آب روی آتش زانو درد کدام ویتامین و ریز مغذی است؟

کد خبر: 1250253

رژیم غذایی ناسالم، اضافه وزن، کار زیاد و ... از دلایل اصلی زانو درد هستند. وقتی رژیم غذایی درست نباشد بدن شما با کمبود ویتامین و ریز مغذی‌ها مواجه خواهد شد که در بلند مدت پیامدهای خود از جمله زانو درد و آرتروز را نشان می‌دهد. اگر هنگام بالا رفتن از پله یا پیاده روی دچار زانو درد می‌شوید باید به دنبال پاسخ به این سوالات باشید: کمبود چه ویتامینی باعث زانو درد میشود؟ مصرف کدام املاح معدنی زانو درد را درمان می‌کند؟

آب روی آتش زانو درد کدام ویتامین و ریز مغذی است؟

 

کمبود کدام املاح معدنی باعث زانو درد می‌شود؟

منیزیم | آب روی آتش زانو درد

کمبود منیزیم و زانو درد ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند؛ وقتی بدن شما با کمبود منیزیم مواجه می‌شود نه تنها جذب کلسیم کاهش پیدا می‌کند بلکه بدن شما با کمبود ویتامین‌های K2 ، D3 ، B6 و B1 نیز مواجه می‌شود. کمبود همه این ویتامین‌ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در التهاب و درد زانوی شما موثر هستند.

آووکادو، انجیر، سیب، موز، کلم بروکلی، اسفناج، برگ چغندر و گندم سیاه از منابع منیزیم هستند؛ با قرار گرفتن این مواد مغذی در رژیم غذایی شما منیزیم بدن‌تان افزایش پیدا می‌کند و رفته رفته باعث درمان زانو درد می‌شود. اما راه ساده‌تری هم هست! شما با مصرف مکمل منیزیم می‌توانید زانو درد خود را زودتر درمان کنید.

از بهترین مکمل‌های منیزیم که برای سلامت استخوان و درمان درد زانو توصیه می‌شود قرص مگنیفورت می‌باشد. این مکمل علاوه بر منیزیم دارای ویتامین‌هایی از جمله B ، D و K نیز می‌باشد. به همین خاطر می‌توان از آن به عنوان یک معجون کامل برای درمان درد زانو نیز نام برد. ویتامین دی موجود در این مکمل جذب کلسیم را افزایش می‌دهد.

ویتامین K2 موجود در کپسول مگنیفورت باعث تراکم استخوان می‌شود و رسوب کلسیم در اطراف کلیه‌ را نیز کاهش می‌دهد. ویتامین B1 و B6 هر کدام در افزایش سوخت و ساز بدن و رشد سلول‌ها نقش بسیار موثری دارند. پیشنهاد می‌کنیم تا علائم کمبود منیزیم در بدن را مطالعه کنید تا بیشتر راجع به اثرات این ماده معدنی بدانید.

 

 

کمبود کدام ریز مغذی باعث زانو درد می‌شود؟ کلسیم

همانطور که می‌دانید کمبود کلسیم در بدن پیامدهایی از جمله زانو درد، آرتروز، پوکی استخوان، نرمی استخوان و ... را به دنبال دارد. هر کدام از این بیماری‌ها در صورت تشدید مشکلات دیگری را نیز به همراه خواهند آورد. مثلا نرمی استخوان بعد از مدتی می‌تواند باعث افزایش شکنندگی استخوان و درد مفاصل شود.

مهم‌ترین منبع کلسیم لبنیات است که خوشبختانه در سفره صبحانه اغلب ایرانی‌ها وجود دارد. به همین دلیل شما باید به دنبال راهی باشید که بدن شما این میزان کلسیم را بتواند بیشتر جذب کند. بنابراین چاره کار مصرف منیزیم می‌باشد. در ادامه به دیگر املاح معدنی و ویتامین‌هایی که باعث جذب بیشتر کلسیم می‌شوند نیز می‌پردازیم.

کمبود پتاسیم و ارتباط آن با کلسیم

در پاسخ به سوال کمبود چه ویتامینی باعث زانو درد میشود؟ باید از پتاسیم هم نام برد. هر چند پتاسیم ویتامین نیست و یکی از املاح معدنی به شمار می‌رود اما کمبود آن باعث زانو درد می‌شود. اگر بدن شما با کمبود پتاسیم مواجه باشد دفع کلسیم از طریق ادرار افزایش پیدا می‌کند چراکه پتاسیم به عنوان یک خنثی کننده عمل می‌کند و مانع حل شدن کلسیم در اسیدهای بدن می‌شود. در نتیجه پتاسیم در حفظ کلسیم نقش بسیار موثری دارد.

 

14

امگا 3 برای درمان درد زانو

وقتی صحبت از کمبود ویتامین و زانو درد می‌شود معمولا از امگا 3 هم حرف به میان می‌آید. امگا 3 همانند پتاسیم یکی از املاح معدنی به شمار می‌رود و ویتامین نیست. اما مصرف آن برای سلامت استخوان و درمان زانو درد بسیار توصیه شده است. امگا 3 نیز با افزایش میزان کلسیم در استخوان‌ها درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

کمبود امگا 3 در طولانی مدت می‌تواند باعث خشکی مفاصل شود که به دنبال آن شما با زانو درد، شانه درد، آرتروز و ... مواجه خواهید شد. مصرف امگا 3 به میزان مناسب می‌توان به تسکین درد مفاصل و زانو درد کمک کند. مهم‌ترین منبع غذایی امگا 3 ماهی است. اگر در رژیم غذایی شما خبری از ماهی نیست می‌توانید روی مکمل‌ها و قرص‌های امگا 3 حساب کنید.

کمبود چه ویتامینی باعث زانو درد میشود؟

کمبود ویتامین د (D) | دلیل اصلی درد زانو

وقتی صحبت از کمبود ویتامین و زانو درد می‌شود بی قید و شرط از کمبود ویتامین D هم صحبت خواهد شد. ویتامین D همانند منیزیم به جذب بیشتر کلسیم در بدن کمک می‌کند. کمبود ویتامین دی باعث بروز مشکلاتی از جمله پوکی استخوان، زانو درد و آرتروز می‌شود. پس از غنی‌ترین منبع ویتامین دی (نور خورشید) حتما استفاده کنید.

متاسفانه بسیاری از افرادی که به زانو درد، آرتروز و پوکی استخوان دچار می‌شوند با کمبود ویتامین D همراه هستند. پس با بررسی رژیم غذایی خود و همچنین با نور خورشید سطح این ویتامین ضروری را در بدن خود افزایش دهید.

 

15

ویتامین C برای درمان زانو درد

ویتامین ث باعث افزایش کلاژن در بدن می‌شود. کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است که مستقیما در سلامت بافت‌های بدن از جمله غضروف، پوست، مو و استخوان نقش بسیار موثری دارد. از طرفی دیگر مصرف ویتامین سی به تنهایی می‌تواند التهاب و درد را کاهش دهد؛ در نتیجه افرادی که زانو درد دارند با مصرف این ویتامین می‌توانند درد خود را تسکین دهند.

رابطه کمبود ویتامین ک (K) و آرتروز

مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد کمبود ویتامین ک و زانو درد به هم ربط دارند؛ در این مطالعات مشخص شده که ویتامین K در انعقاد خون و تراکم استخوان نقش به سزایی دارد. در واقع ویتامین K با تنظیم میزان کلسیم موجود در خون مسقیما در سلامت استخوان نقش دارد و مصرف آن می‌تواند از مشکلاتی مانند پوکی و نرمی استخوان جلوگیری کند.

نقش ویتامین‌های گروه ب (B) در کاهش درد زانو

ویتامین‌های گروه ب (خصوصا ویتامین B12) در سلامت استخوان‌ها نقش دارند؛ پزشکان معمولا به افرادی که با کمبود ویتامین و درد زانو مواجه هستند مصرف ویتامین‌های گروه B را نیز توصیه می‌کنند. منابع غذایی ویتامین B شامل ماهی سالمون، اسفناج، گوشت، تخم مرغ، سویای سبز و حبوبات می‌باشد.

کمبود کدام ویتامین باعث زانو درد میشود؟ ویتامین A

اگر سوال شود که کمبود کدام ویتامین باعث زانو درد میشود؟ می‌توان از ویتامین A هم نام برد. همانطور که می‌دانید مصرف ویتامین A نقش موثری در سلامت چشم دارد اما نباید تاثیر آن بر استخوان را نیز نادیده گرفت. مصرف روزانه ویتامین آ از منابعی مانند هویج می‌تواند به سلامت استخوان‌ها نیز کمک کند.

جمع بندی

در این مطلب سعی شد تا به سوالاتی از جمله "کمبود چه ویتامینی باعث زانو درد میشود؟" ، " کمبود کدام ویتامین باعث صدا دادن زانو می شود؟" و... پاسخ داده شود. در انتهای این مطلب می‌توان از منیزیم، کلسیم و ویتامین D به عنوان مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در درمان زانو درد و بهبود سلامت استخوان نام برد.

 

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها