بازیگری که سفیر نشده برکنار شد.ماجرا چه بود؟

کد خبر: 1256120
بازیگری که سفیر نشده برکنار شد.ماجرا چه بود؟

 

ساره بیات «سفیر صنایع دستی» شد

این تیتری بود که در سال 96 یعنی حدود 6 سال پیش سر تیتر خیلی از خبرگزارها شد اما واقعا ماجرا چه بود؟

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «ساره بیات» بازیگر سینما را به‌عنوان سفیر صنایع دستی انتخاب کرد.

 

در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی وزیر وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم گرفت برای رونق صنایع دستی از میان چهره های مشهور فردی را به عنوان سفیر معرفی کند تا بتواند برای این حوزه تبلیغات سودمندی داشته باشد.در این رابطه به نقل از ایسنا مشاور وقت سازمان میراث فرهنگی گفت:

"رئیس سازمان در این زمینه، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و من را مأمور کرد تا در یک پرونده مشترک، سفیر صنایع دستی را انتخاب و معرفی کنیم".

فرحناز امراللهی ادامه داد:" بعد از انتخاب همایون شجریان - خواننده - به‌عنوان سفیر میراث فرهنگی، احمدی‌پور نامه‌ای نوشت تا برای صنایع دستی نیز سفیری انتخاب کنیم. به همین دلیل، من طرحی مبنی بر این موضوع آماده کردم و در آن، انتظارهایی را که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سفیر صنایع دستی می‌تواند داشته باشد و برعکس را نوشتم.

او با بیان این‌که هدف از این کار، گفتمان‌سازی و در واقع، استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره مردم است، گفت: امیدوارم بتوانیم با این کار، پیام‌های مستقیم یا غیرمستقیم را از طریق پوشش یک هنرمند و آنچه را که از هنرهای سنتی می‌تواند با خود همراه داشته باشد، به دیگران منتقل کنیم."

2

وی ادامه داد که:انتظاراتی که ما از سفیر صنایع دستی انتظار داریم این است که در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و طرح های سازمان در این رابطه شرکت کند.و از طرق مختلف این پیام را به مردم برساند که می شود از صنایع دستی در زندگی روزمره استفاده کرد.

با توجه به گفته های بالا ما تصمیم گرفتیم خانم ساره بیات که در رشته فرش تحصیل کرده اند و چشم انداز مناسبی نسبت به صنایع دستی دارند را به عنوان سفیر صنایع دستی انتخاب کنیم.

ساره بیات علاوه بر فرش در حوزه طراحی لباس نیز فعالیت داشت.

اما این انتخاب خیلی به طول نینجامید.با پیگیری خبرنگاران از سازمان میراث فرهنگی مشخص شد که در کمتر از یک سال این عنوان از خانم ساره بیات پس گرفته شد اما علت چه بود؟

همانطور که گفته شد یکی از دلایل انتخاب ایشان به عنوان سفیر صنایع دستی رشته تحصیلیشان در زمینه فرش بود اما به گفته معاون صنایع دستی در بررسی عمکرد ساره بیات به عنوان سفیر صنایع دستی به این نتیجه رسیدند که این عنوان برداشته شود.

البته به گفته ایشان حتما در آینده از هنرمندان و ورزشکاران بسیاری به عنوان سفیر در حوزه های مختلف استفاده خواهد شد چرا که این امر نقش بسیار زیادی در معرفی صنایع دستی خواهد داشت.صنایع دستی ایران گنج ناشناخته ایست که باید به جهانیان معرفی شود.برخی از صنایع دستی ایران می تواند در لیست گرانترین و لوکس ترین صنایع دستی جهان قرار گیرد.

3

 

بیوگرافی ساره بیات

ساره بیات متولد چهاردهم مهر ماه 1358 در تهران به عنوان یک بازیگر زن در حال فعالیت است.

او فعالیت خود را از سال 1380 با تئاتر شروع کرد و در جشنواره پلیس در اولین کارش،موفق شد جایزه بهترین بازیگر را به همراه دیپلم افتخار بدست بیاورد.بعد از پایان دوره بازیگری و اخذ مدرک برای بازی در مجموعه یه مشت پر عقاب دعوت شد و توانست در کنار بازیگران بزرگی مانند رضا کیانیان به ایفای نقش بپردازد.

ساره بیات در سال 1389 با بازی درخشانش در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و خرس نقره ای بهترین بازیگر زن بطور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین را کسب کرد. جدایی نادر از سیمین فیلمی با ژانر درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی میباشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها