سفر، کلیدی برای ساختن خاطراتی فراموش نشدنی

کد خبر: 1275420
سفر، کلیدی برای ساختن خاطراتی فراموش نشدنی

 

یکی از بهترین راه‌ها برای ساختن خاطراتی فراموش‌نشدنی، سفر است. در این میان، سفر و طبیعت‌گردی ترکیبی موثر هستند، که می‌توانند لحظاتی بی‌نظیر و پر از آرامش را در روزهایی که از زندگی روزمره دور هستیم برای ما بسازند. بنابراین برای سفر و طبیعت‌گردی چه جایی بهتر از شمال کشور و شهر رشت. همینکه مقصد سفر را مشخص کردید برای اجاره ویلا شمال اقدام کنید، تا دغدغه داشتن اقامتگاه و سرپناه در مقصد از میان برداشته شود و فقط لذت بردن از تک تک لحظات سفر باشد، که به آن مشغول می‌شوید.

رشت، مرکز استان گیلان و یکی از شهرهای شمالی ایران است که در تلفیقی جذاب از دریا و جنگل واقع شده است. این شهر از یک سو در نزدیکی ساحل زیبای دریای خزر قرار گرفته و از سوی دیگر به احاطه جنگل‌های انبوه و زیبای گیلان درآمده است. به علاوه اینکه رشت با تاریخ طولانی و فرهنگی پربار، یکی از جواهرات گردشگری گیلان و مقصدی پرطرفدار برای گردشگران است.

بهترین جاذبه‌ای که در شهر رشت حتما باید از آن دیدن کنید، دریاچه سقالکسار است. دریاچه سقالکسار در نزدیکی شهر رشت قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این دریاچه به عنوان پاک‌ترین دریاچه گیلان نیز شناخته می‌شود و لوکیشن اصلی فیلم معروف ایرانی ماهی و گربه بوده است، که بدون شک همه به خوبی آن را به یاد دارند.

روستای سقالکسار که میزبان این دریاچه فوق‌العاده است، جزو توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان به حساب می‌آید. این روستا با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌اش، گردشگران زیادی را از مناطق مختلف ایران و جهان جذب می‌کند.

دریاچه سقالکسار ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد و آب و هوای آن بسیار معتدل و دلپذیر است، که باعث می‌شود گردشگران بتوانند در هر فصلی از سال از طبیعت زیبای اطراف این منطقه لذت ببرند. همچنین، امکانات تفریحی قابل توجهی مانند قایق‌سواری و پیاده‌روی در اطراف دریاچه، گردش در این منطقه را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند.

برای دسترسی به روستای سقالکسار و دریاچه سقالکسار، می‌توانید از مسیرهای آزادراه تهران - کرج، کرج - قزوین و قزوین - رشت استفاده کنید و پس از رسیدن به شهر رشت، از جاده جیرده به ‌سمت فومن بروید. این مسیر حدود ۳۲۴ کیلومتر است که با حدود چهار ساعت و نیم رانندگی قابل پیمایش است.

در مجموع، دریاچه سقالکسار با زیبایی طبیعی و امکانات تفریحی فراوان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شهر رشت و استان گیلان است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

سفر به مشهد، دیار معجزه‌ها و خاطرات شیرین

5

با سفر به مشهد می‌توان لحظاتی پربار از آرامش و حال خوب را تجربه کرد؛ در این سفر پیدا کردن اقامتگاهی راحت با امکانات رفاهی عالی، بسیار اهمیت دارد. در میان گزینه‌های اقامتی مختلفی که وجود دارند شاید انتخاب سخت باشد، اما بدون شک اجاره سوئیت مشهد بسیار ایده‌آل است. سوئیت‌های مشهد فضایی شیک و مرتب و تمیز دارند و با امکانات کامل شما را در روزهای سفر همراهی می‌کنند.

بُعدهای گوناگونی از گردشگری را می‌توان در سفر به مشهد تجربه کرد؛ به همین دلیل باید نگاهی به علاقه‌مندی‌های خود بیندازید و ببینید که دوست دارید زمان سفرتان چگونه سپری شود و در مدت زمان آن می‌خواهید از کدام جاذبه‌ها در مشهد دیدن کنید. اگر به طبیعت‌گردی علاقه داشته باشید، در نزدیکی شهر مشهد، پارک کوهسنگی را داریم که از گذشته‌های دور تا به امروز تفرجگاهی عمومی بوده است و شما نیز در سفرتان می‌توانید ساعاتی خوش و طولانی را در این مکان گردشگری در کنار خانواده و عزیزانتان سپری کنید.

با فاصله‌ا‌ی تنها 11.5 کیلومتر (حدود 15 دقیقه) از مرکز شهر مشهد، پارک کوهسنگی در یک مکان استراتژیک واقع شده است که امکان دسترسی آسان به آن فراهم است. سه ورودی‌ برای این پارک در نظر گرفته شده، که ورودی اصلی آن در انتهای خیابان کوهسنگی است.

فاصله‌ی پارک کوهسنگی تا حرم مطهر امام رضا حدود 11.2 کیلومتر (حدود 26 دقیقه) و تا فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد 13.3 کیلومتر (حدود 17 دقیقه) است. همچنین، تا راه‌آهن مشهد حدود 12.6 کیلومتر (حدود 21 دقیقه) و تا پایانه مسافربری مشهد 6.8 کیلومتر (حدود 10 دقیقه) فاصله دارد.

برای دسترسی به پارک کوهسنگی، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید. ایستگاه اتوبوس کوهسنگی در خیابان کوهسنگی و ایستگاه مترو کوهسنگی رو‌به‌روی درب شرقی پارک قرار دارد.

در این پارک دو قله سنگی وجود دارد، که بالا رفتن از آن‌ها یکی از لذت‌های گردشگری در این منطقه است. یک مسیر پلکانی روی کوه شرقی شما را به بالای قله‌ها می‌رساند، تا از ارتفاعات، به نظاره زیبایی‌های شهر مشهد بنشینید.

لذت قدم زدن و خاطره‌سازی در خیابان‌های تهران

6

خیابان ولیعصر، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر تهران و بلندترین خیابان در خاورمیانه است، که می‌توان در آن لذت قدم زدن و پیاده‌روی را تجربه کرد و در هر قدم از آن لحظاتی بی‌نظیر و ماندگار را رقم زد. این خیابان در مرکز شهر واقع شده و دارای تاریخچه‌ای بسیار قدیمی است. قبل از انقلاب اسلامی ایران، این خیابان با نام خیابان پهلوی شناخته می‌شد و در مجموع نشان از تغییرات تاریخی و سیاسی در گذر زمان دارد.

خیابان ولیعصر تنها یک خیابان نیست، بلکه مرکزی برای تجربه تفریحاتی گوناگون است و هر چقدر در آن پیش‌تر بروید، با بهترین مراکز تفریحی، فرهنگی، تجاری و گردشگری تهران روبرو می‌شوید، که اتفاقی کم‌نظیر در تهران است. بنابراین به جای اینکه ساعت‌ها در شلوغی و ترافیک بمانید، این مقصد محبوب شما را مهمان خاص‌ترین لحظات تهران‌گردی می‌کند. از پارک‌ها و رستوران‌های شیک گرفته تا مراکز خرید و اماکن فرهنگی و تاریخی متنوع، این خیابان همواره پویایی و جذابیت خاصی در بین دیگر جاذبه‌های پایتخت دارد.

خیابان ولیعصر طولی برابر با ۱۷٫۹ کیلومتر دارد و ارتباط مهمی را بین نقاط مختلف شهر تهران برقرار می‌کند و به عنوان یک محور حیاتی در ترافیک شهری شناخته می‌شود. بنابراین می‌توانید در نزدیکی خیابان ولیعصر با اجاره سوئیت تهران یا اجاره روزانه خانه در تهران، اقامت کنید، و تجربیات جالبی با گشت و گذار در بین جاذبه‌های این منطقه شهری بدست بیاورید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها