ایجاد فضای سرگرمی با ساخت زمین گلف

کد خبر: 1221101

در گذشته، بازی گلف یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در سراسر دنیا بوده است و امروزه تبدیل به یک ورزش خانوادگی و پر طرفدار برای تمامی افراد شده است. به همین خاطر، بسیاری از افراد به ساخت زمین گلف در محل زندگی یا پشت بام محل کارشان علاقه پیدا کرده‌اند. ما در این مقاله یک راهنما کلی از نحوه طراحی زمین گلف ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال یک ایده منحصر به فرد برای طراحی یک زمین گلف حرفه‌ای برای ورزش و تفریح خانواگی و دوستانه هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

ایجاد فضای سرگرمی با ساخت زمین گلف

 

زمین بازی گلف در ایران

شاید برایتان جالب باشد که در کشور انگلستان، هر ماه، بیش از 800 هزار نفر وقت خود را صرف  بازی گلف و مینی گلف می‌کنند؛ این آمار نشان دهنده میزان محبوبیت این ورزش  است. توجه داشته باشید که این محبوبیت محدود به کشور انگلستان نیست و امروزه باشگاه‌های گلف فراوانی در سراسر دنیا از جمله ایران تاسیس شده است. 

در رابطه با ساخت زمین گلف در ایران باید بگوییم که اولین زمین بازی گلف در شهر مسجد سلیمان، توسط انگلیسی‌ها، طراحی شد و بعد از خروج آن‌ها از کشور، این زمین بازی به ایرانی‌ها واگذار گردید. سپس در سال 1374، فدراسیون گلف برای اولین بار در ایران تشکیل شد و تا سال 1383، تعداد بازیکنان حرفه‌ای گلف در ایران به 200 عدد رسید و این عدد در سال‌های اخیر به 15 هزار رسیده است. همچنین، دو گروه پیشرفته و نیمه پیشرفته در لیگ گلف حضور دارند.

یک زمین گلف چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی‌ها و مشخصه‌های زمین بازی از جمله مواردی است که هنگام طراحی و ساخت زمین گلف باید مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی، ویژگی‌های یک زمین گلف استاندارد به شرح زیر است:

  1. زمین بازی گلف باید در فضای باز و در دل طبیعت طراحی شود. همچنین، طراحی پستی و بلندی‌های طبیعی در زمین گلف باعث افزایش هیجان بازیکنان می‌شود.
  2. بازی گلف یک بازی همگانی است و تمامی افراد در هر رده سنی‌ می‌توانند به تمرین گلف بپردازند؛ لذا پوشش زمین گلف باید به گونه‌ای باشد که امنیت بازیکنان را حین بازی تامین نماید. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی و ساخت زمین گلف، چمن مصنوعی گلف است که مکانی ایمن، سرسبز و با انرژی برای شما به ارمغان می‌آورد.
  3. کفپوش زمین گلف نقش پررنگی در کیفیت بازی دارد. خبر خوب این است که چمن مصنوعی با الیاف انعطاف پذیر با قابلیت ارتجاعی، یک انتخاب هوشمندانه برای زمین گلف است و اختلالی در مسیر حرکت توپ ایجاد نمی‌کند و بازیکنان می‌توانند برای ساعات طولانی، بدون خستگی، به بازی و تمرین بپردازند.
  4. بازیکنان گلف دارای کفش‌های مخصوص و میخدار هستند؛ لذا کفپوش زمین گلف باید از مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر تردد و رفت و آمد بازیکنان برخوردار باشد.

چمن مصنوعی گلف

الیاف و ساختار چمن مصنوعی گلف با چمن مصنوعی پدل یا چمن مصنوعی فوتبال متفاوت است. این محصول به طور تخصصی و با الیاف مجعد و گره خورده برای کابری مخصوص و حرفه‌ای گلف طراحی و به بازار عرضه می‌‎شود. از دیگر ویژگی‌های چمن مصنوعی مناسب برای ساخت زمین گلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. الیاف با ارتفاع کوتاه و یکدست
  2. الیاف مجعد، فنری و گره‌خورده
  3. چمن مصنوعی با تراکم بالا
  4. الیاف مقاوم در برابر اشعه  UV
  5. چمن مصنوعی با ماندگاری و طول عمر قابل قبول
  6. ظاهری زیبا و مشابه با چمن طبیعی
  7. محصولی مقاوم به گرما و تغییرات آب و هوایی
  8. قابلیت شستشو و تمیز کردن با حداقل امکانات
  9. ظاهری سرسبز در تمام فصول سال

39

 

استفاده از چمن مصنوعی برای طراحی و ساخت زمین گلف از چه مزایایی برخوردار است؟

در دنیای امروز، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا، بازی گلف را به عنوان یک ورزش و سرگرمی برای اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند و در کشور ایران نیز در سال‌های اخیر، تعداد طرفداران بازی گلف افزایش پیدا کرده است. بدون شک، کسب مهارت در بازی گلف، مانند دیگر ورزش‎ها، نیازمند تمرین در یک زمین استاندارد می‌باشد. در این راستا، جنس و نوع کفپوش زمین بازی گلف از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

لازم به ذکر است که در گذشته از چمن طبیعی در ساخت زمین گلف استفاده می‌شد؛ اما امروزه چمن مصنوعی به دلیل مزایای بیشماری که دارد، موفق شده است تا تبدیل به جایگزین چمن طبیعی برای طراحی زمین‌های ورزشی شود.

برخی از مزایا و فواید استفاده از چمن مصنوعی در طراحی زمین گلف را در این قسمت برای شما جمع آوری کرده‌ایم. مزایای این محصول به شرح زیر است:

  1. مساحت زمین گلف بسیار زیاد است و آبیاری زمین بازی چمن طبیعی بالغ بر 4 الی 5 ساعت زمان خواهد گرفت. در صورتی که چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی نیاز به آبیاری مداوم و وقت‌گیر ندارد. از سوی دیگر، با کاهش آبیاری، می‌توان در هزینه‌های نگهداری از زمین گلف صرفه جویی کرد.
  2. در بازی گلف، زاویه توپ و چوب دستی بر روی سطح زمین، اهمیت بسیاری دارد. از سوی دیگر، زمین‌های صاف و یکنواخت باعث می‌شوند تا هیجان بازیکنان کاهش یابد. خبر خوب این است که استفاده از چمن مصنوعی در ساخت زمین گلف این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا یک زمین بازی ایمن با موانع استاندارد طراحی کنید.
  3. چمن مصنوعی برای سرسبز ماندن نیاز به استفاده از حشره‌کش‌ها ندارد و یک سطح سرسبز و با نشاط در تمام روزهای سال برای شما به ارمغان می‌آورد.
  4. طول عمر و ماندگاری چمن مصنوعی گلف بر خلاف چمن طبیعی، بالا است. این محصول از الیاف مقاوم و زیره مستحکم تولید می‌شود و مقاومت بالایی در برابر فشار حاصل از کفش‌های میخدار بازیکنان و انواع ضربات دارد.

ساخت زمین گلف؛ یک تجربه فوق‌العاده و فراموش نشدنی

امروزه کاربرد چمن مصنوعی بسیار گسترده شده است و انواع چمن در طرح‌های متنوع و رنگ‌های گسترده برای طراحی فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها طراحی می‌شود. در این میان، یکی از کاربردهای چمن مصنوعی، طراحی یک زمین ورزشی با نشاط و ایمن در فضاهای مختلف با متراژ کوچک یا بزرگ است.

شما می‌توانید با استفاده از خرید چمن مصنوعی گلف یک زمین ورزشی ایمن و زیبا در محل کار یا محل زندگیتان طراحی کنید و از ورزش کردن در فضایی مشابه با طبیعت، نهایت لذت را ببرید. همچنین، طراحی زمین گلف این فرصت را به شما می‌دهد که زمانی فراموش نشدنی در کنار عزیزانتان به سرگرمی و تفریح بپردازید.

ایده‌های طراحی و ساخت زمین گلف در فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به شرح زیر است:

  1. طراحی زمین گلف در روف گاردن ساختمان‌‌ها
  2. طراحی زمین گلف در هتل‌ها یا مجموعه‌های گردشگری
  3. طراحی زمین گلف در باغ ویلاها
  4. طراحی زمین گلف در باغ تالارها
  5. طراحی زمین گلف در حیاط مجتمع‌های مسکونی
  6. طراحی زمین مینی‌گلف در بالکن یا تراس ساختمان‌های اداری یا مسکونی
  7. طراحی زمین مینی گلف در حیاط مدارس یا مجمتع‌های آموزشی

40

سخن پایانی

در مطالب فوق، یک راهنما کلی از ساخت زمین گلف برای سرگرمی و مزایای استفاده از چمن مصنوعی ارائه کردیم. اگر همچنان برای داشتن یک زمین ورزشی ایمن و دلنشین مصمم هستید، از شما دعوت می‌نماییم تا به وب‌سایت چمنزار رفته و از محصولات این مجموعه دیدن فرمایید. همچنین می‌توانید با مشاورین و متخصصین این مجموعه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان و حرفه‌ای این مجموعه بهره‌مند شوید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها