بررسی انواع سنگ شکن معدن:

کد خبر: 1218215
بررسی انواع سنگ شکن معدن:

یکی از سرمایه‌های ارزشمند زمین، مواد معدنی است که در داخل پوسته زمین شکل گرفته و می‌توان از آن‌ها برای ساخت محصولات مختلف استفاده کرد. برای استخراج مواد معدنی ابتدا مهندس معدن، پتانسیل یک منطقه را بررسی کرده و در صورت وجود ماده معدنی، دستگاه‌های مورد نیاز برای استخراج را به منطقه ارسال می‌کند. پس از اینکه استخراج مواد معدنی با نظارت دقیق مهندسین معدن و تجهیزات مختلف صورت گرفت، نوبت به فرآوری سنگ‌های معدنی می‌رود.

در فرآیند فرآوری سنگ‌های معدنی، از دستگاه‌های متعددی استفاده می‌شود تا سنگ‌ها به اندازه‌ای برسند که قابل استفاده باشند. اندازه سنگ مناسب بسته به محصولی دارد که سنگ ریزه‌‌ها برای آن استفاده می‌شوند. به طور مثال برای تولید برخی از محصولات سنگ‌هایی با اندازه 2 الی 6 سانتی متر مناسب بوده و برای برخی خطوط تولید، اندازه 2 الی 5 میلی‌متری مورد نیاز است.

انواع سنگ شکن معدن کدامند؟

در خط خرایش سنگ‌های معدنی سه دسته سنگ شکن نصب می‌شود که هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی را بر عهده داشته و به کوچک‌تر کردن مواد معدنی کمک می‌کنند.

سنگ شکن اولیه

اولین سنگ شکنی که در خط خردایش مواد معدنی مشاهده خواهید کرد، سنگ شکن اولیه یا سنگ شکن هیدروکن است. سنگ شکن‌های اولیه مواد معدنی را به شکل خام تحویل گرفته و با تغییر اندازه، باعث کوچک شدن ابعادشان می‌شود. این سنگ شکن‌ها توانایی بالایی در خردایش انواع سنگ‌های سخت و نیمه سخت داشته و بدون آن‌ها نمی‌توان محصولی را تولید کرد. رایج‌تری مدل سنگ شکن اولیه، سنگ شکن فکی است که برای خرید کردن سنگ‌های معدنی از دو فک استفاده می‌کند. یکی از فک‌ها ثابت بوده و دیگری متحرک است، سنگ‌های معدنی با قرار گرفتن بین این دو فک و با حرکت فک متحرک به سمت فک ثابت، به دلیل فشار وارده کوچک می‌شوند.

 

17

سنگ شکن ثانویه

پس از سنگ شکن اولیه، نوبت به نصب دسته دیگری از سنگ شکن‌ها با نام سنگ شکن ثانویه می‌شود. سنگ شکن‌های ثانویه مواد خروجی از سنگ شکن اولیه را دریافت کرده و به اندازه‌ای می‌رسانند که بتوان از آن‌ها در تولید محصولات استفاده کرد. سنگ شکن کوبیت از جمله سنگ شکن‌های ثانویه است که بیشتر کارخنجات از آن استفاده می‌کنند. این سنگ شکن طول عمر بالایی داشته و توانایی قابل توجهی در خردایش انواع سنگ‌های معدنی دارد. در سنگ شکن کوبیت وظیفه خرد کردن سنگ‌ها بر عهده چکش و بغل بندهایی است که در داخل دستگاه نصب شده است. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل دستگاه با یک روتور پوشیده از چکش برخورد می‌کنند که شدت ضربات وارده از سمت آن‌ها باعث کاهش اندازه می‌شود؛ پس از آن سنگ‌ها به سمت سندان پرتاب داشته و یک مرحله دیگر به وسیله بغل بندها خرد می‌شوند.

 

18

سنگ شکن ثالثیه

زمانی که هدف یک کارخانه، تولید شن و ماسه و قیر باشد، دسته دیگری از سنگ شکن‌ها با نام سنگ شکن ثالثیه یا اصطلاحا سنگ شکن ماسه ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ شکن‌ها اندازه مواد معدنی را به چندین میلی‌متر کاهش داده و محصولی یکدست و مکعبی شکل تحویل می‌دهند. شناخته شده‌ترین سنگ شکن‌های ثالثیه، سنگ شکن پاکتی، خرگوشی و راک اند راک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها