همه چیز درباره بوست تلگرام و ادد استوری کانال تلگرام

کد خبر: 1246465
همه چیز درباره بوست تلگرام و ادد استوری کانال تلگرام

 

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در بین کاربران ایرانی است که با وجود فیلتر شدن هنوز هم پر‌طرفدار است. یکی از آپدیت‌های جدید این شبکه که اخیرا سر و صدای زیادی هم به پا کرده، آپدیت ادد استوری کانال تلگرام است که در حال حاضر فقط برای کاربران تلگرام پرمیوم در دسترس است. به این معنا که ممبر تلگرامی که عضویت سرویس پرمیوم را ندارد، فعلا نمی‌تواند از این قابلیت استفاده کند. اگر می‌خواهید از این آپدیت جا نمانید و به دنبال فعال کردن آن از طریق پنل تلگرام هستید، این مقاله برای شماست. تا انتها همراه ما باشید.

 

ادد استوری کانال؛ جدیدترین آپدیت تلگرام پرمیوم

به گزارش پایگاه دانش وب سایت فالوده، ادد استوری یکی از قابلیت‌های جذاب شبکه‌های پیام‌رسان است که تاکنون در تلگرام فعال نبوده است. به دلیل استقبال و درخواست بی‌پایان کاربران این شبکه، قرار است که این قابلیت به کانال‌های تلگرام نیز اضافه شود؛ اما متأسفانه برای همه کاربران در دسترس نخواهد بود.

در واقع حقیقت این است که تنها کاربران تلگرام پریمیوم می‌توانند از این آپدیت استفاده کنند. به‌نظر می‌رسد این قابلیت عملکردی مشابه پیام‌رسان‌های دیگر دارد و کاربران می‌توانند عکس و ویدیوهای خود را در این شبکه منتشر کنند؛ اما برخلاف پلتفرم‌های رقیب، امکان انتخاب مدت‌زمان نمایش استوری‌ها وجود خواهد داشت؛ به این معنا که کاربران می‌توانند تعیین کنند که استوری‌های آن‌ها برای چه زمانی به مخاطبین نمایش داده شود. امکان انتخاب بین گزینه‌های ۴۸، ۲۴، ۱۲، ۶ خواهد بود؛ درحالی که اکثر پلتفرم‌ها یک بازه زمانی ثابت ۲۴ ساعته دارند.

تلگرام همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که برای هرکدام از استوری‌های خود، یک لیست از مخاطبین مختلف ایجاد کنند. رابط کاربری قابلیت استوری نیز همانند سایر اپلیکیشن‌هاست و در بالای صفحه اصلی چت این پیام‌رسان قرار می‌گیرد؛ اما قابلیت نمایش آن برای همه کاربران خواهد بود؛ یعنی اگر ممبر تلگرام یک ممبر عادی باشد و نسخه پرمیوم را خریداری نکرده باشد نیز می‌تواند استوری‌ها را مشاهده کند.

آیا قابلیت ادد استوری برای کاربران ایرانی نیز فعال می‌شود؟

بله، این قابلیت برای همه کاربران تلگرام از سراسر دنیا فعال می‌شود و محدودیتی نخواهد داشت. فقط این احتمال وجود دارد که به دلیل تعداد تراکم بالای کاربران ایرانی، این آپدیت با تأخیر بیشتری برای آن‌ها اعمال شود.

البته برای آنکه از غافله عقب نمانید و ادد استوری را روی کانال‌های خود اعمال کنید، همیشه یک راه میانبر وجود دارد. ثبت‌نام در تلگرام با شماره مجازی است، همان راه‌حل ایده‌آلی است که می‌تواند محتوای کانال شما را ارزشمندتر کند؛ به این ترتیب زودتر از سایر ممبر تلگرام ایرانی خواهید توانست از این قابلیت استفاده کنید. فراموش نکنید که برای فعال شدن گزینه ادد استوری حتما باید کاربر پرمیوم تلگرام باشید. همچنین به یاد داشته باشید که برای مشاهده استوری‌ها یا به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها از جدیدترین نسخه تلگرام برای اندروید و iOS استفاده کنید.

نحوه ارسال استوری برای کانال تلگرام

یکی از ویژگی‌های مثبت قابلیت اضافه شدن ادد استوری، فعال شدن آن برای کانال‌های تلگرام است. برای انجام این کار، دنبال‌کنندگان یک کانال باید به آن “boosts” (بوست) بدهند. حداقل بوست لازم برای استوری کانال، رسیدن به سطح یک است که برای دریافت آن، باید حداقل ۵ کاربر پرمیوم‌دار کانال را بوست کرده باشند. هرچه که تعداد بوست‌ها افزایش پیدا کند، سطح کانال ارتقا پیدا می‌کند و تعداد استوری‌های قابل ارسال در یک روز نیز بیشتر خواهد شد.

بعد از فعالسازی بوست تلگرام از طریق پنل تلگرام، می‌توانید محتوای خود را به راحتی و از بالای صفحه همانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. فقط این نکته را فراموش نکنید که به ازای هر ۲۵۰ ممبر تلگرام در کانال، به یک بوست نیاز است؛ بنابراین اگر به فرض مثال کانال شما دارای یک کا ممبر واقعی تلگرام است، به ۴ بوست کانال نیاز خواهید داشت.

منظور از بوست تلگرام چیست و چطور می‌توان آن را فعال کرد؟

یکی دیگر از راه‌های افزایش ممبر واقعی تلگرام، بوست کانال است. بوست در واقع یک ویژگی تبلیغاتی است که به شما کمک می‌کند تا پیام‌های خود را به مخاطبان بیشتری برسانید؛ به این ترتیب خواهید توانست محتوای کانال خود را به شکلی ارزشمند تبلیغ کنید و بدون نیاز به خرید ممبر تلگرام، فالوور بگیرید.

با این حال فراموش نکنید که این قابلیت فقط برای مشترکین تلگرام پرمیوم فعال است و کاربران عادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اگر فکر می‌کنید به این زودی‌ها قرار نیست که نسخه پرمیوم تلگرام را فعال کنید، بهتر است که خرید ممبر تلگرام واقعی را در لیست کار خود قرار دهید. برای بوست کانال تلگرام که بسیار شبیه به بوست سرور دیسکورد است، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • از طریق پنل تلگرام، وارد پروفایل کانال مورد نظر شوید و لینک را کپی کنید.

  • حال در آخر لینک پروفایل عبارت boost? را اضافه کنید.

  • لینک را کپی کرده و در یکی از چت‌های خود ارسال کنید.

  • روی لینک کلیک کرده و صفحه بوست ظاهر می‌شود که با انتخاب Boost کانال مورد نظر شما بوست خواهد شد.

مدت زمان بوست کردن کانال تلگرام

یکی از سوال‌های پر تکرار ادمین کانال‌های تلگرام، مدت زمان بوست کردن است. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند که مدت زمانی که کانال تلگرام مورد نظر بوست‌شده باقی می‌ماند، چقدر است؟ در پاسخ می‌توان گفت که این مدت زمان بستگی به مدت زمان اشتراک پرمیوم شما دارد؛ یعنی هر چقدر که از مدت زمان تمدید سرویس پرمیوم باقی مانده باشد، کانال تلگرام شما نیز به همان اندازه بوست خواهد ماند. برای مثال اگر اکنون فقط یک ماه است که اشتراک پرمیوم دارید، می‌توانید برای ۱۱ ماه از مزایای بوست کانال تلگرام لذت ببرید. البته این به شرطی است که سرویس پرمیوم یک ساله برای شما فعال باشد. اگر مدت زمان زیادی از تاریخ انقضا سرویس نمانده، بهتر است که ابتدا آن را تمدید کرده و سپس کانال را بوست کنید.

آیا امکان انتقال بوست از یک کانال تلگرام به یک کانال دیگر وجود دارد؟

یکی از امتیازاتی که تلگرام برای کاربران پرمیوم خود در نظر گرفته، قابلیت انتقال بوست از یک کانال به کانال دیگری است. در واقع هر ممبر تلگرامی که عضو سرویس پرمیوم شده باشد، می‌تواند بوست کانال خود را به دیگری تغییر دهد. ذکر این نکته الزامی است که فعلا هر کاربر می‌تواند فقط یک کانال را برای یک بار بوست کند. شاید در آینده این محدودیت از بین برود و بتوان به تعداد دلخواه این کار را انجام داد. به نظر می‌رسد که تلگرام، برای افزایش کاربران خود از هیچ اقدامی در این باره غافل نشود و با آپدیت‌های بهتر و کارآمدتر، نقش مهمی در افزایش بازدید کانال‌های تلگرامی ایفا کند.

توصیه: خرید فالوور

نکاتی که قبل از بوست کردن کانال تلگرام باید بدانید

اولین اقدام قبل از بوست کانال، هدف‌گذاری است. برای خود مشخص کنید که آیا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ برند خود را معرفی کنید؟ یا به دنبال افزایش ممبر تلگرام هستید؟ وقتی که هدف خود را مشخص کردید، بهتر می‌توانید بر کار خود تمرکز کنید و ساده‌تر به آن هدف‌ها برسید.

مورد مهم دیگر، شناخت مخاطبان است. برای اینکه بوست تلگرام شما مؤثر باشد، باید مخاطبان خود را به طور دقیق آنالیز کنید. باید بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند؟ چه سنی دارند؟ و از کدام محتواها حمایت می‌کنند؟ با انجام این تکنیک ساده، پیام‌های خود را به گونه‌ای هدفمند کنید که آن‌ها را جذب کند. به این منظور از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت استفاده کنید و از زبانی ساده و قابل فهم با مخاطبان سخن بگویید.

برای شروع، عنوان جذابی انتخاب کنید؛ عنوان پیام شما اولین چیزی است که مخاطبان شما می‌بینند؛ پس لازم است که در انتخاب آن‌ها با وسواس عمل کنید. فراموش نکنید که هشتگ‌ها یک راه عالی برای افزایش بازدید پیام‌های شما هستند؛ بدین منظور از هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید. زمان‌بندی مناسب یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت بوست تلگرام است. پیام‌های خود را در زمانی ارسال کنید که بیشتر مخاطبین شما آنلاین باشند.

در انتها توصیه می‌شود که همیشه نتایج تبلیغات خود را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در صورت موفق نبودن بوست در جذب ممبر تلگرام، تغییراتی را ایجاد کنید. با اعمال تغییرات موثر، قطعا نتیجه تبلیغات موثر خواهد بود و کانال تلگرام شما از سایر کانال‌ها پیشی خواهد گرفت.

جمع‌بندی

تلگرام با افزودن قابلیت ادد استوری به زودی شاهد افزایش کاربران خود خواهد بود؛ چرا که این آپدیت به ادمین‌ کانال‌های تلگرام کمک می‌کند که به شکل موثرتری، موفق به جذب ممبر تلگرام شوند و در نهایت میزان فروش و معرفی برند آن‌ها با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

با اینکه قابلیت ادد استوری فعلا برای کاربران پرمیوم فعال شده و تعداد این کاربران هنوز در اقلیت است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که تلگرام با افزودن آپدیت‌های بیشتر، تعداد کاربران پرمیوم بیشتری را جذب خواهد کرد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا افزایش ممبر واقعی تلگرام با این شیوه امکان‌پذیر خواهد بود؟ به نظر شما جای چه آپدیتی در پلتفرم تلگرام خالی است؟

منبع: https://www.followdeh.com/kb/telegram/telegram-future-what-is-channel-boosts/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها