ترجمه بهترین پادکستهای دنیا در مدرسه صفر تا صد

کد خبر: 1281265

​ نقش پادکست در زندگی روزمره را نمی‌توانیم انکار کنیم. افراد، بیشتر از هر زمان دیگری، در مسیر رفت و آمد به محل کارشان، وقتی مشغول نظافت منزل هستند و یا حتی در زمان‌های استراحت خود، سراغ پادکست‌ها می‌روند. در حوزه کسب و کار و موفقیت هم نمونه‌های داخلی بسیار باارزش و قدرتمندی داریم. اما برای اینکه بتوانیم با دنیای کسب و کار و موفقیت، فراتر از کشور خودمان ارتباط بگیریم و اطلاعات به‌روزتری داشته باشیم، لازم است نمونه‌های بسیار موثر و قدرتمند خارجی دنیای پادکست را بشناسیم. در ادامه قرار است 4 پادکست خارجی فوق‌العاده را که حتما باید گوش کنید، معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

ترجمه بهترین پادکستهای دنیا در مدرسه صفر تا صد

 

پادکست‌های خارجی بسیار جذاب

پادکست‌هایی که قرار است در ادامه به شما معرفی کنیم، گفتگوهای تامل برانگیزی با روشنفکران و افراد بسیار موفق در حوزه‌های علم و فناوری هستند.

  1. The Joe Rogan Experience از جو روگان

جو روگان یکی از مشهورترین مجریان پادکست در سراسر جهان است. تصور کنید یک کمدین مشهور آمریکایی و یک گزارشگر هنرهای رزمی، با افراد مشهور در زمینه‌های مختلف مصاحبه کند. ما قبلا در مورد زندگی‌نامه و پادکست جو روگان به طور مفصل صحبت کرده‌ایم. اما جدا از زندگی جذاب، پادکست‌های او جایگاه منحصر به فردی دارند. مسلما این گفتگوها، فراتر از یک مصاحبه‌ی عادی خواهند بود و جذابیت بسیار زیادی دارند. جو با سلبریتی‌ها، کارشناسان و چهره‌های تاثیرگذار جهان در قالب پادکست گفتگو می‌کند. از علم و فناوری گرفته، تا سیاست و فرهنگ و حتی شهرت، موضوعاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را در پادکست‌های جو پیدا کنید.

The Joe Rogan Experience یا JRE، یکی از پادکست‌های بسیار مشهور جو روگان است. همانطور که گفتیم تنوع مهمانان او بسیار زیاد هستند. مثلا ایلان ماسک، سناتور برنی سندرز و ادوارد اسنودن، برخی از مهمانان مشهور او بوده‌اند. شنیدن این اسامی هیجان انگیز است نه؟ شاید باورتان نشود اما این اسامی فقط یک سر سوزن از عمق و جذابیت JRE را نشان می‌دهند.

اپیزودهای بسیار معروف آن عبارتند از:

  • Elon Musk: The Cosmic Collision of Science and Culture: در این قسمت خارق‌العاده، ماسک در مورد هوش مصنوعی، ماشین‌های الکتریی و همچنین امکان وجود یک جهان شبیه‌سازی شده صحبت کرد.
  • Alex Jones: The Conspiracy Conundrum: در این اپیزود، تئوری‌های توطئه زیادی بررسی شد و منتقدان و طرفدران بسیار زیادی دارد. واقعا فقط باید پای صحبت‌های الکس جونز و جو روگان بنشینید تا متوجه داغ بودن مطلب شوید.
  • Neil deGrasse Tyson: The Cosmos Unveiled: جو و نیل دگریس تایسون، هر دو محشرند. آنها با هم در مورد اسرار ماده تاریک، چشم انداز اکتشافات فضایی آینده و پیامدهای فلسفی وجود ما در کیهانی وسیع بحث کردند.
  • Joey Diaz: The Laugh Riot: جوی دیاز به عنوان یک نویسنده و کمدین بسیار خلاق، بهترین اتفاق این اپیزود بود. دیاز در مورد داستان‌های مافیایی و فرار از دست باندهای مواد مخدر صبحت کرده است.

جالب است بدانید، در حال حاضر، جو روگن برای پادکست خود یک قرارداد 100 میلیون دلاری با اسپاتیفای بسته است و شما می‌توانید آن را به صورت انگلیسی از پلتفرمآن‌ها یعنی Spotify بشنوید. واقعیت این است که JRE یکی از بزرگترین پادکست‌های جهان بوده و رکورد میلیون‌ها بازدید و دانلود هر قسمت را دارد.

5

 

  1. پادکست Maps Of Meaning از جردن پیترسون

به احتمال زیاد، اسم پادکست جردن پیترسون به گوش شما خورده است. او یک روانشناس، استاد و نویسنده برجسته کانادایی است. افراد زیادی از سراسر جهان، او را به دلیل دیدگاه‌های خاصش در مورد روانشناسی، سیاست و فرهنگ می‌شناسند. او تعداد زیادی پادکست و مصاحبه دارد که هر کدام به نوبه خود موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند و مخاطبان و منتقدان زیادی دارند. اما در این بخش قرار است به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پادکست‌ها او یعنی Maps Of Meaning اشاره کنیم. اما پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت، در مورد مسیر زندگی جردن پیترسون به طور کامل مطالعه داشته باشید.

این پادکست یک مجموعه 13 قسمتی است که در قسمت اول آن شما می‌توانید بهترین سخنرانی‌های کلاسیک جردن پیترسون را بشنوید. هر اپیزود از این پادکست در یکی از کلاس‌های درس دانشگاه ضبط شده و بعد هم به صورت رایگان در یوتیوب قرار گرفته است. شما قرار است در این پادکست‌ها سفری به روانشناسی از بعد دین و اسطوره‌ها داشته باشید. در ادامه هم با داستان‌های مدرن و اتفاقات دنیای امروز ادغام می‌شود. این مسیر به شما نشان می‌دهد چطور و چرا این اتفاقات در طول زمان‌های مختلف رخ داده‌اند و چه تاثیری روی روان ما انسان‌ها داشته‌اند. در واقع نمود ظاهری و امروزی اتفاقات گذشته را به مخاطبان خود نشان می‌دهد. همین ویژگی پادکست Maps of Meaning  باعث شده است که افراد زیادی آن را دنبال کنند و شناخت بیشتری نسبت به خودشان و همچنین افکار و رفتارشان در اجتماع داشته باشند.

اما کدام اپیزودهای این پادکست معروف‌تر و جذاب‌تر هستند؟

  • The Anatomy of Symbolism: دکتر پیترسون در این اپیزود در مورد اهمیت سمبولیسم و نمادها در زندگی ما صحبت می‌کند. سمبولیسم همیشه نماد قدیمی‌ترین بخش زندگی اجداد و فرهنگ ما است.
  • Chaos, Order, and the Hero's Journey: جردن پیترسون به طرز ماهرانه‌ای توضیح می دهد که چگونه مواجهه با ناشناخته ها و پذیرفتن مسئولیت می‌تواند مسیری را به سوی تحول شخصی و زندگی معنادار ایجاد کند.
  • The Necessity of Belief: در این قسمت تامل برانگیز، دکتر پیترسون به بررسی نقش سیستم‌های اعتقادی در زندگی انسان می‌پردازد. او با تکیه بر دانش گسترده‌اش از روان‌شناسی و اسطوره‌شناسی، اهمیت روایات مذهبی و تأثیر آن‌ها بر روان فردی و جمعی ما را آشکار می‌کند. با بررسی تنش بین باور و شک، بینش‌های جذاب او ما را به ارزیابی انتقادی جهان‌بینی‌های خود و زیر سوال بردن ماهیت وجود خود وا می‌دارد.
  • The Power of Story: در این اپیزود جذاب، جردن پیترسون به تأثیر عمیق داستان سرایی بر زندگی ما می‌پردازد. او با تکیه بر اسطوره‌های باستانی و داستان‌های بی‌زمان، نشان می‌دهد که چگونه روایت‌ها درک ما از واقعیت را شکل می‌دهند و چارچوبی برای راهنمایی اخلاقی فراهم می‌کنند. از طریق کاوش در پیچیدگی‌های داستان‌گویی، این قسمت ما را دعوت می‌کند تا در مورد داستان‌هایی که برای خود تعریف می‌کنیم تأمل کرده و پتانسیل تحول‌ بخش آنها را بررسی کنیم.

6

  1. Huberman Lab از اندرو هوبرمن

اندرو هوبرمن، نوروساینتیست معروف و استاد دانشگاه استنفورد است. اغلب افرادی که به حوزه‌ی نوروساینس علاقه دارند، او را با تحقیقات برجسته و پیشگامانه‌اش در مورد عملکرد مغز، بینایی و اثرات استرس و ترس می‌شناسند. در واقع اندرو بررسی می‌کند که چطور مغز اطلاعات بصری را پردازش می‌کند و چطور می‌توان از شناخت عملکرد مغز برای بهبود بینایی و افزایش بازدهی افراد استفاده کرد. او حتی به مکانیسم‌های عصبی که زیربنای استرس و ترس را می‌سازند هم توجه داشته است و توضیح می‌دهد چطور می‌توانیم با ارتقای انعطاف‌پذیری آن‌ها، عملکرد بهتری داشته باشیم. اما پادکست او در چه مورد است؟

توقع ندارید که پادکست او در مورد مسائل روز سیاسی آمریکا باشد؟ مسلما پادکست دکتر هوبرمن هم در مورد نوروساینس است. او در این پادکست در مورد علوم اعصاب صحبت می‌کند. در واقع با روشی ساده بیان می‌کند که مغز ما و ارتباطی که با اندام‌های بدن ما دارد، کنترل کننده‌ی ادراک، رفتارها و سلامت ما است. بخش جالب Huberman Lab‌ ‌می‌تواند قسمتی باشد که ابزارهای موجود و حتی در حال ظهور را برای اندازه‌گیری و تغییر نحوه عملکرد سیستم عصبی ما معرفی می‌کند. اما دقت داشته باشید که توضیحات او برای اغلب افراد قابل درک است.

  1. Unraveling the Future از لکس فریدمن

لکس فریدمن، یکی از محققان برجسته هوش مصنوعی و یک چهره بسیار محبوب در دنیای هوش مصنوعی است. او به خاطر کارش در MIT شناخته شد. جایی که او موضوعاتی مثل ماشین لرنینگ و وسایل نقلیه هوشمند را بررسی می‌کند. علاوه بر این، لکس فریدمن پادکستی به اسم Lex Friedman Podcast را هم دارد که در آن با مهمانانی از حوزه‌های مختلف مثل حوزه‌های علمی، فناوری و حتی مدرسین دانشگاه‌ها، گفتگوهای عمیق و قابل تاملی دارد. فریدمن بسیار کنجکاو است، پس قطعا مصاحبه‌های شفاف و جذابی هم خواهد داشت.

در دنیایی که با پیشرفت‌های فناوری درگیر است، لکس فریدمن پادکستی ارائه می‌دهد که در مورد احتمالات آینده زندگی ما در آن صحبت می‌شود. فریمن به عنوان یک محقق در زمینه AI و متخصص در علم رباتیک، مصاحبه‌های بسیار جذابی با دانشمندان، فن‌آوران و کارآفرینان انجام می‌دهد. اغلب مهمانان لکس کسانی هستند که کسب و کار آن‌ها، آینده‌‌ی ما را شکل می‌دهد. پیشنهاد ما این است که حتما اپیزودهای این پادکست را به خوبی گوش کنید تا در جریان آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی و اثراتی که تکنولوژی روی جامعه می‌گذارد، قرار بگیرید.

سخن آخر

ما در مدرسه صفر تا صد، پادکست‌های شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله لکس فریدمن، اندرو هوبرمن، جردن  پیترسون و جو روگان را به صورت ترجمه شده، در اختیار شما قرار خواهیم داد. چون معتقدیم که پادکست‌ها جزو جدا نشدنی زندگی امروز ما هستند. از طرفی افراد زیادی طالب پادکست‌هایی هستند که علاوه بر افزایش آگاهی، جنبه سرگرمی هم برای آن‌ها داشته باشد. این پادکست‌هایی که به شما معرفی کردیم، شامل تجربیات جذاب برجسته‌ترین و مشهورترین افراد در عصر معاصر ما هستند. علاوه بر پادکست‌های مشهور دنیای موفقیت و کسب و کار، شما می‌توانید به زندگی‌نامه‌ها و همینطور مهمترین نکات مربوط به بیزنس‌من‌های بزرگ را در وب‌سایت صفر تا صد اسکول، دسترسی داشته باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها