بهترین رشته های تحصیلی کانادا چیست؟

کد خبر: 1289347

تاکنون بیش از 650 هزار دانشجو از اقصی نقاط جهان در دانشگاه‌های کانادایی پذیرش گرفته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که کانادا در بین پنج مقصد برتر تحصیلی در سراسر دنیا همراه با ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا قرار دارد. تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی می‌گویند که کیفیت تحصیل، امکان کار پس از فارغ التحصیلی و جامعه چند فرهنگی کانادا دلایل اصلی آنها برای کسب دانش در این کشور هستند؛ اما سوال مهم این است: «از نظر دانشجویان بهترین رشته‌ها برای تحصیل کدامند؟» در این بررسی به رشته های محبوب برای درس خواندن در کانادا اشاره می‌کنیم.

بهترین رشته های تحصیلی کانادا چیست؟

 

رشته پزشکی

پزشکی یک انتخاب محبوب برای دانشجویانی است که به دنبال چشم انداز شغلی خوب از جمله حقوق بالا و پتانسیل کار در سراسر جهان هستند. در واقع، فارغ التحصیلان این رشته که در کانادا کار می‌کنند، بسته به حوزه تخصصی خود می‌توانند انتظار حقوقی در حدود 18 هزار دلار کانادا را در سال داشته باشند. متقاضیان برای تحصیل در کانادا برای رشته پزشکی می‌توانند در دوره‌های پزشکی عمومی، پزشکی تخصصی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی پذیرش بگیرند.

 

اخذ پذیرش رشته پزشکی در کانادا به دو صورت مختلف امکان پذیر است. است. اول اینکه اگر متقاضی مدرک لیسانس در رشته زیست شناسی، شیمی و رشته‌های مرتبط داشته باشد باید در آزمون MCAT شرکت کند تا بتواند در دوره فوق لیسانس پزشکی شرکت کند. همچنین متقاضی می‌تواند‌ به صورت مستقیم از دبیرستان وارد دوره لیسانس پزشکی (MD) شود. این دوره همان پزشکی عمومی است. بعدها باید در آزمون MCAT شرکت کنند تا وارد دوره تخصص شوند. برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا برای دوره‌های پزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مک مستر

رشته پرستاری

پرستاری یکی از رشته‌هایی است که توجه دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در کانادا به خود جلب می‌کند. بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان پرستاری پس از تحصیل کار پیدا می‌کنند. بنابراین رشته پرستاری چشم انداز شغلی بسیار خوبی در کانادا دارد. پرستاران شاغل در کانادا می‌توانند به طور متوسط سالانه 81150 دلار کانادا حقوق دریافت کنند.

متقاضیان می‌توانند رشته پرستاری را در مقاطع تحصیلی کاردانی (دیپلم)، کارشناسی (لیسانس) و کارشناسی (فوق لیسانس) و دکتری مطالعه کنند. دانشجویان با دریافت مدرک چهار ساله لیسانس این امکان را دارند در آزمون ملی شرکت کنند تا پروانه اشتغال به کار بگیرند. پرستاری در مقاطع تحصیلی بالاتر گرایش‌های مختلفی را مانند پرستاری بین المللی، پرستاری نوزادان، پرستاری اطفال، پرستاری اورژانس و غیره شامل می‌شود. برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا برای دوره‌های پرستاری عبارتند از:

  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک مستر

5

مهندسی عمران و مکانیک

دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مهندسی دارند. این امر به ویژه در مورد زمینه‌هایی مانند مهندسی عمران و مهندسی مکانیک صادق است. هر دوی این رشته‌ها تقاضای زیادی از سوی کارفرمایان هم در کانادا و در کشورهای دیگر دارند. مهندسان عمران می‌توانند به طور متوسط حقوقی در حدود 68400 دلار کانادا و مهندسان مکانیک در حدود 74500 دلار کانادا دریافت کنند. مشاغل در این زمینه‌ها گسترده و متنوع هستند و فارغ التحصیلان این امکان را دارند به سرعت شغل مورد نظرشان را در کانادا پیدا کنند.

لیسانس رشته‌های مهندسی عمران و مکانیک صلاحیت لازم را به شما برای ورود به بازار کار ارائه می‌دهند؛ اما دانشجویانی که قصد دارند مهارت‌های خود را افزایش دهند تا در بازار کار موفق‌تر عمل کنند، تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا گزینه عالی خواهد بود. دیگر رشته‌های مهندسی مانند مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی معدن، مهندسی شیمی و سایر موارد نیز تقاضای زیادی دارند. رشته‌های مهندسی در همه مقاطع تحصیلی ارائه می‌شوند. سه دانشگاه برتر کانادا برای دوره‌های مهندسی عمران و مکانیک عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه واترلو

رشته روانشناسی

روانشناسی در کانادا رشته‌ای پویا و متنوع است که شاخه‌های مختلفی از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره‌ای، روانشناسی رشد، روانشناسی شناختی و روانشناسی صنعتی-سازمانی را در بر می‌گیرد. دانشگاه‌های کانادا طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در روانشناسی ارائه می‌دهند. دوره‌های تحصیلی در رشته روانشناسی تأکید زیادی بر تحقیق و آموزش عملی دارند تا دانشجویان بتوانند در محیط‌های واقعی به افراد از نظر روانی کمک کنند.

متقاضیان برای تبدیل شدن به یک روانشناس با صلاحیت (دارای پروانه اشتغال)، پس از اخذ مدرک لیسانس در روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری پذیرش بگیرند. متوسط حقوق یک روانشناس با صلاحیت 100 هزار دلار در سال در کانادا است؛ بازار کار خوب و درآمد مناسب می‌توانند زمینه لازم برای متقاضیان واجد شرایط جهت تحصیل و سپس اقامت در کانادا را فراهم کنند. دانشگاه‌هایی که بهترین دوره‌های روانشناسی در کانادا را ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل

6

رشته حسابداری

رشته حسابداری در کانادا یک سفر هیجان انگیز خواهد بود که فراتر از اعداد است. دانشجویان کشف می‌کنند که چگونه دنیای حسابداری چشم انداز پر رونقی را به کسانی ارائه می‌دهد که به دنبال شکل دادن به آینده مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها در کانادا هستند. مدارک حسابداری در کانادا تنوع زیادی دارند. برای دنبال کردن شغلی به عنوان حسابدار در کانادا مدرک دیپلم 2 ساله ضروری است. فارغ التحصیلان مدرک دیپلم می‌توانند به عنوان دستیار حسابداری مشغول به کار شوند.

حسابداران مشتاق می‌توانند مهارت‌های خود را در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی، ارشد و دکتری توصیه دهند. دوره‌های Co-op (کارآموزی) نیز وجود دارند که امکان کسب تجربه کاری موثر را فراهم کنند. فارغ التحصیلان رشته حسابداری می‌توانند به سرعت وارد بازار کار پررونق کانادا شوند. کارمندان حسابداری، تحلیلگران مالی تازه کار یا دستیاران مالیاتی می‌توانند حقوق سالانه تا 60 هزار دلار کانادا را دریافت کنند. حسابداران ارشد، تحلیلگران مالی، مدیران مالیاتی یا مدیران مالی با حدود پنج تا 10 سال تجربه می‌توانند دستمزدی تا 100 هزار دلار کانادا را بگیرند. سه تا از مهمترین دانشگاه‌های کانادا که دوره‌های حسابداری را ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای تحصیل در کانادا به کجا مراجعه کنیم؟

برای یافتن یک موسسه مهاجرتی برای تحصیل در کانادا باید تحقیقات زیادی انجام دهید. یک موسسه معتبر می‌تواند‌ به شما در رسیدن به اهدافتان کمک زیادی کند. شما باید در مورد اعتبار شرکت، سوابق کاری، مشاوران حقوقی مجرب، شفافیت و صداقت، نظرات مشتریان قبلی و سایر موارد اطلاعات لازم را کسب کنید. در این میان، شرکت مهاجرتی زنگنه با سال‌ها سابقه و داشتن پرونده‌های موفق می‌تواند‌ به شما در کسب مشاوره تخصصی و پیگیری فرآیندها مهاجرت تحصیلی کمک شایانی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها