از تشخیص تا درمان سریع بواسیر در خانه

کد خبر: 1246057
از تشخیص تا درمان سریع بواسیر در خانه

 

بواسیر را نمی توان محدود به بیرون زدگی رگ های داخل مقعد از آن دانست زیرا ممکن است رگ های داخل مقعد، متورم و ملتهب شوند اما آثاری از بیرون زدگی وجود نداشته باشد. برای درمان سریع بواسیر در خانه بهتر از متخصص داخلی کمک بگیرید. ویزیت متخصص داخلی در منزل ، بهترین گزینه درمانی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های بیمارستانی و انتقال سایر بیماری ها از دیگران در حین درمان بواسیر می باشد.

انواع هموروئید یا بواسیر

با توجه به شدت تورم رگهای داخل مقعد ، 5 نوع برای بواسیر تعریف می شود اما مهمترین تقسیم بندی را می توان بواسیر داخلی و بواسیر خارجی دانست.

نحوه تشخیص بواسیر

پزشک شما ممکن است بتواند هموروئید خارجی یا همان بواسیر را ببیند. تشخیص هموروئید داخلی ممکن است شامل معاینه مجرای مقعد و رکتوم باشد.

معاینه راست روده . متخصص برای معاینه سعی می کند تا یک انگشت دستکش دار و روغن کاری شده به داخل راست روده وارد کند. هدف از این بررسی ، یافتن تورم و رشد غیر عادی در داخل مقعد خواهد بود. 

بررسی با تجهیزات تشخیصی . بواسیر داخلی اغلب آنقدر نرم هستند که در معاینه رکتوم احساس نمی شوند. متخصص ممکن است با ابزاری مانند آنوسکوپ ، پروکتوسکوپ یا سیگموئیدوسکوپ به قسمت پایین روده بزرگ و راست روده شما نگاه کند. متخصص برای درمان سریع بواسیر در خانه ، تجهیزات تشخیصی را همراه خود دارد.

معاینه با کولونوسکوپی . استفاده از کولونوسکوپی برای بررسی و رد کردن احتمال ابتلا به سایر بیماری دستگاه گوارش از قبیل سرطان کولورکتال انجام میشود. 

درمان خانگی بواسیر

درمان بواسیر در خانه شامل چندین متد درمانی است از تغییر سبک زندگی 

گرفته تا مصرف داروها باید طبق برنامه و با مشورت پزشک صورت گیرد. اغلب می توانید درد خفیف، تورم و التهاب هموروئید را با درمان های خانگی تسکین دهید. در زیر راه های درمان خانگی بواسیر را معرفی کرده ایم که عبارتند از :

مصرف ساری یاغ . روغن گرفته شده از شیر گاو و گوسفند را سارو یاغ می گویند. این روغن در حالت طبیعی جامد است و برای مصرف آن کافیست که آن را به شکل شیاف در آورده و هر شب یا قبل از اجابت مزاج به داخل مقعد خود وارد کنید. دوره درمان 40 روزه می باشد.

غذاهای پر فیبر بخورید. غذاهایی که فیبر بالایی دارند بیشتر بخورید. این به نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن کمک می کند که به شما کمک می کند تا از زور زدن جلوگیری کنید. فیبر را به آرامی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مشکلات ناشی از گاز جلوگیری کنید.

گرمیجات بخورید . خوردن گرمیجاتی مثل : سیاه دانه ، زیره سیاه یا فلفل سیاه به فعالیت صحیح گوارش کمک کرده و از ایجاد نفخ و باد معده جلوگیری می کند. همین امر موجب میشود تا مدفوع شما سفت نشده و از خونریزی در حین اجابت مزاج و بدتر شدن بواسیر جلوگیری شود.

استفاده از داروهای شیمیایی . از یک کرم یا شیاف هموروئید حاوی هیدروکورتیزون یا لیدوکائین استفاده کنید که می توانید بدون نسخه بخرید. همچنین می توانید از پدهای حاوی فندق یا داروی بی حس کننده استفاده کنید.

نکته ! هیدروکورتیزون یک استروئید است که در صورت استفاده بیش از یک هفته می تواند پوست شما را نازک کند. از متخصص خود درباره مدت استفاده بپرسید.

حمام کمک کننده است. به طور منظم در یک حمام گرم یا حمام نشسته غوطه ور شوید. ناحیه مقعد خود را دو یا سه بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم ساده خیس کنید.

 خوردن مسکن . مسکن ها را به صورت خوراکی مصرف کنید. می توانید از استامینوفن ، آسپرین یا ایبوپروفن برای تسکین موقت درد و درمان بواسیر در خانه استفاده کنید.

با این درمان ها، علائم هموروئید اغلب در عرض یک هفته از بین می رود. اگر تسکین نیافتید یا درد و خونریزی شدید دارید، ظرف یک هفته به پزشک خود مراجعه کنید.

برداشتن لخته یا ترومبکتومی . اگر یک لخته خون دردناک در یک هموروئید خارجی تشکیل شده باشد، پزشک شما می تواند هموروئید را حذف کند. این روش با استفاده از داروی بی‌ حس کننده موضعی انجام می‌ شود و بهترین زمان برای انجام آن ، 72 ساعت پس از لخته شدن خون خواهد بود.

برداشتن هموروئید (هموروئیدکتومی ). جراح شما بافت اضافی را که باعث خونریزی می شود با استفاده از یکی از تکنیک های مختلف برمی دارد. این جراحی را می توان با یک بی حس کننده موضعی همراه با یک دارو انجام داد تا به شما کمک کند احساس آرامش کنید .همچنین ممکن است از بیهوشی نخاعی یا بیهوشی عمومی استفاده شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها