تهرانی ها رکورددار ابتلا به MS در ایران هستند

کد خبر: 1260729

طبق مطالعاتی که اخیرا انجام شده، تعداد افرادی که به بیماری ام اس مبتلا می‌شوند، رو به افزایش است. آمارهایی که اکنون در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد، شامل گزارش‌هایی می‌شود که از سال 1370 تا 1393 به‌دست آمده است. به همین دلیل افرادی که ساکن پایتخت هستند، بیشتر از هر فرد دیگری نیاز به گرفتن نوبت از دکتر ام اس در تهران دارند. در این مقاله قرار است تا بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

تهرانی ها رکورددار ابتلا به MS در ایران هستند

 

نکات مهمی که باید در مورد ام اس بدانید!

ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس به‌تقریب یک بیماری خطرناک به‌شمار می‌آید که موجب فلج‌شدن عصب و نخاع می‌شود. این بیماری به‌دلیل حملات متعدد، آسیب‌های زیادی به ارتباط میان مغز و سایر اعضای بدن وارد می‌کند.

طبق آخرین آمار منتشرشده، افزایش درصد APC در شهر تهران افزایش چشم‌گیری داشته است. به‌طوری که از سال 1370 تا 1393، آمار ام اس در زنان 12.8درصد افزایش داشته و این رقم در مردان به 12.5درصد تغییر می‌کند.

این آمار به‌قدری نگران‌کننده است که به همه افراد ساکن پایتخت توصیه می‌شود تا در اسرع وقت به دکتر ام اس در تهران مراجعه کنند. اما نکته قابل توجه این است که ابتدا باید نشانه‌های این بیماری را درون خود جستجو کنید و بعد از آن جهت رزرو نوبت از دکتر، دست به کار شوید. در ادامه به این نشانه‌ها می‌پردازیم.

نشانه‌های بیماری ms چیست؟

بیماری ام اس در سطح جهانی به این شکل است که از هر 100000 نفر، 112 فرد را به خود مبتلا می‌کند. این عارضه بیشتر در آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه رخ می‌دهد که متاسفانه 51.52درصد آمارها مربوط به خاورمیانه می‌شود.

این بیماری نشانه‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسپاسم عضلانی، عدم تعادل در راه‌رفتن، تاری دید، دردهای شدید و بی‌دلیل عضلات بدن، خواب‌رفتگی مکرر عضلات، سردردهای طولانی، ریزش مو، اختلال در کارکرد دستگاه گوارش و مثانه، ایجاد اختلال در روابط جنسی و ضعف عضله اشاره کرد.

این نشانه‌ها به‌قدری آشکار هستند که هر فرد با بررسی آن‌ها در عملکرد بدن خود، می‌تواند در اسرع وقت به بهترین دکتر ام اس در تهران مراجعه کرده و از پیش‌روی بیش‌ازحد این بیماری جلوگیری کند. اما سوال اینجاست که آیا راهی برای پیشگیری از ابتلا به ام اس وجود دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

2

روش‌های پیشگیری از بیماری ام اس را بشناسید!

به گزارش NIH تمام افرادی که ساکن تهران هستند و به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه کرده‌اند، در واقع به بیماری MS مبتلا شده بودند. به بیان دیگر در سال 1392، گزارش شد که 749 نفر از ساکنین تهران با MS درگیر هستند که از میان آن‌ها، 565 زن و 184 مراجعه‌کننده، مرد بودند.

این آمار نشان می‌دهد که زنان تهرانی، بیشتر از مردان باید به‌دنبال راه چاره برای جلوگیری از ابتلا به ام اس باشند و هر چند وقت یک بار، جهت مراجعه به دکتر ام اس در تهران اقدام کنند. روش‌هایی که خانم‌های تهرانی جهت پیشگیری از ms باید بدانند، به شرح زیر است:

  • تحت هیچ شرایطی سیگار نکشید.
  • به‌اندازه کافی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و ویتامین D دریافت کنید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از کبد خود به‌خوبی مراقبت کنید.
  • به‌کمک ورزش و تراپی، سطح استرس خود را پایین نگه دارید.

کنترل یا درمان؟ کدام یک برای مقابله با ام اس به‌کار می‌رود؟

تاکنون در هیچ کشوری، درمانی برای ام اس کشف نشده است. با این حال روش‌های زیادی برای کنترل حملات این بیماری وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • کورتیکواستروئیدها: برای کاهش التهاب عصبی، بهترین کار مصرف پردنیزون خوراکی و متیل‌پردنیزولون وریدی است. به گفته پزشکان، این داروها روند بیماری را کند نمی‌کنند، اما موجب کاهش شدت حمله‌ها می‌شوند.
  • تعویض پلاسما: در صورت مراجعه به دکتر ام اس در تهران، احتمالا از روش تعویض پلاسمای خون برای بهبود موقت شما استفاده شود. در این شیوه، بخشی از پلاسمای خون جدا می‌شود تا با آلبومین ترکیب شود. در نهایت این محلول دوباره به خون بازگردانده می‌شود.
  • داروهای اینترفرون بتا: چنین داروهایی توانایی کاهش نشانه‌های ام اس را دارند، اما در صورت مصرف آن‌ها با حالت‌هایی شبیه بیماری آنفولانزا روبه‌رو خواهید شد.
  • گلاتیرامر استات: مصرف این دارو باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن به میلین حمله نکند. از عوارض این دارو می‌توان به تحریک پوست اشاره کرد.
  • آنتی‌بادی‌های مونوکلونال: این داروها برای جلوگیری از تشدید علائم مناسب هستند و از عملکرد سلول‌های B جهت آسیب‌رساندن به سیستم عصبی جلوگیری می‌کنند. اما باید گفت که عوارض استفاده از این داروها، عفونت و سردرد است.

بیماری ام اس در چه سنی رخ می‌دهد؟

به گزارش NIH و آمارهایی که از ساکنین تهران منتشر شده، در سال 1391 از هر 100000 تهرانی، 13 نفر از آن‌ها در سنین 20 تا 24 سال به ام اس مبتلا شده بودند. این آمار در سال 1392 به 12 نفر و سنین 25 تا 29 تغییر پیدا کرد.

این آمار نشان می‌دهد که بیماری ms، هیچ ارتباطی به سن‌وسال اطراف ندارد و هر فردی که در معرض استرس زیاد و تغذیه نامناسب قرار بگیرد، باید سلامتی خود را نزد دکتر ام اس در تهران چک کند تا مطمئن شود که احتمال درگیری‌اش با این بیماری خطرناک کاهش پیدا می‌کند.

همچنین ذکر این نکته مهم است که طبق تحقیقات انجام شده، سن ابتلا به ام اس در زنان تهرانی معادل 28 سال و در مردان 29 سال است. البته دقت داشته باشید که حداکثر سن ام اس، 62 سال اعلام شده که این موضوع نشان می‌دهد که افراد باید در تمام طول عمر، برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، مراقب خود باشند.

3

معرفی برخی از بهترین دکتر های ام اس در شهر تهران

اگر ساکن پایتخت کشور هستید و نشانه‌های بیماری ms را در خود مشاهده می‌کنید، در ادامه یک لیست از بهترین دکترهای ام اس در شهر تهران منتشر کرده‌ایم:

  • دکتر محمد مهدی تقدیری
  • دکتر علی اصغر شریفی
  • دکتر عبدالعلی بانکی
  • دکتر زهرا مشیری
  • دکتر بتول دادخواه
  • دکتر محمدمهدی قاسمی
  • دکتر فائزه نعلچی
  • دکتر محمدحسین چلبی
  • دکتر علی خوشرو
  • دکتر مریم سلیمانی

جمع‌بندی

براساس گزارش‌های اخیر، این روزها مراجعه به دکتر ام اس در تهران بسیار زیاد شده است. زیرا طبق آمار منتشرشده از سایت NIH، تهرانی‌های زیادی با بیماری ms درگیر هستند و دلیل این موضوع به تغذیه نادرست و استرس زیاد مربوط می‌شود. پس اگر در تهران سکونت دارید و نشانه‌های این بیماری را در خود مشاهده می‌کنید، در اسرع وقت نوبت پزشک بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها