بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

کد خبر: 1234715

کانادا از بزرگ‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید که شامل شهرهای متعدد با ویژگی‌های بسیار متفاوت است. هر یک از شهرهای کانادا از نظر آب و هوا، هزینه‌های زندگی، امکانات و زیرساخت‌های شهری با یکدیگر متفاوت هستند. بسیاری از مهاجرین به قصد تحصیل وارد کانادا می‌شوند. این مهاجرین بهتر است قبل از مهاجرت درباره هر یک از شهرهای تحصیلی کانادا تحقیق کرده و مطابق با شرایط خود دانشگاه مورد نظرشان را انتخاب نمایند. زندگی و تحصیل در کانادا از شرایط ایده‌آلی برخوردار است و مهاجرین ایرانی از بزرگ‌ترین متقاضیان آن به شمار می‌روند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

 

مونترال یکی از شهرهای محبوب برای تحصیل در کانادا

شهر مونترال یکی از بهترین شهرهای تحصیلی کانادا محسوب می‌شود که دارای بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی است. از دانشگاه‌های برتر در این شهر می‌توان به دانشگاه مک گیل اشاره کرد که رتبه سوم را در کانادا به خود اختصاص داده است. دانشگاه کنکوردیا و دانشگاه مونترال در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند. سطح آموزشی دانشگاه‌های مونترال به حدی بالا بوده که رتبه اول در کانادا و رتبه چهاردهم جهان را از آن خود کرده‌اند. از ویژگی‌های این شهر برای دانشجویان بین‌المللی می‌توان موارد زیر را نام برد:

هزینه های تغذیه در شهر مونترال

مونترال دارای صدها رستوران و کافه است که به دانشجویان تخفیف‌های دانشجویی و در نهایت غذای ارزان قیمت ارائه می‌دهد. دانشجویانی که توانایی رفتن به رستوران را ندارند می‌توانند با تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های مواد غذایی مونترال به دانشجویان ارائه می‌دهند، در خانه غذا تهیه کنند. برای رفتن به رستوران یا فروشگاه باید کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشید.

هزینه های حمل‌ونقل در شهر مونترال

دوچرخه اجاره‌ای، مترو و وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت و آمد را برای دانشجویان در مونترال به‌صرفه کرده است. با ارائه دادن کارت دانشجویی خود به شبکه حمل‌ونقل عمومی، می‌توانید از تخفیف‌های دانشجویی بهره‌مند شوید. اجاره ماشین در مونترال نیز امکان‌پذیر است چراکه مونترال از شهرهای تورنتو و ونکوور ارزان‌تر است.

هزینه های کلی شهر مونترال در کانادا

  1. هزینه زندگی و اقامت در دانشگاه: 2650 دلار کانادایی

  2. هزینه زندگی و اسکان خارج از دانشگاه: 2150 دلار کانادایی

  3. هزینه زندگی سالانه: 31900 دلار کانادایی

با این تفاسیر می‌توان گفت مونترال از بهترین شهرهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است که مقرون‌به‌صرفه بوده و کیفیت سیستم آموزش آن فوق‌العاده است.

تورنتو | بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا

تورنتو از پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای کانادا است که مهاجرین زیادی در آن زندگی می‌کنند. دانشگاه تورنتو از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی است که در رتبه سی دانشگاه‌های جهان گرفته می‌گیرد. از دیگر دانشگاه‌های برتر در تورنتو می‌توان دانشگاه متروپولیتن و دانشگاه یورک را نام برد. تورنتو از نظر مالی و داشتن بانک‌های بزرگ حرف اول را در کانادا می‌زند. برای همین می‌توان به فرصت‌های شغلی بسیار خوب با درآمد بالا در این شهر دست پیدا یافت. با توجه به این که تورنتو از گران‌ترین شهر‌های کانادا شناخته می‌شود، هزینه‌های زندگی در بخش‌های مختلف آن متفاوت است. ویژگی‌های شهر تورنتو برای دانشجویان خارجی به عبارت زیر است:

هزینه تغذیه در تورنتو

تنوع غذا و نوشیدنی در تورنتو بسیار بالا است و می‌توان به رستوران‌های بین‌المللی در این شهر دست پیدا کرد. همچنین هزینه‌های خورد و خوراک در تورنتو نسبت به دیگر شهرها کمی بالاتر است.

هزینه سیستم حمل‌ونقل در تورنتو

شبکه حمل‌ونقل تورنتو گسترده بوده و می‌توان از وسایلی مانند مترو، تراموا، اتوبوس دوچرخه اجاره‌ای و... استفاده کرد. سیستم حمل‌ونقل عمومی تورنتو برای رفاه حال عموم از جمله دانشجویان کارت Presto به مشتریان ارائه می‌دهد که با دریافت آن می‌توان هزینه‌های رفت و آمد را کاهش داد. جالب است که در تورنتو هزینه‌های رفت و آمد برای دانشجویان بر اساس وضعیت دانشجویی و سن آنها ارائه می‌شود که بسیار به‌صرفه است.

بهترین شهرها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

ونکوور | سومین شهر برتر تحصیلی کانادا

ونکوور سومین شهر برتر تحصیلی کانادا معرفی می‌شود که دانشگاه بریتیش کلمبیا در آن قرار دارد. دانشجویان خارجی بیش از 150 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. سایمون فریزر دانشگاه دیگر در این شهر است که کیفیت آموزش آن بسیار بالا بوده و بسیاری از کارفرمایان در این شهر مستقر هستند که ونکوور را به یکی از ایده‌آل‌ترین شهرهای تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده‌اند. با این وجود می‌توانید پس از فارغ‌التحصیل شدن از فرصت‌های شغلی فراوان و مطابق با رشته تحصیلی خود برخوردار شوید. ویژگی‌های شهر ونکوور برای دانشجویان خارجی عبارت‌اند از:

هزینه تغذیه در ونکوور

قیمت برخی از اقلام خوراکی مانند نان، میوه و سبزیجات تازه در ونکوور گران‌تر از سایر شهرها است. علت آن زمستان بسیار سخت در این شهر است که تهیه این اقلام را سخت می‌کند.

سیستم حمل‌ونقل در ونکوور

دوچرخه اجاره‌ای، اتوبوس، قطار هوایی و راه‌آهن از وسایلی هستند که دسترسی به نقاط مختلف شهر را بسیار راحت کرده‌اند. این شهر به دلیل وجود سواحل و دریا دارای کشتی‌هایی است که دانشجویان می‌توانند برای گذراندن اوقات فراغت از آنها استفاده کنند.

کلگری | شهر محبوب برای مهاجرت تحصیلی کانادا

کلگری از دیگر شهرهای بزرگ و محبوب از نظر مهاجرین تحصیلی است که به انجام مطالعات انرژی و منابع تجدیدناپذیر در آن پرداخته می‌شود. از مراکز آموزشی معروف آن می‌توان به دانشگاه کلگری، دانشگاه مونت رویال و دانشگاه باو لی اشاره کرد که ظرفیت بالایی در جذب دانشجویان خارجی دارند. این شهر برای دانشجویانی که قصد تحصیل و یادگیری در دوره‌های ریاضیات، مهندسی، علوم و فناوری را دارند بسیار مناسب است. از ویژگی‌های شهر کلگری برای دانشجویان خارجی می‌توان موارد زیر را نام برد:

هزینه سیستم حمل‌ونقل در کلگری

وسایل نقلیه عمومی در کلگری دارای تنوع بالایی هستند و شامل اتوبوس، مترو، قطار و قطارهای ریلی می شوند. دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی خود تخفیف دریافت کنند و در هزینه‌های رفت و آمد صرفه‌جویی کنند.

هزینه تغذیه در کلگری

قیمت مواد غذایی در کلگری در نقاط مختلف آن متفاوت است. این دانشگاه دارای رستوران‌های بسیار متعدد بوده که عموماً گران هستند. دانشجویانی که توانایی مالی ندارند بهتر است در خانه به تهیه غذا بپردازند.

شهرهای دیگری مانند اتاوا، کبک، ادمینتون، وینیپگ و ساسکاتون در کانادا وجود دارند که تحصیل در آنها به‌صرفه بوده و دارای دانشگاه‌های برجسته‌ای هستند. برای انتخاب دانشگاه مورد نظر می‌توانید استانداردهای زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  1. مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای

  2. سیستم رتبه‌بندی بین‌المللی QS

  3. مؤسسه رتبه‌بندی تایمز

  4. مؤسسه رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری

هر کدام از این مراکز بر اساس معیارهای خاص خود، دانشگاه‌های جهان از جمله کانادا را رتبه‌بندی کرده‌اند. برخی از معیارهای مهم که توسط این مراکز سنجیده می‌شوند شامل سطح سیستم آموزشی، شهرت علمی، تعداد دانشجویان، اعضای هیئت علمی و شهرت آنها، دریافت جوایز علمی، سطح پژوهش و مقالات و... هستند. کانادا بهترین شهرهای تحصیلی را در خود جای داده که مقصد مناسبی برای دانشجویان خارجی به‌خصوص دانشجویانی است که در کشورهای جهان سوم زندگی می‌کنند.

دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان که دارای استعداد و نمرات بالایی هستند بورسیه اعطا می‌کنند، به طوری که می‌توان بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها را پوشش داد. صرافی ارگ، صرافی دانش و صرافی ایزدی آماده ارائه انواع خدمات مناسب به دانشجویان عزیز برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه است.

خلاصه

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و تحصیل از روش‌های بسیار رایج و آسان است. انتقال پول و حواله‌های ارزی از مسائل مهم مرتبط با مهاجرت است که افراد باید اطلاعات لازم را در این باره کسب کنند. با توجه به پیشرفت و توسعه سیستم‌های بانکی برون‌مرزی می‌توان از روش‌های نوین و سریع برای انتقال پول به کشورهای خارجی برخوردار شد. افرادی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند می‌توانند برای اطلاع از نحوه انتقال پول و تعرفه کارمزدها با صرافی‌های موجود در ایران ارتباط برقرار کنند و از جدیدترین قوانین و جزئیات آن آگاه شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها