طراحی سایت اختصاصی بهتره یا وردپرسی؟

کد خبر: 1229322

نمی دانم پیش از این تجربه استفاده از پودر کیک های آماده را داشته اید یا نه؛ این محصولات بخش زیادی از روند آماده سازی کیک و شیرینی را از قبل در کارخانه طی کرده اند. تنها کافی است مقدار معینی شیر و تخم مرغ به پودر آماده اضافه کنید تا برای پخت در فر آماده شود. بنابراین شما نمی توانید در روند آماده سازی دست ببرید و در محصول نهایی تغییراتی ایجاد کنید. ذهنیت اغلب افراد از سایت های وردپرسی نیز به همین صورت است؛ تصور می کنند که برای طراحی سایت وردپرسی تنها از یک قالب آماده استفاده می شود و به هیچ عنوان امکان اعمال تغییرات مدنظر وجود ندارد. به عنوان یکی از فعالان این حوزه که سایت های وردپرسی متعددی را دیده و بررسی کرده ایم، باید بگوییم که سخت در اشتباهید و حتی در این سایت ها هم دست شما برای ایجاد قابلیت های جدید و تغییرات دلخواه کاملا باز است! تفاوت سایت اختصاصی و وردپرسی به اینجا ختم نمی شود و موارد دیگری را نیز در بر می گیرد که در ادامه به طور کامل شرح داده ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی سایت اختصاصی بهتره یا وردپرسی؟

 

وردپرس چیست؟

وردپرس نرم افزاری با منابع باز (open source) و نوعی سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که امکان طراحی سایت، وبلاگ یا حتی اپلیکیشن را برای افراد فراهم می کند. کدهای اصلی سایت و قابلیت های مختلف آن در این نرم افزار از قبل نوشته شده و همین امر موجب افزایش سرعت کار طراح می شود. وردپرس قالب های آماده بسیاری دارد که اگر دانش برنامه نویسی ندارید، می توانید بسته به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. همچنین برای داشتن یک سایت حرفه ای تر می توانید این کار را به متخصصان این حوزه واگذار کنید تا از طریق کدنویسی اختصاصی، امکانات و ویژگی های مدنظر شما را برایتان ایجاد کنند.

در واقع باید گفت با توجه به این که این نرم افزار اپن سورس (open source) است و هر کس می تواند از طریق کدنویسی تغییراتی را در آن اعمال کند، به عنوان یکی از بهترین روش ها برای طراحی سایت شناخته شده است. اگرچه قابلیت های متنوع و متعددی در خود نرم افزار تعریف شده که می توانید بسته به نیاز خود از آن ها استفاده کنید، اما امکان کدنویسی اختصاصی نیز برای وب سایت شما وجود دارد و می توانید در موارد مختلف، کد دلخواه خود را به سایت اضافه کنید.

همچنین با استفاده از این سیستم، دیگر نیازی به کدنویسی کامل سایت از صفر نیست و شما می توانید به جای تکرار کدهای ثابت و مشترک میان تمام وب سایت ها، زمان خود را صرف ایجاد قابلیت ها و امکانات مدنظر کنید. به این ترتیب کار طراحی سایت شما با کیفیت بالا و در عین حال طی مدت زمانی کوتاه انجام می شود.

از سوی دیگر، هزاران نفر در سراسر جهان با طراحی سایت وردپرسی، کسب و کار خود را به فضای دیجیتال وارد کرده اند و همین امر موجب شده تا این نرم افزار همواره در حال به روز رسانی و تکمیل باشد، کیفیت و امکانات آن هر روز بیشتر شود و سطح امنیت آن ارتقا یابد.

طراحی سایت اختصاصی به چه معناست؟

12

طراحی سایت اختصاصی بدین معناست که تمام بخش های سایت شما به طور کامل و از صفر توسط طراح کدنویسی می شود. بدیهی است که این پروسه در مقایسه با طراحی سایت وردپرسی طولانی تر است و نیاز به بررسی و ارزیابی دقیق تری دارد. در واقع پس از تکمیل طراحی باید تمام بخش های سایت، حتی جزئی ترین قسمت ها، را با دقت بالا مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که تمام قابلیت های مدنظر شما به درستی اجرا شده و عملکرد صحیحی از خود به نمایش می گذارند.

5 تفاوت طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت وردپرسی

13

1.هزینه

به عنوان اولین و مهم ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی و طراحی سایت اختصاصی می توان به هزینه بیشتر طراحی اختصاصی اشاره کرد. اگر قصد دارید سایتی حرفه ای داشته باشید و در عین حال مبلغ کمتری را نیز برای طراحی آن بپردازید، طراحی سایت وردپرسی بهترین انتخاب پیش روی شماست.

2.سرعت طراحی

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، سایت وردپرسی طراح را از کدنویسی های تکراری بی نیاز می کند. از سوی دیگر، با در اختیار قرار دادن امکانات و قابلیت های متنوع، سرعت انجام کار را به طور چشمگیری افزایش می دهد. این در حالی است که در طراحی سایت اختصاصی برای کوچکترین بخش ها هم باید کد جداگانه نوشته شود که این امر می تواند زمان بر باشد. علاوه بر این، در نظر بگیرید که در برخی مواقع ممکن است کدهای بخش های مختلف با هم تداخل داشته باشند که رفع این مشکلات هم به اندازه خود باعث طولانی تر شدن روند طراحی می شوند.

3.امکان به روز رسانی و ایجاد تغییرات

ممکن است پس از گذشت مدتی به هر دلیلی تمایل داشته باشید تغییراتی در ظاهر سایت خود ایجاد کنید. در سایت های اختصاصی این کار باید حتما توسط طراح انجام شود و در این زمینه اختیارات زیادی ندارید. این در حالی است که پنل مدیریت وردپرس با کاربری آسان، تمام این دسترسی ها را در اختیار شما قرار می دهد و تنها کافی است که برای نحوه کار با آن خیلی کوتاه آموزش ببینید.

4.پشتیبانی

اعمال هر تغییری در طراحی سایت اختصاصی نیازمند پشتیبانی طراح آن است. حتی برای کوچکترین کارها هم باید خواسته خود را با طراح در میان بگذارید، این در حالی است که پس از تحویل سایت های وردپرسی می توانید به طراح درخواست بدهید موارد مورد نیاز را به شما آموزش دهد و خودتان از طریق پنل مدیریت، این تغییرات را اعمال کنید.

5.کاربری آسان

پنل مدیریت سایت باید به نحوی طراحی شود که کار با آن برای همه به سادگی امکان پذیر باشد. وردپرس به عنوان یک نرم افزار جهانی این کار را به خوبی انجام داده اما در سایت های اختصاصی این پنل توسط طراح و طبق سلیقه او انجام می شود که ممکن است کار با آن برای همگان ساده نباشد.

کدام را انتخاب کنیم؟

14

در مجموع و با توجه به توضیحات ذکر شده، هر یک از این دو نمونه طراحی ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک بهتر است. در واقع باید این انتخاب بر اساس شرایط و نیازهای هر کسب و کار به صورت جداگانه انجام شود. با این حال به طور کلی، طراحی سایت وردپرسی است که به صورت اختصاصی برای شما آماده شده و به جای استفاده از قالب های آماده، از کدنویسی برای ایجاد قابلیت های مدنظر استفاده شده است.

فرقی ندارد که به دنبال خدمات طراحی سایت در تهران و یا شهرهای دیگر هستید، آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شماست که تجربه طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی را برای مجموعه های متنوع و برندهای بزرگی دارد که هر یک در حوزه کاری خود حرفی برای گفتن دارند. این مجموعه با علم بر اهمیت خدمات مشاوره، مشتریان خود را به خوبی راهنمایی می کند تا بتوانند بهترین سایت را با توجه به نیاز و کاربرد خود انتخاب و طراحی کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها