افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار امروز 31 اردیبهشت 1402

کد خبر: 1222232
افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار امروز 31 اردیبهشت 1402

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: قیمت دلار و نرخ ارز از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است. قیمت دلار این روزها نوسانات بسیاری دارد. قیمت دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد عوامل بنیادی از جمله عواملی است که بر قمیت دلار تاثیر دارد. قیمت دلار بر زندگی روزمره مردم هم تاثیرهای بسیاری دارد. قیمت دلار به شرایط روانی جامعه هم بستگی دارد و شرایط روانی جامعه را هم میتوان از عوامل موثر بر قیمت دلار دانست.

روز گذشته و پس از بسته‌ شدن بازارها خبری مبنی بر افزایش اختیارات بانک مرکزی از سوی قوه قضائیه منتشر شد. آیا نهاد سیاست‌گذار به رسم گذشته در اولین اقدام پس از افزایش اختیارات، فشار بر بازار آزاد و بگیر و ببندهای ارزی را زیاد می‌کند؟

قیمت دلار روز گذشته را با نوسان افزایشی به پایان رساند. دیروز قیمت دلار پس از یک هفته کاهش با رشد ۳۰۰ تومانی قیمت، محدوده مقاومتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومانی را شکست و با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت انواع ارز 31 اردیبهشت 1402

روز گذشته سه سیگنال بازار ارز را محاصره کرد. رابطه ایران با افغانستان بر سر حق‌آبه هیرمند شکرآب شده است؛ این موضوع در روزهای آینده می‌تواند بر کاهش تقاضای ریال را در بازار هرات اثر بگذارد. از سوی دیگر بر اساس نامه شرکت توزیع نیروی برق به صنایع سیمان و فولاد، برق این صنایع در قالب سه برنامه پیشنهادی از خرداد تا مرداد امسال سهمیه‌بندی می‌شود. این موضوع نیز می‌تواند منجر به کاهش تولید و محدودیت عرضه دلار شود.

همچنین جمعه ۲۹ اردیبهشت مهلت پیش‌فروش خودرو و افتتاح حساب وکالتی به پایان رسید و در روز گذشته بازار ارز انتظار پول‌های خاکستری را می‌کشید.

تلاش حداکثری دولت برای کاهش حداقلی دلار

کارشناسان اقتصادی مانورها و شوک‌های سیاسی را در هفته‌های گذشته عامل کاهش قیمت دلار می‌دانند و معتقدند این سیاست تکراری است و تاثیر لحظه‌ای و مقطعی بر بازار ارز می‌گذارد. آنها می‌گویند اخبار، معیار اثرگذاری بر تعیین نرخ ارز نیست و تلاش حداکثری دولت منجر به کاهش دو تا سه هزار تومانی قیمت دلار شده است.

روز گذشته و پس از بسته‌ شدن بازارها خبری مبنی بر افزایش اختیارات بانک مرکزی از سوی قوه قضائیه منتشر شد. این خبر که درباره جزئیات آن اطلاعاتی درج نشده نخستین سیگنال هفته جاری است و باید دید چه تاثیری بر روند قیمت‌ها در روزهای آینده خواهد داشت. باید دید آیا نهاد سیاست‌گذار به رسم گذشته در اولین اقدام پس از افزایش اختیارات، فشار بر بازار آزاد و بگیر و ببندهای ارزی را زیاد می‌کند یا خیر؟

قیمت نرخ‌های مختلف

در دو هفته پایانی اردیبهشت قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تنها در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ تغییر کرد. این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی همچنان با قیمت ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان درج شده است. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۲ تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

تنها اسکناسی که در روزهای فریز ارزی مرکز مبادله تغییر قیمت دارد اسکناس یورو است. این اسکناس روز گذشته در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۶۳۶ تومان معامله شد و حدود ۳۵۰ تومان رشد قیمت داشت. در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۸۱۹ تومان رسید و کاهش بسیار محدودی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۶۵۴ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد و افزایش ۱۵۰ تومانی داشت. اما قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی همانند دلار تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۸۴ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۳۲ تومان عرضه شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها