شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2023

کد خبر: 1256190

مهاجرت، یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌ها برای ارتقا سطح زندگی از جنبه‌های تحصیلی، رفاهی و ... است. روش‌های زیادی برای مهاجرت وجود دارد که مشهورترین آن‌ها می‌توان به مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد.

شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2023

 

 

 

 

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. خرید ملک در قبرس شمالی یکی از انواع سرمایه گذاری محسوب می‌شود. این روش در قبرس شمالی بسیار سودآور، مطمئن و آینده‌دار است.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2023 بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

درباره قبرس شمالی

جزیره‌ی زیبای قبرس در بخش شرقی دریای مدیترانه و در همسایگی کشورهای یونان و ترکیه قرار دارد. این جزیره‌ی شگفت انگیز در میان شاهراه اصلی میان قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا واقع شده. همین موقعیت جغرافیایی باعث شده که بسیاری از نگاه‌ها معطوف قبرس شود.

موقعیت قرارگیری کشور قبرس از دیرباز مورد توجه قدرتمندان و حاکمان بزرگ بود. بسیاری از افراد صاحب قدرت در طول تاریخ به این کشور تسلط پیدا کردند ولی در نهایت آخرین حاکم قبرس، امپراتوری بریتانیا بود.

پس از آن که قبرس اعلام استقلال کرد و به رسمیت شناخته شد، جنگی میان ترک تبارهای قبرس و یونانیان این کشور رخ داد. در نتیجه‌ی این جنگ، قبرس به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد.

جزیره‌ی قبرس بیش از 300 روز آفتابی در سال و در تمام طول سال آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد.

مردم قبرس شمالی مسلمان هستند؛ اما تعصبات مذهبی آن‌ها مختص خودشان است و در این کشور آزادی حجاب و انتخاب دین وجود دارد.

زبان اصلی در این کشور، ترکی استانبولی است؛ اما به دلیل موقعیتی که دارد و حضور دانشجویان بین المللی، تجار، توریست‌ها و سرمایه گذاران زبان انگلیسی و آلمانی نیز بسیار رایج است.

واحد پولی رایج در قبرس شمالی، لیر ترکیه است. البته از لیر برای هزینه‌های روزمره استفاده می‌شود. برای خرید ملک در قبرس شمالی، پرداخت شهریه‌ی دانشگاه و ... از سایر واحدهای پولی مانند پوند، دلار و یورو استفاده می‌شود.

یکی از دلایلی که سرمایه گذاری به روش خرید ملک در این سرزمین سودآور است، این است که زمین و ملک، به تنهایی در قبرس شمالی، شامل ارزش افزوده است. حال آنکه خرید، فروش و اجاره ملک در این کشور با پوند انگلستان که یک ارز با ثبات است انجام می‌شود. بنابراین نه تنها ارزش اصلی ملک حفظ می‌شود، بلکه هر ساله شامل سود ارزش افزوده و حفظ ارزش یورو نیز می‌شود.

خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی، طرفداران بسیاری دارد. دولت این کشور در پی سیاست‌های جذب نیروی کارآمد و سرمایه‌های خارجی، قوانین و مراحل اداری برای خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی را آسان در نظر گرفته است.

حتی افراد با خرید ملک می‌توانند برای دریافت اقامت خود و خانواده‌شان اقدام کنند. مسئله‌ای که در این میان مطرح می‌شود این است که، گرچه خرید ملک در قبرس شمالی فاقد پیچیدگی‌های اداری است، اما این پروسه دارای ریزه‌کاری‌های مهم است.

به طور مثال، اسناد املاک در قبرس شمالی، دارای مشخصات و شرایط خاصی است. برخی از آن‌ها وقفی هستند و نمی‌توانند خرید و فروش شوند. بنابراین برای اینکه بتوانید خرید درست و سودآوری داشته باشید، توصیه می‌کنیم که حتما از کارشناسان خبره و مسلط به قوانین قبرس شمالی کمک بگیرید.

این موضوع که کدام شهر قبرس شمالی برای خرید ملک شما مناسب‌تر است، به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد. برخی شهرها به دلیل نزدیکی به دانشگاه‌های بین المللی و مطرح دنیا معروف هستند. برخی دیگر به دلیل داشتن بنادر مهم، برخی برای مقاصد توریستی و ... مورد توجه قرار می‌گیرند.

به همین دلیل اگر با کمک یک مشاور برای این کار اقدام کنید، می‌توانید با توجه به نیاز، بودجه و شرایطتان، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی ما به شما شرکت زیتون را پیشنهاد می‌دهیم.

 

7

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، بسته به اینکه هدف شما از مهاجرت چیست، متفاوت است. یک سری مزایا نیز به طور کلی و عمومی در همه شرایط و برای همه‌ی افراد وجود دارد.

در لیست زیر برخی از مزایای خرید ملک در قبرس را مشاهده می‌کنید:

  • اقتصاد رو به رشد
  • مالیات اندک
  • پایین بودن نرخ بیکاری
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • پایین بودن قیمت مسکن به نسبت سایر کشورهای اروپایی در حوزه‌ی دریای مدیترانه
  • وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر و بین المللی
  • امکان خرید اقساطی ملک با حداقل پیش پرداخت 30 درصدی و اقساط بلند مدت و بدون بهره
  • خرید ملک با پوند انگلستان
  • وجود ارزش افزوده‌ی سالانه برای ملک
  • امکان اخذ اقامت قبرس شمالی برای فرد خریدار و خانواده‌ی او
  • امکان درآمدزایی به پوند با اجاره دادن ملک

 

مدارک لازم برای خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2023

برای اینکه بتوانید ملکی را در قبرس شمالی خریداری نمایید باید مدارک خود را آماده کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

مدارک لازم برای خرید خانه در قبرس در سال 2023 به شرح زیر است:

  1. اصل پاسپورت خریدار و کپی از همه‌ی صفحات آن
  2. اصل شناسنامه‌ی خریدار و اعضای خانواده
  3. گواهی عدم سوء‌پیشینه
  4. ترجمه سند ازدواج ( در صورت تاهل )
  5. 6 تمبر به زبان ترکی
  6. اگر در قبرس شمالی ملک دیگری دارید، سند مالکیت آن ملک
  7. اگر قبلا در قبرس شمالی ملکی را فروخته‌اید، اصل و کپی قراردادهای فروش ملک
  8. اگر در حال حاضر در قبرس شمالی خانه‌ای را اجاره کرده‌اید، اصل و کپی قراردادهای اجاره

البته با توجه به موقعیت قرارگیری ملک، ممکن است که مدارک دیگری نیز لازم باشد و شما باید آمادگی لازم برای تهیه‌ی آن‌ها را نیز داشته باشید.

8

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2023

طبق قوانین  در سال 2023، شرایط برای خرید ملک در قبرس شمالی، آسان و فاقد پیچیدگی است. شما می‌توانید با در دست داشتن گواهی عدم سو پیشینهو پاسپورت، اقدام به خرید ملک و  سرمایه گذاری در قبرس شمالی نمایید.

بر طبق قوانین این کشور،  فرد خارجی که حداقل یک سوم مبلغ ملکی را پرداخت کرده باشد، می‌تواند برای دریافت اقامت موقت خود و خانواده‌اش، اقدام کند.

افراد غیر قبرسی و به اصطلاح خارجی، می‌توانند یکی از موارد زیر را خریداری کنند:

  • یک واحد آپارتمان یا سوییت
  • یک واحد خانه‌ی ویلایی
  • یک قطعه زمین با حداکثر متراژ 1338 مترمربع

چنانچه فردی قصد خرید بیش از موارد مذکور را داشته باشد،  باید حتما 0.5 درصد از ارزش ملک خود را به عنوان مالیات بپردازد. علاوه بر آن باید یک توضیح روی سند شما اضافه شود که این ملک در اداره‌ی ثبت اسناد قبرس شمالی، فقط توسط شما می‌تواند معامله شود.

اگر شما هم قبرس شمالی را یک منطقه‌ی ایده‌آل برای خرید ملک و سرمایه گذاری برآورد کرده‌اید، بهتر است قبل از هرچیزی از شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2023 مطلع شوید. در ادامه این شرایط را با هم بررسی می‌کنیم:

از اولین شرایطی که برای خرید ملک در قبرس شمالی باید بدانید، این است که فرد متقاضی باید خانه و یا آپارتمانی به ارزش حداقل 125 هزار دلار و یا بیشتر از آن خریداری نماید. پرداخت یک سوم این مبلغ در زمان عقد قرارداد الزامی است.

از دیگر شرایط خرید ملک در قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خریدار باید حتما بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • هر فرد و یا زوج سرمایه گذار خارجی، به تنهایی و یا باهم می‌توانند 1 ملک خریداری کند
  • خریدار نباید هیچ سابقه‌ی کیفری در هیچ کشوری داشته باشد. در غیر این صورت اجازه‌ی خرید ملک را در قبرس شمالی نخواهد داشت.

شما باید ابتدا نیاز خود را بررسی کنید. اینکه نوع ملک آپارتمان، ویلا و ... باشد را مشخص کرده، اطلاعات کامل در خصوص متراژ، امکانات، هزینه و ... آن بدست آورید.

در نهایت به صورت حضوری و برای پیشگیری از سو استفاده‌های احتمالی، ملک را مشاهده کرده و با صاحب ملک مورد نظر صحبت و به توافق برسید.

بنابراین همانطور که متوجه شدید خرید ملک در قبرس شمالی، کار پیچیده و سختی نیست. مهم‌ترین موارد را برایتان شرح دادیم.

9

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

به طور کلی قیمت ملک در قبرس شمالی به نسبت سایر کشورهای حوزه‌‌ی دریای مدیترانه، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. قیمت خانه در این کشور، تفاوت چندانی با ایران ندارد. این موضوع در کنار سایر مزایایی که خرید ملک در قبرس شمال برای ایرانیان دارد مانند عدم نیاز به اخذ ویزا، نزدیکی به ایران و ... باعث شده تا بسیاری از ایرانیان از طریق خرید ملک، به قبرس شمالی مهاجرت کنند.

در قبرس شمالی با توجه منطقه، قیمت ملک نیز متفاوت است. قیمت املاک به صورت متری تعیین نمی‌شود. در این کشور، هر ملک با توجه به منطقه، امکانات و نوع ملک، قیمت متفاوتی دارد.

به طور مثال در مناطق ساحلی، قیمت ویلا از 130 هزار پوند و در سواحل لانگ بیچ و گیرنه از 300 هزار پوند آغاز می‌شود.

همچنین در مناطق ساحلی، قیمت آپارتمان از حدود 60 هزار پوند و آپارتمان‌ها و پنت‌ هاوس‌های لوکس از 55 هزار پوند آغاز می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید قیمت املاک را به تفکیک شهر و قیمت و همچنین قیمت تبدیل شده به تومان مشاهده کنید: ( با فرض پوند 62 هزار تومانی در ایران )

نام شهر

قیمت ملک به پوند

قیمت ملک  به تومان

فاماگوستا

45000  تا 250000

2808  میلیارد تا 15600 میلیارد

لانگ بیچ

65000  تا 450000

4056  میلیارد تا 28080 میلیارد

گیرنه

60000  تا 400000

3744  میلیارد تا 24960 میلیارد

نیکوزیا

45000  تا 270000

2808  میلیارد تا 16848 میلیارد

لفکه

40000  تا 350000

2496  میلیارد تا 21840 میلیارد

اسکله

45000  تا 300000

2808  میلیارد تا 18720 میلیارد

 

سایر هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی

یک سری هزینه‌ها در زمان خرید ملک هزینه‌های جانبی ثابت است و یکسری هزینه‌ها متغیر. هزینه‌های جانبی ممکن است برای فرد مهاجر چالش برانگیز باشد. پس دانستن آن‌ها تا حد زیادی می‌تواند برای مدیریت زندگی و مخارج مهم و کمک کننده باشد.

البته این هزینه‌ها مختص به کشور قبرس شمالی نیست، اما بهتر است آن‌ها باهم مرورکنیم:

 

هزینه دریافت مجوز

در قبرس شمالی هزینه‌ای برای دریافت مجوز وجود ندارد.

آزمایش خون

قبل از خرید خانه و دریافت اقامت، باید یک آزمایش خون در خودِ کشور قبرس شمالی بدهید. برای انجام این آزمایش نیاز به مبلغی دارید که در سال 2023 حدود 600 لیر بوده است.

هزینه مالیات

5٪ از قیمت ملک را به عنوان مالیات و در ابتدای خرید شما باید بپردازید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها