نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای؛ بررسی ۵ روش پیشرفته و نوین

کد خبر: 1270610

گاهی کوچک کردن گروه مخاطبین هدف باعث افزایش اثربخشی استراتژی بازاریابی می‌شود. این موضوع‌ نه‌تنها به افزایش اثربخشی کمک می‌کند، بلکه در کاهش هزینه‌های بازاریابی نیز موثر خواهد بود. استراتژی‌های نیش مارکتینگ و ریتنشن مارکتینگ از بهترین نمونه‌های کوچک کردن جامعه هدف به شمار می‌روند. کانال‌های مختلفی برای پیشبرد اهداف بازاریابی گروهی استفاده می‌شوند. ارسال پیامک منطقه‌ای یکی از این کانال‌های تبلیغاتی است که در ۵ روش مختلف قابل اجرا است. در این مطلب به بررسی نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای می‌پردازیم. بعد از مطالعه این مطلب کوتاه با خدمات متفاوت ارسال پیامک منطقه‌ای آشنا خواهید شد.

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای؛ بررسی ۵ روش پیشرفته و نوین

 

 

۱. پیامک زنده lbs؛ شیوه‌ای مدرن برای تارگت کردن مشتریان بالقوه با سیم‌کارت همراه اول

سرویس ارسال پیامک lbs یا همان location based service خدمات پیام کوتاهی است که بر‌اساس موقعیت زنده فرد تعیین می‌شود. این سرویس پیامکی یکی از بهترین خدمات ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه است. منظور از مشتریان بالقوه، مخاطبانی از کسب‌وکار است که با احتمال بیشتری برای خرید از برند شما اقدام خواهند کرد.

خدمات ارسال پیامک زنده برای کسب‌وکارهای واقع در شهرهای توریستی یک کانال مناسب تبلیغات است. با استفاده از پیامک زنده دقیقا افرادی که وارد شهر یا منطقه مورد‌نظر شما می‌شوند، مورد هدف خواهند گرفت. ارسال پیامک lbs با تعیین موقعیت مخاطب و تبلیغ کسب‌وکارهای واقع در یک منطقه مشخص انجام می‌شود.

مزایای ارسال پیامک lbs؛ تا شعاع ۱۰ کیلومتر به مخاطبانتان دسترسی دارید

۶۰ درصد از مخاطبان از تلفن همراه برای جست‌وجوی محلی استفاده می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده اهمیت تعامل با مخاطبین نزدیک به کسب‌وکار به شمار می‌رود. ازآنجایی‌که بیشتر افراد به دنبال استفاده از کسب‌وکارهای محلی هستند، ارسال پیامک مکان‌محور را به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای تعامل در نظر داشته باشید.

پیامک lbs با ارسال پیامک تا شعاع ۱۰ کیلومتری برای دسترسی به مشتریان بالقوه کاربرد دارد. همچنین از این نوع خدمات به همراه ارسال پیامک منطقه ای برای خوشامدگویی مسافران به محدوده کسب‌وکارتان استفاده کنید. ارسال خوشامدگویی تا ۳۳ درصد باعث افزایش تعامل مخاطب خواهد شد. این نوع سرویس پیامکی به‌ویژه برای شهرهای توریستی در زمان معرفی مراکز تفریحی، نزدیک‌ترن رستوران، هتل و کافی‌شاپ مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

2

۲. ارسال پیامک بر‌اساس کد پستی؛ یکی از خدمات پیام کوتاه منطقه‌ای

یکی از راهکارهای ارسال پیامک منطقه ای، انتخاب مخاطبان هدف بر‌اساس محل زندگی است. یکی از مشخصه‌های یکسان افراد ساکن در یک محله مشترک داشتن ۵ رقم ابتدایی یکسان در کد پستی است. در استفاده از این روش باید محله مورد‌نظرتان را انتخاب و ۵ رقم ابتدایی کد پستی را وارد کنید. به‌این‌ترتیب پیام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مخاطبان هدف ارسال خواهد شد.

ارسال پیامک بر‌اساس کد پستی برای کسب‌وکارهایی مثل قالیشویی کاربرد دارد. معمولا افراد از نزدیک‌ترین قالیشویی برای دریافت خدمات استفاده می‌کنند؛ بنابراین با افزایش آگاهی از برند قالیشویی در محله باعث افزایش کسب درآمد خواهید شد. این روش به همراه روش ارسال پیامک bts همچنین برای سایر کسب‌وکارهای وابسته به محل مثل تهیه غذا، رستوران، آموزشگاه‌های زبان و سرگرمی و مراکز تفریحی کاربرد دارد. در نظر داشته باشید که جذب نزدیک‌ترین مخاطبان در برخی از کسب‌وکارها مهم‌ترین هدف در پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی است.

مزیت‌های ارسال پیامک بر‌اساس کد پستی چیست؟

مهم‌ترین مزیت ارسال پیامک با کد پستی دسترسی به روشی اقتصادی برای بازاریابی است. با استفاده از این سامان امکان ارسال پیامک محدود وجود دارد؛ بنابراین ابزار خوبی برای مدیریت بودجه و اجرای استراتژی‌هایی مثل نیش مارکتینگ است. با محدود کردن گروه‌های دریافت‌کننده اس‌ام‌اس تبلیغاتی ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه نیز راحت‌تر خواهد شد. با حفظ نام برند امکان افزایش فروش وجود دارد. همچنین برای هر منطقه با کدپستی مجزا یک متن تبلیغاتی منحصر‌به فرد و متناسب با نیازها و اولویت‌های ساکنین هر منطقه ارسال خواهید کرد.

۳.  دکل bts؛ روشی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

ارسال پیامک bts یکی از خدمات پیامکی دکل مخابراتی ایرانسل است که بر‌اساس منطقه برای  مخاطبان ارسال خواهد شد. دکل‌های مخابراتی یا همان دکل‌های ارسال پیامک bts وظیفه آنتن‌دهی به خطوط ایرانسل را بر عهده دارند و حدود ۲۰ کیلومتر برد مفید دارند. ارسال پیامک bts با دسترسی به دکل‌های مخابراتی و در نهایت ارسال پیامک به مخاطبین خواهد شد. این سرویس تا به امروز محدود به اپراتور ایرانسل بوده است و در آینده اپراتورهای دیگر نیز به آن اضافه می‌شوند.

مزایای ارسال پیامک با روش دکل bts چیست؟

برخی از مشترکین ایرانسل ممکن است محل زندگی خود را تغییر دهند. به‌این‌ترتیب از لیست مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه برخی از کسب‌وکارها خارج خواهند شد. خوشبختانه bts به‌عنوان یکی از روش‌های ارسال پیامک منطقه ای برای شناسایی این شماره‌ها کاربرد دارد. در این صورت پیامک تبلیغاتی فقط به مشترکینی ارسال خواهد شد که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده در منطقه مکانی مورد نظر بوده‌اند. در ادامه برخی از کاربردهای ارسال پیامک منطقه ای bts را عنوان می‌کنیم.

  • خوش‌آمدگویی پیامکی با ارسال اس‌ام‌اس BTS به مخاطبان محدوده فروشگاهی
  • تبلیغ پیامکی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به مناطق گردشگری هر شهر
  • ارسال پیامک تبلیغاتی و معرفی مناطق گردشگری به توریست‌ها
  • ارسال پیامک‌های مرتبط مانند همایش‌ها به دانشجویان و محدوده‌های دانشگاهی
  • ارسال کد تخفیف پیامکی فروشگاه‌ها به افراد آن منطقه

با استفاده از این روش ارسال پیامک احتمال ایجاد خطا در هدف قرار دادن مخاطب کاهش می‌یابد؛ بنابراین هزینه بازاریابی نیز با مدیریت بهتری انجام خواهد شد.

3

۴. برای ارسال پیامک تبلیغاتی، مخاطبان یک شهر و استان را هدف قرار دهید

فیلتر کردن مخاطبان بر‌اساس شهر و استان زندگی از راهکارهای دیگر ارسال پیامک منطقه ای به شمار می‌رود. اگر مخاطبان هدف یک کسب‌وکار مردم ساکن شهرهای خاصی باشند، امکان ارسال پیامک بر‌اساس استان و شهر وجود دارد. برای مثال این روش ارسال پیامک برای کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده ایزوگام سقف اهمیت دارد تا به ساکنین شهرهای شمالی و پربارش دسترسی داشته باشند. همچنین کسب‌وکارهای عرضه‌کننده تهویه هوا مثالی دیگر برای استفاده بهینه از خدمات پیامکی بر‌اساس شهر و استان هستند.

۵. استفاده از نقشه گوگل؛ روشی برای ارسال پیامک منطقه ای

یکی از روش‌های پر جست‌وجو برای رسیدن به خدمات یا محصولاتی مورد‌نظر، استفاده از سرچ گوگل است که بر‌اساس نقشه انجام می‌شود. با این شیوه ارسال منطقه ای می‌توانید به مخاطبانی که در محدوده کسب‌وکارتان قرار دارند، پیامک‌های تبلیغاتی ارسال کنید. این روش راهکاری برای تسریع میزان فروش و کسب درآمد است. این روش برای هر نوع کسب‌وکاری کاربرد دارد؛ به‌این‌ترتیب به نزدیک‌ترین مشتریان بالقوه دسترسی خواهید داشت.

معرفی کسب‌وکارهای در دسترس؛ مهم‌ترین مزیت ارسال پیامک از روی نقشه

افراد همیشه به دنبال نزدیک‌ترین کسب‌وکار برای استفاده از خدمات یا خرید محصول هستند. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های رفت‌وآمدو صرفه‌جویی در زمان و انرژی نیز خواهد شد. به‌این ترتیب ارسال پیامک به نزدیک‌ترین مخاطبان و پیشنهاد ویژه برای ذخیره زمان، انرژی و هزینه از بهترین تکنیک‌های جذب مشتری و افزایش فروش است.

۵ نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای؛ راهکاری برای هدفمند‌تر کردن بازاریابی برند

شناخت روش‌های ارسال پیامک به کسب‌وکار شما در رسیدن به بیشترین تعداد مخاطب و در نهایت افزایش فروش کمک خواهد کرد. به‌طورکلی ۵ نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای وجود دارد که هر یک برای اجرای استراتژی‌های خاصی از بازاریابی کاربرد دارند. ارسال پیامک بر‌اساس شهر و استان، کد پستی، دکل bts، مکان زنده و از روی نقشه گوگل در لیست راهکارهای روش ارسال پیامک منطقه ای هستند.

هر یک از روش‌های ارسال پیامک منطقه ای مزیت‌های ویژه‌ای دارند که در این مطلب شرح دادیم. کاهش هزینه‌های بازاریابی و اجرای استراتژی‌های خاصی مثل نیش مارکتینگ از مهم‌ترین مزیت‌های همه راهکارهای ارسال پیامک منطقه‌ای به شمار می‌روند. برای ارسال پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی با حداکثر بازدید و نرخ تبدیل مشتری از روش‌های ارسال پیامک منطقه ای استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها