یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبر۲۴:

مردم نسبت به رفتار برخی روحانیون سوال دارند/ رهنمودهای رهبر انقلاب، افق تازه‌ای برای روحانیت است

کد خبر: 1233079

یک فعال سیاسی گفت: امروز در ذهن مردم سوالات بسیاری نسبت به رفتار برخی از روحانیون وجود دارد. در محافل و مجالس گاهی سوالات و انتقاداتی درباره جایگاه و نقش روحانیت در جامعه امروز مطرح می‌شود.

مردم نسبت به رفتار برخی روحانیون سوال دارند/ رهنمودهای رهبر انقلاب، افق تازه‌ای برای روحانیت است
 
 
محمدجواد آرین‌منش، فعال و کارشناس امور سیاسی، در گفت‌وگو با خبر۲۴، در خصوص دیدار طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب گفت: در گذشته هم دیدار طلاب با رهبر انقلاب برقرار بود. البته دیدار روز گذشته ایشان بعد از سال‌ها انجام شد. شرایط امروز نیز با گذشته متفاوت است و به نظر می‌رسد در برخی از زمینه‌های فرهنگی، چشم‌انداز ۲۰ساله و غیره نتوانستیم به اهداف مورد نظر انقلاب دست یابیم.

وی افزود: به همین دلیل این دیدار حائز اهمیت بیشتری است و همانطور که انتظار می‌رفت رهبر انقلاب با رهنمودهایشان یک نقد درون‌گفتمانی نیز داشته باشند.

این فعال سیاسی بیان کرد: چنین دیدارهایی فرصتی برای مطرح‌کردن نکات و نقطه نظرات پیرامون مسائل داخل حوزه و همچنین مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است. با توجه به برخی تحولات جدید در کشور از جمله حوادث پاییز سال گذشته و دیگر اتفاقات، اهمیت این دیدار عنوان‌کردن مسائل جدید اهمیت پیدا کرد.

آرین‌منش ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه در شرایط فعلی باید از رهبر معظم انقلاب رهنمودهای کلیدی را دریافت و نهادهای حوزوی، آن رهنمودها را در دستور کار قرار دهند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: دیدار مهم روز گذشته معنایی مضاعف داشت تا حرکت روحانیون و طلاب در برخی مسیرها شتاب بیشتری داشته باشد و رهبری هم افق‌های جدیدی را برای حوزویان ترسیم کردند.

وی افزود: رهنمودهای رهبر انقلاب برای ارتقای اثرگذاری حوزه‌های علمیه و مسائل بیرون از حوزه، همیشه راهگشا بوده است.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: در تمام نشست‌ها و دیدارهایی که روحانیون و حوزه‌های علمیه با رهبر انقلاب داشتند، رهنمودهای ایشان از مسائل پیچیده درون تشکیلاتی حوزه، گره‌گشایی کرده است و امیدواریم این دیدار هم با توجه به ضرورت‌های موجود، همین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز در ذهن مردم سوالات بسیاری نسبت به رفتار برخی از روحانیون وجود دارد. در محافل و مجالس گاهی سوالات و انتقاداتی درباره جایگاه و نقش روحانیت در جامعه امروز مطرح می‌شود. بنابراین باید بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب در این زمینه و همچنین بازنگری برعملکرد برخی نهادها بر نقد درون‌گفتمانی توجه ویژه داشته باشیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها