تور آنتالیا در پاییز خوب است یا نه؟

کد خبر: 1244998

برای انتخاب از میان مقاصد گوناگون سفر در کشور ترکیه گزینه‌های متنوع زیادی در اختیار گردشگران قرار دارد. با این وجود شهر آنتالیا همیشه جزو چند گزینه اول سفر به ترکیه قرار دارد و تقریبا هر موقع از سال که باشد تور آنتالیا با استقبال گردشگران رو به رو می‌شود. با این وجود با تمام شدن گرمای تابستان و فرارسیدن فصل پاییز سوالی که در ذهن بسیاری از گردشگران ایجاد می‌شود این است که آیا تور آنتالیا در فصل پاییز از جهات مختلف مناسب است یا خیر؟ اگر این سوال به ذهن شما هم خطور کرده است مطلب حاضر را بخوانید تا به پاسخ درست آن برسید.

تور آنتالیا در پاییز خوب است یا نه؟

 

 

آب و هوای آنتالیا در فصل پاییز

شرایط آب و هوای مقصد سفر همیشه جزو موضوعات حائز اهمیت برای گردشگران بوده است. با شروع فصل پاییز در شهر آنتالیا از شدت گرمای تابستان کاسته می‌شود و دمای هوا بطور متعادلی پایین‌تر می‌آید. معمولا در طول فصل پاییز یعنی در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر میلادی در آنتالیا خبری از باران‌های پاییزی شدید نیست و اغلب روزها هوا آفتابی است. ساکنان شهر یا گردشگران تور آنتالیا می‌توانند از خنکی مطبوع هوا در پاییز لذت ببرند. هرچند اغلب شرایط آب و هوایی شهر آنتالیا در فصل بهار در بهترین حالت ممکن قرار دارد اما در مجموع در فصل پاییز به ویژه دوره ابتدایی گرمای هوای تابستان رفته رفته جایش را به خنکی پاییز می‌دهد و از طرف دیگر هنوز سرمای سخت زمستان از راه نرسیده است. از این رو پاییز به ویژه ماه اول آن یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به شهر آنتالیا محسوب می‌شود. پس اگر قصد سفر به آنتالیا در فصل پاییز را دارید تردید نکنید و از همین الان برای خرید بلیط هواپیما به مقصد آنتالیا و یا تور تفریحی آن اقدام کنید.

 

9

 

قیمت تور آنتالیا در پاییز

تمام شدن فصل تابستان برای عده زیادی از گردشگران به معنای اتمام تعطیلات تابستانی و شروع دوره فعالیت‌های رایج روزمره نظیر تحصیل و کار است. مسلما در چنین شرایطی از حجم گردشگران آنتالیا در فصل پاییز کاسته می‌شود و همین امر موجب پایین آمدن قیمت خدمات گردشگری از هزینه اقامت گرفته و هزینه وسایل نقلیه سفر گرفته تا هزینه تور گردشگری می‌شود. تا آنجا که پاییز را ارزان‌ترین زمان برای سفر به آنتالیا می‌شناسند. از این رو هم آن دسته‌ از گردشگران که تصمیم دارند تا با تورهای تفریحی به آنتالیا سفر کنند و هم دسته دیگری که تمایل دارند تا با خرید بلیط هواپیما راهی این مقصد جذاب شوند هر دو می‌توانند فرصت را در فصل پاییز غنیمت بشمارند و خود را به یک سفر ارزان و اقتصادی به آنتالیا دعوت کنند. اگر شما هم به دنبال فرصتی برای سفر ارزان به آنتالیا بودید پیشنهاد می‌کنیم سفرتان را به فصل پاییز موکول کنید.  

 

جاهای دیدنی آنتالیا در پاییز

اگر از پیش تجربه سفر با تور آنتالیا را دارید و یا توصیف جاذبه‌های دیدنی آنتالیا را شنیده باشید پس قطعا تمایل دارید بدانید آیا جاهای دیدنی آنتالیا در فصل پاییز هم به زیبایی و جذابیت فصل‌های دیگر مانند فصل بهار یا تابستان است یا حال و هوای دیگری دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بازدید از جاذبه‌های آنتالیا در فصل پاییز مزیت‌های خاصی به همراه دارد. یکی از این مزیت‌ها فرصت بازدید از اماکن دیدنی شهر به دور از ازدحام گردشگرانی است که در ایام دیگر مانند تابستان به آنتالیا سفر می‌کنند. بدین ترتیب در پاییز می‌توان بدون هدر دادن زمان و فارغ از فضای شلوع از اماکن گردشگری آنتالیا دیدن کرد. ضمن آنکه شرایط آب و هوایی فصل برای پیاده‌روی و پرسه‌زنی به هر گوشه از شهر مساعد است و می‌توان برنامه خیابان‌گردی و لذت از وزش نسیم پاییزی در شهر و همچنین کافه‌گردی را با پای پیاده انجام داد. گذشته از همه اینها طبیعت چشم‌نواز آنتالیا در این فصل با جلوه پاییزی خود بسیار دلفریب و خیره کننده می‌شود تا آنجا که سوژه‌ای ایده‌ال برای علاقمندان به عکاسی از مناظر هفت رنگ  پاییزی فراهم می‌شود.  

 

سواحل آنتالیا در پاییز

آنتالیا تنوع بی‌نظیری در جاذبه‌های گردشگری دارد و تقریبا از هر نوع جاذبه‌ای که در دایره سلیقه یک گردشگر می‌گنجد را می‌توان در این شهر پیدا کرد. با این وجود آنتالیا شهری است ساحلی که به بیشتر به سبب داشتن جاذبه‌های طبیعی به ویژه سواحل وسیع، زیبا و تمیزش شهرت دارد. سواحل آنتالیا نه تنها بهترین جاذبه‌های این مقصد گردشگری هستند بلکه جزو بهترین سواحل کشور ترکیه نیز محسوب می‌شوند. از این رو اغلب گردشگران تور آنتالیا نیز به محض رسیدن به این شهر ترکیه به سراغ سواحل آن می‌روند. برخی تصور می‌کنند که گشت و گذار در سواحل یا مجموعه‌های تفریحی تابستانه و انجام تفریحات آبی در آنتالیا صرفا محدو به سفرهای تابستانی است در حالی که در فصل پاییز با توجه به آب و هوای آنتالیا که در این فصل گرمای مطبوعی را تجربه می‌کند در این فصل به ویژه در ماه‌ اول پاییز همچنان فرصت برای انجام تفریحات آبی و ساحل‌گردی در آنتالیا باقی است. بعلاوه بسیاری از مجموعه‌های تفریحی آبی یا سواحل خصوصی آنتالیا در فضاهای سرپوشیده و بسته قرار دارند و در صورتی که باران ملایم پاییزی مهمان آنتالیا شود جای هیچ نگرانی برای گردشگران تور آنتالیا باقی نمی‌ماند.

 

10

فستیوال ها و جشنواره های آنتالیا در فصل پاییز

تا کنون در بررسی شرایط سفر با تور آنتالیا در فصل پاییز به نکات مثبت و مزیت‌های فراوانی که سفر به آنتالیا در این فصل به همراه دارد رسیدیم. علاوه بر تمامی مواردی که در قسمت‌هیا قبل درباره آن صحبت کردیم یکی دیکر از مزیت‌هایی که گردشگران آنتالیا می‌توانند با سفر در فصل پاییز از آن بهرمند شوند شرکت در فستیوال‌ها یا جشنواره‌های بین المللی است. آنتالیا در فصل پاییز میزبان جشنواره‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های گوناگون است که برخی از آنها شامل جشنواره اپرا، جشنواره باله و فستیوال جهانی فیلم آنتالیا است. اگر قصدتان برای سفر به آنتالیا در فصل پاییز جدی است بهتر است به خاطر داشته باشید که جشنواره دوچرخه سواری آنتالیا نیز یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهایی است که در این فصل از سال در آنتالیا برگزار می‌شود تا در صورتی که شانس با شما یار شد در طول سفر در این جشنواره شرکت کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها