فواید دوچرخه ثابت و تاثیر آن برای لاغری شکم

کد خبر: 1215997

مزایا بی شمار استفاده از دوچرخه ثابت و تاثیر آن برای کاهش وزن باعث شده یکی از دستگاه های محبوب ورزشی به شما آید از فواید دوچرخه ثابت میتوان به تناسب اندام فرم دهی باسن و ران ها و ...

فواید دوچرخه ثابت و تاثیر آن برای لاغری شکم

 

فواید دوچرخه ثابت و تاثیر آن برای لاغری شکم و پهلو

 

دوچرخه سواری می تواند قلب و ریه های شما را تقویت کند و در عین حال توانایی بدن برای استفاده از اکسیژن را نیز بهبود می بخشد. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. اگرچه دوچرخه‌سواری در فضای باز یک ورزش هوازی عالی است، اما دوچرخه‌سواری برای همه راحت نیست، به‌علاوه آب و هوا همیشه با هم همکاری نمی‌کند.

دوچرخه های ثابت در طول سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، هم در باشگاه ها و هم در خانه های افرادی که ترجیح می دهند به باشگاه نروند. هنگامی که به درستی استفاده شود، می توانید یک تمرین عالی باشد. برای بزرگسالان 18 تا 64 ساله، سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که پنج روز در هفته, حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. از مهم ترین فواید دوچرخه ثابت میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

تناسب اندام

دوچرخه سواری با افزایش ضربان قلب و اجازه دادن به ماهیچه های قلب برای پاسخگویی به نیاز اکسیژن، راه بسیار خوبی برای پمپاژ قلب است. یک مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا نشان داد که برای مثال، دوچرخه سواری به محل کار، به پیشگیری از عوامل خطر بالینی قلبی عروقی در میان مردان و زنان میانسال کمک می کند.

کالری سوزی و کاهش وزن

استفاده از دوچرخه ثابت می تواند به شما کمک کند بسته به شدت تمرین، کالری زیادی بسوزانید. به عبارت دیگر، هرچه بیشتر رکاب بزنید و ضربان قلب خود را افزایش دهید، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

کلسترول را کاهش می دهد

ورزش باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود. این اثرات مثبت بر کلسترول در بسیاری از مطالعات علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته را هدف قرار دهند تا سطح کلسترول بد لیپوپروتئین با چگالی کم را کاهش دهند.

 

یک تمرین کم عارضه را ارائه می دهد

تمرین با دوچرخه ثابت برای زانوها، مچ پا و مفاصل ران مفید است و در عین حال دامنه حرکت را بهبود می بخشد. همچنین برای توانبخشی به خصوص پس از جراحی زانو ( با مشورت پزشک معالج ) یا پیچ خوردگی مچ پا توصیه می شود.

دوچرخه سواری برای بدن شما آسان است زیرا یک تمرین زنجیره بسته است، به این معنی که به یک جسم ثابت متصل است. در این مورد، پدال ها فشار کمتری بر بدن ایجاد می کند. این زنجیره بسته، آن را به گزینه ای ملایم برای افرادی تبدیل می کند که می خواهند یک تمرین شدید بدون فشار به مفاصل خود داشته باشند.

 

فرم دهی باسن و ران ها

با افزودن مقاومت و سرعت به روال خود، بدن شما باید سخت تر کار کند. این مقاومت بیشتر باعث ایجاد قدرت و فرم دهی در پاها، باسن و کمر می شود.

افزایش ظرفیت ریه ها

هنگامی که ورزش می کنید، قلب شما سریعتر پمپاژ می کند تا اکسیژن بیشتری به عضلات شما برسد. این به نوبه خود باعث می شود که شما سریعتر نفس بکشید تا اکسیژن بیشتری دریافت کنید و ظرفیت ریه شما افزایش یابد. این افزایش تنفس ریه های شما را تمرین می دهد.

تعادل را بهبود می بخشد

دوچرخه ثابت علاوه بر بهبود تعادل، به بهبود هماهنگی و راه رفتن کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد مسن برای جلوگیری از افتادن و شکستگی مفید باشد.

ایمن تر از دوچرخه سواری جاده

مسیر دوچرخه سواری در امتداد بزرگراه ها، جاده ها و خیابان های شهر می تواند موانع و رانندگی ناهمواری را ایجاد کند که می تواند ناامن باشد. دوچرخه ثابت این خطرات را از بین می برد. آمار اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها نشان می دهد که بیشتر سال ها از سال 2000، بین 700 تا 800 آمریکایی در تصادفات دوچرخه کشته شده اند و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند که عمدتاً ناشی از تصادف دوچرخه سوار با اتومبیل است.

 فواید دوچرخه سواری

دوچرخه ثابت برای لاغری شکم

اینکه دوچرخه ثابت برای لاغری شکم و پهلو ها مناسب است از هیچ کس پنهان نیست و از نظر عملی نیز ثابت شده است. کالری برای عملکرد بدن شما ضروری است. برای کاهش 500 گرم از وزن بدن، باید 3500 کالری بیشتر از آنچه مصرف می کنید بسوزانید. این بدان معناست که یک فرد 56 کیلویی باید بین 5.5 تا 8.5 ساعت در هفته دوچرخه سواری کند تا 500 گرم چربی بسوزاند. یک فرد 83 کیلویی برای کاهش وزن باید 3.5 تا 5.5 ساعت در هفته دوچرخه سواری کند. خوب، یکی از راه های ایجاد کسری کالری، ورزش کردن است. ورزش کالری می سوزاند و بنابراین وقتی با دوچرخه ورزش می کنید، به کمبود کالری که برای کاهش وزن نیاز دارید کمک می کنید.

تاثیر دوچرخه ثابت در لاغری ران و باسن

با استفاده از دوچرخه ثابت، بسته به وزن بدن، مدت زمان ورزش، ضربان قلب و شدت ورزش، می‌توانید بین 40 تا 80 کالری تنها در 10 دقیقه بسوزانید. این یک راه عالی برای از بین بردن چربی ران و باسن شما است زیرا عضلات قسمت های باسن، دوقلو، همسترینگ و ساق پا را فعال می کند.

طی تحقیقات انجام شده انتشارات سلامت هاروارد بیان می کند که یک فرد 56 کیلویی که 30 دقیقه با دوچرخه ثابت تمرین می کند، می تواند 211 کالری بسوزاند. یک فرد 70 کیلویی می تواند حدود 252 کالری را با سرعت متوسط به مدت 30 دقیقه و 278 کالری را با سرعت بالا بسوزاند. یک فرد 83 کیلویی می تواند 311 کالری را با همان زمان و شدت بسوزاند.

طبق گفته پژوهشگران، این اعداد فقط تخمینی هستند و کالری سوزی شما به جنسیت بیولوژیکی، سن، وزن، ترکیب بدن و میزان متابولیسم بدن در حالت استراحت بستگی دارد. CDC بیان می کند که برای کاهش وزن سالم و پایدار می توانید به راحتی یک تا دو کیلو در هفته با دوچرخه ثابت وزن کم کنید.

 کاهش وزن با دوچرخه ثابت

حقایق کاهش وزن

همه افراد روزانه تعداد مشخصی کالری مصرف می کنند و می سوزانند تا بسته به عواملی مانند جنسیت و سن شما, عملکرد طبیعی داشته باشند. تعداد کالری هایی که می سوزانید به وزن بدن، مدت زمان دوچرخه سواری و شدت تمرین شما بستگی دارد. در مورد اینکه چقدر می توانید با دوچرخه ثابت وزن کم کنید، پاسخ های مختلفی خواهید یافت. اساساً میزان از دست دادن چربی اضافه شما به میزان کالری که می سوزانید بستگی دارد.

برای حفظ وزن مخصوص خود، باید غذایی بخورید که تعداد کالری مورد نیاز شما را تامین کند. هر کاری که بدن شما انجام می دهد با کالری تامین می شود، از دویدن و پریدن گرفته تا لبخند زدن و حتی نفس کشیدن. وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، به کمبود کالری نیاز دارید. به عبارت دیگر، شما باید کالری کمتری نسبت به کالری مورد نیاز بدن خود برای حفظ وزن فعلی خود مصرف کنید. ورزش باعث سوزاندن کالری می شود، بنابراین به کمبودی که برای کاهش وزن نیاز دارید کمک می کند.

نحوه محاسبه میزان ضربان قلب برای چربی سوزی

برای کاهش وزن، باید مطمئن شوید که ضربان قلب (HR) شما حداقل به مدت 30 دقیقه در ناحیه چربی سوز است. منطقه چربی سوزی به سرعت ضربان قلب شما در هنگام ورزش اشاره دارد. شما به یک مانیتور HR روی دوچرخه خود یا یک دستبند یا ساعت مانیتور HR نیاز دارید. همچنین می توانید با استفاده از محاسبه ساده 220 منهای سن خود، HR خود را محاسبه کنید. برای کاهش وزن، HR شما باید بین 65 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب شما برای سن شما باشد. رسیدن به این منطقه چربی سوز و حفظ آن برای حداقل 30 دقیقه به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید.

 

دستگاه های هوازی زیادی وجود دارد که می توانید در باشگاه پیدا کنید، اما کدام یک را باید برای استفاده انتخاب کنید؟ با توجه به فواید دوچرخه ثابت که در ابتدای مقاله به آن ها اشاره کردیم, دوچرخه ثابت یک انتخاب محبوب و راهی کارآمد برای تناسب اندام، سلامت بدن و افزایش توانایی های قلبی و عروقی است.

با این حال، آیا دوچرخه ثابت برای لاغری مناسب هستند؟

بله، اگر هدف شما کاهش وزن باشد، دوچرخه های ورزشی گزینه بسیار خوبی هستند. دوچرخه ورزشی کالری می سوزاند و به ایجاد کسری کالری که برای کاهش وزن ضروری است کمک می کند. یک فرد معمولی می تواند برای 30 دقیقه تمرین با دوچرخه ثابت, متوسط 260 کالری بسوزاند که می تواند به اهداف کلی کاهش وزن شما کمک کند.

 کاهش وزن و فرم دهی باسن

خبر عالی این است که به‌جز چربی‌های زیر پوستی که کنترل آن سخت‌تر است، چربی شکم ساده‌ترین چربی برای سوزاندن است. دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت راهی عالی برای سوزاندن کالری و از دست دادن چربی های شکمی است. با این حال، برای بهره مندی از این مزایا، باید به طور منظم ورزش کنید. برای جلوگیری از چربی شکم، باید فعالیت بدنی منظم را با یک رژیم غذایی مغذی و بسیار خوب ترکیب کنید. اگر این کار را انجام دهید می توانید وزن و چربی شکم را کاهش دهید!

متأسفانه، نمی‌توانید به چربی‌هایی که می‌خواهید از دست بدهید حمله کنید، و تمرینات شکم مانند دراز نشست به کاهش چربی شکم کمکی نمی‌کنند. این تمرینات صرفاً عضلات شکم شما را بهبود میبخشد که به خودی خود مفید است. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما چندین کالری در سراسر بدن می سوزاند، نه فقط در یک نقطه. دوچرخه ثابت بدون شک یک راه عالی برای کاهش وزن است زیرا یک تمرین هوازی کامل و سخت را در حین کار با شکم، پاها و ران‌ها ارائه می‌دهد.

ترفندهای کاهش چربی شکم با دوچرخه ثابت

 

  1. شروع به تمرین کنید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت، دو تا سه بار در هفته تمرین کنید چربی سوزی در این صورت امکان پذیر است. فعالیت بدنی منظم به شما در سوزاندن چندین کالری کمک می کند، و همچنین به شما در تسکین اضطراب کمک می کند، که سهم عمده ای در تجمع چربی شکم دارد.
  2. هر روز 30 دقیقه تا یک ساعت پیاده روی کنید.
  3. اهداف بالقوه را برای خود کاهش دهید، مانند « امروز، 45 دقیقه دوچرخه ورزشی می‌روم» و سپس یک هفته تکلیف را تکرار کنید. در مورد غذا خوردن هم همینطور است! این تکنیک در تقویت انگیزه فوق العاده موثر است.
  4. چیپس، تنقلات، غذاهای سرخ شده، شیرینی های تولید شده و کلوچه ها را حذف کنید و مصرف پنیر و ژامبون را محدود کنید (که همگی منجر به چربی احشایی می شوند).
  5. از مصرف الکل پرهیز کنید زیرا باعث ایجاد چربی احشایی می شود.
  6. قند و شکر از برنامه غذایی خود حذف کنیدو یا سعی کنید افزودن شکر به چای یا قهوه خود را به حداقل برسانید. معمولا چند روز تا دو هفته طول می کشد تا این عادت را ترک کنید. به همین ترتیب، شما باید از نوشیدنی‌های شیرین و نوشابه‌های حاوی شکر اجتناب کنید.
  7. موز یا پرتقال را جایگزین تکه های شکلات کنید. یک تکه شکلات 250 کالری دارای 12 گرم چربی است.
  8. میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. به عنوان مثال، صبح، 1 پرتقال یا موز با یک فنجان چای یا قهوه استفاده کنید.
  9. هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید زیرا کم خوابی بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد و اشتها و گرسنگی را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

استفاده از دوچرخه ثابت در حین تماشای برنامه خبری تنها روشی برای گذراندن زمان با شنیدن تیترهای روز نیست. این فعالیت می تواند به شما در افزایش متابولیسم بدن و کاهش چربی در قسمت های مختلف بدن از جمله شکم , پهلو ها و ران ها کمک کند. دوچرخه های ثابت برای تمام افراد با هر شرایط فیزیکی مناسب هستند و تمرینات مکرر می تواند هزاران کالری بسوزاند و  شما با چربی اضافی بدن مبارزه می کنید. در عین حال، اگر تصمیم خود را گرفته اید، جهت خرید دوچرخه ثابت از سایت فروشگاه آی فیتنس به نشانی ifitness-plus.com و یا به صورت حضوری به آدرس تهران میدان رسالت خیابان فرجام مجتمع خلیج فارس مراجعه کنید و یا با شماره های 77274006 و 77276084 تماس حاصل فرمایید و دستگاه مورد نظر خود را با بهترین قیمت سفارش دهید و از زندگی نهایت لذت را ببرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها