نکاتی که هنگام فروش سکه طلا باید به خاطر داشته باشید

کد خبر: 1249391

بیشترین روش‌های شناخته شده برای فروش سکه طلا فروختن آنها در سایت‌های آنلاین به مشتری‌های واقعی، مغازه‌های خرید و فروش سکه طلا و مغازه‌های طلا و جواهر فروشی است. خریدارهای واقعی در سایت‌های آنلاین معمولا قیمت‌های پیشنهادی بالاتری را دارند، اما در نظر گرفتن امنیت معامله کردن نیز مهم است. مغازه‌های خرید و فروش سکه معمولا امن‌تر هستند و روش‌های پرداخت کردن سریع‌تر و ایمن‌تری را دارند اما باید در نظر گرفت که قیمت‌های پیشنهادی این مغازه‌ها معمولاً کمتر است.

نکاتی که هنگام فروش سکه طلا باید به خاطر داشته باشید

 

ما در این مطلب به شما نکات مهم در هنگام فروش طلا را معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند که بالاترین قیمت را در هنگام فروش سکه خود دریافت کنید. این نکات ساده و آسان هستند و شما می‌توانید به راحتی آنها را به خاطر بسپارید و در هنگام نیاز از آنها استفاده کنید. با ما همراه باشید!

فروش سکه طلا در برابر فروش بقیه طلاها

5

 در ابتدا باید در نظر داشته باشید که روند فروش سکه طلا بسیار متفاوت‌تر از روند فروش طلا و جواهرات معمولی مثل انگشتر، گوشواره و گردنبند است. فروش طلا و جواهرات تزئینی بسیار آسان‌تر و ساده‌تر است. شما می‌توانید طلا و جواهرات تزئینی خودرا به هر مغازه طلا فروشی بفروشید و یا حتی این جواهرات را با افراد نزدیک و دوستان خود معامله کنید.

در سمتی دیگر، سکه‌ها طلا روند کاملا متفاوتی را نسبت به جواهرات معمولی دارند. سکه‌های طلا به عنوان نوعی از شمش‌های طلا شناخته می‌شوند و روند معامله شدن آنها دارای قوانین و مراحل سخت‌تری است که به قوانین هر کشوری مرتبط است. خرید سکه معمولا به عنوان یک روش برای سرمایه گذاری معرفی می‌شود چرا که سکه طلا دارای ارزش مالی بیشتری نسبت جواهرات معمولی است.

همچنین، مزنه و قیمت سکه طلا با جواهرات تزئینی نیز متفاوت است. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا یک سکه طلای یک گرمی قیمتی مشابه با یک گرم از طلای معمولی را ندارد؟ این به این دلیل است که سکه‌های طلا از طلای 24 عیار یا طلای 1000 عیار ساخته شده است که نسبت به طلای معمولی، دارای خلوص بیشتری است.

شناخت محصول و ارزش آن

سکه طلا از طلای خالص ساخته شده است و ارزش بالاتری نسبت به جواهرات معمولی دارد. معمولا این کالا توسط یک قیمت مشخص شده به فروش می‌رسد و این قیمت‌ها ممکن است در هر لحظه متفاوت باشد. طبیعی است که شما به عنوان فروشنده از قیمت شمش طلا امروز با خبر باشید تا بتوانید سکه طلای خود را به بهترین قیمت به فروش برسانید و از ضرر کردن جلوگیری کنید. اولین مرحله در هنگام فروش سکه طلا، شناخت محصول خود و ارزش آن است.

همگی سکه‌های طلا با پیروی کردن از قوانین هر کشور ساخته می‌شوند و سپس توسط شرکت‌ها و ارگان‌]ای دولتی مرتیط تایید و سپس راهی بازار می‌شوند. در کشور ما چندین نوع از شکه طلا قابل خریداری و معامله کردن است که هر کدام از آنها با اشکال مختلف، وزن مختلف و شرکت‌های ضرب کننده مختلف قابل خریداری است.

برای ثابت کردن اصل بودن سکه خود، باید در اولین مرحله به شکل ظاهری آن دقت کنید. هر سکه با یک طراحی مشخص شده راهی بازار می‌شود که به نوعی اصل بودن این سکه را مشخص می‌کند. دومین مرحله این است که شما وزن سکه خود را بشناسید و در هنگام فروش سکه طلا توجه داشته باشید که قیمت محاسبه شده توسط خریدار، مطابق با وزن واقعی سکه خود باشد.

یکی دیگر از راه‌های شناخت اصالت سکه، توجه داشتن به مهر و پلمپ آن است. سکه‌های طلایی که به صورت قانونی ضرب می‌شوند همگی دارای یک مهر اصالت هستند که اصل بودن فلز سکه و قابل خرید بودن آن را ثابت میکند.

از فروش سکه طلا خود به مغازه‌های غیر معتبر خودداری کنید

6

همانطور که مشخص است فروختن فلزهای قیمتی و حتی جواهرات قیمتی به مغازه‌های غیر معتبر به هیچ عنوان راه خوبی نمی‌باشد. شای به ظاهر فروش سکه طلا به این نوع مغازه‌ها آسان‌تر و سریع‌تر به نظر آید اما در حقیقت ممکن است که شما مبلغ کمتری را از آنها دریافت کنید و یا حتی به اصل بودن سکه طلا خود شک کنید.

دلایل بسیار زیادی برای خودداری کردن از فروختن سکه طلا به این نوع مغازه‌ها وجود دارد که اولین دلیل این است که معمولاً این نوع مغازه‌ها به دنبال دریافت سود بیشتر از مشتری‌ها هستند. دلیل دوم این است که این نوع مغازه‌ها معمولا شناخت مناسبی نسبت به ارزش دارای شما ندارند و ممکن است که به اشتباه اصالت کالای شما را زیر سوال ببرند و شما را متقاعد کنند که به قیمت کمتری آن را به فروش برسانید.

دلیل سوم این است که این نوع مغازه‌ها بیشتر به خرید طلاهای زینتی شهرت دارند و نوع خرید آنها به این صورت است که طلای شما را به عنوان طلای مناسب آب کردن به قیمت کمتر از شما می‌خرند و سکه را به عنوان یک فلز قیمتی نمی‌شناسند.

سکه طلا خود را به مغازه‌های معتبر و تایید شده بفروشید

بهتر است که سکه طلای خود را به خریدارهای تایید شده توسط اتحادیه طلا و سکه بفروشید تا بهترین قیمت و ایمن‌ترین معامله را داشته باشید. فروشگاه‌های معتبر معمولا طبق قوانین تعیین شده فعالیت می‌کنند که طرفین قادر به سود کردن در هر معامله‌ای هستند. این فروشگاه‌ها دارای یک صفحه نمایش در محیط فروشگاه خود هستند که قیمت لحظه‌ای سکه طلا را نمایش می‌دهند و شما می‌توانید از صحیح بودن قیمت پیشنهادی اطمینان داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارز و سکه طلا را از چندین سایت معتبر دنبال کنید تا سکه طلا را به بهترین قیمت به فروش برسانید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد سکه طلا یک روش عالی برای سرمایه‌گذاری است، اما باید به نوع فروش آن دقت داشته باشید تا در این معامله ضرر جبران ناپذیری صورت نگیرد. اگر شما در نزدیکان خود به شخصی اطمینان دارید، می‌توانید سکه طلای خود پس از انجام دادن تست‌های اصالت به آنها بفروشید. معامله کردن سکه بین دوستان و آشنایان می‌تواند یکی دیگر از ایمن‌ترین روش‌ها برای معامله سکه و یا شمش طلا باشد. ما در این مطبلب سعی داشتیم که بهترین نکات در هنگام فروش سکه طلا را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید یک معامله ایمن و بدون ضرر را داشته باشید. از همراهی شما متشکریم!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها