فرصتی برای رها شدن از قفس روزمرگی

کد خبر: 1293158

در شرایط مختلف سفر کردن به شما کمک می‌کند تا از زندگی همیشگی کمی فاصله بگیرید. گاهی ممکن است مقصد شما یک شهر دیدنی و توریستی و گاهی نیز یک طبیعت بکر باشد. در هر صورت این تجربه سفر کردن است که اهمیت دارد تا شما را از روتین زندگی دور کند و به آرامش برسید.

فرصتی برای رها شدن از قفس روزمرگی

 

با این توصیف بعد از اینکه مقصد سفر را انتخاب کردید، نوبت به برنامه‌ریزی می‌رسد که بخش اول آن برای تمامی مقاصد ثابت است و بخش دیگر را بر اساس جایی که انتخاب می‌کنید به‌صورت اختصاصی باید انجام دهید.

پس ابتدا روش برنامه‌ریزی کلی برای تمامی مقاصد را در اختیار شما قرار می‌دهیم و با معرفی دو مقصد جذاب و پرطرفدار در برنامه‌ریزی اختصاصی برای هر مقصد نیز یک در قالب یک راهنمای سفر به شما کمک می‌کنیم.

 

اولین کاری که پس از انتخاب مقصد سفر انجام دهید، خرید بلیط یا سفر با ماشین شخصی است که در این زمینه با توجه به فاصله مبدا و مقصد و بودجه سفر می‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید محل اقامت مناسبی را رزرو کنید که این مورد بر اساس نوع مقصد شما متفاوت خواهد بود. برای مثال در شهرهای توریستی اجاره سوئیت و اقامتگاه گزینه مناسبی است اما شهرهایی که در نزدیکی طبیعت هستند، اجاره ویلا جذاب‌تر خواهد بود.

با این توصیف با سفر به دو مقصد جذاب و توریستی، علاوه‌بر معرفی جاذبه‌ها، نحوه برنامه‌ریزی سفر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تجربه آرامش در حرم مطهر امام رضا

مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که در بیشتر ایام سال، رکورددار پرمسافرترین شهرهای ایران را به خود اختصاص می‌دهد. شهری که از چند هفته قبل برنامه‌ریزی‌های لازم به آنجا را انجام دهید تا سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

مهم‌ترین جاذبه‌ای که مسافران را روانه این شهر می‌کند، حرم مطهر امام رضا (ع) است که دلیل اصلی برای سفر به‌شمار می‌رود. جایی که مامن و پناه زائران است و در مناسبت‌های مذهبی بیشترین زائران را از شهرهای داخلی و خارج از ایران به خود می‌بیند.

اگر شما هم قصد سفر به مشهد را دارید، در کنار برنامه زیارتی به این شهر می‌توانید روی سیاحت نیز حساب کنید چرا که این مقصد با وجود جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و طبیعی بسیار پذیرای شما برای گشت‌وگذار است.

15

یعنی در کنار زیارت حرم امام رضا می‌توانید برای رفتن به مراکز خرید مختلف و متنوع، پارک‌های آبی مجهز و مهیج، رستوران‌های ایرانی، بین‌المللی و عربی، بوستان‌های بزرگی مثل پارک کوهسنگی، وکیل آباد و ملت، شهربازی‌ها، جاذبه‌های طبیعی مثل طرقبه و شاندیز، منطقه‌های تفریحی مانند چالیدره با انواع تفریحات مثل بانجی جامپینگ، قایق سواری، ماهیگیری و غیره برنامه‌ریزی کنید.

در چنین شهری با وجود تنوع بالای سوئیت می‌توانید با هر بودجه سفر کنید و سوئیت مشهد نزدیک به حرم را با قیمت‌های اقتصادی تا لوکس رزرو کنید. یک مزیت مهم این سوئیت‌ها کاهش هزینه‌های سفر شما و همچنین صرفه‌جویی در زمان است. چرا که حرم در مرکز شهر مشهد قرار دارد و با اجاره سوئیت‌های نزدیک به آنجا دسترسی مناسبی برای زیارت و همچنین رفتن به مراکز تفریحی و تجاری در سراسر شهر مشهد خواهید داشت.

لذت از طبیعت سرسبز شمال

یک مقصد جذاب و پرطرفدار دیگر، شهرهای شمالی هستند که با وجود طبیعت بی‌نظیرشان، یک سفر بی‌نظیر و به دور از شلوغی‌ها و دغدغه‌های همیشگی را به شما هدیه می‌دهند. طبیعتی که در هر فصلی زیباست و با وجود تفاوت آب‌وهوایی در بخش‌های مختلف آن می‌توانید از بودن در آنجا لذت ببرید.

اگر در فصل بهار و پاییز سفر می‌کنید، طبیعت سبز جنگل یا آبی دریا در زیباترین شکل خود قرار دارند. در عین حال برای تابستان نیز می‌توانید مناطق ییلاقی را انتخاب کنید که با وجود آب‌وهوای خنک و فاصله ارتفاع زیاد از دریا، در آرامش کامل آنجا خواهید بود.

حالا تصور کنید در سفر خود با اقامت در کلبه، این چشم‌اندازها را ابدی کرده و صبح با وجود مناظری از ساحل دریا یا سرسبزی جنگل از خواب بیدار شوید.

در طبیعت زیبای شمال و روستاهای مختلف آن تنوع بالایی از اقامتگاه وجود دارد که با اجاره کلبه یا ویلا می‌توانید یک سفر متفاوت‌تر از همیشه را تجربه کنید.

16

شهرهای شمالی از گیلان تا مازندران و گلستان هر کدام ویژگی منحصر به‌فرد خود را دارند که در هر یک از آن‌ها حتی سواحل و جنگل‌ها نیز با یکدیگر متفاوتند. برای مثال یک ساحل بکر و برای پیاده‌روی و همچنین عکاسی مناسب است، ساحلی دیگر با داشتن امکانات تفریحی و رفاهی مثل پلاژهای اختصاصی و امکان استفاده از انواع تفریحات آبی برای یک سفر مهیج جذاب است.

در کنار آن برخی از مناطق جنگلی بکر و دست نخورده هستند که با قدم زدن در آنجا صدای پرندگان و سرسبزی طبیعت تنها چیزی‌ست که می‌بینید و می‌شنوید، در بعضی از مناطق نیز پارک‌های جنگلی و همچنین مناطق حفاظت شده با امکانات کافی وجود دارند که برای سفرهای خانوادگی مناسب هستند. به این مجموعه باید دریاچه‌های زیبا در دل جنگل را هم اضافه کنید که در بهار و پاییز بسیار تماشایی هستند.

با این توصیف، به دلیل تنوع بالای مقاصد سفر در شهرهای مختلف ایران به‌ویژه مناطق توریستی هیچ بهانه‌ای برای سفر نرفتن وجود ندارد. به‌ویژه زمانی که غرق زندگی شهری و روتین همیشگی آن شده‌اید و برای استراحت و آرامش باید دل به سفر بدهید و با اجاره هر نوع اقامتگاهی که می‌خواهید، خیال خود را نیز از بابت اقامت آسوده کرده و یک سفر جذاب را تجربه کنید. این کار با وجود ابزارهای آنلاین مثل سایت‌های رزرو اقامتگاه به‌صورت آنلاین برنامه‌ریزی را بسیار ساده‌تر کرده و هیچ‌گونه دغدغه‌ای از بابت پیدا کردن اقامتگاه مناسب و با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر دارید، باقی نمی‌گذارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها