چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟

کد خبر: 1261837

کانادا یکی از مقصدهای محبوب برای کارآفرینان و افراد جویای کار است که به‌دلیل سیاست‌های مهاجرتی فراوان و امکانات زندگی با کیفیت، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. در حالی‌که چشم‌انداز زندگی در کانادا جذابیت بالایی دارد، بازار کار نیز از این قابلیت‌ها بهره‌مند شده است و به افراد بسیاری فرصت‌های شغلی جذاب را ارائه می‌دهد. این کشور به‌عنوان یکی از برترین محیط‌های کاری جهان شناخته می‌شود، زیرا توجه زیادی به مسائل مانند تنوع فرهنگی، حقوق کارگران و تعادل بین کار و زندگی دارد. حال چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟

چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟

 

 

مشاغل رایجی که در سال 2023 امکان کار در کانادا را دارند

در سال 2023، 6 شغل پرطرفدار برای مهاجران جدید به کانادا به شرح زیر بودند:

  • ناظران خدمات غذایی
  • مهندسان نرم‌افزار
  • دستیاران اداری
  • برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی
  • مشاوران و تحلیل‌گران سیستم‌های اطلاعاتی
  • کارگران حوزه بهداشت

برای پاسخ به این سوال که چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ به‌راحتی باید گفت که افراد علاوه‌بر این که می‌توانند مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی را انجام دهند، از سویی دیگر با اثبات تجربه و فعالیت موثر در 6 شغل معرفی‌شده، در این زمینه‌ها نیز این امکان را دارند تا فعالیت موثر و کسب درآمد خوبی داشته باشند.

اکسپرس اینتری (Express Entry) چیست؟

اگر برایتان این سوال رخ داده است که اکسپرس انتری چیست باید بگوییم که اکسپرس اینتری، سیستمی مهاجرتی موثر در کانادا است که این امکان را به افراد فراهم می‌سازد تا از طریق 4 برنامه متنوع، شامل تجربه کانادایی، نیروی متخصص فدرال، نیروی کار ماهر و برنامه‌های مهاجرت استانی، به مهاجرت و دریافت ویزا دست یابند.

معیارهای انتخاب در این سیستم بر اساس عواملی مانند سابقه کار، مهارت‌های زبانی، وضعیت تاهل، مدارک بین‌المللی و دریافت پیشنهاد شغلی صورت می‌گیرد. رزومه‌های افراد بر اساس این معیارها امتیازدهی می‌شوند و در لیست انتظار قرار می‌گیرند. سپس در بازه‌های زمانی مشخص، افراد با امتیازات بالاتر از لیست خارج می‌شوند و به‌منظور دریافت ویزای کانادا دعوت خواهند شد.

اگر به‌دنبال این موضوع هستید که چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ باید گفت که در این سیستم، متقاضیان با ایجاد پروفایل شخصی در اکسپرس اینتری (Express Entry Pool)، اطلاعات و مدارک خود را ارسال می‌کنند. سپس با امتیازدهی و بررسی، در صورت داشتن نمره حد نصاب، دعوت‌نامه دریافت و ویزای کانادا (ITA) به آنها اعطا می‌شود. این اقدام به مهاجرت و دریافت اقامت دائم در کانادا منجر خواهد شد. این روند به افراد امکان می‌دهد تا به سرعت و با کارایی در مسیر راهیابی به زندگی جدید خود در کانادا قدم بگذارند.

5

اکسپرس انتری: مشاغل محبوب بر اساس جنسیت

در رابطه با پاسخ به این سوال که چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ باید گفت که تحلیل دقیق داده‌ها بر اساس جنسیت در سیستم اکسپرس انتری، نقش مهمی در شناخت و درک واقعیت‌های پیچیده جنسیت در بازار کار دارد. این داده‌ها نه‌تنها نشان‌دهنده تنوع شغلی بلکه همچنین تفاوت‌هایی که در انتخاب مشاغل بر اساس جنسیت وجود دارد را نمایان می‌سازند.

در زمان دریافت دعوت به اقدام (ITA)، افراد مشغول به کار، چه مردان و چه زنان، به‌طور معمول شغل اصلی خود را به‌عنوان سرپرست خدمات غذایی گزارش کردند. با این حال، در بررسی عمیق‌تر، مشاغل برتر مردان و زنان به طور قابل توجهی متفاوت بودند.

در بین زنان، چهار شغل برتر که در رده‌بندی 15 شغل برتر مردان قرار نداشتند عبارتند از:

  • مربیان و دستیاران مربی کودک
  • تکنسین‌های حسابداری و حسابداران
  • مشاغل بازاریابی و روابط عمومی
  • نمایندگان فروش مالی

می‌خواهید بدانید چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ باید اشاره کرد، 4 شغل برتر مردان که در رده‌بندی 15 شغل برتر زنان قرار ندارند عبارتند از:

  • ناظران، زنجیره تامین، مشاغل هماهنگی ردیابی و برنامه‌ریزی
  • ماشین‌آلات و بازرسان ماشین‌ابزار
  • مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی
  • سایر سرپرستان خدمات

این داده‌ها نشان‌دهنده تفاوت‌های جنسیتی در انتخاب مشاغل و نقش‌آفرینی در مهاجرت به کانادا است و می‌تواند در ارتقا تساوی جنسیتی و ایجاد فرصت‌های برابر در بازار کار کمک کند.

بررسی مراحل برنامه اکسپرس اینتری کانادا

استفاده از سیستم اکسپرس اینتری، مانند سایر برنامه‌های مهاجرت به کانادا، نیازمند انجام مراحل خاصی است که در زیر به توضیح آنها می‌پردازیم:

ثبت نام در اکسپرس اینتری

هنگام بررسی اینکه چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ با مرحله ثبت نام در اکسپرس اینتری مواجه می‌شوید. مرحله اساسی ورود به اکسپرس اینتری، ثبت نام متقاضیان است. در این مرحله، افراد با وارد کردن اطلاعات شخصی از قبیل سن، مدرک تحصیلی، مهارت زبان، تجربه کاری و انطباق‌پذیری، در دو مرحله امتیازدهی می‌شوند و در صورت کسب امتیاز کافی، واجد شرایط برای پیش رفت به مراحل بعدی هستند.

ارائه رزومه

پس از ثبت نام، متقاضیان با ورود به حوزه کاندیدای اکسپرس اینتری، نیاز به ارائه رزومه خود دارند. این مرحله به منظور تایید اطلاعات و امتیازدهی قبولی است.

دریافت دعوت‌نامه

متقاضیان با دریافت دعوت‌نامه، آماده برای مراحل بعدی می‌شوند و امکان درخواست اقامت دائم در کانادا را دارند.

اقدام جهت اخذ اقامت

پس از دریافت دعوت‌نامه، متقاضیان ملزم به انتخاب یکی از چهار برنامه اکسپرس اینتری (برنامه تجربه کانادایی، نیروی متخصص فدرال، نیروی کار ماهر و مهاجرت استانی) برای درخواست اقامت در کانادا می‌شوند. این اقدام باید در مدت ۶۰ روز پس از دریافت دعوت‌نامه صورت گیرد و متقاضیان در این زمان این امکان را دارند تا به‌طور موثر و سریع اقامت دائم خود را در کانادا تامین کنند.

6

آتلانتیک 724، موسسه‌ای معتبر برای مهاجرت به کانادا

در بخش‌های قبلی به این موضوع پرداختیم که چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ حال باید گفت که موسسه مهاجرتی کانادا آتلانتیک 724 یک موسسه معتبر و با تجربه در زمینه مهاجرت و اقامت به‌شمار می‌آید. این موسسه با تخصص و تجربه فراوان در زمینه مشاوره و پشتیبانی اقامت کانادا، به مخاطبان خود خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد. آتلانتیک 724 در دریافت انواع روش‌های اقامت کانادا از جمله برنامه‌های استارتاپ ویزای کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و تاسیس شرکت و... توانمندی و تجربه بالایی دارد.

این موسسه با تیم متخصص و مسئولیت‌پذیر، به ارائه مشاوره حرفه‌ای و اطلاعات دقیق در خصوص مسیرهای مختلف اقامت می‌پردازد. بنابراین، می‌توان به آتلانتیک 724 به‌عنوان یک موسسه قابل اعتماد برای هر کسی که به دنبال گزینه‌های اقامت در کشورهای مختلف از جمله کانادا است، اشاره کرد.

جمع‌بندی

در کانادا، افراد می‌توانند به‌عنوان مهاجران، دانشجویان، یا سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف اقامت یابند. این کشور به شغل‌های متنوع در حوزه‌های IT، بهداشت، مهندسی، و تجارت ارائه می‌دهد. امکانات آموزشی و بهداشتی بالا، فرهنگ گسترده و طبیعت زیبا از دیگر جذابیت‌های این کشور محسوب می‌شوند. برای دریافت پاسخ سوال چه کارهایی در کانادا می توان انجام داد؟ می‌توانید اطلاعات موجود در این مطلب را به‌شکل دقیق مطالعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها