آمار عجیب طلاق در ایران

کد خبر: 1268837

​ با توجه به آمار عجیبی که از طلاق در شهرهای مختلف کشور ثبت می‌شود مراجعه به دکتر مشاوره طلاق به‌شدت اهمیت یافته است. اگر می‌خواهید زندگی موفقی را در کنار همسر خود داشته باشید لازم است همواره از مشاور و دکتری توانا کمک بگیرید.

آمار عجیب طلاق در ایران

 

به‌طور کلی موارد زیادی وجود دارد که منجر به پایان دادن به یک زندگی مشترک می‌شوند. اما برخی از این مشکلات را می‌توان با کمک مشاوری حاذق برطرف کرد. اهمیت کسب این مشاوره را زمانی متوجه می‌شویم که به بررسی آمار طلاق بپردازیم. اگر اطلاعاتی دراین‌خصوص ندارید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بررسی آمار طلاق و ازدواج در ایران

با توجه به اینکه مراکز مختلف همواره افراد را به کسب مشاوره از دکتر مشاوره طلاق تشویق می‌کنند متوجه می‌شویم آمار طلاق رشد بسیار زیادی داشته و در حال حاضر به‌شدت نگران‌کننده است. 

آمار عجیب ثبت احوال از نسبت طلاق به ازدواج در سال اخیر که مربوط به فصل بهار است این موضوع را نشان می‌دهد که در ازای هر ۲ ازدواج یک طلاق ثبت شده که این موضوع بسیار عجیب و بی‌سابقه است.

به‌طورکلی باید گفت در بهار حدود ۸۰ هزار ازدواج ثبت شد و در مقابل آن ۳۸ هزار مورد طلاق نیز داشتیم که این آمار بسیار نگران‌کننده هستند و مسئولان باید چاره‌ای جدی برای این مشکل بیندیشند.

دلیل افزایش آمار طلاق چیست؟

طبق نظر تحلیل‌گران این حوزه عوامل مختلفی در ازدواج‌های نافرجام نقش دارند که یکی از آن‌ها سیاست‌های غلط دولت در خصوص ارائه وام ازدواج یا فرزندآوری است.

در واقع بسیاری از افراد با این اهداف برای تشکیل خانواده اقدام می‌کنند درحالی‌که حقوق پایین و نرخ تورم افسارگسیخته به‌شدت زندگی‌ آن‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد. افرادی که با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند برای اینکه بتوانند کمی مدیریت زندگی را به‌ دست بگیرند بهتر است با دکتر مشاوره طلاق مشورت کنند.

به‌طورکلی با مرور آمار divorce یا همان طلاق طی سال‌های مختلف متوجه می‌شویم ارتباط مستقیمی بین شرایط اقتصادی و استحکام بنیان خانواده‌ها وجود دارد. در واقع هرچه میزان تورم و بیکاری در طول این سال‌ها افزایش یافت طلاق نیز به تبعیت از آن با رشد همراه بود.

برای اینکه بیشتر این موضوع را درک کنیم باید گفت در سال ۱۳۸۷ که نرخ بیکاری 10.5، نرخ تورم 25.4درصد و شاخص فلاکت بیش از 35 درصد بود حدودا 101 هزار طلاق ثبت شد.

پاییز سال 1401 نرخ‌ها به‌صورت تورم 44 درصدی، شاخص فلاکت 52 درصدی و بیکاری 8 درصدی اعلام شدند که در این سال نیز بیش از 190 هزار طلاق ثبتی داشتیم. این آمار به‌خوبی نقش وضعیت معشیتی را در آمار طلاق نشان می‌دهد.

چگونه می توان آمار طلاق را کاهش داد؟

طلاق می‌تواند ضربه‌های مختلفی به پیکر جامعه وارد کند به‌خصوص اگر پای فرزندان در میان باشد. به همین دلیل نیز تحلیل‌گران و مسئولان باید علت‌های اساسی و مهم این اتفاق را پیدا کنند تا بتوانند راهکارهای مفید ارائه دهند.

افراد جامعه نمی‌توانند در خصوص مشکلاتی مانند معیشت و شرایط اقتصادی کاری انجام دهند. این مسئولیت‌ها قطعا بر عهده مسئولان و دولت است. اما خانواده‌ها نیز نباید اجازه دهند مشکلات به یک معضل مهم تبدیل شوند.

دراین‌خصوص مشاوره روانشناسی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اگر شما برای اختلاف‌های کوچک و مشکلات معمولی همواره از مشاوری توانا کمک بگیرید قطعا با بررسی ریشه اختلاف‌ها و دریافت راهکارهای مناسب می‌توانید خیلی زود این مشکلات را برطرف کنید.

14

منظور از مشاوره طلاق چیست؟

گاهی زوجین با کوچک‌ترین اختلاف احساس می‌کنند زندگی مشترک آن‌ها به پایان رسیده و بدون اینکه اقدامی برای برطرف‌سازی اختلاف‌ها داشته باشند برای طلاق درخواست می‌دهند. این موضوع باعث شد تا امروز شاهد افزایش بی‌سابقه آمار طلاق باشیم.

یکی از راهکارهای اساسی برای اینکه بتوانیم روی مسئولیت‌پذیری خود کار کنیم و البته تشخیص دهیم زندگی مشترک به پایان رسیده یا هنوز امیدی برای نجات آن وجود دارد استفاده از خدمات مشاوره طلاق است.

دکتر مشاوره طلاق با زوج گفت‌وگو می‌کند و به‌ بررسی مشکلات آن‌ها می‌پردازد بدون اینکه هیچ‌کدام از طرفین را قضاوت کند. قطعا این فرد بیش از دوست و آشنا می‌تواند تشخیص دهد که دلیل ایجاد مشکلات چیست و کدام طرف باید ازخود گذشتگی بیشتری نشان دهد.

چه زمانی باید به دکتر مشاوره طلاق مراجعه کرد؟

در واقع باید گفت بهترین کار این است که پیش از ازدواج با یک مشاور حاذق مشورت کنید تا نسبت به وجود تفاهم بین خود و فرد مورد نظرتان به اطمینان برسید. افرادی که پیش از عقد به این مسئله اهمیت داده‌اند شرایط بهتری را نیز تجربه‌ کرده‌اند.

درصورتی‌که پس از عقد و در حین زندگی مشترک نیز دچار مشکل شدید بهتر است پیش از اینکه آن را با اعضای خانواده یا دوستان در میان بگذارید از یک دکتر مشاوره طلاق کمک بگیرد.

دوستان و آشنایان معمولا با پادرمیانی می‌توانند از طلاق جلوگیری کنند؛ اما تجربه‌ای در خصوص رفع مشکلات ندارند. ضمن اینکه برخی افراد بدون دانش کافی با مشورت دادن اشتباه باعث شکست یک زندگی می‌شوند.

16

انواع مشاوره طلاق

به‌طورکلی علاوه بر مشاوره پیش از ازدواج که به یک ضرورت تبدیل شده 2 نوع مشاوره طلاق نیز وجود دارد تا افراد بتوانند با توجه به شرایط خود از این خدمات استفاده کنند. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مشاوره پیش از طلاق

این نوع مشاوره روانشانسی طلاق برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت توافقی جدا شوند به یک ضرورت تبدیل شده است. دکتر مشاوره طلاق در خصوص میزان مشکلات و تلاشی که افراد برای حفظ زندگی کرده‌اند سوالاتی می‌پرسد تا زوجین بتوانند با درک بهتری به بررسی مشکلات و یافتن راه‌حل برای آن‌ها بپردازند.

مشاوره بعد از طلاق

گاهی مشکلات یک زندگی به‌قدری پیچیده هستند که مشاور بهترین راه را طلاق می‌داند. بسیاری از افراد ممکن است در این زمان شرایط سختی پیش رو داشته باشند که در این صورت بهتر است به دکتر مشاوره طلاق مراجعه کنند.

زمانی که پای فرزندان نیز در میان باشد کسب مشاوره بعد از طلاق ضروری است. این مشاوران به والدین و فرزندان آن‌ها کمک می‌کنند تا راحت‌تر شرایط جدید را بپذیرند و کم‌ترین آسیب را ببینند.

جمع‌بندی

یکی از اقدامات مهم پیش از اینکه مشکلات یک زوج به معضل غیر قابل تحمل تبدیل شوند مراجعه به دکتر مشاوره طلاق است. این مشاور با بررسی ریشه اختلاف‌ها به زوج کمک می‌کند تا حد امکان آن‌ها را برطرف کنند. درصورتی‌که اختلاف‌ها شدید بودند و منجر به طلاق شدند باز هم برای کاهش آسیب می‌توان از دکتر کمک گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها