مالیات دستگاه پوز چند درصد است؟

کد خبر: 1211650
مالیات دستگاه پوز چند درصد است؟

 

شاید کمی عجیب باشد؛ اما بر‌اساس آمارها، ایران از نظر تعداد دستگاه‌های کارتخوان فعال، پس از چین در رتبه دوم جهان قرار دارد! امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارهای کشور از این دستگاه‌ها برای دریافت مبالغ از مشتریان خود استفاده می‌کنند. آیا می‌دانستید که دارندگان دستگاه پوز نیز باید مالیات پرداخت کنند؟ آیا می‌دانید مالیات دستگاه پوز چند درصد است؟

اگر شما نیز در کسب‌و‌کارتان به فکر استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هستید، باید نحوه محاسبه مالیات آن را نیز بیاموزید. در این مقاله میزان مالیات دستگاه کارتخوان و نحوه ثبت‌نام آن را بیان می‌کنیم. مطالعه این مطلب به همه دارندگان دستگاه‌های پوز سیار و ثابت در کشور پیشنهاد می‌شود.

مالیات کارتخوان چقدر است؟ بررسی میزان درصد مالیات دستگاه کارتخوان

بر‌اساس قانون مالیات‌های کشور، برای هر تراکنشی که با یک دستگاه پوز انجام شود، صاحب کسب‌و‌کار باید مالیات بپردازد. سازمان امور مالیاتی درصد مالیات کارتخوان را طبق فرمول مالیات بر درآمد محاسبه می‌کند؛ بنابراین در پاسخ به این سوال که مالیات دستگاه پوز چند درصد است، باید بگوییم که این مالیات با‌توجه‌به میزان سود کسب‌و‌کار و به‌صورت زیر تعیین می‌شود:

  • بنگاه‌های اقتصادی که سود مازاد بر درآمدشان کمتر از 35‌میلیون و 600‌هزار تومان باشد، معاف از مالیات بر کارتخوان در نظر گرفته می‌شوند.
  •  کسب‌و‌کارهایی که مازاد سود کسب‌شده توسط آن‌ها بین 35‌میلیون و 600‌هزار تا 50‌میلیون تومان باشد، باید 15‌درصد مالیات پرداخت کنند.
  •  اگر مازاد سود کسب‌شده توسط یک کسب‌و‌کار بین 50 تا 100‌میلیون تومان باشد، درصد مالیات آن کسب‌و‌کار 20‌درصد خواهد بود.
  •  برای مشاغلی که بیشتر از 100‌میلیون تومان مازاد سود کسب‌شده دارند، 25‌درصد نرخ مالیاتی در‌نظر گرفته می‌شود.

نوع کسب‌و‌کار هیچ تفاوتی در میزان مالیات بر دستگاه پوز ایجاد نمی‌کند. چه قصد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین توسط یک فروشگاه ساز اینترنتی را داشته باشید و چه بخواهید یک کسب‌و‌کار غیر‌آنلاین ایجاد کنید، باید حواستان به ثبت دستگاه پوز در سامانه رسمی اداره مالیات باشد.

5

آیا با ثبت مالیاتی دستگاه کارتخوان، باید مالیاتی جداگانه پرداخت کنیم؟

صاحبان کسب‌و‌کارهای آنلاین و غیر‌آنلاین کشور، همواره یک نگرانی و دغدغه بزرگ درباره دستگاه‌های کارتخوان خود دارند؛ اینکه آیا پس از ثبت مالیاتی دستگاه پوز، مالیات جداگانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد؟ پاسخ منفی است. تا‌کنون هیچ مالیات جداگانه‌ای برای دستگاه‌های کارتخوان در نظر گرفته نشده است؛ اما کسب‌و‌کارها موظف‌اند تا دستگاه‌های کارتخوانشان را به پرونده مالیاتی خود در اداره مالیات متصل کنند.

این کار برای بررسی تراکنش‌های مالی کسب‌و‌کارها و بررسی صحت اطلاعاتشان در اظهارنامه مالیاتی انجام می‌شود؛ بنابراین به همه افرادی که قصد ساخت فروشگاه اینترنتی دارند، توصیه می‌کنیم که در اسرع‌وقت دستگاه کارتخوان خود را ثبت مالیاتی کنند. چرا که در‌صورت انجام ندادن این کار احتمالا با جریمه‌های مالیاتی مواجه شده و حتی شاید بانک مرکزی دستگاه پوز‌شان را قطع کند.

مالیات دستگاه کارتخوان سیار چقدر است؟

اکنون که متوجه شدیم مالیات دستگاه پوز چند درصد است، بهتر است با میزان مالیات دستگاه‌های کارتخوان سیار نیز آشنا شویم. بر‌اساس قانون، هیچ تفاوتی ندارد که شما دارنده یک دستگاه پوز سیار باشید یا ثابت؛ در‌هر‌صورت باید کارتخوان خود را در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت کنید. مالیات دستگاه‌های سیار هم مانند کارتخوان‌های ثابت، با‌توجه‌به نوع شغل و میزان سود بین صفر تا 25‌درصد خواهد بود.

اکنون شاید برای مالکان فروشگاه‌های آنلاین در رابطه با مالیات درگاه‌های پرداخت سوال پیش بیاید. باید بدانید که مالیات درگاه‌های پرداخت نیز فرمولی مشابه مالیات دستگاه‌های کارتخوان سیار و غیر‌سیار دارد. امروزه برخی از فروشگاه‌سازهای معتبر کشور، کار راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و اتصال آن‌ها به درگاه‌های پرداخت را با قیمتی مناسب انجام می‌دهند؛ شما می‌توانید با بررسی لیست امکانات سایت فروشگاهی هر فروشگاه‌ساز، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

6

نحوه ثبت نام مالیات کارتخوان چگونه است؟

اکنون که متوجه شدیم مالیات دستگاه پوز چند درصد است، وقت آن است که با نحوه ثبت نام مالیات دستگاه پوز نیز آشنا شویم. برای این کار ابتدا باید در سامانه امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir ثبت‌نام کنید و حساب کاربری بسازید. پس از نام‌نویسی و ورود موفق به سامانه، برای ثبت‌نام مالیات دستگاه پوز باید روی گزینه «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» کلیک کنید تا وضعیت دستگاه‌های پوزی که به نام شما هستند، نمایش داده شوند.

در‌صورتی‌که از یک کارتخوان استفاده می‌کنید، باید با کلیک روی گزینه «الصاق به پرنده» آن را تایید کنید؛ در‌غیر‌این‌صورت، گزینه «غیر‌فعال‌سازی» را برگزینید. متاسفانه امروزه برخی از افراد از ثبت دستگاه پوز خود در این سامانه خودداری می‌کنند و با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند. توصیه می‌کنیم به‌جای فرار مالیاتی، به‌دنبال راه‌های افزایش درآمد کسب‌و‌کار خود باشید. برای مثال، یکی از این راه‌ها طراحی سایت فروشگاهی و فروش آنلاین محصولات است. خوشبختانه امروزه می‌توان با کمترین بودجه یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای راه‌اندازی کرد و درآمد را از طریق فروش آنلاین افزایش داد.

ساخت سایت فروشگاهی در کمترین زمان ممکن با فروشگاه ساز شاپفا

در این مقاله به‌طور‌کامل بررسی کردیم که مالیات دستگاه پوز چند درصد است. همچنین متوجه شدیم که در‌صورت ثبت نکردن دستگاه کارتخوان خود در پرونده مالیاتی، با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شویم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به‌جای فرار کردن از پرداخت مالیات، به‌دنبال راه‌های افزایش درآمد در بازار رقابتی امروزی باشید. بهترین راه برای افزایش درآمد، ایجاد سایت فروشگاهی و فروش آنلاین محصولات است.

فروشگاه ساز شاپفا امکان راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی در کمترین زمان را فراهم کرده است. شاپفا سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای ساخت یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای در ایران محسوب می‌شود. این فروشگاه‌ساز از صفر تا صد طراحی تا اتصال سایت به درگاه‌های پرداخت را با قیمت مناسب برعهده می‌گیرد. برای آشنایی با خدمات و امکانات شاپفا کافی است وارد سایت این مجموعه به نشانی shopfa.com شوید. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها