چرا باید به سراغ تشریفات عروسی برویم؟

کد خبر: 1221153

تشریفات عروسی چیست؟ وظایف یک تیم تشریفات مجالس عروسی و خدمات چیست؟

چرا باید به سراغ تشریفات عروسی برویم؟

 

برای برنامه ریزی دقیق‌تر و انجام صحیح و به موقع کارها، موسساتی تحت عنوان تشریفات عروسی به شما کمک خواهند کرد. قبل از بستن قرار داد با این مجموعه‌ها بهتر است از شرح وظایف و کارهایی که برای شما انجام می‌دهند آگاه باشید. در ادامه کارشناسان وبسایت عروسیمون داتکام مهم‌ترین وظایف یک تیم تشریفات عروسی را به طور کامل بررسی خواهد کرد.

تشریفات عروسی چیست؟

تمام کسانیکه نظاره‌گر برگزاری مراسم عروسی اعضای خانواده و دوستان خود بودند، از دشواری هماهنگی‌های قبل از مراسم آگاه هستند. تعداد کارهایی که باید برای برگزاری مراسم عروسی خود انجام دهید بسیار زیاد است. ممکن است زمان بندی و مدیریت درست این فعالیت‌ها از پس زوج‌های جوان بر نیاید.

هدف اصلی موسسات تشریفات عروسی، برگزاری بهتر و منظم جشن عروسی شماست. رضایت مهمانان و عروس و داماد برای آن‌ها اولویت اول است. ولی چطور بهترین گزینه‌ها را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کنیم؟ مقایسه بین تعداد زیاد مجموعه‌ها کاری دشوار است.

 

اولین کار انتخاب محل عروسی

از کارهای اولیه انتخاب محل برگزاری عروسی است. موسسه تشریفات مجالس عروسی به شما کمک خواهد کرد تا با توجه به زمان برگزاری مراسم، بودجه مورد نظر، تعداد مهمان‌ها و نوع پذیرایی مدنظر بهترین محل را به شما معرفی کند. از بین لیست تالار عروسی تهران و باغ تالارهای معروف، شرایط را بررسی کرده و گزینه‌های مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد. بنابراین کافیست تا اطلاعات دقیق مهمان‌ها و تمام خواسته‌های خود را از تالار عروسی به آن‌ها اعلام کنید.

معرفی آتلیه عکاسی عروس به عهده تشریفات عروسی است

کار بعدی که یک شتریفات عروسی می‌تواند انجام دهد، معرفی آتلیه عکاسی خوب و مناسب به عروس و داماد است. که این کار با توجه به شناختی که طی جلسات هماهنگی و معارفه پیدا می‌کند، انجام می‌شود.

آتلیه عکاسی مناسب به این معنی است که با سبک سلیقه زوج‌ها، خدمات و تجهیزات مورد نیازشان هماهنگی داشته باشد. ممکن است برخی از عروس و دامادها به مسائل اعتقادی و مذهبی حساسیت بیشتری داشته و به دنبال آتلیه‌های عروس مذهبی باشند. پیدا کردن این شرایط به عهده تشریفات عروسی است.

در عروسیمون داتکام (www.aroosimoon.com) که مرجع تخصصی معرفی تشریفات عروسی می‌باشد، بهترین تالارها، آتلیه ها، آرایشگاه‌های عروس، پیرایش داماد، مزون‌ها، گل فروشی‌ها، کت و شلوار فروشی‌ها، تشریفات عروسی و سایر خدمات دهندگان عروسی به مراه لیست قیمت‌ها و امکانات آن‌ها معرفی می‌شوند.

تشریفات مجالس عروسی

انتخاب آرایشگاه عروس و داماد

تعداد سالن‌های زیبایی عروس در تهران و شهرهای بزرگ بسیار زیاد است و انتخاب یک آرایشگاه مناسب نیاز به جستجو دارد. در حقیقت بهتر است از ماه‌ها قبل به دیدن نمونه کار در سالن‌های زیبایی رفته تا با سبک کار آن‌ها آشنا شوید.

حال یکی از وظایف تشریفات عروسی، تهیه لیست کوتاهی از بهترین سالن‌های زیبایی مطابق با خواسته‌های شما است. مثلا برخی از آرایشگاه‌های عروس به سبک آرایش لایت و ساده معروف بوده و برخی دیگر به میکاپ‌های شاد و سرزنده. از طرف دیگر محل قرارگیری سالن زیبایی و فاصله آن از منزل شما نیز اهمیت دارد.

انتخاب سالن پیرایش داماد نیز به عهده مسئول تشریفات مجالس عروسی است. هر آنچه که از یک آرایشگاه داماد انتظار دارید به آن‌ها اعلام کنید تا از بین لیست بلندبالای سالن‌های پیرایش داماد، بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

پذیرایی از مهمانان مهم ترین کار تشریفات عروسی

حضور خانواده و دوستان در مراسم عروسی باعث دلگرمی ‌بیشتر عروس و داماد است. نکته حائز اهمیت نحوه پذیرایی شایسته از عزیزانتان است. یکی دیگر از وظایف لیست بهترین تشریفات مجالس عروسی تنوع بخشیدن به منو غذایی و پذیرایی از مهمانان است. این کار طبق ذائقه و سلیقه مهمانان انجام شده و از بین غذاهای ایرانی و بین الملل بهترین گزینه‌ها انتخاب می‌شوند.

کیفیت غذای اصلی، پیش غذا، دسر، انواع شیرینی و نوشیدنی به عهده موسسه تشریفات عروسی است. حتی تهیه کیک مخصوص عروس و داماد نیز باید به بهترین شکل انجام شود.

خدمات مراسم عروسی و تشریفات

پس کافیست بودجه خود را از قبل تعیین نموده و به مسئول تشریفات اعلام کنید. درمورد فرهنگ و ذائقه غذایی خانواده نیز توضیحات کامل ارائه دهید. سپس انتخاب را به افراد با تجربه بسپارید. به نحوه پذیرایی نیز دقت کنید. در زیر لیستی از نکات مهم در پذیرایی از مهمانان گفته شده است:

  • انتخاب تیم حرفه ای در پذیرایی
  • استفاده از ظروف پذیرایی زیبا و خاص
  • تزئین میزهای شام با گل آرایی و شمع آرایی
  • مشخص نمودن جایگاه مهمانان
  • لباس‌های یک شکل و زیبا برای میهمانداران

در این میان سرگرم کردن مهمانان نیز در این شب زیبا مهم است. خوشحالی و رضایت آن‌ها و ایجاد خاطره لذت بخش به عهده تیم تشریفات عروسی است. موسسات مختلفی برای برگزاری مراسمات به شما کمک خواهند کرد تا با ایده‌های جالب مهمان‌ها را سورپرایز کنید.

استفاده از گروه موسیقی حرفه‌ای و یا بازیگرانی که نمایش‌های متنوع و سرگرم کننده ارائه می‌دهند در مراسم عروسی ایده خوبی است. برخی موسسات برای خدمات مجالس عروسی افراد خبره آموزش داده و فقط کافیست شاد کردن مهمانان را به آن‌ها بسپارید.

انتخاب کارت عروسی مناسب و زیبا

برای دعوت از مهمانان نیاز به کارت دعوت به عروسی دارید. حال هرچه کارت عروسی شما زیباتر باشد، از آن به عنوان یک کارت عروسی خاطره انگیز یاد می‌شود. پس لازم است تا در انتخاب آن کمی ‌خلاقیت و نوآوری به خرج دهید.

کارت‌های فانتزی با طراحی رنگی برای عروس و دامادهای کم سن و سال مناسب بوده و طرح‌های کلاسیک و طلاکوب برای زوج‌های دیگر. بعلاوه از تم رنگی مراسم عروسی نیز در کارت عروسی خود کمک بگیرید. اگر تم شما فاخر و لاکچری است به هیچ وجه به سراغ کارت‌های عروسی فانتزی نروید!

متن انتخابی شما بر روی کارت عروسی نیز در یاد مهمانان می‌ماند. وقتی به سراغ سفارش کارت عروسی می‌روید، اکثر فروشگاه ها آلبومی ‌از متن‌های آماده و مرسوم به شما ارائه می‌دهند. برای متن کارت عروسی از موارد زیر کمک بگیرید:

  • جملات عاشقانه
  • شعرهای عاشقانه
  • شعرهای معروف از شاعران نامدار ایرانی
  • جملات عاشقانه انگلیسی
  • متن عامیانه با چاشنی طنز
  • متن‌های ادبی و رسمی

یک تشریفات مجالس عروسی خوب قطعا به شما در انتخاب کارت عروسی مناسب کمک خواهد کرد. زیرا تم و سبک اجرای مراسم عروسی شما باید هماهنگ و یکنواخت باشد. رعایت این نکات به عهده مجموعه تشریفات است.

وظایف تشریفات مجالس عروسی در تهران

دیگر وظایف تشریفات مجالس عروسی چیست؟

نکاتی که در بالا ذکر شد از مهم‌ترین وظایف موسسات خدمات عروسی است. در زیر لیستی از سایر خدمات و کمک‌هایی که برای عروس و دامادها انجام می‌دهند گفته شده است.

  • پیاده سازی رنگ، تم و سبک دلخواه شما

    تیم تشریفات عروسی باید توانایی هماهنگی رنگ و تم عروسی را داشته باشد. این موارد در تمام المان‌های استفاده شده درمراسم عروسی باید به درستی رعایت شوند.

  • دیزاین سفره عقد

    تزئین و هماهنگی های لازم برای چیدمان سفره عقد به عهده تیم تشریفات است. شما فقط باید سبک مورد نظر خود را به آن‌ها اعلام کنید تا مابقی المان‌های لازم را فراهم کنند.

  • هماهنگی تالار یا باغ تالار عروسی

    برخی از موارد مهم مانند سیستم سرمایش و گرمایش، اتاق تعویض لباس، نمازخانه، محل استراحت مهمانان و پذیرایی در تالار عروسی باید به دقت بررسی شود.

  • توجه به بودجه بندی عروس و داماد

    تمام اقدامات لازم جهت برگزاری عروسی باید طبق بودجه بندی اولیه که در قرارداد ذکر شده باشد. دقت کنید که بعد از مراسم هزینه‌های دیگری به لیست اضافه نشود. تیم تشریفات ملزم به برنامه ریزی دقیق بر روی بودجه شماست.

  • نورپردازی و رقص نور

    از زیبایی‌های سالن عروسی استفاده از نورپردازی صحیح است. جایگاه عروس و داماد و جایگاه رقص مهمانان باید به خوبی نورپردازی شود. همین امر باعث زیباتر شدن سالن عروسی خواهد شد.

  • چیدمان جایگاه عروس و داماد

    جایگاه مخصوص عروس و داماد باید جلوه باشکوهی داشته باشد. حال با استفاده از دکوراسیون، گل آرایی، شمع آرایی و یا سفره عقد امکان پذیر است.

لیست بالا خدماتی است که یک تیم تشریفات حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد. ممکن است بودجه شما برای استفاده از تمام موارد کافی نباشد. پس در ابتدا اولویت‌های اصلی خود را انتخاب کنید سپس به سراغ باقی موارد بروید.

از خدمات عروسی کمک بگیرید

برای داشتن یک مراسم عروسی باشکوه از تشریفات عروسی برای مجالس خود کمک بگیرید. از طرفی در وبسایت عروسیمون داتکام لیست کاملی از آتلیه‌های معروف، بهترین تالارها، مزون لباس عروس معتبر، برترین سالن‌های زیبایی و سایر مجموعه‌های فعال در زمینه عروسی گردآوری شده‌اند. فقط کافیست از بین لیست کامل آن‌ها قیمت و خدمات را مقایسه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها