چرا باید به خیریه ها کمک کنیم ؟ معرفی خیریه چترا

کد خبر: 1232764
چرا باید به خیریه ها کمک کنیم ؟ معرفی خیریه چترا

 

 

 

چرا باید به خیریه ها کمک کنیم ؟ شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد ؟‌چرا ما باید به دنبال کمک به خیریه ها باشیم و خیریه هایی چه ارزش هایی در جوامع خلق میکنند ؟ امروز در این مطلب قصد داریم به سراغ بررسی علت کمک به خیریه برویم و همچنین یکی از خیریه هایی که در زمینه کاهش آسیب فعالیت میکند را به شما معرفی کنیم

بهتر است ابتدا به سراغ دلایل کمک به خیریه برویم

دلایل کمک به خیریه چیست ؟

کمک به خیریه و سازمان ‌های غیرانتفاعی دارای اهمیت بسیار زیادی است و چندین دلیل برای این موضوع وجود دارد:

1. کمک به نیازمندان:

خیریه‌ ها و سازمان ‌های غیرانتفاعی در حال ارائه کمک و حمایت به نیازمندان و آسیب ‌دیدگان هستند. با کمک به آنها، شما می‌ توانید به بهبود شرایط زندگی افرادی که در موقعیت ‌های دشوار قرار دارند کمک کنید. این کار می ‌تواند شامل فراهم کردن غذا، آب، مسکن، پوشاک، بهداشت و درمان، تحصیل و توانمند سازی، و سایر نیازهای اساسی باشد.

2. ایجاد تعادل اجتماعی:

 حمایت از خیریه ‌ها و سازمان‌ های غیرانتفاعی می ‌تواند به ایجاد تعادل اجتماعی کمک کند. با ارائه کمک به نیازمندان و آسیب‌ دیدگان، افرادی که در موقعیت‌ های محروم قرار دارند، فرصتی برای بهبود وضعیت خود و دسترسی به فرصت‌ ها و منابع را دریافت می‌ کنند. این می‌ تواند تفاوت ‌های اجتماعی را کاهش داده و عدالت اجتماعی را ترویج دهد.

3. رشد و توسعه جامعه:

حمایت از خیریه‌ ها و سازمان‌ های غیرانتفاعی می ‌تواند به رشد و توسعه جامعه کمک کند. با کمک به آسیب‌ دیدگان و نیازمندان، می ‌توان آنها را در راستای بهبود وضعیت خود یاری داده و به آنها فرصت‌ هایی برای ایجاد تغییرات مثبت و توسعه فردی و اجتماعی داد. افرادی که با کمک خیریه ‌ها و سازمان ‌های غیرانتفاعی بهبود می‌ یابند، می‌ توانند در آینده به جامعه خدمت کنند و نقش سازنده ‌ای در توسعه آن داشته باشند.

4. رضایت و خوشبختی شخصی:

کمک به خیریه و سازمان‌ های غیرانتفاعی می‌ تواند به شما احساس رضایت و خوشبختی شخصی بدهد. به عنوان فردی که به دیگران کمک می ‌کنید، می ‌توانید احساس ارزشمندی، معنویت و همبستگی با دیگران را تجربه کنید. همچنین، انجام عمل خیریه می ‌تواند احساس ایده ‌آلیسم و رشد روحی را تقویت کند و به شما امکان می‌ دهد به جامعه خدمت کنید و تأثیر مثبتی در زندگی دیگران بگذارید.

به طور کلی، حمایت از خیریه ‌ها و سازمان‌ های غیرانتفاعی می‌ تواند به بهبود شرایط زندگی افراد محروم کمک کند، تعادل اجتماعی را ترویج دهد، رشد و توسعه جامعه را حمایت کند و خود رضایتی و خوشبختی شخصی را به ارمغان بیاورد.

کمک به خیریه چترا

خیریه چترا و راه های کمک به این خیریه

موسسه خیریه پیام آوران همیاری (چتـرا) به شماره ثبت ۱۹۵۳۹ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۱۱۳۱۴۱ در سال ۱۳۸۵ خورشیدی به ثبت رسیده است.

خیریه چترا ، یک موسسه مردم نهاد است که با مجوز شماره ۱۴۶۲۳۱/۹۶/۹۰۰ از سازمان بهزیستی کشور، در حوزه پیشگیری فعال می‌ باشد. این موسسه در زمینه کاهش آسیب و درمان، دارای مراکز متعددی است و در حوزه پیشگیری، سالانه کارگاه ‌های متعددی برای سازمان ‌های مختلف در ایران برگزار می ‌نماید.

چترا ، خود را وقف کاهش اثرات نامطلوب اعتیاد و ایدز کرده است و این کار را از طریق خدمات برای بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به اچ.آی.وی / ایدز و بهبودیافتگان از اعتیاد ، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ، حمایت از ترنس ها ،  ترویج سیاست‌ های مسئولانه عمومی، تلاش در جهت پیشگیری از بیماری و گسترش مراکز کاهش آسیب و درمان و توانمند سازی اعتیاد در جوامع محلی و شهری انجام میدهد این تلاش ‌ها از طریق کار کردن براساس برنامه ‌ها و فعالیت‌ های اجرایی در خصوص سلامت عمومی می‌ باشد که با در نظر گرفتن شیوه‌ هایی که دربرگیرنده احترام به شان و مقام انسانی و به حقوق بشر است و رعایت حساسیت ‌های فرهنگی و تناسب زبانی به طرق متفاوتی انجام می ‌گیرد.

شما میتوانید از طریق کمک نقدی ، کمک غیر نقدی و کمک داوطلبانه به چترا کمک کنید

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها