مراقبت از موهای کراتین شده؛ اصلی‌ترین عامل ماندگاری کراتین موها

کد خبر: 1215128
مراقبت از موهای کراتین شده؛ اصلی‌ترین عامل ماندگاری کراتین موها

 

مراقبت اصولی از موهای کراتین شده؛ اصلی‌ترین عامل ماندگاری کراتین موها

کراتین کردن موها یکی از روش‌های بی‌نظیر برای صاف‌کردن موهای وز و آسیب‌دیده است که با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود. بسیاری از افرادی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، باید از روش‌های مراقبت از موهای کراتین شده خود، آگاه باشند تا ماندگاری صافی موهای آن‌ها بیشتر شود. در این مطلب به معرفی روش‌های مختلف مراقبت از مو بعد از فرایند کراتین کردن می‌پردازیم.

بهترین روش‌های مراقبت از موهای کراتین شده کدام‌اند؟

کراتینه‌کردن مو روشی فوق‌العاده برای ترمیم موهای آسیب‌دیده و صاف است که با خاصیت درخشندگی و صاف‌کردن موهای وز، عاملی مهم در افزایش زیبایی افراد به‌شمار می‌رود. ماندگاری کراتینه مو علاوه بر کیفیت مواد شیمیایی آن، به مراقبت‌های بعد از آن نیز بستگی دارد. در صورت رعایت این نکات، نتایج کراتینه تا حداقل شش ماه ماندگار هستند. در ادامه به روش‌های مراقبت از موهای کراتین شده می‌پردازیم.

خشک بودن کامل موها پس از کراتینه

خشک بودن کامل موها پس از کراتینه

اولین اصل مربیان آرایش مو برای مراقبت از موهای کراتین شده در دوره آموزش کراتینه و ریباندینگ مو، عدم خیس شدن موها در 72 ساعت اول بعد از انجام این عمل است. در زمان کراتین کردن موها نباید موها به وسیله عرق‌کردن، خیس شدن، حمام رفتن یا هر عامل دیگری خیس شوند. در صورت تماس موها با آب باید به‌سرعت آن را با سشوار خشک کرد. شما می‌توانید برای آموزش دوره‌های کراتینه مو و آگاهی از اقدامات لازم پس از آن، در دوره‌های آموزشگاه سیمای هانی ثبت نام کنید.

روش صحیح خوابیدن با موهای کراتین شده مهم است

انتخاب جنس پارچه برای ملحفه و بالش به جهت عدم آسیب به موها پس از کراتینه، مهم است. سعی کنید از پارچه‌های ساتن و ابریشم برای خوابیدن استفاده کنید و در 72 ساعت اول انجام این کار، دقت زیادی در خم نشدن موها داشته باشید.

برای مراقبت از موهای کراتین شده خود آن‌ها را زیاد نشویید

برای مراقبت از موهای کراتین شده خود آن‌ها را زیاد نشویید

بهترین مقدار شست‌وشوی موها در هفته پس از کراتینه، دو بار در هفته است. برای ماندگاری بیشتر کراتینه، بهتر است موها با آب ولرم شسته شده و در هنگام شست‌وشو چنگ زده نشوند. در فصول گرم سال و نیاز به استحمام بیشتر، می‌توان با استفاده از کلا‌ه‌های پلاستیکی برای سر، حمام کرد.

استفاده از شامپو مناسب؛ نکته‌ای مهم در مراقبت از موهای کراتین شده

بسیاری از علاقه‌مندان به حضور در دوره های آرایشگری لزوم استفاده از مواد شیمیایی و شامپوهای استاندارد و مخصوص را برای ماندگاری بافت و مدل موها می‌آموزند. این نکته در مراقبت از موهای کراتین شده نیز صادق است و علاقه‌مندان به کراتینه‌کردن موهای خود، باید از شامپوهای مخصوص و بدون سولفات و سدیم استفاده کنند. شما می‌توانید بهترین روش‌های کراتینه مو و مراقبت از آن را در آموزشگاه‌های سیمای هانی آموزش ببینید.

روش صحیح خشک‌کردن موها در ماندگاری کراتینه مو تاثیرگذار است

استفاده زیاد از حوله به موها پس از کراتینه شدن آسیب می‌رساند. بعد از حمام برای خشک‌کردن موها باید از حوله‌های نرم یا پارچه‌های لطیف استفاده کرد. برای شانه کردن موها نیز باید حتما از شانه چوبی به‌جای بورس استفاده شود.

اتو کشیدن مو‌های کراتین شده

اتو کشیدن مو‌های کراتین شده اصول خاصی دارد

بعد از فرایند کراتینه‌کردن، موها چندین بار توسط اتوی مو صاف شده و دیگر نیازی به استفاده مجدد از آن‌ها پس از حمام وجود ندارد. استفاده کم‌تر از وسایلی مانند اتو و بابلیس، یکی از ضروریات لازم برای مراقبت از موهای کراتین شده است. این کار علاوه بر افزایش استحکام موها، از ایجاد موخوره و شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای آموزش اصول اتو کشیدن موها در انواع آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران مانند سیمای هانی ثبت نام کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی؛ دیگر نکته مهم در زمینه مراقبت از موهای کراتین شده

برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته مو پس از کراتین کردن، باید از روغن‌های طبیعی مانند روغن هسته انگور، روغن آرگان و روغن آووکادو استفاده شود. نکته مهم در استفاده از روغن‌ها، به‌کارگیری روغن‌های دارای چربی کم برای تقویت و حفاظت از موها است. بهترین روش برای این کار، استفاده از یک ماسک موی درخشان‌کننده و حاوی کراتین بالا بوده که خاصیت ترمیم‌کنندگی و احیای مو را دارد.

دوره کراتینه موی سیمای هانی

شناخت روش‌های مراقبت از موهای کراتین شده در آموزشگاه سیمای هانی

سیمای هانی یکی از برترین آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه در تهران است که با چهار شعبه لوکس و فعال، برترین آموزش‌های کراتینه مو را به شما ارائه می‌دهد. آموزشگاه ما با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات آرایشی مو، ناخن و تاتوهای دائمی و نیمه‌دائمی، شما را به یک آرایشگر حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

مراقبت‌ از موهای کراتین شده چه تاثیری در کوتاهی موها دارند؟

کوتاهی موها نقش مهمی در از بین بردن موخوره سر دارد.

برای اتو کردن موها بعد از کراتینه کردن چه روش‌هایی وجود دارد؟

مهم‌ترین اصل در اتوکردن موها پس از کراتینه، عدم استفاده بیش از حد از اتو است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها