چگونه لاستیک ارزان دولتی بخریم؟

کد خبر: 1267482
چگونه لاستیک ارزان دولتی بخریم؟

 

تایر خودرو به مانند برخی از اقلام مصرفی موجود در بازار دارای دو نرخ دولتی و آزاد است. تفاوت نرخ‌های دولتی و آزاد به گونه‌ای است که مصرف کنندگان برای دسترسی به لاستیک دولتی نیاز به ثبت نام در سامانه اعلام شده دارند. بخشی از هزینه‌های لاستیک دولتی توسط دولت تامین می‌شود لذا از لحاظ قیمت برای مصرف کننده مقرون به صرفه است. با توجه به موارد گفته شده خرید لاستیک دولتی به عنوان یک کالای یارانه‌ای محسوب می‌شود که در این مقاله می‌خواهیم به راهنمای ثبت نام لاستیک دولتی بپردازیم.

 

مزایای خرید لاستیک دولتی

افزایش تورم در سال‌های اخیر باعث شده است تا بسیاری از کالاها رشد 40 الی 50 درصدی داشته باشند. این امر باعث شده است تا قدرت خرید مصرف کنندگان تا حدود زیادی کم شود. لاستیک خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نرخ تورم بر روی آن تاثیر گذاشته است. دولت برای این که بتواند کنترل بهتری بر روی لاستیک خودرو داشته باشد وارد عمل شده است.

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مزیت خرید لاستیک دولتی، امکان تهیه آن با 10 الی 35 درصد ارزان‌تر نسبت به تایرهای بازار است. در واقع مصرف کنندگان و مالکان خودرو برای این که بتوانند تایرهای دولتی را به شکل ارزان‌تر تهیه کنند باید درخواست خود را به نمایندگی‌های شرکت‌های تایرسازی داخلی ثبت کنند. 

راهنمای ثبت نام لاستیک دولتی (بارز، کویر)

بیشتر لاستیک‌های دولتی به ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، مینی بوس، کامیون و وانت اختصاص داده می‌شود اما دولت در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است که رانندگان شخصی و مالکان خودرو نیز می‌توانند لاستیک با نرخ دولتی تهیه کنند. شیوه ثبت درخواست برای دسترسی به لاستیک بارز و کویر به شکل حضوری و اینترنتی امکان پذیر است:

·روش خرید لاستیک دولتی به شکل حضوری

در این شیوه افراد برای این که بتوانند به لاستیک دولتی دسترسی پیدا کنند کافی است به شکل مستقیم به نمایندگی‌های تایرسازی داخلی مراجعه کنند. پیدا کردن نام، نشان و مشخصات نمایندگی‌های تایرسازی دارای اهمیت است چرا که باعث می‌شود تا افراد بدون وقفه بتوانند به نزدیک‌ترین تایرسازی مراجعه کنند.

·روش خرید لاستیک دولتی به شکل اینترنتی

خریداران با استفاده از سایت فروش آنلاین می‌توانند بدون دردسر لاستیک دولتی مورد نیاز خود را خریداری کنند. ثبت نام در سایت‌های فروش آنلاین به شکل روزانه و در زمان مشخص انجام می‌شود. پس از تکمیل نهایی خرید، بارگذاری مدارک الزامی است تا لاستیک خریداری شده به آدرس ثبت شده ارسال شود. متقاضیان جهت ثبت نام لاستیک دولتی می‌توانند به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای خرید لاستیک دولتی

متقاضیان ثبت نام لاستیک دولتی برای این که بتوانند در سامانه فروش آنلاین لاستیک، خرید خود را نهایی کنند نیاز به بارگذاری یک سری مدارک دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت ملی صاحب خودرو
  • کارت ماشین
  • برگ سبز خودرو

متقاضیان برای دریافت لاستیک دولتی باید مدارک لیست شده در بالا را تهیه کرده و در سایت بارگذاری کنند.

سهیمه و قیمت لاستیک دولتی

سهمیه لاستیک دولتی در نظر گرفته شده برای متقاضیان در هر سال، دو حلقه به شکل حضوری و چهار حلقه به شکل اینترنتی است. همان‌طور که در بالا بیان شد، قیمت لاستیک دولتی حدود 10 الی 35 درصد به نسبت بازار آزاد کمتر است. به عنوان نمونه در صورتی که دو حلقه لاستیک در بازار آزاد دارای قیمت یک میلیون تومان باشد، همان لاستیک در طرح دولتی با قیمت 650 هزار تا 900 هزار تومان قابل خریداری است.

13

لازم به ذکر است که بیان کنیم 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود لذا در صورت خرید اینترنتی باید هزینه پست را نیز پرداخت کنید. قیمت‌های در نظر گرفته شده به شکل مقطوع است و نمایندگی‌های فروش لاستیک دولتی نمی‌توانند با قیمت بیشتر از قیمت مصوب، لاستیک را به فروش برسانند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سامانه در نظر گرفته شده برای خرید لاستیک دولتی مراجعه کنند. بهترین زمان ثبت نام در ساعات ابتدایی، روزهای اعلام شده است چرا که در این ساعات، ترافیک ثبت نام پایین است و متقاضیان می‌توانند به آسانی درخواست خود را بعد از بارگذاری مدارک در سامانه تعیین شده ثبت کنند.

کسب اطلاعات بیشتر در پایگاه خبری خبرجو24

نرخ تورم و افزایش مشکلات اقتصادی باعث شده است تا دولت برای کنترل قیمت لاستیک، سهمیه دولتی در نظر بگیرد. متقاضیان این طرح برای این که بتوانند لاستیک دولتی تهیه کنند، از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی‌های فروش یا از طریق سامانه اعلام شده می‌توانند چند حلقه لاستیک را در کمترین زمان ممکن خریداری کنند.

تفاوت قیمت لاستیک دولتی با بازار آزاد حدود 10 الی 35 درصد است. در این مقاله، مدارک مورد نیاز برای تهیه لاستیک دولتی لیست شده است. افرادی که قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه خرید لاستیک بارز و کویر را دارند می‌توانند به وب سایت خبری خبرجو24 سر زده و از دسته بندی مربوطه، مطالب مورد نیاز خود را مطالعه کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها