فراموشی زبان و ادبیات گرجی در گرجستان

کد خبر: 1246320

زبان و ادبیات گرجی این روزها در گرجستان، جایگاه قبلی خود را از دست داده است.

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، باتومی گرجستان که در سواحل دریای سیاه واقع شده است، مدت‌هاست که به دلیل ویژگی‌های متنوع و جهان‌وطنی خود مورد تجلیل قرار گرفته است. منطقه تاریخی آن میزبان فرهنگ‌های مختلف بوده است، که در نتیجه دارای ملیله‌ای غنی از غذاخوری‌های هندی، آرایشگاه‌های ترکی، سالن‌های ماساژ تایلندی، و مؤسسات سنتی گرجی است. با این حال، این ترکیب هماهنگ اخیراً با فصل جدیدی مواجه شده است که با تنش و دگرگونی مشخص شده است.

 باتومی گرجستان که در سواحل دریای سیاه واقع شده است، مدت‌هاست که به دلیل ویژگی‌های متنوع و جهان‌وطنی خود مورد تجلیل قرار گرفته است. منطقه تاریخی آن میزبان فرهنگ‌های مختلف بوده است، که در نتیجه دارای ملیله‌ای غنی از غذاخوری‌های هندی، آرایشگاه‌های ترکی، سالن‌های ماساژ تایلندی، و مؤسسات سنتی گرجی است. با این حال، این ترکیب هماهنگ اخیراً با فصل جدیدی مواجه شده است که با تنش و دگرگونی مشخص شده است.

منابع اروپایی می گویند :هجوم روس‌ها، بلاروس‌ها و اوکراینی‌هایی که به دنبال پناه بردن از آشفتگی ناشی از مداخله روسیه در اوکراین هستند، پویایی جدیدی را در چشم‌انداز فرهنگی باتومی ایجاد کرده است. این تازه واردان با افتتاح مشاغلی از جمله کافه ها، بارها و سایر موسسات، فضایی را برای خود ایجاد کرده اند. با این حال، حضور آنها باعث نگرانی و درگیری در بین مردم محلی شده است.

یک نقطه اختلاف قابل توجه حول حصار زبانی می چرخد. به عنوان کارمندان خارجی، بسیاری از آنها مهارت کافی در زبان گرجی ندارند، که مانع برقراری ارتباط مؤثر با مردم محلی می شود. در برخی موارد، رستوران‌ها منوهایی به زبان روسی دارند و موسیقی روسی پخش می‌کنند و فضایی را ایجاد می‌کنند که برای هویت محلی بیگانه است. این ناهماهنگی فرهنگی با زمینه تاریخی دخالت روسیه در درگیری ها با گرجستان، از جمله جنگ 2008 و حمایت مداوم از سرزمین های جداشده آبخازیا و اوستیای جنوبی، تقویت می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها