خاص‌ترین و مدرن‌ترین درب‌های اتاقی

کد خبر: 1225502

درب منزل از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل است. زمانی که امپراطوران و پادشاهان بزرگ قصد ساخت برج و باروهای بلند برای نشان دادن جلال و جبروتشان داشتند، از طراحی و ساخت درب‌های باعظمت برای این قصرها فروگذار نمی‌کردند. اگر به برخی از شهرهای تاریخی بروید می‌توانید در موزه‌ها بخشی را پیدا کنید که درب‌های بزرگ و تاریخی به نمایش گذاشته شده‌اند. نیازی به رفتن به این موزه‌ها نیست تا اهمیت درب را درک کنیم، بلکه تنها کافی است به درون منزل خود نگاهی بیندازیم. سعی کنید تصور کنید که درب‌های اتاقی خانه شما شکل دیگری داشتند، چقدر تغییر در دکوراسیون ایجاد می‌شود؟ درب‌های اتاقی به طور مستقیم در دکوراسیون داخلی و حال و هوای منزل نقش دارند. در این مطلب می‌خواهیم مدرن‌ترین درب‌های اتاقی را برای طراحی شیک دکوراسیون داخلی معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

خاص‌ترین و مدرن‌ترین درب‌های اتاقی

 

15

انواع درب‌های مدرن اتاقی

شاید اگر به کاتالوگ شرکت‌ها نگاه کنید، مدرن‌ترین درب‌های اتاقی بسیار گوناگون باشند، اما حقیقت این است که می‌توان آن‌ها را در چند دسته خلاصه کرد. امروزه دکوراسیون مینیمال و مدرن موردعلاقه بسیاری از افراد است. سلیقه‌های مدرن دکوراسیون‌هایی که مبلمان سلطنتی و پرده‌های پر زرق‌وبرق و درب‌های داخلی سرشار از تزئینات دارند را نمی‌پسندند. اکثر افراد ترجیح می‌دهند فضایی آرام و به‌دور از هیجانات برای کسب آرامش در منزل داشته باشند. به همین دلیل است که مدرن‌ترین درب‌های اتاقی نظرات مردم را به خود جلب کرده‌اند.

درب‌های بیرونی ساختمان تأثیر چندانی در دکوراسیون داخلی به‌خصوص داخل آپارتمان ندارند. بیشتر درب‌های داخلی که مخصوص اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی هستند در دکوراسیون داخلی مدنظر قرار می‌گیرند. از جمله درب‌های مدرن داخلی می‌توان به درب‌های فریم لس اشاره کرد. این درب‌ها به‌صورت مخفی درون چارچوب قرار می‌گیرند و این چنین به نظر می‌آید که چهارچوب ندارند. درب‌های توکار کشویی از سایر انواع مدرن‌ترین درب‌های اتاقی هستند. در ادامه هر یک از این انواع درب را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

درب داخلی چیست و چه انواعی دارد؟

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، درب داخلی دربی است که درون ساختمان استفاده می‌شود. این درب‌ها از جهات متفاوتی بررسی می‌شوند که تمامی آن‌ها اهمیت دارد. ظاهر درب داخلی و تأثیری که روی دکوراسیون داخلی می‌گذارد مهم است، اما بعید است کسی کیفیت درب‌ها را در نظر نگیرد. حتی مدرن‌ترین درب‌های اتاقی نیز باید از نظر کیفی بررسی شوند، زیرا کسی دوست ندارد بعد از هزینه‌ی زیاد مدت کمی از وسیلة خود استفاده کند. نصب درب نیز نکته‌ی حائز اهمیت دیگری است. اغلب شرکت‌های تولید و فروش درب‌های داخلی خدمات نصب آن‌ها را نیز ارائه می‌کنند.

اولین نکته که در انتخاب درب داخلی باید به آن دقت کنید، جنس درب است. اکثر درب‌های اتاقی از جنس چوب هستند. چوب ماده‌ی مناسبی است و چوب گردو و چوب راش و بلوط معمولاً امتحان خود را در زمینه کیفیت پس داده‌اند. این چوب‌ها در ساختن مدرن‌ترین درب‌های اتاقی کاربرد زیادی دارند. بسیاری از مواقع درب‌های آلومینیومی یا درب‌هایی با روکش پی‌وی‌سی به‌عنوان درب‌های داخلی اجرا می‌شوند. این درب‌ها معمولاً به‌عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام و یا درب تراس به کار می‌روند و کمتر کسی آن‌ها را به‌عنوان درب اتاق یا آشپزخانه به کار می‌گیرد. حال که با درب داخلی آشنا شدید، خوب است که شما را با دو نوع پر طرفدار از مدرن‌ترین درب‌های اتاقی آشنا کنیم.

درب فریم لس؛ یکی از مدرن‌ترین درب‌های اتاقی

درب فریم لس از جمله درب‌های بسیار مدرن و زیباست. این درب‌ها به‌گونه‌ای کار می‌شوند که بیننده تصور می‌کند بدون هیچ چارچوبی در دیوار قرار گرفته‌اند. از همین رو ظاهر این درب‌ها به هر چه مینیمال‌تر کردن فضای منزل به شما کمک می‌کند. نام دیگر این درب‌ها درب چارچوب مخفی است. اجرای این درب‌ها نسبت به سایر درب‌ها سخت‌تر است و باید حتماً از نصاب حرفه‌ای برای آن استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از نصاب حرفه‌ای ممکن است چارچوب درب بشکند و یا دیوار شما ترک بردارد.

درب فریم لس به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین درب‌های اتاقی از دو نوع چوبی و آلومینیومی ساخته می‌شود. نوع آلومینیومی نوع متداول این درب است. اگر قصد دارید در نواحی منحنی شکل از درب فریم لس استفاده کنید، باید درب‌های چوبی را به کار بگیرید. درب‌های چوبی قابلیت انعطاف برای قرارگرفتن در نواحی انحنادار و قوسی شکل را دارند، اما مشکلات دیگری مثل تغییر شکل و سایز به‌خصوص در نواحی دارای رطوبت بالا گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود. درب‌های چوبی فریم لس به نسبت درب‌های آلومینیومی ارزان‌تر نیز هستند؛ اما به دلیل احتمال تغییر اندازه و آسیب در معرض رطوبت، کمتر استفاده می‌شوند.

درب فریم‌لس از مدرن‌ترین درب‌های اتاقی

 

درب کشویی؛ دربی مدرن برای اتاق‌های منزل

یکی از مدرن‌ترین درب‌های اتاقی، درب کشویی است. درب ریلی مخفی یا درب جیبی نام دیگر این درب‌ها است. احتمالاً پیش‌ از این، درب‌های کشویی را تنها در فیلم‌های شرق آسیا دیده‌اید که از یک طرف به سمت دیگر کشیده و باز می‌شوند، اما درب کشویی تنها مختص شرق آسیا نیست و در نقاط دیگر دنیا نیز طرفداران زیادی دارد. شاید شما نیز به‌عنوان یک ایرانی از این درب‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها استقبال کنید. این درب‌ها حدود یک قرن است که در دکوراسیون‌هایی که به سبک ویکتوریایی طراحی می‌شوند کاربرد دارند، اما به‌تازگی مجدداً محبوب شده و روی بورس آمده‌اند.

درب کشویی به شکل درهای دیگر رو به بیرون یا داخل باز نمی‌شوند و با کشیدن آن‌ها به اطراف می‌توان درب را باز و بسته کرد. این مورد در فضا صرفه‌جویی می‌کند و باعث می‌شود درب را راحت‌تر نیز باز و بسته کنید. این درب‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و قیمتشان به نوع ریل، نوع سازه و هم چنین دستگیره‌های درب بستگی دارد. استفاده از این درب‌ها رایج نیست و به‌صورت گسترده مورد مصرف قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل اگر به دنبال دربی منحصربه‌فرد و خاص برای اتاق یا منزل خود هستید، ما درب کشویی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مدرن‌ترین درب‌های اتاقی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال مرجعی می‌گردید که درب‌های مختلف را با قیمت‌های مناسب تولید و عرضه کند، ما به شما تولیدی درناب را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با خرید از گروه درناب، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نمایید. علت این موضوع خرید بدون واسطه از تولیدکننده است. شما می‌توانید درب مدنظر خود را در انواع و اندازه‌های مختلف به درناب سفارش داده و ظرف 15 الی 25 روز کاری آن را تحویل بگیرید.

و در آخر...

همان‌طور که گفتیم درب‌ها یکی از پراهمیت‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی هستند. اگر به دنبال ایجاد یک دکوراسیون داخلی جذاب و به‌روز هستید، باید درب‌های به‌روز و مدرنی را نیز انتخاب کنید. در این مقاله ما تعدادی از بهترین درب‌های اتاقی از جمله درب‌های فریم لس و درب‌های کشویی را به شما معرفی کردیم. برای سفارش هر کدام از این درب‌ها و هم چنین درب‌های دیگر می‌توانید از سایت دُرناب بازدید کنید. درناب به‌عنوان یک مرجع کامل برای انواع درب، تمامی درب‌های مدنظر شما را ارائه می‌کند. نمونه کارها و کاتالوگ‌های این گروه تولیدی نیز از منوی بالایی سایت قابل‌مشاهده هستند. اگر در انتخاب نوع در متناسب با منزل خود مطمئن نیستید، می‌توانید با مشورت کارشناسان درناب دربی مناسب را انتخاب نمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها