افزایش دوباره قیمت دلار/ از بازار سکه و طلا چه خبر

کد خبر: 1000537

در جریان معاملات امروز بازار ارز، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در حالی نسبت به دیروز افزایش قیمت داشت که قیمت سکه تمام بهار آزادی هم امروز اندکی افزایشی بود.

افزایش دوباره قیمت دلار/ از بازار سکه و طلا چه خبر

خبرگزاری ایسنا: قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (دوشنبه) به هفت میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۳۵ هزار و ۲۵۷ تومان قیمت دارد. امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۷۰۹ دلار رسیده است.

افزایش قیمت دلار و یورو

از سوی دیگر امروز صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۷ هزار و ۶۲۰ تومان می‌خرند و معادل ۱۷ هزار و ۸۸۰ تومان می‌فروشند که نرخ خرید و فروش دلار نسبت به معاملات روز گذشته به ترتیب ۱۲۰ و ۱۳۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

همچنین، این صرافی‌ها امروز هر یورو را معادل ۱۹ هزار و ۵۲۰ تومان می‌خرند و به قیمت ۱۹ هزار و ۸۸۰ تومان هم می‌فروشند که در مقایسه با معاملات روز گذشته قیمت خرید و فروش دلار به ترتیب معادل ۲۰ و ۱۳۰ تومان افزایش یافته است.

علاوه براین، امروز بانک‌ها نیز هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۷ هزار و ۳۶۴ و هر یورو را معادل ۱۹ هزار و ۵۶۴ تومان می‌خرند که نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به دیروز کاهش و نرخ خرید یورو در مقایسه با دیروز افزایش یافته است.

معافیت واردات طلای خام عامل بهبود روند معاملات بازار رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از مالیات در بهبود روند معاملات بازار موثر است.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: امروز بازار طلا و سکه نوساناتی داشت، اما این نوسانات التهابات زیادی ایجاد نکرد. داد و ستد زیادی در بازار انجام نشد و انتظار می‌رود با این روند بازار طلا و سکه آرام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد و قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده به ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید. قیمت اونس جهانی کاهش داشت و از هزار و ۷۳۱ دلار به هزار و ۷۱۸ دلار رسیده است.

او افزود: سکه امامی طرح جدید ۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان هفته، ادامه داد: با توجه به اینکه چهارشنبه این هفته تعطیل است انتظار می‌رود بازار طلا و سکه آرام باشد و ممکن است گاهی شاهد نوسانات جزئی افزایشی یا کاهشی طلا باشیم.

محمدولی در خصوص معافیت واردات طلای خام، گفت: معافیت واردات طلای خام به بهبود روند معاملات بازار کمک می‌کند. این طرح هم اکنون اجرایی شده است و روند خوبی را خواهد داشت، اما برای عملی شدن آن نیاز است تا موانع از سر راه برداشته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر کرونا از بین برود و ارتباطات برقرار باشد، می‌توان صادرات طلا را عملی کرد، این گونه چرخ تولید کارخانجات راه خواهد افتاد و به رونق اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی در معافیت طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده را در بهبود روند معاملات بازار موثر دانست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها