راهنمای انتخاب انواع هود آشپزخانه به همراه نکات ضروری

کد خبر: 1212041

در این مقاله ضمن بررسی مهمترین نکات ضروری خرید هود، انواع هود آشپزخانه همراه با بررسی دقیق مزایا و معایب هر کدام ارائه خواهد شد تا انتخابی دقیق و مناسب برای آشپزخانه خود داشته باشید.

 

 

انواع هود آشپزخانه به گونه ای طراحی شده اند که به خارج کردن دود، بو و چربی از هوای آشپزخانه در حین پخت و پز کمک کنند. تهویه مناسب باعث افزایش هوای مطبوع آشپزخانه می شود، چرا که می‌توان بدون نگرانی کارهای مهم یک آشپزی از جمله سرخ کردن را انجام داد. امروزه در بازار مدل‌ها و محصولات مختلفی از هود آشپزخانه عرضه می‌شود و انتخاب میان آن‌ها گاهی دشوار است. 

در این مطلب، انواع هود آشپزخانه و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کرده و ملاک‌ها و نکاتی که در زمان خرید هود باید در نظر گرفته شود، توضیح می‌دهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، انتخاب هود آشپزخانه برای شما آسان‌ تر شود. قبل از اینکه به معرفی انواع هود آشپزخانه بپردازیم ابتدا برای شناخت و درک بهتر استفاده از آن به مزایا و راهنمای خرید انواع هود پرداخته ایم.

مزایا انواع هود آشپزخانه

  • سیستم روشنایی: همه انواع هود آشپزخانه دارای چراغ و سیستم نوررسانی هستند به جهت اینکه پخت و پز آسان تر شود.
  • حفظ پاکیزگی و نظافت: به کار بردن هود در آشپزخانه پاکیزگی و نظافت را آسان تر کرده و همچنین در صورت عدم خروج دود از آشپزخانه دود حاصله از پخت و پز بر روی دیوارها نشسته و تمیز کردن آن ها به مراتب دشوارتر خواهد بود. 
  • کاهش خطر مسمومیت: به کار بردن یکی از انواع هود آشپزخانه موجب کاهش خطر مسمومیت با گاز دی اکسید کربن می شود.
  • خنک نگه داشتن آشپزخانه: استفاده از هود به خنک نگه داشتن آشپزخانه و همچنین به خروج دود و ذرات گرد و غبار و گرمای اضافی کمک می کند.
  • ارزش بخشیدن: داشتن هود در آشپزخانه شما موجب ارزش بخشیدن به ملک شما می شود.

راهنمای خرید هود آشپزخانه

ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که در هنگام خرید هود آشپزخانه برخی معیارهای اصلی را در نظر نگیرید. ما در ادامه به معیارهای اصلی در هنگام خرید انواع هود آشپزخانه اشاره کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته و سالیان سال از خرید خوب خود لذت ببرید.

این نکات عبارتند از:

  • قدرت مکش: یکی از نکاتی که هنگام خرید انواع هود آشپزخانه باید دقت کرد و از تجهیزات ضروری آن ها محسوب می شود قدرت مکش است. مدل های مختلف دارای سرعت و قدرت مکش متفاوت هستند. مدلی را انتخاب کنید که سرعت و قدرت مکش آن ایده آل باشد.
  • صدای هود: صدای هود یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید دقت کرد. بهترین این محصول هودی است که صدای اضافی تولید نکند و موجب برهم زدن آرامش شما نشود.
  • سایز هود: اندازه هود باید با اجاق گاز همخوانی داشته باشد. هودها با سایزهای کوچک مناسب اجاق گازهای مبله نیستند. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است مدل هود را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. به عنوان مثال هود زیر کابینتی و هود توکار مناسب کابینت های ممبران هستند.
  • برند معتبر هود: یکی از برندهای با کیفیت ایرانی می توان به هود درسا مشهد اشاره کرد هودهای درسا با طرح‌ و ویژگی ‌های متنوعی که دارد، می‌تواند پاسخگوی هر نیاز و سلیقه ‌ای باشد. از دیگر برندهای معتبر ایرانی می توان به هودهای بیمکث، استیل البرز، اخوان، آلتون، داتیس و... اشاره کرد.
  • مراکز فروش هود: یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید انواع هود آشپزخانه دقت داشته باشید این است که به نمایندگی برند مورد نظر مراجعه کنید. به این علت که هم بتوانید تنوع محصولات را از نزدیک ببینید و هم بتوانید از گارانتی محصول انتخابی استفاده کنید. در تهران برای خرید انواع هود آشپزخانه می توان به خیابان بنی هاشم، خیابان خیام، خیابان آیت الله کاشانی و شهرک غرب بلوار فرحزادی مراجعه کنید. در مشهد برای خرید هود در انواع مختلف می توانید به بازرگانی اسدی کالا مراجعه کرده و نمایشگاه بزرگ تجهزات آشپزخانه بهره مند شوید. بازرگانی اسدی کالا نمایندگی فروش بسیاری از شرکت های معتبر بوده و با خدمات پس از فروش و گارانتی رسمی و همچنین گواهی اصل کالا برای مشتریان خود با بهترین شرایط فراهم می سازد.

قیمت هود آشپزخانه: یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید هود باید در نظر داشته باشید قیمت آن می باشد. برخی افراد تمایل به خرید هودهای ارزان قیمت دارند اما نباید این نکته رو فراموش کنید که گاهی اوقات قیمت ارزان نشان از بی کیفیتی کالاست و بعد از مدتی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. همان طور که در بالا اشاره شد هود درسا مشهد یکی از برندهای ایرانی با کیفیت و مقرون به صرفه است که مشتریان می توانند به صورت آنلاین و حضوری به بازرگانی اسدی کالا مراجعه کرده و محصول خود را براساس نیاز به صورت نقدی و اقساط خریداری کنند. 

بازرگانی اسدی کالا برای راحتی مشتریان هودهای برند درسا مشهد در مدل‌های شومینه‌ای، زیرکابینتی، مورب و مخفی را با رنگ‌های مختلف در فروشگاه خود عرضه کرده است. همچنین انواع هود در برندهای مطرح کشوری از جمله هود داتیس، هود آلتون، بیمکث، کن و غیره را می‌توان با تخفیف و شرایط ویژه نمایندگی خریداری نمایید.

معرفی انواع هود آشپزخانه

به طور کلی همه هودهای آشپزخانه موجود در بازار عملکرد یکسانی داشته و تنها تفاوت آن ها در رنگ، جنس بدنه و طراحی ظاهری و داخلی می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی برندهای داخلی و خارجی زیادی در انواع مختلف هود آشپزخانه به بازار عرضه شده است.

اما در این حین وقتی اولین بار برای خرید هود اقدام می کنید با دیدن همه مدل ها و انواع متنوع آن سردرگم خواهید شد. بسیاری از افراد هنگام انتخاب از میان انواع هود آشپزخانه در درجه اول به نوع دکوراسیون آشپزخانه توجه می کنند. برخی دیگر از خریداران به قصد تعویض هود مراجعه می کنند و انتخاب برای آن ها سخت و گیج کننده نیست، چرا که مدل هود آن ها همانی است که قبلا در آشپزخانه بوده است.

انواع هود آشپزخانه از نظر شکل ظاهری و محل قرارگیری، در مدل‌های زیر ساخته می‌شوند:

1- هود زیر کابینتی

 

یکی از انواع هود آشپزخانه که جزء پر فروش‌ترین هودها محسوب می‌شود، هود زیر کابینتی است. این نوع هود در دسته هودهای توکار قرار می گیرد. چرا که هود، بالای اجاق گاز و زیر کابینت نصب شده و لوله خروجی هوا داخل کابینت پنهان می ‌شود. طراحی این نوع هود ابتدایی و نسبت به دیگر مدل های هود ساده تر می باشد.

مزایا هود زیر کابینتی

  • این نوع هودها به فضای کمی برای نصب نیاز دارند.
  • قیمت آن ها از دیگر هودهای موجود در بازار کمتر است و به همین علت مقرون به صرفه تر و مشتری بیشتری دارد.
  • با انواع مختلف دکوراسیون آشپزخانه همخوانی دارد.
  • اندازه این نوع هود طوری طراحی شده که تمامی فضای اجاق گاز را پوشش می دهد.
  • نصب این نوع هودها آسان است و به راحتی انجام می شود.

معایب هود زیر کابینتی

  • طراحی آن ها ساده و ابتدایی است.
  • در مقایسه با سایر هودها صدای بیشتری دارند.
  • قدرت مکش آن ها کمتر است و تنظیمات دور موتور آن ها در 2 یا 3 حالت انجام پذیر است.
  • فیلترهای قابل شست و شو نیست و بعد از مدت زمانی باید آن ها را تعویض کرد.

2– هود مورب

هود مورب

یکی دیگر از انواع هود آشپزخانه که طراحی مدرن تر و زیباتری در مقایسه با دیگر هودها دارند، هودهای مورب هستند. به دلیل زیبایی آن در طراحی بیرونی و ساخت بدنه از شیشه یا ترکیبی از استیل و شیشه در لیست پرفروش ترین هودها قرار گرفته است. محل قرار گیری هودهای مورب روی دیوار و فضای بین کابینت‌ها است. اگر این نوع هود در تناسب با وسایل دیگر آشپزخانه باشد زیبایی آشپزخانه دوچندان می‌شود.

مزایای هود مورب

  • هودهای مورب ظاهر مدرن و زیبایی دارند. تنوع ظاهری آن ها زیاد است و در طرح و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شود.
  • فیلتر این هودها بر خلاف هود زیرکابنیتی قابل شست و شو و قابلیت استفاده دوباره دارد.
  • این نوع هود آشپزخانه هنگام روشن بودن صدای کمی دارد اما این صدا بستگی به برند تولیدکننده و کیفیت قطعات هود دارد.

معایب هود مورب

  • قدرت مکش این نوع هودها کم است. اما قدرت مکش به عواملی از جمله کیفیت ساخت هود، فاصله اجاق تا هود (فاصله بیشتر از حد استاندارد قدرت موتور برای عمل مکش کمتر می شود) بستگی دارد. 

3– هود مخفی

هود مخفی

یکی دیگر از انواع هود آشپرخانه که امروزه از محبوبیت خاصی برخوردار است، هود مخفی است. طراحی این هود در مقایسه با دیگر هودها متفاوت است به این صورت که توکار و کاملا داخل کابینت قرار می گیرد. 

مزایای هود مخفی

  • قرار گرفتن در داخل کابینت و موجب نمایی بهتر و زیباتر در آشپزخانه می شود.
  • این نوع هود مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک است.
  • با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه سازگار است.
  • به دلیل توکار بودن، فضای بالای اجاق به خوبی پوشش داده می شود.

معایب هود مخفی

  • با توجه به نظرات کاربران و بررسی هایی که انجام شده نتایج نشان می دهد که صدای هود بیشتر از دیگر مدل ها بوده است.
  • قدرت مکش پایین (با توجه به انتقادات و پیشنهادات مدل های جدیدی که به بازار عرضه می شوند قدرت مکش و صدای آن ها بهبود یافته است.)

4– هود شومینه ای

هود شومینه ای

یکی دیگر از انواع هود آشپزخانه که طرفدار زیادی در بازار دارد، هودهای شومینه ای هستند. این مدل از هودها مانند هودهای مورب به دیوار متصل شده و موقعیت آن در فضای خالی بین کابینت ها می باشد. این نوع هودها به هود دیواری معروف هستند به این دلیل که به دیوار متصل می شوند. جنس این هودها از استیل است اما برخی از برندهای تولید کننده هود برای زیباتر کردن هود در کنار استیل از شیشه هم استفاده می کنند. این نوع هودها برای آشپزخانه هایی که فضای بالای اجاق گاز خالی است و کابینتی وجود ندارد، مناسب است.

مزایای هود شومینه‌ای

  • علاوه بر ظاهری زیبا، از قیمت مناسبی برخوردار هستند.
  • قدرت مکش بالا اما صدای آن ها کم می باشد.
  • یکی دیگر از مزایای این مدل از هودها دارای نشانگر تصویری هستند و برخی از مدل ها دارای سنسور تشخیص دود می باشند.

معایب هود شومینه‌ای

از اولین معایب این نوع هودها می توان به بزرگی آن اشاره کرد چرا که مناسب آشپزخانه های کوچک نیستند. اما به طور کلی نمی توان از آن ها ایراد گرفت.

5–هود جزیره ای

 

یکی دیگر از انواع هود آشپزخانه هود جزیره ای است. این هود مخصوص آشپزخانه هایی است که گاز رومیزی روی جزیره نصب شده است. از نظر ظاهری این نوع هود شبیه هودهای شومینه ای است اما از نظر محل قرارگیری و نصب متفاوت هستند. این هود در لیست هودهای لوکس قرار می گیرد چرا که محل نصب آن دقیقا بالای گاز صفحه ای جزیره و متصل به سقف است وظاهری لوکس و زیبا به دکوراسیون منزل می دهد.

مزایای هود جزیره ای

  • هود جزیره از نظر ظاهری زیبا و مدرن است و برای افراد سخت پسند مناسب و طرفدار وسایل لوکس است.
  • قدرت مکش آن نسبتا بالا است.
  • فضای بالای اجاق گاز را به طور کامل پوشش می دهد.

معایب هود جزیره ای

تنها ایرادی که این نوع هودها دارند قیمت بالای آن ها می باشد. 

6– هود تلسکوپی

هود تلسکوبی از دیگر انواع هود آشپزخانه است که اخیرا به بازار عرضه شده است و به دلیل طراحی متفاوتی که دارد به هود آسانسوری هم معروف است. کارایی این نوع هود در مقایسه با دیگر هودها کمتر بوده و مکان آن روی پیشخوان کابینت است و هنگام استفاده از آن بیرون می آید و در صورت عدم استفاده به زیر کابینت بر می گردد. این نوع هودها تهویه هوای زیر زمینی دارند. به عبارتی دیگر به جای آن که هوا را از بالا خارج کند با مکش رو به پایین انجام می دهد. این امر به مراتب دشوارتر از مکش رو به بالاست به همین علت کارایی هود آسانسوری ضعیف تر از دیگر مدل هاست.

مزایا هود تلسکوپی

طراحی آن مدرن و فضای کمی برای نصب و قرارگیری نیاز است.

معایب هود تلسکوپی

  • قیمت آن در مقایسه با سایر هودها بسیار بالا است.
  • فضای اجاق گاز را به خوبی پوشش نمی‌دهند.
  • قدرت مکش کمی دارند.
  • تمیز کردن هود تلسکوپی به دلیل ریلی بودن قطعات، کار دشواری است.

 

برچسب ها : لوازم آشپزخانه,گاز,هود,هود آشپزخانه

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها