ویزای توریستی آمریکا در سال 2023 (برای ایرانیان)

کد خبر: 1241065
ویزای توریستی آمریکا در سال 2023 (برای ایرانیان)

 

اخذ ویزای توریستی آمریکا در زمان دولت ترامپ امری بسیار مشکل برای ایرانیان بود و بیش از 80% درخواست های ویزای آمریکا که از ایران بودند، ریجکت می شدند.

 اما در زمان دولت جدید این کشور، اخذ این ویزا و مهاجرت به آمریکا آسان تر شده است و درصد به مراتب کمتری از ایرانیان ریجکت می شوند. اگر چه ویزای توریستی به خودی خود منجر به اقامت آمریکا نمی شود، و تنها موقتی است اما با داشتن این ویزا نه تنها افراد امکان سفر به این کشور را پیدا می کنند، بلکه ارزش بسیار بالایی نیز در پاسپورت شان خواهد داشت. توضیحات مختصری راجع به ویزای توریستی آمریکا ( B-1/B-2) در این مقاله آورده شده است. اگر می خواهید با 0 تا 100 این پروسه آشنا شوید و ببینید شانستان برای اخذ این ویزا چقدر است، می توانید به وبسایت www.RoyalApply.com مراجعه کنید.

 

ویزای توریستی آمریکا چیست؟

به طور کلی هر شهروند غیر آمریکایی که قصد دارد وارد ایالات متحده شود، باید در ابتدا یک ویزا دریافت کند. این ویزا می تواند یک ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت و یا یک ویزای مهاجرتی با هدف اقامت دائم، باشد.

ویزاهای بازدید کننده یا Visitor Visa، که از نوع ویزا های غیر مهاجرتی بوده و مخصوص دو دسته از افراد است؛ آن هایی برای تجارت می خواهند وارد آمریکا شوند ( ویزای نوع B-1 ) و آن دسته از افرادی که اهداف گردشگری و توریستی دارند ( ویزای نوع B-2 ). در بیشتر مواقع ویزای B-1/B-2 صادر می گردد که ترکیب این دو می باشد.

این ویزا یک ویزای موقت است و همانطور که گفته شد بیشتر برای مقاصد توریستی و بعضا تجارت بوده و همین امر باعث می شود محدودیت هایی داشته باشد. کار هایی چون تحصیل، استخدام شدن و اقامت آمریکا، با داشتن این ویزا قابل انجام نیست. این نوع ویزا برای افرادی که می خواهند فرزند خود را در این کشور به دنیا آورند تا آن ها پاسپورت آمریکا را دریافت کنند، نیز صادر نخواهد شد.

مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا

ویزای های توریستی ایالات متحده، با مدت اعتبار 10 ساله صادر می شوند و در اکثر مواقع به صورت چند بار ورود یا مولتیپل می باشند. البته گفتنی است که برای پاسپورت هایی که، تنها 5 سال اعتبار دارند، ویزا تا انتهای اعتبار پاسپورت، معتبر باشد.

شما با این ویزا نمی توانید پیوسته در آمریکا اقامت کنید و در هر بار ورودتان نمی توانید بیشتر از 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید و باید خارج شوید. پس از اینکه از این کشور خارج شدید، می توانید دوباره وارد شوید و 6 ماه دیگر در آمریکا اقامت کنید.

البته!!! این ویزا برای ملیت ها و کشور های مختلف اعتبار های متفاوتی دارد و برای ایرانیان تنها 3 ماه اعتبار داشته و یک بار ورود می باشد و نه به صورت مولتیپل.

 

شانس ایرانیان برای دریافت ویزای توریستی آمریکا چقدر است؟

سال هایی زیادی است که کشور آمریکا با کشور ما روابط خوبی ندارد و این موضوع دلیل سیاست های سخت گیرانه اداره مهاجرت ایالات متحده در مورد ایرانیان بوده است. اگر چه سفر کردن و رفتن به کشور آمریکا برای اکثر ملیت های دنیا امری سخت و دشوار است، این مساله برای ایرانیان بسیار شدید تر است، به نحوی که درصد رد شدن و ریجکتی درخواست های ویزای آمریکا از کشورمان، بسیار بالا می باشد.

هر ساله اداره مهاجرت ایالات متحده، گزارشی را در خصوص آمار پرونده های ویزای ریجکت شده منتشر می کند، که بر اساس کشور های مختلف دسته بندی شده است.

به دلیل سیاست های دولت قبلی آمریکا، از سال های 2019 تا 2021 درصد قبولی ویزا های توریستی آمریکا برای ایرانیان، طبق این گزارشات، تنها در حدود 13 درصد بود که یکی از کمترین آمار قبولی را در میان تمامی کشور ها داشت.

در حال حاضر در انتهای سال 2022، نرخ رد شدن و ریجکتی ویزای B-1/B-2 برای ایرانیان به 54% رسیده که کمترین میزان خود از سال 2017 می باشد.

با توجه به این آمار می توان گفت که در حال حاضر اگر متقاضیان ایرانی، مدارک کامل و دلایل قانع کننده برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا داشته باشند، 50% شانس قبولی خواهند داشت.

21

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

پروسه درخواست برای ویزای B-1/B-2 پیچیده نیست و هر کس می تواند انجام دهد اما یک سری روش ها و کار هایی وجود دارد که می تواند شانس افراد را بالا ببرد. یکی از این راه ها کمک گرفتن از موسسات مهاجرتی ای است که سابقه اخذ این ویزا را برای ایرانیان داشته اند. موسسه رویال اپلای یکی از تنها موسساتی است که به صورت تخصصی بر ویزا و اقامت کشور آمریکا فعالیت داشته و بیش از یک دهه سابقه فعالیت در حوزه را دارد. اما در صورتیکه می خواهید خودتان این فرآیند را انجام دهید، مراحل به این صورت خواهد بود:

در اولین مرحله شما باید وبسایت اداره مهاجرت آمریکا مراجعه کنید و ثبت نام فرم DS-160 خود را به صورت آنلاین انجام دهید. برای پر کردن این فرم، شما نیاز به پاسپورت، برنامه سفر، سابقه سفر های تان ( مخصوصا به کشور آمریکا )، رزومه کاری و تحصیلی، عکس و موارد دیگری خواهید داشت. لازم به ذکر است که تمامی این مدارک، به جز پاسپورت، باید به صورت رسمی ترجمه شده باشد.

در مرحله بعد، شما باید وقت سفارت بگیرید و از آنجاییکه سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد، باید یکی از کشور های دیگر را برای این کار انتخاب کنید. هیچ تفاوتی در اینکه شما سفارت آمریکا در چه کشوری می روید، وجود ندارد و معمولا انتخاب سفارتی که در کشور های اطراف قرار گرفته است، راحت تر و کم هزینه تر می باشد. مسئله بسیار مهم این است که تمام سفارت های آمریکا در کشور های مختلف را چک کنید زیرا به دلیل ازدیاد متقاضیان، برخی از سفارت ها ممکن است تا ماه ها وقت نداشته باشند.

دقت داشته باشید که وقت سفارت برای انجام مصاحبه با شما است و اینجا مرحله تعیین کننده قبولی یا رد درخواست ویزای شما می باشد. اکثریت ایرانیان در این مرحله ریجکت می شوند اما دلیل این موضوع چیست؟

هدفی که افیسر ( مسئول پرونده ) از مصاحبه با شما دارد، این است که از هدفتان برای سفر توریستی به آمریکا مطمئن شود. به بیانی دیگر، اینکه شما پس از اتمام ویزایتان به کشور خود باز می گردید. متقاعد کردن افیسر پرونده شما، کاری بسیار سخت و دشوار است زیرا او پیوسته به دنبال دلیلی است که ثابت کند شما قصد ماندن در آمریکا را دارید. در این مرحله، داشتن یک وکیل آشنا با امور مهاجرتی می تواند شانس شما را بطور قابل توجهی افزایش دهد و شرایط را به نفع شما رقم بزند.

 

هزینه ویزای توریستی آمریکا

همانطور که گفته شد سفارت آمریکا در کشورمان وجود نداشته و  همین امر موجب افزایش هزینه ی اخذ ویزای توریستی ایالات متحده خواهد شد. اگر بخواهیم تنها هزینه پروسه اخذ ویزا را بررسی کنیم و از هزینه های سفر برای وقت مصاحبه، چشم پوشی کنیم، به مبلغ 185 دلار خواهیم رسید. در صورتیکه که درخواست ویزای شما تایید شود، یک هزینه نیز بابت ارسال پاسپورتتان به سفارت و بازگشت آن ( پیکاپ ویزا ) به هزینه ها اضافه خواهد شد.  

 

سخن پایانی

معمولا افراد کمی از ایران موفق به اخذ ویزای توریستی آمریکا می گردند و در عین حال 90% این افراد، از طریق موسسات و وکلای امور مهاجرتی موفق به انجام این کار می شوند، اما یافتن اینکه کدام موسسات مهاجرتی مورد اعتماد هستند و می توانند این کار را برای شما و خانوادتان انجام دهند، امری بسیار دشواری است. بهترین کار تحقیق در باره ی این موسسات است. اعتبار، مدت فعالیت، نداشتن پرونده های حقوقی و ... از جمله مواردی است که باید بررسی کرد. موسسه رویال اپلای با بیش از 10 سال سابقه و 1500 پرونده موفق، می تواند یکی از انتخاب های شما در این راه باشد.

 

با مراجعه به وبسایت www.RoyalApply.com  میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب این موسسه بهره مند شوید .

تلفن های تماس

 ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها