راهنمای خرید بلیط هواپیما

کد خبر: 1215963
راهنمای خرید بلیط هواپیما

 

اولین و مهم‌ترین گام در برنامه‌ریزی سفر خرید بلیط هواپیما است. اگرچه سایت‌های متعددی در زمینه خرید و فروش بلیط هواپیما فعالیت می‌کنند. اما اسنپ تریپ بلیط‌های داخلی و خارجی هواپیما را به مقاصد مختلف و با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهد. مسافران می‌توانند با خرید بلیط ارزان هواپیما از اسنپ تریپ بهترین تجربه‌ خرید اینترنتی بلیط را کسب کنند و با خیالی راحت سفر خود را آغاز کنند.

 

تفاوت کلاس‌های پروازی مختلف

معمولا پروازها در سه کلاس مختلف از جمله پروازهای درجه یک ‌(First Class)، پروازهای تجاری (Business) و پروازهای اقتصادی (Economy) طبقه‌بندی می‌شوند. شرکت‌های‌ هواپیمایی در هر کلاس پرواز امکانات و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند که همین باعث تفاوت قیمت بلیط‌های هواپیما در کلاس‌های پروازی متفاوت می‌شود. در ادامه امکانات هر یک از کلاس‌های پروازی بیان شده است:

کلاس پرواز درجه یک

خرید بلیط هواپیما در کلاس پرواز درجه یک برای مسافران فضای خصوصی بیشتری فراهم می‌کند. همچنین صندلی‌های کلاس پرواز درجه یک راحت‌تر هستند. سایر امکانات این کلاس پرواز شامل تلویزیون، لپ‌تاپ و منوی غذا است. مسافرانی که بلیط‌های کلاس پرواز درجه یک را می‌خرند، دیرتر از سایر مسافران سوار هواپیما و زودتر از آن‌ها پیاده می‌شوند.

کلاس پرواز تجاری

همچنین صندلی‌های مخصوص بلیط هواپیما در کلاس پرواز تجاری در ردیف‌های جلوی هواپیما قرار دارند. این صندلی‌ها همانند کلاس درجه یک راحت هستند. اما فضای خصوصی زیادی در اختیار مسافران قرار نمی‌دهند. مسافرانی که بلیط‌های کلاس تجاری را برمی‌گزینند، می‌توانند غذای موردنظر خود را از منو انتخاب کنند و در سوار و پیاده‌شدن نسبت به مسافرهای دیگر حق تقدم دارند.

کلاس پرواز اقتصادی

در حالی‌ که مسافرانی که برای سفر خود بلیط هواپیما در کلاس پرواز اقتصادی را می‌خرند، هزینه کمتری می‌پردازند. البته با خرید بلیط هواپیما در کلاس اقتصادی مسافران از امکاناتی همچون منوی غذا و تقدم در سوار و پیاده شدن بهره‌مند نمی‌شوند.

تفاوت بلیط‌های چارتری و سیستمی

بسیاری از مسافران آشنایی کامل با انواع بلیط‌های هواپیما ندارند و ممکن است برای آن‌ها این سوال به وجود بیاید که تفاوت بلیط‌های چارتری و سیستمی چیست.

بلیط‌های چارتری به بلیط‌های چندین صندلی گفته می‌شود که توسط یک شرکت یا آژانس به‌صورت یک‌جا خریداری می‌شوند. سپس شرکت یا آژانس این بلیط‌ها را با قیمت خود به مسافران می‌فروشد. به همین دلیل قیمت بلیط‌های چارتر با توجه به موقعیت‌های زمانی مختلف همچون نزدیک‌ شدن به تاریخ سفر تغییر می‌کند.

معمولا به مسافرانی که به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما هستند، توصیه می‌شود بلیط لحظه آخری را تهیه کنند. بااین‌حال خرید بلیط چارتری در لحظه آخر در همه ایام برای مسافران سودمند نیست. زیرا ممکن است در زمان‌های اوج سفر ظرفیت پروازها به‌سرعت پر شود.

همچنین شرایط کنسلی پروازهای چارتری در مقایسه با پروازهای سیستمی متفاوت است و قیمت بلیط کودک و بزرگسال در بلیط‌های چارتری یکسان محاسبه می‌شود. درحالی‌که بلیط‌های سیستمی با قیمت مصوب شرکت هواپیمایی به فروش می‌رسند و مسافران می‌توانند این بلیط‌ها را متناسب با شرایط و قوانین شرکت‌ هواپیمایی در بازه‌های زمانی مشخصی قبل از پرواز کنسل کنند.

خرید بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین

اغلب مسافران تمایل دارند بلیط هواپیمای مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. برای خرید بلیط ارزان هواپیما از اسنپ تریپ در هر مسیری تعداد زیادی از ایرلاین‌های معتبر وجود دارد. بنابراین لازم است مسافران در نتایج اعلام‌شده سایت جست‌وجو کنند تا بتوانند بلیط مناسب خود را از لحاظ قیمت، امکانات و خدمات رفاهی، روزها و شرایط پرواز انتخاب کنند.

در واقع فرایند خرید بلیط هواپیما اسنپ تریپ به‌صورت اینترنتی با وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر آغاز خواهد شد. پس مسافران می‌توانند با چند کلیک ساده فرآیند خرید بلیط را تکمیل و بلیط خود را دریافت کنند.

مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

مسافران می‌توانند با جست‌وجوی دقیق در سایت فروش بلیط هواپیما با هر بودجه‌ای و در هر زمانی بلیط هواپیمای موردنظر خود را تهیه و دریافت کنند. یکی از مزایای خرید بلیط ارزان هواپیما از اسنپ تریپ به‌صورت اینترنتی صرفه‌جویی در وقت و هزینه متقاضیان است. زیرا لازم نیست افراد در دنیای پرمشغله‌ امروز برای خرید بلیط به‌صورت حضوری به سراغ مراکز فروش بلیط بروند.

مزیت دیگر خرید اینترنتی بلیط هواپیما این است که افراد با ثبت تاریخ دلخواه خود و انجام یک جست‌وجوی ساده می‌توانند تعداد پروازها، ظرفیت و قیمت‌ها را مشاهده کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند با استفاده از فیلترها، ایرلاین موردنظر خود را در هنگام خرید بلیط در نظر بگیرند.

مزیت دیگری که خرید بلیط اینترنتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد این است که آن‌ها می‌توانند از میان بلیط‌های چارتری، بلیط لحظه آخری و بلیط‌های سیستمی گزینه موردعلاقه خود را ببینند و برای تهیه آن اقدام لازم را انجام دهند. به عبارت دیگر مسافران با بررسی نوع و امکانات پرواز می‌توانند از میان گزینه‌های متنوع موجود، مناسب‌ترین، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را برای سفر خود به مرحله خرید برسانند.

استرداد آنلاین بلیط هواپیما

ممکن است مسافران به‌دلایل شخصی یا مشکلات ایرلاین یا تاخیر و تعجیل هواپیما بخواهند بلیط خود را کنسل کنند. نحوه کنسل کردن بلیط هواپیما بدین صورت است که مسافران پس از خرید اینترنتی بلیط پیامکی دریافت می‌کنند که لینکی در آن وجود دارد. در صورت تمایل به کنسل کردن بلیط، آن‌ها می‌توانند با چند کلیک، وارد کردن کد و ارائه شماره کارت خیلی سریع این کار را انجام دهند.

مبلغ بلیط پس از کسر جریمه کنسلی و پس از تایید پشتیبانی به مسافران برگرداننده می‌شود. لازم به ذکر است که در هنگام خرید بلیط هواپیما مسافران را از قوانین کنسلی و میزان جریمه کنسل‌کردن بلیط در زمان‌های مختلف آگاه خواهند ساخت.

البته این نکته قابل توجه است که جریمه کنسلی بلیط هواپیما با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود. طبق قوانین کنسلی پرواز میزان جریمه کنسلی با توجه به شرکت هواپیمایی و زمان کنسل کردن بلیط هواپیما متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال بیشترین درصد جریمه به کنسل کردن بلیط لحظه آخری تعلق می‌گیرد که از مبلغ بلیط کسر خواهد شد.

12

جمع‌بندی

مسافران می‌توانند فرآیند خرید بلیط هواپیما را به‌راحتی با بهترین قیمت، در کمترین زمان و به مطمئن‌ترین روش تنها با چند کلیک تکمیل کنند. قیمت بلیط هواپیما و بلیط لحظه آخری اسنپ تریپ با توجه به عوامل مختلف همچون شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، نوع بلیط، زمان خرید بلیط و مسیر پرواز داخلی مشخص می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها