بزرگترین پروژه عمرانی وزارت جهاد کشاورزی چیست؟

کد خبر: 1271332

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قراردادهای آبخیزداری و احیای قنوات بزرگترین پروژه عمرانی وزارت جهاد کشاورزی است

بزرگترین پروژه عمرانی وزارت جهاد کشاورزی چیست؟

 

به گزارش خبر24، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه مشترک وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  که حول محور اجرای پروژه بزرگ آبخیز تا جالیز برگزار شد، با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این طرح ملی، گفت: این طرح بزرگترین طرح این وزارتخانه از نظر حجم اعتبار و سطح زیر پوشش کشوری است که دغدغه های کشور در موضوعات آبخیزداری و مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع آب را برطرف می کند. 

تقاضای اعتبار ۱۲ همتی از ردیف منابع عمرانی کشور

وی ادامه داد: با توجه به برخی پیشرفت ها دراجرای این طرح ملی و لزوم تخصیص اعتبارات پیشنهاداتی مبنی بر اختصاص 12 همت اعتبار از ردیف های تملکی در منابع عمرانی کشور کرده ایم تا در اجرای پروژه های مرتبط با قنات و آبخیزداری استفاده شود لذا از نمایندگان محترم مجلس نیز می خواهیم حامی ما در اجرای این پروژه بزرگ ملی باشند. 

نیکبخت با تأکید بر لزوم مشارکت مردمی در اجرای بهینه این طرح، یادآور شد: این طرح ازموضوعات اساسی و مهم برای آب و خاک کشور است که به خصوص در مراحل اجرایی و عملیاتی آن نیازمند حضور پرشور و مشارکت بالای مردمی هستیم تا اجرایی موفق از این الگو را در توسعه پایدار کشاورزی کشور شاهد باشیم. 

لزوم تسریع در نهایی شدن قراردادها

وی افزود: در دو موضوع آب و خاک عقب ماندگی زیادی در عرصه های اجرایی داریم؛ اگر در هر مقوله ای از حوزه های آبخیزداری ورود کنیم موضوع تولید آب و جلوگیری از فرسایش خاک مطرح است  و در این شرایط کمبود آب 500 متر مکعب درطول سال آب ذخیره کنیم که کاری مناسب در جهت تامین آب برای تولید است. 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قراردادهای اجرایی این طرح در همه استان ها باید به مرحله نهایی و عملیاتی شدن برسد، اظهار داشت: در 9 استان هم عملیات، وارد فاز اجرایی شده و بایستی حداکثر تا پایان  بهمن ماه جاری مابقی قراردادها نیز از هر حیث نهایی شده و آماده اجرا شود. 

برپایی مستمر جلسات ضروری است

وی برگزاری جلسات منظم و برنامه محور قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت جهاد کشاورزی و موسسه جهاد توسعه را تحسین آمیز برشمرد و تصریح کرد: از امروز تا مرحله روی غلتک افتادن پروژه ها، روزهای پایانی هر هفته را به برگزاری جلسات مستمر اختصاص دهید تا نتایج اقدامات به طور مستمر و در فواصل زمانی کوتاه بررسی شده و در برطرف کردن موانع اجرایی تسریع به عمل آید. 

نیکبخت ادامه داد: معاونان و مدیران بخش های مرتبط در معاونت آب و خاک و سازمان منابع طبیعی باید حضوری مستمر و فعال در جلسات داشته و نتایج حاصله را به دفتر وزیر اطلاع دهند، ضمن اینکه حضور نمایندگان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی نیز در جلسات مذکور راهگشا و تسهیل کننده امور خواهد بود. 

وی گفت: با عنایت به اینکه از اردیبهشت ماه سال آتی شاهد اجرای گسترده و هماهنگ طرح در سطح کشور و همه استان ها خواهیم بود، برپایی جلسات مستمر ضروری است، در خصوص تخصیص اعتبار نیز اقدامات لازم انجام شده و موانع نیز قطعا برطرف خواهد شد لذا انتظار داریم با جدیت و قاطعیت مرحله به مرحله طرح پیگیری و عملیاتی شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع آب، گفت: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری در موضوع آب، در تلاشیم پس از تائید رئیس جمهور محترم در خصوص منابع و اجرا همه مطالبات را محقق و به سراانجام برسانیم .

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه در این جلسه مشترک با ارائه گزارشی از روند پیگیری امور و عملیات های اجرایی این قرارگاه در سطح استان های کشور، گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از ابتدای آغاز طرح و پس از انعقاد قراردادها با قرارگاه تحول جهادکشاورزی با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده و با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های موجود و حتی در بسیاری پروژه ها بدون دریافت اعتبار – تا زمان نهایی شدن و تخصیص و ترزیق منابع مالی – از ظرفیت جهادی کارکنان قرارگاه در راستای تحقق اهداف پروژه آب و خاک در استان ها و عملیاتی کردن آنها اقدامات گسترده ای را انجام داده است. 

در ابتدای این جلسه قائم مقام موسسه جهاد توسعه با ارائه گزارشی از روند اجرایی طرح ملی ، آخرین وضعیت پروژه ها را تشریح کرد.

گفتنی است در این جلسه وزیر محترم کشاورزی، دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، معاون اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، قائم مقام قرارگاه ،تحول نوآوری و پیشرفت کشاورزی،رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

 
 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها