع نقاشی خطوطی بر روی سنگ بود اما شاید نسل اصلی و قدیمی این هنر نقش ذغال بر روی سطوح باشد. اگرچه امروزه از گرافیت برای رسم نقاشی بر روی کاغذ استفاده میشود . اما اصل این هنر به نقاشی ذغال بر روی کاغذ باز میگردد. ذغال غلظت بالایی دارد در نتیجه رسم شکل با آن بسیار متفاوت تر از گرافیت یا مدادهای معمولیست . اما شاید تاکنون باور عمده ما بر این بوده که مغز مدادهای معمولی از ذغال است . اما باید بدانید گرافیت نسبت به ذغال مزایایی دارد که آن را گزینه مناسبتری برای استفاده در مداد میکند.

 

در آموزش سیاه قلم و کلاس های آن یکی از نکاتی که به آن پرداخته میشودهمین موضوع است .ذغال براحتی از سطوح کاغذ جدا می شود. کافیست دست شما کاغذ را لمس کند تا ذرات ذغال روی کاغذ به حرکت در بیایند . در نتیجه کاغذ شما بسیار کثیف خواهد شد.

بهمین دلیل نقاشی های سیاه قلم نیاز به روش های نگهداری خاصی نظیر موارد زیر دارند .

  • اسپری : با پاشش اسپری مخصوص روی نقاشی ذرات ذغال  روی برگه کاغذ ثابت میمانند و براحتی از آن جدا نمی شوند. این اسپری مانند یک چسب شفاف کاملا روی نقاشی را میپوشاند . ویژگی منحصر بفرد این اسپری پوشش یکنواخت و نازک سطح کاغذ است که باعث میشود یک لایه میکرومیلیمتری روی آن شکل گیرد. در واقع این نوع پوشش  بنوعی شبیه سلفون های مات یا براق است.
  • قاب عکس : شاید ساده ترین و اولین گزینه ای که به ذهن ما میرسد همین باشد. اتفاقا وجود شیشه و ایزوله شدن نقاشی .همه مواردی که برای حفظ و نگهداری آن لازم است را داراست.
  • پوشش سلفون : با پوشش سلفون با استفاده از حرارت بر روی کار میتوان بمقدار زیادی از آن در برابر تغییرات محافظت کرد.

 

اما نقاشی صرفا یک وسیله ارتباطی عمیق نیست . اگرچه میتواند مفاهیم عمیق احساسی را منتقل کند اما در عین حال میتواند بنوعی خلاقیت را نیز پرورش دهد. در آموزش نقاشی که امروزه زنگی از آن نیز برای دانش آموزان در مدارس تدارک دیده شده است برروی پرورش خلاقیت تکیه میشود . 

15

در کتاب های نقاشی که تمام نقاشی ها بصورت مرحله به مرحله گنجانده شده هدف همین مورد است . کودک با رسم روزانه یک شکل یاد میگیرد که چطور یک خطوط ساده میتواند یک نتیجه پیچیده را تشکیل دهد .

بنوعی کودکان در سنین مختلف  ( پنج سال به بالا ) ، متوجه میشوند که یک طرح پیچیده کامل بنوعی از اجزای ریز و ساده ساخته شده است . با تمرین روزانه و طی یکسال آن ها خواهند توانست با استفاده از خلاقیت خود تصاویر پیچیده را به خطوط ساده تر و کوچکتر تقسیم کنند . همین پرورش خلاقیت به آن ها طی تحصیلشان نیز کمک شایانی میکند . بعنوان مثال اولین چیزی که این کودکان در مواجه با مسائل پیچیده ریاضی به ذهنشان میرسد همین موضوع است . کوچک کردن مسائل پیچیده و شکستن و حل کردن هر بخش کوچک . آن ها دیگر در مواجه با مشکلات پیچیده یا دروس سخت اعتماد به نفس خود را از دست نمیدهند . این کودکان میدانند که هر مسئله پیچیده ای از مسائل ساده تر ساخته شده است پس اعتماد بنفس خود را از دست نداده و مشغول به حل مسائل میشوند.

 در مسائل هنری نیز همین اتفاق می افتد . آنها میدانند که اولین قدم در رسم اشکال پیچیده کشیدن ابتدایی و ساده ترین خطوط است و سپس بسط دادن این خطوط ساده . اما کودکانی که با این مسائل آشنا نیستند خود را در برابر این مسائل عاجز میبینند و اولین چیزی که به ذهنشان خطور میکند اینست که آن ها نمیتوانند این کار را به پایان برسانند.

 تربیت کودکان با همین مسائل ابتدایی میتواند با رشد خلاقیت آنها در آینده شان بسیار تاثیرگذار تر از آن باشد که فکر میکنید. یکی از بهترین روش های این کار آموزش نقاشی به کودکان از سن ۵ سال به بالا میباشد . بگذارید در قدم اول آن ها هرآنچه را که به آن علاقه دارند بکشند.علاقه آن ها کلید پیمودن این راه است . زیرا با هدف قرار دادن موضوعات مورد علاقه آن ها نظیر ابزار ، ماشین ، شخصیت های کارتونی و ... میتوانید آن ها را به پیمودن این راه ترغیب بیشتری کنید.

16

موشن گرافیک یکی از راههای موثر تبلیغات است . امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش سرعت اینترنت دیگر عکس حرف اول را نمیزند . در گذشته بعلت حجم سنگین ویدیو ها و پایین بودن پهنای اینترنت ، عکس بعلت سریعترین راه انتقال پیام مورد اقبال عموم بود . در صورتی که اگر آژانس های تبلیغاتی مجبور بودند که از ویدیو برای مقاصد خود استفاده کنند آن را بر روی سی دی یا دی وی دی رایت میکردند و برای شرکت های مختلف میفرستادند . در واقع یک شرکت مجبور بود برای معرفی خود به مشتریان  به اجبار به استفده از ویدیو ( زیرا یک عکس گویا نبود ) روی بیاورد.

در قدم بعدی رایت دی وی دی ها و سی دی های مختلف خود یک چالش زمانبر وسخت بود و در نهایت ارسال آن به شرکت های هدف و هزینه های ارسال آن را بسیار گران میکرد.

با توجه به اینکه اگر این ویدیوها با موفقیت به مقصد میرسید و سی دی ها در راه نمیشکست. زیرا کوچکترین خطی این دی وی دی ها و سی دی ها را غیر قابل استفاده می کرد.

 اما با گذشت زمان و افزایش پهنای باند عمومی موجب آن شد که دیگر ویدیو بسیار مفید تر از عکس باشد . وجود برنامه های حرفه ای ادیت فیلم نظیر اینشات و الایت موشن آن هم در تلفن همراه همه چیز را فراهم کرده بود .

اکولایزر برای ادیت ، پرده های سبز آماده که شامل هر آبجکت یا انیمیشنی بود ، دکمه های آماده لایک و سابسکرایب و ... همه دست به دست هم دادند تا ساخت ویدیوهای تبلیغاتی برای همه آسانتر شود.

کافی بود شما با دانلود ویدیو پرده سبز از محصولات مختلف و تنها در چند دقیقه پرده سبز را حذف کنید. 

برنامه های پادکست براحتی میتوانستند با دانلود یک اکولایزر از اینترنت و تغیر متن و عکس بسرعت پادکست های حرفه ای خود را در محیط اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر کنند . دیگر نیاز به مراجعه به آژانس های حرفه ای تبلیغاتی مگر در موارد خواص نبود . پیشرفت تکنولوژی موجب شد تا شناخت بشر از راههای بهتر حل مشکلات نتیجه دهد و دهکده جهانی بسرعت شکل بگیرد. 

دیگر هرکسی میتواند با کمک این ابزارهای ویدیویی و ساخت محتواهای تصویری چیزی برای انتقال مفاهیم و افکار خود کم نداشته باشد . منبع سایت بلد میرزا 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها