همه چیز درباره مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

کد خبر: 1218210
همه چیز درباره مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند تنها افرادی از این عمل رضایت داشته اند که زیر تیغ جراحی یک جراح متبحر رفته اند و همچنین پس از عمل اسلیو سبک زندگی سالم را در پیش گرفته اند.

یکی از موارد بسیار مهم که در مراقبت های بعد از عمل اسلیو حائز اهمیت است؛ رژیم اسلیو می باشد که در این رژیم مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو از اهمیت بسزایی برخوردار است که ما در اینجا قصد داریم به طور مفصل درباره مصرف این ماده مغذی بعد از جراحی اسلیو صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

اصول مصرف پروتئین بعد از جراحی اسلیو

تا دو هفته اول پس از جراحی به احتمال زیاد پزشک مصرف شیک یا پودر پروتئین را توصیه کند. در هفته های اول پس از جراحی به دلیل محدود شدن رژیم غذایی ممکن است احساس خستگی و ضعف داشته باشید که با مصرف پروتئین روند بهبودی افزایش پیدا خواهد کرد.

از هفته سوم به مرور می توانید مواد غذایی سرشار از پروتئین را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. در صورتی که بدن توانایی دریافت مواد مغذی کافی را داشته باشد نیازی به مصرف پودر پروتئین و مکمل ها بعد از جراحی نیست.

اهمیت مصرف پروتئین در رژیم غذایی روزانه

یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای هر بدنی در هر شرایط پروتئین ها می باشند؛ زیرا پروتئین ها اجزای تشکیل دهنده اکثر سلول ها، ماهیچه ها، بافت ها، پوست، مو و سایر اندام های بدن است. بنابراین مصرف پروتئین به صورت روزانه برای سلامت بدن لازم و ضروری است. در صورتی که روزانه به مقدار کافی پروتئین به بدن نرسد احتمال بروز مشکلات و بیماری های مختلف است.

میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو باید چقدر باشد؟

در رژیم اسلیو بیماران اسلیوی تا دو ماه بعد از جراحی تنها اجازه مصرف پروتئین ها، لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات را دارید. میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو تا دو ماه باید حدود 60 گرم در طول شبانه روز باشد و پس از گذشت دو ماه حدود 20 درصد از کالری دریافتی بدن باید از پروتئین ها تامین شود.

در صورتی که در میزان مصرف پروتئین بعد از جراحی اسلیو کوتاهی کنید به دلیل اینکه در حال کاهش وزن و لاغری هستید به مرور عضلات خود را از دست می دهید که قطعا هدف شما آب کردن چربی هاست نه عضلات!

8

دلیل نیاز بیشتر بدن به پروتئین بعد از عمل اسلیو چیست؟

دلیل اصلی تاکید جراحان لاغری به مصرف بیشتر پروتئین و سایر مواد مغذی مفید بعد از جراحی این است که با کاهش حجم معده میزان مصرف غذای شما هم کم می شود؛ به همین دلیل توصیه پزشکان این است که رژیم روزانه شما باید سرشار از انواع مواد مغذی مانند پروتئین باشد تا بدن دچار فقر مواد مغذی نشود.

به عنوان مثال بیماران اسلیوی اصولا با خوردن یک لیوان نوشابه گازدار احساس سیری پیدا می کنند و معده آنها دیگر جایی برای مصرف مواد غذایی حاوی مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی ندارد. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد بدن بیمار اسلیوی دچار سوء جذب و در آخر سوء تغذیه می شود.

به غیر از مزایایی که گفتیم مصرف پروتئین کافی بعد از عمل اسلیو باعث افزایش انرژی و همچنین بهبودی سریع تر می شود؛ بنابراین از مصرف این مواد مغذی پس از عمل اسلیو غافل نشوید. 

آیا مصرف پروتئین بعد از اسلیو از ریزش مو هم جلوگیری می کند؟

یکی از عوارض شایع عمل اسلیو ریزش مو باشد که در صورت مصرف پروتئین کافی به طور چشمگیری می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

معرفی بهترین منابع پروتئین بعد از اسلیو

رژیم اسلیو بیماران اسلیوی باید سرشار از پروتئین و عاری از هر گونه چربی و کلسترول باشد. از جمله بهترین منابع پروتئین بعد از اسلیو می توان به تخم مرغ، لوبیا، پنیر کم چرب، کره بادام زمینی، سویا، توفو، نخود فرنگی، مرغ، ماهی سالمون، بوقلمون، ماهی تن، تیلاپیا، گوشت گاو، گوشت بره و ... اشاره کرد.

9

چه زمانی نیاز به مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو است؟

اصولا هفته اول رژیم اسلیو حاوی انواع مایعات است و به دلیل اینکه در این مدت پروتئین کافی به بدن نمی رسد ممکن است پزشک مصرف پودر پروتئین بعد از جراحی اسلیو را توصیه کند.

مقدار مصرف پودر پروتئین بعد از عمل اسلیو باید چقدر باشد؟

در صورتی که قادر به مصرف کافی پروتئین بعد از عمل اسلیو نباشید پزشک مصرف پودر پروتئین را توصیه می کند. همان طور که گفتیم تا دو ماه پس از جراحی باید روزانه 60 گرم پروتئین مصرف کنید و برای جلوگیری از بروز عوارضی مثل سندرم دامپینگ و ... باید از شیک های پروتئینی استفاده کنید که کمترین میزان چربی و قند را دارند و حتما تحت نظر پزشک آن را مصرف کنید.

کلام آخر

یکی از مواد مغذی بسیار مهم در رژیم اسلیو، پروتئین ها می باشند که به توصیه بهترین جراحان اسلیو شما موظف به مصرف روزانه 60 گرم پروتئین هستید و پس از آن هم باید حدود 20 درصد از کالری دریافتی بدن شما از پروتئین ها تامین شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها