موارد مهم هنگام سفر با هواپیما

کد خبر: 1228431
موارد مهم هنگام سفر با هواپیما

 

سفر با هواپیما برای کسانی که چنین تجربه‌ای نداشته‌اند یا زمان زیادی از آخرین سفر هوایی آن‌ها گذشته است، می‌تواند کمی دشوار باشد. آگاهی از انجام مراحل مختلف سفر اعم از خرید بلیط، تحویل مدارک، تحویل بار و همچنین خرید بلیط ارزان از اسنپ تریپ، سفر با هواپیما را آسان‌تر می‌کند.

 

رفتن به فرودگاه

برای تجربه یک سفر هوایی راحت و بدون دردسر، باید از قبل برخی موارد را در ذهن داشته باشید. در این بخش این موارد مهم را مرور می‌کنیم.

مدارک

سوار هواپیما شدن بدون ارائه مدرک، غیرممکن است. کارت ملی مهم‌ترین مدرک در سفرهای داخلی محسوب می‌شود. همراه نداشتن این کارت، می‌تواند سفر شما را کنسل کند و آسیب اقتصادی و زمانی به شما برساند. برای سفرهای خارجی باید پاسپورت ارائه دهید. فراموش کردن این مدرک در پروازهای خارجی به معنی لغو سفر شما خواهد بود.

برای این‌که مشکلی از نظر ارائه مدارک هویتی در فرودگاه پیش نیاید، بهتر است از روز قبل مدارک خود را آماده کنید و در کیف‌دستی‌تان بگذارید. با این کار، دیگر نگرانی بابت فراموش کردن مدارک وجود نخواهد داشت.

بلیط هواپیما

از آنجایی که در گذشته بلیط‌های هواپیما به‌صورت فیزیکی عرضه می‌شدند، احتمال جاگذاشتن آن‌ها وجود داشت. امروزه با توجه به آنلاین شدن بسیاری از خدمات، بلیط‌های پرواز به شکل الکترونیکی و اینترنتی ارائه می‌شوند. به همین دلیل، دیگر نگرانی بابت فراموش کردن بلیط و همراه نداشتن آن وجود ندارد.

به‌عنوان مثال با خرید بلیط بندرعباس یا رزرو آنلاین بلیط کیش تهران از اسنپ تریپ، نام شما در آن پرواز ثبت می‌شود و تنها با ارائه مدارک هویتی می‌توانید سوار هواپیما شوید. برای خرید آنلاین بلیط بندرعباس تهران اینجا را کلیک کنید.

سوار هواپیما شدن

به یاد داشته باشید که هنگام انجام پروازهای داخلی باید حداقل یک ساعت پیش از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید. مدت‌زمان حضور در فرودگاه در پروازهای خارجی باید 3 ساعت قبل از پرواز باشد. با این کار، زمان کافی برای اتفاقات پیش‌بینی نشده خواهید داشت. ضمن این‌که خیالتان از بابت پرواز بی‌دردسر نیز راحت خواهد شد.

مواردی که باید در فرودگاه رعایت شوند

تا اینجا، با موارد مهم تا پیش از رسیدن به فرودگاه آشنا شدیم. حالا به سراغ نکاتی می‌رویم که باید در فرودگاه رعایت شوند. کسانی که برای اولین بار قصد انجام سفر با هواپیما را دارند، بهتر است این موارد را به ذهن بسپارند.

به یاد داشته باشید برای سفرهای هوایی، امکان خرید بلیط ارزان از اسنپ تریپ مانند بلیط‌های مسیر تهران بندرعباس وجود دارد. برای خرید آنلاین بلیط بندرعباس تهران اینجا را کلیک کنید.

تحویل بار

کانتر پرواز در حدود 45 دقیقه قبل از ساعت پرواز باز می‌شود. شما باید چمدان‌هایی که می‌خواهید به بخش بار بفرستید را به مسئول کانتر تحویل دهید. پیش از تحویل چمدان‌ها، از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین زیپ‌ها و قفل‌ها را بررسی کنید تا در زمان سفر دچار مشکل نشوند.

کنترل مدارک

بعد از دریافت کارت پرواز و بررسی مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه، می‌توانید به سوی سالن انتظار پروازهای خروجی بروید. در آن سالن، برای آخرین بار مدارک بررسی می‌شوند. پس از چک شدن مدارک برای آخرین بار، با استفاده از اتوبوس‌های فرودگاهی به طرف هواپیما خواهید رفت.

توجه به وزن بار

یکی از موارد مهم هنگام انجام سفرهای هوایی، توجه به وزن بار (چمدان‌ها) است. در حالت عادی، میزان باری که می‌توان تحویل کانتر داد، 30 تا 50 کیلوگرم است. میزان بار مجاز در پروازهای داخلی 30 کیلوگرم اعلام شده است. هنگام انجام پروازهای خارجی، در موارد معدودی می‌توان تا 50 کیلوگرم بار تحویل داد. وزن دقیق بار مجاز طبق قوانین هر ایرلاین یا شرکت هواپیمایی می‌تواند متفاوت باشد.

هر مسافر می‌تواند مقدار بار (مانند کیف‌دستی، کوله‌پشتی و ...) را نیز با خود به کابین ببرد. مقدار مجاز این بار معمولا بین 8 تا 10 کیلوگرم است.

برای خرید بلیط در مدت زمان کوتاه می‌توانید به سامانه اسنپ تریپ مراجعه کنید. به‌عنوان مثال رزرو آنلاین بلیط کیش تهران از اسنپ تریپ تنها حدود یک دقیقه طول خواهد کشید.

8

نکات مهم بعد از فرود در فرودگاه مقصد

بعد از نشست هواپیما در فرودگاه مقصد باید منتظر باز شدن درهای آن بمانید. پس از باز شدن درها می‌توانید کمربند ایمنی خود را باز کنید و برای خروج از هواپیما آماده شوید. در این زمان، وسایلی را که با خود به کابین برده‌اید را فراموش نکنید. از محفظه بالای سر خود کیف‌دستی و دیگر وسایل را بردارید و به سمت درب خروجی هواپیما بروید.

چنانچه روی بلیط نام ترمینال خروجی درج نشده است، می‌توانید از مهماندار سوال کنید. در پروازهای خارجی، بعد از رسیدن به فرودگاه مقصد پاسپورت شما چک می‌شود. این کار می‌تواند کمی زمان‌بر باشد. بعد از رسیدن به فرودگاه و دریافت چمدان‌های خود از رمپ‌های مخصوص، می‌توانید به سمت درب‌های خروجی فرودگاه بروید.

خرید بلیط ارزان از اسنپ تریپ

یکی از روش‌های آسان و مقرون به صرفه برای خرید بلیط هواپیما، مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ است. از طریق این سامانه می‌توانید به تمامی پروازهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید و پس از بررسی قیمت‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از مزایای مهم خرید بلیط از اسنپ تریپ، امکان کنسل کردن آنلاین آن است. به‌عنوان مثال پس از رزرو آنلاین بلیط کیش تهران از اسنپ تریپ، در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید آن را کنسل کنید و بنا بر قوانین ایرلاین، وجه خود را پس بگیرید. مزیت دیگر اسنپ تریپ، حمایت 24 ساعته تیم پشتیبانی این مجموعه از کاربران است.

جمع‌بندی

برای سفر با هواپیما بهتر است از قبل با مواردی مانند زمان حضور در فرودگاه، خرید بلیط، میزان بار مجاز و ... آشنا شوید. این کار باعث می‌شود سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنید. برای رزرو بلیط هواپیما یکی از بهترین روش‌ها استفاده از اسنپ تریپ است. برای خرید آنلاین بلیط بندرعباس تهران کلیک کنید.  

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها