آموزش خرید ارز با ریال و تومان در صرافی بینگ ایکس bingx

کد خبر: 1282399
آموزش خرید ارز با ریال و تومان در صرافی بینگ ایکس bingx

 

بینگ ایکس bingx یک صرافی بروکر است و باید بدانید فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند این است که شما با مباحث خرید و فروش در این بازار آشنا باشید و بتوانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. در گذشته و همزمان با شکل گیری صرافی بینگ ایکس ( bingbon ) چیزی به اسم خرید ارز با ریال وجود نداشت و کسی نمی توانست با ارز ریال، خرید و فروش کند. این به خاطر لیست نشدن ارز ریال در صرافی بینگ ایکس بود. رفته رفته و با زیاد شدن تقاضا برای خرید با ریال، صرافی بینگ ایکس bingx دست به کار شد و موقعیتی را فراهم آورد تا کاربران بتوانند ارز مورد نیاز خود را با ریال، خرید و فروش کنند.

این امکان فوق العاده در صرافی بینگ ایکس، آن را بیشتر از پیش در چشم کاربران ایرانی پر رنگ‌تر کرد. تعداد طرفداران ایرانی بینگ ایکس زیاد بود و با اضافه شدن این قابلیت، تعداد آن‌ نیز، بیشتر هم شده است. خرید ارز دیجیتال با ارز ریال در این صرافی، برای افرادی که قصد نگهداری ارز دیجیتال خود را دارند و می‌خواهند دید بلند مدت در نگهداری داشته باشند، بسیار مناسب و بی دردسر است. یکی از روش های خرید با ریال، روش p2p است.

ترید در بازار معاملاتی p2p صرافی بینگ ایکس bingx، اصول و قواعد خاصی دارد. که ما در این مقاله قصد داریم آن را از هر نظر بررسی کرده و از زوایایی که تا به امروز، پنهان بوده است، موضوع را پیگیری کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  1. روش معاملاتی p2p یا همان همتا به همتا در صرافی بینگ ایکس، چیست؟
  2. نحوه استفاده از روش p2p و همتا به همتا در صرافی بینگ ایکس
  3. چگونه در صرافی بینگ ایکس با ریال، ارز دیجیتال بخریم؟
  4. چه نکاتی را در هنگام خرید ارز با ریال به روش همتا به همتا باید رعایت کنیم؟
  5. آیا با ارز ریال، خرید کنیم یا خیر؟
  6. چگونه می توان با ارز ریال، خرید رمز ارز انجام داد؟ توضیحات تکمیلی
  7. مزایای خرید با روش p2p و معاملات آن در صرافی بینگ ایکس bingx
  8. معرفی روش همتا به همتا در صرافی بینگ ایکس
  9. آیا معامله با روش P2P خطرناک است؟

P2P یا روش معامله همتا به همتا در بینگ ایکس

یکی از روش‌های بسیار مورد توجه در صرافی بینگ ایکس، خرید p2p است. خرید همتا به همتا در بینگ ایکس، این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند خارج از برخی از قوانین و مقررات و قیمت‌های market، ارز مورد نظر خود را سفارش داده و خرید کنند.

وقتی وارد قسمت خرید ارز در سایت صرافی بینگ ایکس می‌شوید (یا اپلیکیشن )، می‌توانید به جای انتخاب گزینه خرید ارز سریع و مطمئن، وارد گزینه p2p شوید و با خریداران یا فروشندگان مختلفی که ارز مورد نظر شما را برای فروش دارند، دادوستد کنید.

در روش معامله همتا به همتا، قرار است خرید ارز خود را از افرای انجام دهید که این ارز را برای فروش دارند و بدون دخالت واسطه، نرخ بهتری را به شما ارائه می‌کنند. این نرخ توسط فروشنده داده می‌شود و در تعیین آن، مارکت یا شخص سوم دیگری دخالت ندارد. اگر خریدار تایید کند و در مورد قیمت مد نظر با فروشنده توافق کند، خرید مورد نظر، اتفاق می‌افتد.

این روش مزایای خاص خود را دارد. استفاده از روش p2p برای کاربران خارجی بسیار کاربردی است. اما ایرانی‌ها در استفاده از این روش، ممکن است دچار مشکلات خاصی شوند. به همین دلیل، این روش به ایرانی‌ها توصیه نمی‌شود. زیرا امکان ارائه قیمت‌های خارج از نرخ و همچنین سرقت ریال، وجود دارد. اما روش اول که در آن قیمت با توجه به قیمت مارکت تعیین می‌شو، روش بهتری برای کاربران ایرانی است.

شاید سوالی در ذهن شما ایجاد شود مبنی بر اینکه، چرا یک صرافی با امنیت بالا باید به گونه‌ای کار کند که چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد؟

در پاسخ باید گفت: نفس معاملات P2P این است که کاربران دنیای کریپتوکارنسی بتوانند در یک محیط و پلتفرم، معامله‌ای انجام دهند که در تعیین نرخ ارز آن، آزادی عمل داشته باشند. این موضوع، هیچ ارتباطی به امنیت صرافی و پلتفرم ندارد. شاید شخص A بخواهد ارز ریال را به n تومان به طور دلخواه به شخص B بفروشد و شخص مورد نظر نیز با این کار، مشکلی نداشته باشد.

اما در کل، این روش برای کاربران ایرانی مناسب نیست و یکی از دلایل آن، ثابت نبودن نرخ ارز ریال و نوسانات شدید و رو به افت آن در بازار می‌باشد.

آموزش نحوه ورود و استفاده از روش P2P در صرافی بینگ ایکس

برای وارد شدن به بخش معامله با ریال و روش p2p کافیست تا بعد از ایجاد حساب کاربری، وارد آن شوید. سپس در قسمت بالای صفحه و سمت چپ روی گزینه buy crypto کلیک کنید. با دو گزینه مواجه می‌شوید که گزینه دوم، مربوط به روش همتا به همتا می‌باشد. شما می‌توانید ارز مورد نظر خود که معمولا IRT یا ریال است را در قسمت مخصوص جستجو کرده و خرید هر نوع ارز دیگر را با ریال انجام دهید.

برای استفاده از این بخش، باید در جریان باشید که شما با خریداران و فروشندگان ارز به طور مستقیم(نه خود صرافی) طرف هستید. پس هر قیمتی که مد نظر آن‌ها باشد و شما توافق کنید، باید پرداخت کنید.

صرافی بینگ ایکس، محیط بسیار امنی برای ترید کردن دارد. با اینکه سیستم معاملاتی P2P به صورت یک سیستم مجزا و بدون دخالت شخص دیگری در قیمت نرخ، فعالیت می‌کند، اما با این حال، صرافی بینگ ایکس اجازه سو استفاده به کاربران خود را نمی‌دهد.

با این حال شما به عنوان یک کاربر، باید مراقب فعالیت‌های غیر قانونی برخی از خریدار و فروشندگان باشید. به همین خاطر همیشه توصیه می‌شود که برای خرید ارز با ریال، سعی کنید از قسمت خرید ارز مستقیم استفاده کنید.

بهترین راه خرید ارز دیجیتال با ریال در صرافی بینگ ایکس bingx

6

عده‌‌ای از تریدران دید بلند مدت نداشته و با خرید و فروش ارز، در حال ترید روزانه هستند. این افراد با میانگین گرفتن، سودهای کوتاه ولی همیشگی جذب می‌کنند. این افراد هم می‌توانند از خرید با ریال در بینگ ایکس بهره ببرند اما به دلیل کارمزدهای این روش، ترجیح می‌دهند از همان روش قدیمی و CONVERT استفاده کنند.

اگر به دنبال بهترین راه خرید ارز دیجیتال در صرافی بینگ ایکس هستید، باید در ابتدا مشخص کنید که هدف شما از ورود به صرافی بینگ ایکس و خرید ارز دیجیتال، چیست.

اگر جزو افرادی هستید که به دنبال سودهای کوتاه مدت هستید، بهتر است از روش تبدیل ارز و انتقال آن ار ولت صرافی ایرانی به صرافی بینگ ایکس استفاده کنید. این روش، کارمزد کمی دارد و سرمایه شما بیشتر حفظ می‌شود.

اما در صورتی که جزو افرادی هستید که به دنبال خرید ارز هستید و قرار است آن را به دید یک سرمایه گذاری ببینید، می‌توانید از روش خرید با ارز ریال استفاده کنید. درست است که کارمزد این روش نسبت به روش قبلی کمی بالاتر است اما در دراز مدت، سود شما به حدی هست که کارمزد آن را پوشش می‌دهد.

شما می‌توانید از قسمت BUY CRYPTO در این صرافی با ارز ریال، خرید خود را انجام دهید. این قسمت، دو روش کاملا ساده را به شما ارائه می‌کند که هر دو از روش‌های خوبی هستند. این دو روش شامل موارد زیر است:

1.       Buy Crypto:

این روش، سریع‌ترین روش تراکنش بوده و همیشه در دسترس است.

2.       P2P:

این روش که به نام روش همتا به همتا شناخته می‌شود، روشی است که در آن با خریداران و فروشندگان مختلف و قیمت بهتری طرف خواهید بود و ارز ریال را با قیمت خوبی خرید می‌کنید.

در استفاده از این دو روش باید گفت که روش اول برای ایرانی‌ها بهتر و قابل دسترس‌تر است. روش دوم در بین کاربران ایرانی جا نیفتاده و ممکن است به هر دلیلی، ارز ریال را به جای ارزان خریدن، گران‌تر خرید کنند. لذا روش دوم برای کاربران ایرانی توصیه نمی‌شود. 

نکات مهم در خرید ارز با ریال در صرافی بینگ ایکس

استفاده از قسمت خرید ارز با ریال در صرافی بینگ ایکس، مستلزم رعایت نکات و قوانینی است که در نهایت، به نفع کاربران است. بهتر است نکات زیر را در حین معاملات و قبل از آن، حتما رعایت کنید و در صورت رعایت نکردن برخی از آن‌ها، اجازه معامله در قسمت همتا به همتا را ندارید:

·   پیش از استفاده از این خدمات، باید احراز هویت کنید. با اینکه احراز هویت در این صرافی،الزامی نیست اما برای استفاده از بخش P2P باید این کار را انجام دهید.

·        خط تلفن شما باید به اکانتی که از آن استفاده می‌کنید و قصد خرید ارز را دارید، متصل باشد.

·        ایمیل خود را حتما به صرافی متصل کنید.

·        برای استفاده از این بخش، باید بالای 500 تتر در حساب کاربری و ولت خود داشته باشید.

·   در صورتی که تمام قوانین بالا را رعایت کرده باشید، بعد از زدن Apply Now می‌توانید از p2p2 در صرافی بینگ ایکس، استفاده کنید.

خرید با ریال و روش p2p صرافی بینگ ایکس، آری یا خیر؟

7

بسیاری از کاربران ایرانی که در صرافی بینگ ایکس فعالیت می کنند، شاید هنوز نمی دانند که این صرافی، قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که از طریق آن می توان خرید رمز ارز را با ریال انجام داد. روش همتا به همتا یا همان p2p نیز، یکی از همین روش ها می باشد که اما و اگرهای بسیاری دارد. کافیست تا در قسمت buy crypto وارد شوید و ارز ایران یا همان ریال را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

همان طور که می دانید، این قابلیت، جدیدا به این صرافی اضافه شده است. تا پیش از ایجاد این قابلیت، صرافی بینگ ایکس، کاربران خود را به ناچار مجبور می‌کرد تا کیف پول خود را از طریق خرید تتر به واسطه سایر صرافی‌ها، شارژ کرده و ترید کنند. اما با اضافه شدن ارز ریال در لیست صرافی بینگ ایکس، این مشکل، برای همیشه حل شده است.

کاربران ایرانی این صرافی، کم نیستند. درست در زمانی که صرافی‌های معروف خارجی مانند بایننس، کاربران ایرانی را تحریم کرد، بینگ ایکس توانست تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی را به خود جذب کند.

وقتی کاربران وارد صرافی بینگ ایکس می‌شوند و قصد دارند از قابلیت جدید این صرافی یعنی رمز ارز ریال برای خریدهای خود استفاده کنند، با دو روش در منوی آن مواجه هستند. به هر حال، هر دو روش نیازمند احراز هویت این افراد است. این احراز هویت به راحتی با کارت ملی یا پاسپورت، انجام می‌شود.

از دو گزینه پیش رو که یکی از آن‌ها، معاملات P2P یا همتا به همتاست، به کاربران ایرانی توصیه نمی‌شود. چون دردسرهای خاص خود را دارد. اما روش اول که خرید رمز ارز است، روشی بسیار ساده است که می‌توان با آن به راحتی خرید کرد.

در خوب یا بد بودن این روش‌ها باید گفت، روش اول، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش است که امنیت آن را صرافی، تضمین می‌کند. اما روش دوم که به معاملات P2P معروف است، برای کاربران ایرانی مناسب نیست.

خرید رمز ارز با ریال در صرافی بینگ ایکس bingx

اگر از کاربران صرافی بینگ ایکس هستید و یا به تازگی با این صرافی آشنا شده‌اید، می‌توانید به راحتی مانند سایر صرافی‌ها، با ریال خرید کنید.

خرید مستقیم با ریال، مزایای خاص خود را دارد که جلوتر، به آن‌ها اشاره خواهد شد. اما برای ورود به بخش خرید با ریال و ترید کردن با آن، مسیر سختی پیش روی شما نیست. کافیست طبق دستورات زیر عمل کنید:

برای ترید کردن با ریال در بستر صرافی بینگ ایکس، کافیست در این صرافی یک حساب کاربری داشته باشید. بعد از اینکه حساب کاربری خود را ایجاد کردید، حتما د همان مرحله، احراز هویت خود را انجام دهید. بعد از انجام احراز هویت، باید وارد حساب کاربری خود شوید. در قسمت بالای صفحه روی گزینه خرید رمز ارز (Buy Crypto ) بزنید.

بعد از کلیک کردن روی این قسمت، شما وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل دو گزینه است. یکی مربوط به خرید مستقیم ارز با رمز ارزهای مختلف است که می‌توانید در قسمت مربوطه، ارز ریال ایران را که همان IRT است را انتخاب کنید. در قسمت بعدی هم می‌توانید رمز ارز مورد نظر که بیت کوین، تتر یا هر ارز دیگر است، انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید.

این روش، راحت‌ترین روش برای خرید با ارز ریال است. اما در روش دیگر، شما باید از قسمت معاملات همتا به همتا یا همان P2P استفاده کنید. در این نوع معامله، اشخاص مختلف بدون دخالت یک شخص سوم، می‌توانند معامله خود را انجام دهند. مثلا فلان خریدار یا فروشنده در نقطه‌ای از دنیا، ارز ریال دارد و کاربر می‌تواند خرید خود را از او بدون واسطه انجام دهد. این معاملات، رمزنگاری شده هستند.

در دنیای معاملات و صرافی‌های متمرکز مانند صرافی بینگ ایکس، مقرارات سخت‌گیرانه‌ای برای ترید کردن وجود دارد و پیش از هر معامله، صرافی از مورد تایید بودن افراد و هویت آن‌ها، اطمینان حاصل می‌کند.

اما در این روش معامله یا همان همتا به همتا، دو طرف معامله با یکدیگر روبرو هستند و شخص سوم، دخالتی در این امر، ندارد. به همین خاطر، معامله‌گر آزادانه می‌تواند انتخاب بهتری در مورد قیمت داشته باشد. با این همه، باز هم معامله با این روش برای کاربران ایرانی هنوز جا نیفتاده و بهتر است انجام نشود.

بررسی خرید و فروش ارز در صرافی بینگ ایکس

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بینگ ایکس، روش های مختلفی دارد که یکی از آنها، همتا به همتا و p2p است. یکی از دلایل عدم محبوبیت برخی از صرافی‌های ایرانی یا حتی خارجی، سخت بودن در استفاده از منو و زیر منوهای آن است. همچنین، احراز هویت از سخت‌ترین کارهایی است که صرافی‌های داخلی از کاربران خود می‌خواهند که انجام دهند.

صرافی بینگ ایکس، در سال 2018 و در هنگام تاسیس، اساس کار پلتفرم خود را در سادگی و ارائه قابلیت‌های ویژه به کاربران، قرار داد. این صرافی، برای خرید و فروش کردن رمز ارز، کسی را مجبور به احراز هویت نمی‌کند.

شما به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال مورد نیاز خود را خریداری کرده و در صورت نیاز، آن را بفروشید. تا پیش از لیست شدن ارز ریال در این صرافی، کاربران باید از طریق سیستم Convert ارز مورد نظر خود را تبدیل می‌کردند و از یک صرافی داخلی به صرافی بینگ ایکس منتقل می‌کردند. و سپس اقدام به خرید ارز مورد نظر می‌کردند. فروش ارز هم که در بستر این صرافی، راحت انجام می‌شدو برای برداشت آن می‌بایست از یک صرافی واسطه استفاده می‌شد.

البته فروش و برداشت کیف پول هنوز هم به همان روش قبلی انجام می‌شود اما در خرید ارز، امکان خرید با ریال، فراهم شده است.

مزایای خرید رمز ارز با ریال و روش p2p در بینگ ایکس bingx

8

انجام معامله، آن هم برای بار اول در یک صرافی، نیازمند میزان مشخصی ارز دیجیتال است. زیرا بسیاری از صرافی های دنیا، ارز ریال را پشتیبانی نمی کنند. مهم ترن دلیل این امر، کاهش شدید ارزش ریال ریال ایران است. به همین دلیل، طبیعی است که در صرافی های خارجی، پشتیبانی خاصی از این ارز نشود.

صرافی بینگ ایکس bingx به پاس احترام به کاربران ایرانی خود و پدید آوردن موقعیت و شرایط مطلوب، از ارز ریال هم پشتیبانی می کند. البته گفتن این نکته حائز اهمیت است، که ریال ایران در مبادلات ارز دیجیتال، کارایی خیلی زیادی ندارد. زیرا در نهایت، شما مجبور هستید به خاطر عدم پشتیبانی صرافی‌های خارجی از بانک‌های ایرانی، ارزهای خود را کانورت کرده و برداشت کنید.

اما با این حال، وجود ارز ریال در صرافی بینگ ایکس، مزایای خاص خود را دارد که شامل موارد زیر است:

  1. امکان معامله مستقیم و p2p با مالکان ارز ریال بدون دخالت شخص سوم در قیمت گذاری
  2. صرفه جویی در زمان
  3. امکان خرید کردن ارزهای مختلف با ریال
  4. دیگر مانند گذشته نیازی نیست که پول خود را در صرافی‌های داخلی به ارز تبدیل کنید و آن را به ولت بینگ ایکس منتقل کنید.

در اینجا باید دو پرسش اساسی و مهم را در این زمینه، پاسخ دهیم که شامل موارد زیر هستند:

اولین پرسش این است که اگر پس از تکمیل پرداخت، گزینه " انتقال انجام شد، به فروشنده اطلاع داده شود" را نزنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همچنین، دومین پرسش هم است که اگر پرداخت را کامل نکرده  و گزینه "انتقال انجام شد، به فروشنده اطلاع داده شود" را بزنیم، چه می شود؟

در پاسخ به پرسش اول باید گفت که در صورت نزدن کلید مربوطه، سفارش منقضی شده و خود به خود لغو می گردد. برای حل این مشکل می توانید با فروشنده یا فردی که بهش انتقال را انجام دادید، تماس برقرار کنید. اگر نتوانستید با او تماس بگیرید و یا به توافق برسید، لطفا یک فایل شکایت به همراه مدارک اثبات پرداخت اماده کرده و هرچه سریع تر به خدمات مشتریان، اطلاع دهید.

برای پرسش دوم نیز باید در جریان باشید که این کار به عنوان یک عمل مخرب در نظر گرفته می شود و بر اعتبار شما اثر گذار است. لطفا از انجام این کار، صرف نظر کنید.

و کلام آخر

صرافی جهانی بینگ ایکس bingx تمامی تمهیدات لازم را فراهم آورده است تا کاربران این صرافی بتوانند با خیال راحت به معاملات خود بپردازند.

منبع: صرافی بینگ ایکس bingx

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها