یارانه نقدی این دهک ها قطع شد | دلیل حذف یارانه نقدی این افراد چیست؟

کد خبر: 1220848
یارانه نقدی این دهک ها قطع شد | دلیل حذف یارانه نقدی این افراد چیست؟

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: اخیرا اخباری مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ الکترونیکی بجای یارانه نقدی منتشر شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید . هنوز برای تغییر مبلغ یارانه نقدی و یا جایگزینی آن تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا آذرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی کمک هزینه ایست که از طرف دولت برای تمام اقشار جامعه واریز می شود .

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در توضیح دلیل قطع یارانه نقدی اردیبهشت ماه برخی خانوار می‌گوید: اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

در حالی یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که باز هم صدای گروهی را درآورده است؛ برخی می‌‌گویند یارانه آنها به کل قطع شده و گروهی دیگر نیز نسبت به کاهش مبلغ یارانه خود از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان گلایه دارند. اما علت چیست؟ در این باره سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید تغییر دهک‌بندی دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی از خانوار ایرانی است.

چرا یارانه نقدی قطع شد؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره در پاسخ به این پرسش که چرا یارانه گروهی از خانوار حذف یا مبلغ آن کم شده است، به تجارت‌نیوز گفت: دهک‌بندی یک امر پویاست که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهانه انجام می‌شود. اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

وی افزود: اگر یارانه گروهی از افراد قطع شده، به این معناست که آنها در دهک‌بندی جدید وزارت رفاه جزو دهک دهم قرار گرفته‌اند و به همین علت دیگر مبلغی به حساب‌شان واریز نشده است.

شیوه دهک‌بندی چگونه است؟

حسینی درباره دلیل انجام دهک‌بندی به صورت ماهانه نیز گفت: برخی سرپرستان خانوار درخواست بازبینی می‌دهند و گروهی نیز به‌تازگی اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

افراد برای پیگیری اعتراض خود به کجا مراجعه کنند؟

وی همچنین درباره اینکه افراد برای پیگیری قطع یارانه خود به کجا باید مراجعه نیز تاکید کرد: اگر یارانه فردی قطع شده باشد، می‌تواند به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه کند یا به صورت حضوری پیگیر این موضوع باشد.

حسینی افزود: اگر رقم یارانه فردی از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته، دهک او تغییر کرده و در نتیجه باید به وزارت رفاه مراجعه کند.

آیا خرید دلار دلیل قطع یارانه بوده است؟

او در پاسخ به این پرسش که آیا خرید دلار سهمیه‌ای می‌تواند دلیل قطع یارانه باشد گفت: اطلاعات داخل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان توسط وزارت رفاه به‌روزرسانی می‌شود و مبنای دهک‌بندی نیز در دسترس آنهاست و در نتیجه من نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظر کنم.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: با این وجود، وقتی یارانه افراد قطع می‌شود به این معنی است که تراکنش مالی و درآمد و دارایی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها