انواع فلش مموری و خرید فلش مموری در تهران

کد خبر: 1251220

 

انواع فلش مموری و حافظه آنها

درباره ظرفیت حافظه فلش مموری ها؛ معمولا از 128 مگابایت شروع می شوند و تا چند ترابایت هم ادامه دارند. به عنوان مثال؛ فلش مموری ها از 128 مگابایت، 256، 512 مگابایت، 1 گیگابایت تا 2 ترابایت را می توان در بازار پیدا کرد.

اما اینکه این میزان از ظرفیت بدرد کار ما بخورد یا نه؛ در نهایت باید خودمان انتخاب کنیم.

مثلا خرید فلش مموری یا مموری برای دوربین های عکاسی، مسلما احتیاج به فلش مموری چند صدگیگابایتی نیست، بسته به حجم کاری می توان مثلا یک فلش 32 گیگابایتی تهیه کرد و هر یکی دو روزی یک بار اطلاعات آن را به هارد یا حافظه های جانبی انتقال داد.

برای اسناد و مدارک؛ احتمالا فلش مموری یک گیگابایتی هم اضافه هست! از طرفی برای آهنگ گوش دادن داخل ماشین یا دستگاه های دیگر، احتمالا یک فلش 4 تا 8 گیگابایتی کفایت کند.

اما برای همین کاربردهای متفاوت فلش مموری و خواسته های متنوع کاربران و خریداران هست که انواع مختلفی از فلش مموری ها در بازار موجود است؛ در ادامه برخی از انواع فلش مموری ها را بررسی می کنیم:

فلش مموری USB 2.0:

کاربرد در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های معمولی. سرعت‌های متوسط؛ در واقع این نوع فلش مموری در حال حاضر در بازار استفاده زیادی در میان عامه مردم دارد.

قیمت مناسب و عمر نسبتا طولانی این فلش مموری ها باعث میشود اکثرا از این نوع خریداری کنند؛ درست است که سرعت آن نسبت به USB 3.0 کمتر است؛ اما برای استفاده عموم چندان هم به چشم نمیآید، مثلا اگر بخواهید هر چند وقت یک بار چند گیگ اطلاعات را جا به جا کنید، به نظر همین نوع فلش ها به صرفه باشد و اصلا لازم نباشد که سراغ نوع دیگری بروید.

فلش مموری USB 3.0:

کاربرد در سیستم‌های نیمه حرفه‌ای و پرطرفدار. سرعت بالاتر از USB 2.0؛ این نوع فلش ها قیمت بیشتری نسبت به نوع قبلی خود دارند، سرعت فوق العاده ای نسبت به نوع قبلی خود دارند.

از فلش مموری های USB 3.0 همچنان برای استفاده عموم استفاده می شود و با توجه به افزایش روز به روز تکنولوژی، دیگه این روزا توی تمام سیستم ها و کامپیوتر ها یک پورت USB 3.0 وجود دارد، اگر می خواهید بدانید که تفاوت ظاهری یو اس بی 3 با 2 چیست، باید بگوییم که چیپست های این نوع به رنگ آبی هست؛ کانکتوری که در دستگاه یا کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد نیز همین رنگ را دارد. در فلش مموری های معمولی اکثرا این رنگ به خاکستری یا مشکی هست و برای تشخیص بهتر ظاهری می توانید؛ این موضوع را نگاه کنید تا نوع فلش مموری خود را بتوانید تشخیص دهید.

فلش مموری USB 3.1:

کاربرد در سیستم‌های حرفه‌ای و کاربردهای سنگین. بالاترین سرعت ممکن؛ هرچند این نوع فلش مموری چندان برای استفاده های عادی و شخصی جا نیوفتاده و قیمتی بسیار گرانتر از USB 3.0 دارند، در حال حاضر خرید این نوع برای مصارف شخصی اصلا به صرفه نیست.

فلش مموری USB-C:

کاربرد در لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های جدید. سرعت بالا، قابلیت‌های اتصال جدید؛ از نظر کانکتور نوع USB-C یک نوع کاملا جدید است و مانند انواع دیگر نیست. سرعت فوق العاده بالایی در انتقال داده و انرژی دارد. به طوریکه اکثر لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند جدید، برای شارژ از کانکتور های برق USB-C استفاده می کنند. در نسخه جدید گوشی های اپل که در سال 2023 به تازگی رونمایی شد یعنی آیفون 15 نیز از همین کانکتور برای شارژ این گوشی ها استفاده شده. البته شرکت های دیگر سال ها است که از USB-C برای شارژ گوشی یا اصطلاح فست شارژ استفاده می کنند.

خرید عمده فلش مموری ارزان

اول باید بررسی کنیم که ما برای چه کاری احتیاج به چه تعداد فلش مموری داریم؟

بعد بررسی کنیم که با این تعدادی که لازم داریم، اصلا خرید ما جزو دسته عمده محسوب می شود یا نه؟ مثلا اگر تعداد فلش مموری های مدنظرمان کمتر از 50 عدد باشد، مسلما قیمت ها متفاوت خواهد بود، هرچند می توان فلش مموری ارزان را امتحان کرد؛ اما اگر تعداد بیشتر از 50 عدد باشد و همینطوری تعداد بالاتر برود، 100، 200، 500، 1000 و ... می توانیم فلش مموری عمده ارزان را خریداری کنیم.

اما خرید فلش مموری عمده چه ویژگی هایی دارد؟ به طور کلی مسلما اول مسئله مربوط به قیمت تمام شده محصول برای شما خواهد بود، مسلما اگر شما بخواهید وارد یک مغازه تک فروشی یا محصولات کامپیوتری نزدیک خانه خود بروید و یک فلش 8 گیگابایتی بخرید، قیمت بسیار زیادی نسبت به خرید از منبع اصلی فروش فلش مموری و یا عمده فروشی آن خواهید پرداخت.

به طور معمول وقتی این فلش ها از تولید کننده یا وارد کننده به دست پخش کنندگان میرسد، بین 10 تا 20 درصد روی قیمت آن گذاشته می شود؛ سپس (اگر) مغازه دار مستقیم از پخش کننده خرید کند و دست دیگری وجود نداشته باشد، 40 تا 50 درصد هم مغازه دار روی آن خواهد گذاشت. به این صورت فلش مموری ای که مثلا قیمت آن را می توانید به صورت عمده 100 هزار تومان خرید کنید، باید از مغازه 140/ 150 هزار تومان خرید کنید.

شاید اگر برای مصارف شخصی بخواهید یکی دو تا بخرید برای شما صرف داشته باشد، بالاخره یک بار فلش مموری را میخرید و سال ها از آن استفاده می کنید و قیمت آن چندان مهم نیست.

اما اگر بخواهید محصول یا داده هایی را به تعداد افراد زیادی بفروشید/ برسانید؛ می بایست به صرفه ترین قیمت را در نظر بگیرید، در غیر اینصورت قیمت تمام شده محصول شما بسیار زیاد خواهد شد و مسلما مجبور خواهید شد قیمت محصول خود را بالا ببرید یا از حاشیه سود خود کمتر کنید. اگر محیط کاری شما یک محیط رقابتی بر سر قیمت و کیفیت باشد، با این شرایط مسلما خواهید باخت.

چاپ فلش مموری چیست؟

چاپ روی فلش مموری به این معناست که شما می‌توانید تصاویر، متون، لوگو و اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار خود را به صورت چاپ‌شده بر روی فلش مموری ایجاد کنید.

برای چاپ روی فلش مموری می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

1 - استفاده از خدمات چاپ فلش مموری توسط شرکت‌های مختص به این کار. تصاویر و متون موردنظر را به آنها می‌فرستید تا چاپ کنند.

2 - خرید تجهیزات چاپ مستقیم روی فلش مموری مانند چاپگرهای خاص. سپس با استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه می‌توانید محتوا را چاپ کنید.

3 - چاپ تصاویر روی کاغذ عکس و سپس چسباندن آن بر روی فلش مموری.

با استفاده از این روش‌ها می‌توان اطلاعات موردنظر را به صورت چاپ‌شده بر روی فلش مموری قرار داد.

اما اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم؛ استفاده از روش دوم و سوم چندان عاقلانه به نظر نمیرسد!

خرید دستگاه ها و لوازم مورد نیاز برای چاپ فلش مموری مسلما قیمت بالایی دارد و اگر نخواهید چاپ فلش مموری را به طور دائمی و بلند مدت ادامه دهید، صد درصد برای شما به صرفه نخواهد بود. از طرفی نگهداری و هزینه های تعمیر و موارد اینچنینی باعث میشود تا این مورد را از ذهنمان بیرون کنیم. درباره روش سوم، به نظر خلاقانه میرسد، اما اگر بخواهیم برای مصارف شخصی استفاده کنیم شاید بتوان گفت به کار میآید و می توان از آن استفاده کرد؛ اگر استفاده سازمانی یا تجاری را در نظر بگیریم، متوجه میشویم که این روش نه تنها کاربردی نیست، بلکه حتی خنده دار هم هست.

روش اول یعنی سپردن کار به شرکت هایی که چاپ فلش مموری را انجام می دهند، در اینجا عاقلانه تر است؛ اما اجازه بدهید تا انتخاب را در مرحله بعدی نهایی کنیم و اول ببینیم خرید و استفاده از خدمات فلش مموری چه زمان و از چه شرکتی به صرفه تر است؟

فلش مموری با گارانتی و ضمانت تعویض

معمولا فلش مموری ها گارانتی یا ضمانت تعویض دارند، اما وقتی از مغازه دار یا دلال میخرید، میگویند فلش را ببر فلان جا (قله قاف) که تهش حساب و کتاب می کنید و میبینید خرید یک فلش نو به صرفه تر است. اما وقتی فلش مموری را از پخش کننده اصلی خریداری کنید؛ برای ضمانت فلش مموری دیگر احتیاج به رفتن به جاهای صعب العبور ندارید؛ کافی است فلش های خراب را با خود به محل پخش کننده ببرید یا آن ها را با پیک ارسال کنید. هرچند اگر مثلا همزمان با فلش مموری و چاپ فلش مموری؛ رایت فلش مموری هم سفارش داده باشید، اگر فلشی خراب باشد یا در هنگام جا به جایی اطلاعات به مشکل بخورد، خود شرکت همان لحظه آن را تعویض می کند و برای شما فلش مموری هایی سالم و با اطلاعات مدنظرتان ارسال خواهد کرد. در نهایت اگر از لحظه دریافت فلش مموری ها تا حتی چند ماه بعد از آن (حتی بعد از تحویل به مشتریانتان) اگر اتفاقی برای فلش مموری بیوفتد و خراب شود، می توانید آن را از مشتری خود دریافت کنید و برای مرکز بفرستید تا جایگزین یک فلش مموری جدید و سالم شود. ضمانت و گارانتی فلش مموری ها رایگان است و برای تعویض آن هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.

فروش فلش مموری در میدان انقلاب تهران

میدان انقلاب تهران؛ منطقه ای است که تقریبا می توان گفت از همه نقاط تهران دسترسی پذیر تر است و مکان مناسبی برای پخش فلش مموری عمده و ارزان است؛ اکثر خدمات انتشاراتی و چاپ و رایت در محدوده انقلاب است و یکی از این پخش کنندگان مرکز چاپ سینا؛ چاپ سینا یکی از مراکز اصلی چاپ و رایت، مخصوصا چاپ سی دی می باشد.

این مرکز در محدوده پیاده روی چند دقیقه ای از متروی میدان انقلاب است و می توانید سفارشات خود، مربوط به چاپ و رایت سی دی، چاپ و رایت فلش مموری و همچنین خدمات مربوط به سی دی خام، قاب سی دی و دی وی دی و فلش مموری و ... را به صورت حضوری از همین مرکز سفارش دهید. هرچند برای سفارش بهتر است از قبل هماهنگی های لازم را با شماره های تماس این مرکز داشته باشید تا اگر محصولی خواستید که در دفتر مرکزی وجود نداشت؛ از انبار های این مرکز به دفتر آورده شود.

در نهایت اگر در تهران سکونت دارید؛ می توانید برای خرید حضوری تشریف بیارید، اما در صورتی که از شهرستان یا روستاها بخواهید سفارش ثبت کنید، می توانید در تلگرام، واتس اپ یا تماس تلفنی سفارش خود را ثبت کنید و با پست در سریع ترین زمان ممکن سفارش خود را درب محل خود تحویل بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها